Zobacz pełną wersję : Potrzebna pomoc - silnik CTDI
Witam, pare dni temu kupiłem Honde Civic 1,7 CDTI w Niemczech, rocznik 2002, po przyjechaniu do Polski poczułem dziwny zapach spalin, czuje go teraz po kazdym odpaleniu silnika, również wał rozrządu dziwnie piszczy, nie wiem czy to głowica którą go obraca czy cos innego, z tego co sie dowiadywałem to po kupnie autka trzeba najlepiej wymienic olej i wał rozrządu, czy to możloiwe ze silnik bierze olej ? chce oddać auto do serwisu zeby mi wszystko przejrzeli, zdiagnozowali ponieważ wczesniej było regularnie serwisowane w niemieckim serwisie co widać w książce serwisowej, proszę o pomoc co zrobić i gdzie najlepiej oddać auto ? Z góry serdecznie dziekuję.
Witam, pare dni temu kupiłem Honde Civic 1,7 CDTI w Niemczech, rocznik 2002, po przyjechaniu do Polski poczułem dziwny zapach spalin, czuje go teraz po kazdym odpaleniu silnika, również wał rozrządu dziwnie piszczy, nie wiem czy to głowica którą go obraca czy cos innego, z tego co sie dowiadywałem to po kupnie autka trzeba najlepiej wymienic olej i wał rozrządu, czy to możloiwe ze silnik bierze olej ? chce oddać auto do serwisu zeby mi wszystko przejrzeli, zdiagnozowali ponieważ wczesniej było regularnie serwisowane w niemieckim serwisie co widać w książce serwisowej, proszę o pomoc co zrobić i gdzie najlepiej oddać auto ? Z góry serdecznie dziekuję.
Snajper_NSK
19-03-08, 12:48
Ja równiez kupiłem 21.02.2008 Hondę Civic 1.7 CTDi w niemieckim salonie Hondy, też z książką serwisową przbieg 160 000km. Nie mam na szczęście takich problemów. Oleju choć nie powinien to zawsze może brać np. jak ostro jeżdzisz i turbina jest mocno eksploatowana, nie jest to jakaś tragedia no chyba, że dolewasz 1 litr na na 2-3 tys. O wymianie wałka rozrządu nie słyszałem, a olej i filtry wymieniłem bo wynikało to z ksiązki serwisowej. Na przegląd sie wybieram w niedługim czasie do Honda Plaza (warszawa) koszt ok 350-400 PLN. Ty też koniecznie powinieneś zrobić przegląd najlepiej w autoryzownym serwisie Hondy. Jak zrobisz przeglą napisz co Ci wyszło, bo sam jestem i zainteresowany tym silnikiem. PZDR
Snajper_NSK
19-03-08, 12:48
Ja równiez kupiłem 21.02.2008 Hondę Civic 1.7 CTDi w niemieckim salonie Hondy, też z książką serwisową przbieg 160 000km. Nie mam na szczęście takich problemów. Oleju choć nie powinien to zawsze może brać np. jak ostro jeżdzisz i turbina jest mocno eksploatowana, nie jest to jakaś tragedia no chyba, że dolewasz 1 litr na na 2-3 tys. O wymianie wałka rozrządu nie słyszałem, a olej i filtry wymieniłem bo wynikało to z ksiązki serwisowej. Na przegląd sie wybieram w niedługim czasie do Honda Plaza (warszawa) koszt ok 350-400 PLN. Ty też koniecznie powinieneś zrobić przegląd najlepiej w autoryzownym serwisie Hondy. Jak zrobisz przeglą napisz co Ci wyszło, bo sam jestem i zainteresowany tym silnikiem. PZDR
To że po zakupie wymienia się olej to normalka ale wałek rozrządu już nie. Poza tym jakoś nie wyobrazam sobie w jaki sposób miałby on wydawać piszczące dźwieki. Jak nie możesz namierzyć co piszczy to chyba jednak serwis. Nikt raczej tego nie zdiagnozuje po takim opisie. A jak masz zapach spalin w kabinie to sprawdź szczelność wydechu. Nigdzie indziej spaliny nie wychodzą
To że po zakupie wymienia się olej to normalka ale wałek rozrządu już nie. Poza tym jakoś nie wyobrazam sobie w jaki sposób miałby on wydawać piszczące dźwieki. Jak nie możesz namierzyć co piszczy to chyba jednak serwis. Nikt raczej tego nie zdiagnozuje po takim opisie. A jak masz zapach spalin w kabinie to sprawdź szczelność wydechu. Nigdzie indziej spaliny nie wychodzą
Nie pisałem ze czuje zapach spalin w srodku auta tylko na zewnątrz lub w garazu po odpaleniu silnika spaliny dziwnie pachną wręcz smierdzą, w srodku auta nic nie czuje, zeby było jasne.
Nie pisałem ze czuje zapach spalin w srodku auta tylko na zewnątrz lub w garazu po odpaleniu silnika spaliny dziwnie pachną wręcz smierdzą, w srodku auta nic nie czuje, zeby było jasne.
Jeżeli chodzi o serwis polecam Autowest na Ordona
Jeżeli chodzi o serwis polecam Autowest na Ordona
Jeżeli chodzi o serwis polecam Autowest na Ordona
Zobacz skąd jest kolega :bicie:
Jeżeli chodzi o serwis polecam Autowest na Ordona
Zobacz skąd jest kolega :bicie:
to co Ci może piszczeć kolo rozrządu to pasek klinowy. Z tego co wiem to w 7 gen.to normalka.Jesli chodzi o te spaliny to raczej ładnie to one nie pachną tym bardziej je czuć w zamkniętym pomieszczeniu.(garażu). Jak masz sprowadzony samochód to wymień sobie na wszelki wypadek rozrząd.( kosz to ok.220zł za napinacz niemiecki + pasek Continentala po zniżkach w intercarsie)
to co Ci może piszczeć kolo rozrządu to pasek klinowy. Z tego co wiem to w 7 gen.to normalka.Jesli chodzi o te spaliny to raczej ładnie to one nie pachną tym bardziej je czuć w zamkniętym pomieszczeniu.(garażu). Jak masz sprowadzony samochód to wymień sobie na wszelki wypadek rozrząd.( kosz to ok.220zł za napinacz niemiecki + pasek Continentala po zniżkach w intercarsie)
Jeśli chodzi o zapach spalin z CTDi to mi też się wydaje jakiś dziwny - taki nie dieslowski. Ważne, że nie dymi nawet przy przyspieszaniu jak np mają fordy
Jeśli chodzi o zapach spalin z CTDi to mi też się wydaje jakiś dziwny - taki nie dieslowski. Ważne, że nie dymi nawet przy przyspieszaniu jak np mają fordy
Jeżeli chodzi o serwis polecam Autowest na Ordona
Zobacz skąd jest kolega :bicie:
:ok:
Jeżeli chodzi o serwis polecam Autowest na Ordona
Zobacz skąd jest kolega :bicie:
:ok:
Wymien olej, rozrzad tzn. nie walek rozrzadu tylko pasek + rolka napinajaca + rolka prowadzaca. A co do dziwnego zapachu to moze wczesniej miales/uzytkowales benzyniaka. Ja tak mialem przesiadlem sie na diesla i tez mi sie wydawalo ze cos dziwnie "pachnie" ale to poprostu diselek = ropka, zawiera parafine i rozne inne wynalazki, wiec inaczej ja czuc w porownaniu do benzynki.
Pozdrawiam,
ja mam też taki dziwny zapach. przesiadłem się z benzyny na diesla i nie wiedziałem o co chodzi. Mam przejachane ponad 200 tysiecy i kapki oleju nie bierze.
rozrząd teoretycznie w tych civikach sie zmienia po 150 000km,
chociaz osobiscie wolalem wymienic przy niecalych 100 000 ;)
co do spalin to smierdzi ze hoho :)
kumpel skomentowal ze ktos mi mydlo wrzucil do wydechu bo wali dosyc dziwnie jak na diesla :)
ale taki juz urok tego 1.7
z rzeczy ktore sie czesto wymienia to jeszcze uszczelniacz walu od strony skrzyni (lubi popuscic po okolo 80 000 ;) )
a po wymianie rozrzadu w zimne dni pewnie cos bedzie brzeczalo w okolicach 1900 obr/min ale jeszcze nikogo madrego na forum nie bylo kto by ustalil co to jest :) poza tym bez zarzutu :]
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.