Zobacz pełną wersję : uszczelniacze zaworów-dolotowe i wylotowe????????
witam mam chyba maly Problem albo i nie.Robie maly remoncik silnika i postanowilem wymienic uszczelniacze zaworow(chla olej). Zamowilem uszcz.8 dolot i 8 wylot. Okazalo sie ze wygladaja tak samo. Mechanik powiedzial ze raczej musza sie roznic. Wiec dzwonie do kolesia do sklepu i mowie ze chyba dał d... i mi zamowil wszytkie ''in''. On skontaktowal sie z dostawca/hurtowania co by zamowic ''ex''wylot 8 sztuk-powiedzieli mu ze to to samo i nie dostaanie innych. Czy ktos moze mi cos poradzic??
witam mam chyba maly Problem albo i nie.Robie maly remoncik silnika i postanowilem wymienic uszczelniacze zaworow(chla olej). Zamowilem uszcz.8 dolot i 8 wylot. Okazalo sie ze wygladaja tak samo. Mechanik powiedzial ze raczej musza sie roznic. Wiec dzwonie do kolesia do sklepu i mowie ze chyba dał d... i mi zamowil wszytkie ''in''. On skontaktowal sie z dostawca/hurtowania co by zamowic ''ex''wylot 8 sztuk-powiedzieli mu ze to to samo i nie dostaanie innych. Czy ktos moze mi cos poradzic??
Niektóre są różne, np ASO ma różny kolor sprężynek na wydechowych i ssących, podobnie Takoma, ale niektóre firmy nie wprowadzaja takiego rozróżnienia
Niektóre są różne, np ASO ma różny kolor sprężynek na wydechowych i ssących, podobnie Takoma, ale niektóre firmy nie wprowadzaja takiego rozróżnienia
czyli co te kolorki to tak ''O'' se maluja ??
czyli co te kolorki to tak ''O'' se maluja ??
Ciężko powiedzieć, czy rzeczywiście się czymś różnią.
Po co by mieli wprowadzać dwa kolory sprężynek, skoro by było to samo. Jest też opcja, że to te firmy które robią takie same kolory olewają sprawę i walą tandete. Ale znająć pewne zagrania marketingowe firm możliwe, że te z różnymi kolorkami robią to samo i kolorki są dla picu.
Nawet z Takomy widziałem dwa rodzaje uszczelniaczy z kolorkami i bez, co ciekawe, te bez wyglądały odrobine porządniej
Ciężko powiedzieć, czy rzeczywiście się czymś różnią.
Po co by mieli wprowadzać dwa kolory sprężynek, skoro by było to samo. Jest też opcja, że to te firmy które robią takie same kolory olewają sprawę i walą tandete. Ale znająć pewne zagrania marketingowe firm możliwe, że te z różnymi kolorkami robią to samo i kolorki są dla picu.
Nawet z Takomy widziałem dwa rodzaje uszczelniaczy z kolorkami i bez, co ciekawe, te bez wyglądały odrobine porządniej
Kupiles zmienniki, ktore prawdopodobnie beda i tak do dupy.
Kup orginalne z ASO
Kupiles zmienniki, ktore prawdopodobnie beda i tak do dupy.
Kup orginalne z ASO
Dla ASO robi NOK, pewnie poza ASO będą tańsze, a wątpliwe aby utrzymywali dwie linie produkcyjne, więc pewnie są takie same.
Zresztą dla ASO znaczną większość części robią firmy zewnętrzne, więc nie ma co tak zachwycać się dopłacaniem sporej kasy za czerwoną nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza
Dla ASO robi NOK, pewnie poza ASO będą tańsze, a wątpliwe aby utrzymywali dwie linie produkcyjne, więc pewnie są takie same.
Zresztą dla ASO znaczną większość części robią firmy zewnętrzne, więc nie ma co tak zachwycać się dopłacaniem sporej kasy za czerwoną nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza
wszystko co napisałeś powyżej to prawda ale z tym sie nie do konca zgodzę:
nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza
dlatego, że własnie uszczelniacze z ASO sa chyba najlepsze
i dlatego, że raczej ciężko znaleźć cos co jest podobne dobrą jakościa(nie ma info które zamienniki sa dobre)
Genaralnie na pewno brałbym takie uszczelniacze z rozróżnieniem na IN i EX
wszystko co napisałeś powyżej to prawda ale z tym sie nie do konca zgodzę:
nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza
dlatego, że własnie uszczelniacze z ASO sa chyba najlepsze
i dlatego, że raczej ciężko znaleźć cos co jest podobne dobrą jakościa(nie ma info które zamienniki sa dobre)
Genaralnie na pewno brałbym takie uszczelniacze z rozróżnieniem na IN i EX
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX
ma na pewno :)
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX
ma na pewno :)
dzieki za info koledzy, fakt faktem ze te moje zamienniki sa duzo tansze niz te z ASO(5,5 zl/szt),prwadopodobnie w tych co mam 1 h.. czy to in czy ex wiec je chyba zaloże. w sumie zobacze na stare uszczelniacze i porównam czy rzeczywiscie''in''=''ex''różnia sie od siebie
dzieki za info koledzy, fakt faktem ze te moje zamienniki sa duzo tansze niz te z ASO(5,5 zl/szt),prwadopodobnie w tych co mam 1 h.. czy to in czy ex wiec je chyba zaloże. w sumie zobacze na stare uszczelniacze i porównam czy rzeczywiscie''in''=''ex''różnia sie od siebie
Jak pytałem kumpla w IC to mi mówił, ze mają Corteco i Elringa i obie te firmy rozróżniają osobno dolotowe i wydechowe, tylko najtańsze kupy JC są jednakowe. Oryginalne z ASO też podobno są rozróżniane, więc jeśli kupiłeś wszystkie jednakowe to ja bym to lepiej oddał
Jak pytałem kumpla w IC to mi mówił, ze mają Corteco i Elringa i obie te firmy rozróżniają osobno dolotowe i wydechowe, tylko najtańsze kupy JC są jednakowe. Oryginalne z ASO też podobno są rozróżniane, więc jeśli kupiłeś wszystkie jednakowe to ja bym to lepiej oddał
za póżno juz koles zalozyl. za wymiane uszczelniaczy zaw, prowadnic wylotowych, uszczelka glowicy, szlif glowicy, czyszczenie zaworow zaplacilem 400 zl(z czesciami,w tym uszczelniacze 80 zl). Wiec mam nadzieej ze te uszczelniacze nie padna od razu i beda spelniac swoje zadanie pomimo ze nie sa najlepsze-no szkoda. Oby zluzycie oleju po tym remoncie spadlo...
za póżno juz koles zalozyl. za wymiane uszczelniaczy zaw, prowadnic wylotowych, uszczelka glowicy, szlif glowicy, czyszczenie zaworow zaplacilem 400 zl(z czesciami,w tym uszczelniacze 80 zl). Wiec mam nadzieej ze te uszczelniacze nie padna od razu i beda spelniac swoje zadanie pomimo ze nie sa najlepsze-no szkoda. Oby zluzycie oleju po tym remoncie spadlo...
prawdopodobnie nie spadnie
remont samej głowicy rzadko pomaga w az tak dużym stopniu(fakt tez zalezy ile brało ale pewnie sporo skoro robiłes remont)
ale było o tym juz na forum.
wiem ze do konca nie zniknie to branie :/ , ale zawsze cos pomoze mysle. Jak wychacze cos mamony(czyli w końcu zaczne pracowac) zrobie to co powinienem-pierscieniowanie. Moja hania ma juz 190 tys wiec mysle tez przejsciem na tanszy olej-mineralny. Dzieki za slowa ''otuchy'' i pozdrawiam :hinczyk:
bioly,W optymistycznej wersji ma 290.
Dzieki za slowa ''otuchy'' i pozdrawiam :hinczyk:
to nie chcodzi o to ;)
poprostu robiąc drugi raz podrażasz koszty (nastepna uszczelka/robota itd)
teraz dodajac pierscienie (CTI 170zł) mógłbys sporo zmienic..
a pisze bo kiedys tez tak zrobiłem i wiem, że to mało pomaga...
no niestety, cos jest nie tak, po wymianie uszczelniaczy i prowadnic zaworow cos:((dymi jak nie wiem co, prawdopodobnie glowica jest maxymalnie uszczelniona i puszcza dolem, olej cofa do kolektora ssacego. tylko teraz nasowa sie pytanie czy same pierscienie wystarcza czy trzeba wymieniac tloki i roib szlif. No nic zaglebniam sie w temat na forum piersiceniowanie i zbieram kase na dalszy remont :/
Tego się nie dowiesz do czasu aż rozbierzesz i pomierzysz. Jak będzie wszystko w granicach normy to nie trzeba wymieniać.
Przy czym przy robieniu dołu silnika mogą do wymiany dojść: panewk główne i korbowodowe, oraz sprzegło, bo będą już na wierzchu i warto się zastanowić nad ich wymianą jak są w nienajlepszym stanie.
Do tego dojdą uszcelka głowicy i miski, pasek rozrządu i napinacz oraz ewentualnie pompę wody też warto przy tym zmienić
caly rozrzad robilem, wiec pierscienie i uszczelka miski na pewno
A moze mi ktos polecic jaki dobry skep z uszczelniaczami corteco ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.