PDA

Zobacz pełną wersję : uszczelniacze zaworów-dolotowe i wylotowe????????



bioly
19-03-08, 19:40
witam mam chyba maly Problem albo i nie.Robie maly remoncik silnika i postanowilem wymienic uszczelniacze zaworow(chla olej). Zamowilem uszcz.8 dolot i 8 wylot. Okazalo sie ze wygladaja tak samo. Mechanik powiedzial ze raczej musza sie roznic. Wiec dzwonie do kolesia do sklepu i mowie ze chyba dał d... i mi zamowil wszytkie ''in''. On skontaktowal sie z dostawca/hurtowania co by zamowic ''ex''wylot 8 sztuk-powiedzieli mu ze to to samo i nie dostaanie innych. Czy ktos moze mi cos poradzic??

bioly
19-03-08, 19:40
witam mam chyba maly Problem albo i nie.Robie maly remoncik silnika i postanowilem wymienic uszczelniacze zaworow(chla olej). Zamowilem uszcz.8 dolot i 8 wylot. Okazalo sie ze wygladaja tak samo. Mechanik powiedzial ze raczej musza sie roznic. Wiec dzwonie do kolesia do sklepu i mowie ze chyba dał d... i mi zamowil wszytkie ''in''. On skontaktowal sie z dostawca/hurtowania co by zamowic ''ex''wylot 8 sztuk-powiedzieli mu ze to to samo i nie dostaanie innych. Czy ktos moze mi cos poradzic??

Efyr
19-03-08, 20:08
Niektóre są różne, np ASO ma różny kolor sprężynek na wydechowych i ssących, podobnie Takoma, ale niektóre firmy nie wprowadzaja takiego rozróżnienia

Efyr
19-03-08, 20:08
Niektóre są różne, np ASO ma różny kolor sprężynek na wydechowych i ssących, podobnie Takoma, ale niektóre firmy nie wprowadzaja takiego rozróżnienia

bioly
19-03-08, 20:18
czyli co te kolorki to tak ''O'' se maluja ??

bioly
19-03-08, 20:18
czyli co te kolorki to tak ''O'' se maluja ??

Efyr
19-03-08, 21:00
Ciężko powiedzieć, czy rzeczywiście się czymś różnią.
Po co by mieli wprowadzać dwa kolory sprężynek, skoro by było to samo. Jest też opcja, że to te firmy które robią takie same kolory olewają sprawę i walą tandete. Ale znająć pewne zagrania marketingowe firm możliwe, że te z różnymi kolorkami robią to samo i kolorki są dla picu.

Nawet z Takomy widziałem dwa rodzaje uszczelniaczy z kolorkami i bez, co ciekawe, te bez wyglądały odrobine porządniej

Efyr
19-03-08, 21:00
Ciężko powiedzieć, czy rzeczywiście się czymś różnią.
Po co by mieli wprowadzać dwa kolory sprężynek, skoro by było to samo. Jest też opcja, że to te firmy które robią takie same kolory olewają sprawę i walą tandete. Ale znająć pewne zagrania marketingowe firm możliwe, że te z różnymi kolorkami robią to samo i kolorki są dla picu.

Nawet z Takomy widziałem dwa rodzaje uszczelniaczy z kolorkami i bez, co ciekawe, te bez wyglądały odrobine porządniej

rafalb33
19-03-08, 21:02
Kupiles zmienniki, ktore prawdopodobnie beda i tak do dupy.
Kup orginalne z ASO

rafalb33
19-03-08, 21:02
Kupiles zmienniki, ktore prawdopodobnie beda i tak do dupy.
Kup orginalne z ASO

Efyr
19-03-08, 21:16
Dla ASO robi NOK, pewnie poza ASO będą tańsze, a wątpliwe aby utrzymywali dwie linie produkcyjne, więc pewnie są takie same.
Zresztą dla ASO znaczną większość części robią firmy zewnętrzne, więc nie ma co tak zachwycać się dopłacaniem sporej kasy za czerwoną nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza

Efyr
19-03-08, 21:16
Dla ASO robi NOK, pewnie poza ASO będą tańsze, a wątpliwe aby utrzymywali dwie linie produkcyjne, więc pewnie są takie same.
Zresztą dla ASO znaczną większość części robią firmy zewnętrzne, więc nie ma co tak zachwycać się dopłacaniem sporej kasy za czerwoną nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza

Lcfr
19-03-08, 21:48
wszystko co napisałeś powyżej to prawda ale z tym sie nie do konca zgodzę:

nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza
dlatego, że własnie uszczelniacze z ASO sa chyba najlepsze
i dlatego, że raczej ciężko znaleźć cos co jest podobne dobrą jakościa(nie ma info które zamienniki sa dobre)
Genaralnie na pewno brałbym takie uszczelniacze z rozróżnieniem na IN i EX

Lcfr
19-03-08, 21:48
wszystko co napisałeś powyżej to prawda ale z tym sie nie do konca zgodzę:

nalepkę z napisem Honda.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią jakość, a ta wcale w ASO nie musi być najlepsza
dlatego, że własnie uszczelniacze z ASO sa chyba najlepsze
i dlatego, że raczej ciężko znaleźć cos co jest podobne dobrą jakościa(nie ma info które zamienniki sa dobre)
Genaralnie na pewno brałbym takie uszczelniacze z rozróżnieniem na IN i EX

bastek
19-03-08, 22:26
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX

bastek
19-03-08, 22:26
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX

Lcfr
19-03-08, 22:38
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX
ma na pewno :)

Lcfr
19-03-08, 22:38
Kupujesz Corteco a w środku masz NOKa ;) ale z tego co pamiętam nie ma podziału na IN i EX
ma na pewno :)

bioly
20-03-08, 00:10
dzieki za info koledzy, fakt faktem ze te moje zamienniki sa duzo tansze niz te z ASO(5,5 zl/szt),prwadopodobnie w tych co mam 1 h.. czy to in czy ex wiec je chyba zaloże. w sumie zobacze na stare uszczelniacze i porównam czy rzeczywiscie''in''=''ex''różnia sie od siebie

bioly
20-03-08, 00:10
dzieki za info koledzy, fakt faktem ze te moje zamienniki sa duzo tansze niz te z ASO(5,5 zl/szt),prwadopodobnie w tych co mam 1 h.. czy to in czy ex wiec je chyba zaloże. w sumie zobacze na stare uszczelniacze i porównam czy rzeczywiscie''in''=''ex''różnia sie od siebie

karpik85
20-03-08, 10:11
Jak pytałem kumpla w IC to mi mówił, ze mają Corteco i Elringa i obie te firmy rozróżniają osobno dolotowe i wydechowe, tylko najtańsze kupy JC są jednakowe. Oryginalne z ASO też podobno są rozróżniane, więc jeśli kupiłeś wszystkie jednakowe to ja bym to lepiej oddał

karpik85
20-03-08, 10:11
Jak pytałem kumpla w IC to mi mówił, ze mają Corteco i Elringa i obie te firmy rozróżniają osobno dolotowe i wydechowe, tylko najtańsze kupy JC są jednakowe. Oryginalne z ASO też podobno są rozróżniane, więc jeśli kupiłeś wszystkie jednakowe to ja bym to lepiej oddał

bioly
22-03-08, 17:39
za póżno juz koles zalozyl. za wymiane uszczelniaczy zaw, prowadnic wylotowych, uszczelka glowicy, szlif glowicy, czyszczenie zaworow zaplacilem 400 zl(z czesciami,w tym uszczelniacze 80 zl). Wiec mam nadzieej ze te uszczelniacze nie padna od razu i beda spelniac swoje zadanie pomimo ze nie sa najlepsze-no szkoda. Oby zluzycie oleju po tym remoncie spadlo...

Lcfr
22-03-08, 17:54
za póżno juz koles zalozyl. za wymiane uszczelniaczy zaw, prowadnic wylotowych, uszczelka glowicy, szlif glowicy, czyszczenie zaworow zaplacilem 400 zl(z czesciami,w tym uszczelniacze 80 zl). Wiec mam nadzieej ze te uszczelniacze nie padna od razu i beda spelniac swoje zadanie pomimo ze nie sa najlepsze-no szkoda. Oby zluzycie oleju po tym remoncie spadlo...
prawdopodobnie nie spadnie
remont samej głowicy rzadko pomaga w az tak dużym stopniu(fakt tez zalezy ile brało ale pewnie sporo skoro robiłes remont)
ale było o tym juz na forum.

bioly
22-03-08, 20:21
wiem ze do konca nie zniknie to branie :/ , ale zawsze cos pomoze mysle. Jak wychacze cos mamony(czyli w końcu zaczne pracowac) zrobie to co powinienem-pierscieniowanie. Moja hania ma juz 190 tys wiec mysle tez przejsciem na tanszy olej-mineralny. Dzieki za slowa ''otuchy'' i pozdrawiam :hinczyk:

patyk_lks
22-03-08, 20:32
bioly,W optymistycznej wersji ma 290.

Lcfr
22-03-08, 20:47
Dzieki za slowa ''otuchy'' i pozdrawiam :hinczyk:

to nie chcodzi o to ;)
poprostu robiąc drugi raz podrażasz koszty (nastepna uszczelka/robota itd)
teraz dodajac pierscienie (CTI 170zł) mógłbys sporo zmienic..
a pisze bo kiedys tez tak zrobiłem i wiem, że to mało pomaga...

bioly
26-03-08, 16:58
no niestety, cos jest nie tak, po wymianie uszczelniaczy i prowadnic zaworow cos:((dymi jak nie wiem co, prawdopodobnie glowica jest maxymalnie uszczelniona i puszcza dolem, olej cofa do kolektora ssacego. tylko teraz nasowa sie pytanie czy same pierscienie wystarcza czy trzeba wymieniac tloki i roib szlif. No nic zaglebniam sie w temat na forum piersiceniowanie i zbieram kase na dalszy remont :/

Efyr
26-03-08, 17:26
Tego się nie dowiesz do czasu aż rozbierzesz i pomierzysz. Jak będzie wszystko w granicach normy to nie trzeba wymieniać.
Przy czym przy robieniu dołu silnika mogą do wymiany dojść: panewk główne i korbowodowe, oraz sprzegło, bo będą już na wierzchu i warto się zastanowić nad ich wymianą jak są w nienajlepszym stanie.
Do tego dojdą uszcelka głowicy i miski, pasek rozrządu i napinacz oraz ewentualnie pompę wody też warto przy tym zmienić

bioly
26-03-08, 17:29
caly rozrzad robilem, wiec pierscienie i uszczelka miski na pewno

Kobra
02-06-08, 10:17
A moze mi ktos polecic jaki dobry skep z uszczelniaczami corteco ?