Nipto
21-11-13, 10:37
Witam.
Zacznę może od opisu silnika co by było wiadomo co i jak. Jest to D16Z2 z głowicą Z6, OBD1, przepustnica H22A7 wraz z TPS-em i MAP-em. ECU to P28 z wgranymi innymi mapami.
Auto kupiłem w stanie do wykończenia. Trzeba było zamontować osprzęt silnika i podłączyć wtyczki. Miałem trochę problemów ale z większością się uporałem. W chwili obecnej mam tylko jeden błąd o numerze 3 czyli MAP Sensor. Wcześniej były jeszcze związane z TPS-em i czujnikiem temp. silnika, ale po prawidłowym wpięciu pinów te elementy zdają się działać dobrze. Ustawiałem też rozrząd i jest 100% ok.
Silnik odpala, pracuje w miarę równo acz trzyma wysoko obroty i mocno przelewa paliwo. Lekko dławi się przy dodawaniu gazu i mocno dymi nieprzepalonym paliwem. Odpalałem też auto bez kostki ze zmodyfikowaną mapą i objawy są takie same. Z informacji jakie znalazłem dowiedziałem się, że piny w map-ie ustawione są +, -, sygnał, licząc od ściany grodziowej. W kompie wpiąłem je + do D19, - do D21 a sygnał do D17 i według dwóch rozpisek jakie znalazłem jest to prawidłowe podłączenie. Natomiast po odpaleniu silnika, po chwili pojawia się check z błędem nr 3. Sprawdziłem piny w ECU, na D21 jest masa, na D19 mam 5V natomiast co dziwne, na D17 jest 4,6V i to niezależnie czy wtyczka od mapa jest w niego wpięta czy nie. Wydaje mi się, że to nie jest normalne i chciałbym zapytać Was o zdanie.
Wszelkie sugestie będą mi bardzo pomocne :)
Zacznę może od opisu silnika co by było wiadomo co i jak. Jest to D16Z2 z głowicą Z6, OBD1, przepustnica H22A7 wraz z TPS-em i MAP-em. ECU to P28 z wgranymi innymi mapami.
Auto kupiłem w stanie do wykończenia. Trzeba było zamontować osprzęt silnika i podłączyć wtyczki. Miałem trochę problemów ale z większością się uporałem. W chwili obecnej mam tylko jeden błąd o numerze 3 czyli MAP Sensor. Wcześniej były jeszcze związane z TPS-em i czujnikiem temp. silnika, ale po prawidłowym wpięciu pinów te elementy zdają się działać dobrze. Ustawiałem też rozrząd i jest 100% ok.
Silnik odpala, pracuje w miarę równo acz trzyma wysoko obroty i mocno przelewa paliwo. Lekko dławi się przy dodawaniu gazu i mocno dymi nieprzepalonym paliwem. Odpalałem też auto bez kostki ze zmodyfikowaną mapą i objawy są takie same. Z informacji jakie znalazłem dowiedziałem się, że piny w map-ie ustawione są +, -, sygnał, licząc od ściany grodziowej. W kompie wpiąłem je + do D19, - do D21 a sygnał do D17 i według dwóch rozpisek jakie znalazłem jest to prawidłowe podłączenie. Natomiast po odpaleniu silnika, po chwili pojawia się check z błędem nr 3. Sprawdziłem piny w ECU, na D21 jest masa, na D19 mam 5V natomiast co dziwne, na D17 jest 4,6V i to niezależnie czy wtyczka od mapa jest w niego wpięta czy nie. Wydaje mi się, że to nie jest normalne i chciałbym zapytać Was o zdanie.
Wszelkie sugestie będą mi bardzo pomocne :)