PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z tylnym zawieszeniem i luz na kierownicy Civic VI 5d



arek6g
20-11-13, 15:54
Witam. Ostatnio podczas wymiany opon na zimowe zauważyłem odwulkanizowanie się tego elementu i nierównomierne zużycie bieżnika http://obrazki.elektroda.net/0_1253258859.gif . Jestem na czwartek umówiony do mechanika ale chciałbym żeby ktoś przybliżył mi ewentualne koszty wymiany tej części i czy będzie wiązało się z tym ustawienie geometrii? Prościej mówiąc czy ten element mógłby być jedyną przyczyną tego. Dodam, że auta nie ściąga na boki.
Kolejnym pytaniem, które chciałbym zadać jest problem z luzem na kierownicy. Zainteresowałem się tym problemem dopiero niedawno i zauważyłem wyciek z pompy wspomagania aczkolwiek płynu nie ubywa. Nie wiem na co zwrócić uwagę.
Nie jestem ekspertem w dziedzinie motoryzacji, ale interesuję się tym tematem na tyle ile mogę więc proszę o wyrozumiałość :)

Ballus
20-11-13, 16:42
Duże cukierki niestety po pewnym czasie wymagają wymiany. Mnie też to czeka na dniach. Wszyscy polecają OEM więc kupiłem oryginalne w ASO. Cena 56zł za sztukę.

IksDe
20-11-13, 16:46
Wlasnie tez mam wlasnie do wymiany duze cukiereczki, i mam pytanie czy na kanale da rade wybic i wbic mlotkiem czy potrzebna prasa (wiadomo zawsze prasa jest wygodniejsza), ale taniej byloby to zrobic w wlasnym zakresie. I kolejne pytanie mam ta tuleje juz zakupiona (tylko jedna), i powinno sie to wymieniac parami czy wystarczy ta jedna ? Druga jest dobra po prawej stronie, a ta po lewej przerwana cala.

arek6g
20-11-13, 16:50
Według mnie raczej powinno się wymienić obie, wtedy zużycie będzie równomierne.

MikeFoto
20-11-13, 19:58
Kolejnym pytaniem, które chciałbym zadać jest problem z luzem na kierownicy. Zainteresowałem się tym problemem dopiero niedawno i zauważyłem wyciek z pompy wspomagania aczkolwiek płynu nie ubywa. Nie wiem na co zwrócić uwagę.

Gdzie to pytanie ? :)
Luz na kierownicy może mieć kilka przyczyn. Końcówki drążka kierowniczego mają luz lub zużycie się maglownicy.
Koszt końcówek dobrej firmy czyli 555 to ok 40-50zł/szt. Maglownica to albo używka (z tym że musi być z tego co mi wiadomo z europejczyka a nie anglika), albo regeneracja - ok 600zł.

civic1983
20-11-13, 20:34
co do cukierków to oem z serwisu albo poliuretany które mam już około 1.5 roku i nic się nie dzieje a co do wycieku to jeśli nie ubywa płyny to narazie nie ma się co martwić ale to już jest jakiś znak do naprawy lub wymiany pompy lub magla i tak jak wyżej kolega napisał magiel tylko od europejczyka(nie polecam cukierków w zamienniku firmy swag trw i tedgum) po 2 miesiącach padają sam próbowałem i nie polecam wolę oem lub poli

pajac_am
20-11-13, 22:58
nie polecam cukierków w zamienniku firmy swag trw i tedgum) po 2 miesiącach padają sam próbowałem i nie polecam
Potwierdzam. Sprawdzane na własnej skórze ;)
Mało opłacalne, płacić 2 razy za robotę :p

probestic
20-11-13, 23:04
Nie wiem skąd taka opinia. Ja na SWAGach zrobiłem coś ponad 80 tysięcy. I obecnie są droższe od OEM, ale nie jest to szajs. Drugi raz je włożyłem, teraz mają już z 30 tysięcy i jest spoko.

MisieK1989
21-11-13, 08:24
Gdzie to pytanie ? :)
Luz na kierownicy może mieć kilka przyczyn. Końcówki drążka kierowniczego mają luz lub zużycie się maglownicy.
Koszt końcówek dobrej firmy czyli 555 to ok 40-50zł/szt. Maglownica to albo używka (z tym że musi być z tego co mi wiadomo z europejczyka a nie anglika), albo regeneracja - ok 600zł.

Ewentualnie wybity drążek kierowniczy na jabłku :) sam przerabiałem to ostatnio.. mój OEM się skończył :( koszt od 50-80 zł + nowa osłonka 15 zł :)

IksDe
21-11-13, 18:45
A powie mi ktos czy da rade mlotkiem wybic te cukierki, bo wtedy bym na kanale sobie to zrobil, i jak do tego sie zabrac najlepiej mniej wiecej ^^? Wiem ze najlepiej wyprasowac ale po co jak moge zaoszczedzic ^^

probestic
21-11-13, 18:58
A powie mi ktos czy da rade mlotkiem wybic te cukierki, bo wtedy bym na kanale sobie to zrobil, i jak do tego sie zabrac najlepiej mniej wiecej ^^? Wiem ze najlepiej wyprasowac ale po co jak moge zaoszczedzic ^^

A znasz takie powiedzenie, że "pazerny dwa razy traci" ?
Wszystko się da, wybić wybijesz. Masz manuala, który wszystko opisuje krok po kroku, ale skoro nie chcę Ci się poszukać i przeczytać, zrobić tego "książkowo", to nie wróżę Ci super powodzenia z wymianą ;)

Wlodek
23-11-13, 18:20
Ja kupiłem civa z ewidentnie wbitym krzywo (młotkiem) cukierkiem, posypał się po 5 tysiącach na tyle że całkiem się rozerwał :| polecam prasę ewentualnie młotek ale to musi być idealnie prosto wbite.

IksDe
23-11-13, 20:01
A znasz takie powiedzenie, że "pazerny dwa razy traci" ?
Wszystko się da, wybić wybijesz. Masz manuala, który wszystko opisuje krok po kroku, ale skoro nie chcę Ci się poszukać i przeczytać, zrobić tego "książkowo", to nie wróżę Ci super powodzenia z wymianą ;)

Wiem, widzialem ten manual juz dawno, tylko nie jest pokazane ani nic nikt nie pisal o wymontowaniu i wmontowaniu bez prasy, jedynie wahacze wyciagniete, wiec pytalem czy da rade mlotkiem.

probestic
23-11-13, 21:04
wiec pytalem czy da rade mlotkiem.

I odpowiedź już padła. Da rade. Tylko wszystko z głową i na spokojnie, powyżej kolega napisał czym grozi nieprawidłowy montaż.

Potem pisze na forum pińcet niezadowolonych osób z dobrych firmowych cukierków, że im padają i że szajs. Ale już co do montażu, mało kto ma sobie coś do zarzucenia.

No offence, to nie do Ciebie, tak tylko w temacie :]

arek6g
27-11-13, 14:05
Cukierki wymienione. Co mnie mile zaskoczyło tył stał się o wiele sztywniejszy np przejeżdżając przez próg zwalniający ewidentnie widać poprawę. Zbierzność również ustawiona, ale pojawił się problem, a mianowicie jakieś stukania z przodu przy kole od strony kierowcy. Przy prędkości ok. 30km/h najwyraźniej to słychać. Byłem na szarpakach, diagnosta nic nie wykrył. Tak samo mechanik nic nie znalazł. Problem w zasadzie pojawił się po wymianie opon, ale nie jeździłem samochodem od tamtej pory do czasu przejazdu do mechanika. Jakieś pomysły ?