Zobacz pełną wersję : Problem z tylnym zawieszeniem i luz na kierownicy Civic VI 5d
Witam. Ostatnio podczas wymiany opon na zimowe zauważyłem odwulkanizowanie się tego elementu i nierównomierne zużycie bieżnika http://obrazki.elektroda.net/0_1253258859.gif . Jestem na czwartek umówiony do mechanika ale chciałbym żeby ktoś przybliżył mi ewentualne koszty wymiany tej części i czy będzie wiązało się z tym ustawienie geometrii? Prościej mówiąc czy ten element mógłby być jedyną przyczyną tego. Dodam, że auta nie ściąga na boki.
Kolejnym pytaniem, które chciałbym zadać jest problem z luzem na kierownicy. Zainteresowałem się tym problemem dopiero niedawno i zauważyłem wyciek z pompy wspomagania aczkolwiek płynu nie ubywa. Nie wiem na co zwrócić uwagę.
Nie jestem ekspertem w dziedzinie motoryzacji, ale interesuję się tym tematem na tyle ile mogę więc proszę o wyrozumiałość :)
Duże cukierki niestety po pewnym czasie wymagają wymiany. Mnie też to czeka na dniach. Wszyscy polecają OEM więc kupiłem oryginalne w ASO. Cena 56zł za sztukę.
Wlasnie tez mam wlasnie do wymiany duze cukiereczki, i mam pytanie czy na kanale da rade wybic i wbic mlotkiem czy potrzebna prasa (wiadomo zawsze prasa jest wygodniejsza), ale taniej byloby to zrobic w wlasnym zakresie. I kolejne pytanie mam ta tuleje juz zakupiona (tylko jedna), i powinno sie to wymieniac parami czy wystarczy ta jedna ? Druga jest dobra po prawej stronie, a ta po lewej przerwana cala.
Według mnie raczej powinno się wymienić obie, wtedy zużycie będzie równomierne.
Kolejnym pytaniem, które chciałbym zadać jest problem z luzem na kierownicy. Zainteresowałem się tym problemem dopiero niedawno i zauważyłem wyciek z pompy wspomagania aczkolwiek płynu nie ubywa. Nie wiem na co zwrócić uwagę.
Gdzie to pytanie ? :)
Luz na kierownicy może mieć kilka przyczyn. Końcówki drążka kierowniczego mają luz lub zużycie się maglownicy.
Koszt końcówek dobrej firmy czyli 555 to ok 40-50zł/szt. Maglownica to albo używka (z tym że musi być z tego co mi wiadomo z europejczyka a nie anglika), albo regeneracja - ok 600zł.
co do cukierków to oem z serwisu albo poliuretany które mam już około 1.5 roku i nic się nie dzieje a co do wycieku to jeśli nie ubywa płyny to narazie nie ma się co martwić ale to już jest jakiś znak do naprawy lub wymiany pompy lub magla i tak jak wyżej kolega napisał magiel tylko od europejczyka(nie polecam cukierków w zamienniku firmy swag trw i tedgum) po 2 miesiącach padają sam próbowałem i nie polecam wolę oem lub poli
nie polecam cukierków w zamienniku firmy swag trw i tedgum) po 2 miesiącach padają sam próbowałem i nie polecam
Potwierdzam. Sprawdzane na własnej skórze ;)
Mało opłacalne, płacić 2 razy za robotę :p
Nie wiem skąd taka opinia. Ja na SWAGach zrobiłem coś ponad 80 tysięcy. I obecnie są droższe od OEM, ale nie jest to szajs. Drugi raz je włożyłem, teraz mają już z 30 tysięcy i jest spoko.
MisieK1989
21-11-13, 08:24
Gdzie to pytanie ? :)
Luz na kierownicy może mieć kilka przyczyn. Końcówki drążka kierowniczego mają luz lub zużycie się maglownicy.
Koszt końcówek dobrej firmy czyli 555 to ok 40-50zł/szt. Maglownica to albo używka (z tym że musi być z tego co mi wiadomo z europejczyka a nie anglika), albo regeneracja - ok 600zł.
Ewentualnie wybity drążek kierowniczy na jabłku :) sam przerabiałem to ostatnio.. mój OEM się skończył :( koszt od 50-80 zł + nowa osłonka 15 zł :)
A powie mi ktos czy da rade mlotkiem wybic te cukierki, bo wtedy bym na kanale sobie to zrobil, i jak do tego sie zabrac najlepiej mniej wiecej ^^? Wiem ze najlepiej wyprasowac ale po co jak moge zaoszczedzic ^^
A powie mi ktos czy da rade mlotkiem wybic te cukierki, bo wtedy bym na kanale sobie to zrobil, i jak do tego sie zabrac najlepiej mniej wiecej ^^? Wiem ze najlepiej wyprasowac ale po co jak moge zaoszczedzic ^^
A znasz takie powiedzenie, że "pazerny dwa razy traci" ?
Wszystko się da, wybić wybijesz. Masz manuala, który wszystko opisuje krok po kroku, ale skoro nie chcę Ci się poszukać i przeczytać, zrobić tego "książkowo", to nie wróżę Ci super powodzenia z wymianą ;)
Ja kupiłem civa z ewidentnie wbitym krzywo (młotkiem) cukierkiem, posypał się po 5 tysiącach na tyle że całkiem się rozerwał :| polecam prasę ewentualnie młotek ale to musi być idealnie prosto wbite.
A znasz takie powiedzenie, że "pazerny dwa razy traci" ?
Wszystko się da, wybić wybijesz. Masz manuala, który wszystko opisuje krok po kroku, ale skoro nie chcę Ci się poszukać i przeczytać, zrobić tego "książkowo", to nie wróżę Ci super powodzenia z wymianą ;)
Wiem, widzialem ten manual juz dawno, tylko nie jest pokazane ani nic nikt nie pisal o wymontowaniu i wmontowaniu bez prasy, jedynie wahacze wyciagniete, wiec pytalem czy da rade mlotkiem.
wiec pytalem czy da rade mlotkiem.
I odpowiedź już padła. Da rade. Tylko wszystko z głową i na spokojnie, powyżej kolega napisał czym grozi nieprawidłowy montaż.
Potem pisze na forum pińcet niezadowolonych osób z dobrych firmowych cukierków, że im padają i że szajs. Ale już co do montażu, mało kto ma sobie coś do zarzucenia.
No offence, to nie do Ciebie, tak tylko w temacie :]
Cukierki wymienione. Co mnie mile zaskoczyło tył stał się o wiele sztywniejszy np przejeżdżając przez próg zwalniający ewidentnie widać poprawę. Zbierzność również ustawiona, ale pojawił się problem, a mianowicie jakieś stukania z przodu przy kole od strony kierowcy. Przy prędkości ok. 30km/h najwyraźniej to słychać. Byłem na szarpakach, diagnosta nic nie wykrył. Tak samo mechanik nic nie znalazł. Problem w zasadzie pojawił się po wymianie opon, ale nie jeździłem samochodem od tamtej pory do czasu przejazdu do mechanika. Jakieś pomysły ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.