PDA

Zobacz pełną wersję : Taśma SRS



Pawlik1987
18-03-08, 15:16
Witam, od pewnego czasu zaczęła mi się świecić kontrolka SRS, po kasowaniu błędu zapala się ona praktycznie natychmiast.. zauważyłem, że klakson mi nie działa.. Nie robiłem diagnostyki poduszek ale padło, że to wina taśmy pod kierownicą.. I tutaj mam pytanie, no bo jeśli chciałbym to naprawiać to musiałbym kupić używaną taśme wyjętą z jakiegoś auta (nówka w ASO 800zł)..Mój VI hatch jest z końca 95roku. Buda to EJ9..taśmy powinienem szukać tylko po budzie czy rok produkcji też ma tu znaczenie..?? Druga sprawa to taka, że tak sobie myśle skoro 13 letnia taśma sie zepsuła to jaka jest szansa ze ta używka którą kupie się szybko nie zepsuje. Czy to jest częsta ustera?? Aha, gdzie i czy wogóle jest bezpiecznik od klaksonu..może to z nim mam problem...:)

rafalb33
18-03-08, 16:48
Tasme urzywana kupisz za ~50zl. Takze sprobowac napewno nie zaszkodzi.
Zrob samodiagnostyke srs i zobacz czy masz blad od poduszki kierowcy. jesli tak to raczej tasma, zdarza sie, ze padaja.
U mnie mam to samo tylkokontrolka zaswieci sie po resecie dopiero po jakims czasie. Tasme juz kupilem i wymieniam na dniach

Pawlik1987
18-03-08, 21:25
Okej ale jak poszukać dobrej taśmy?? tzn pasującej do mojego auta.. Liczy sie tylko nadwozie czy rocznik też ma znaczenie...No bo jeśli tylko po EJ9 szukac to wole kupic taka z mlodszegop auta..

Pawlik1987
18-03-08, 21:25
Okej ale jak poszukać dobrej taśmy?? tzn pasującej do mojego auta.. Liczy sie tylko nadwozie czy rocznik też ma znaczenie...No bo jeśli tylko po EJ9 szukac to wole kupic taka z mlodszegop auta..

mizer
18-03-08, 22:36
Rok auta, model i ilu drzwiowe ( ewentualnie oznaczenie nadwozia )

mizer
18-03-08, 22:36
Rok auta, model i ilu drzwiowe ( ewentualnie oznaczenie nadwozia )

rafalb33
19-03-08, 09:22
Nie wiem jak w 6 gen.
Ale w 5 gen wszystkie tasmy byly takie same.
Podejrzewam, ze angliki moga miec inne. Reszta tez powinna byc taka sama.
Najlepiej sciag kierownice i wyciagnij swoja tasme i zobacz jak wyglada.

rafalb33
19-03-08, 09:22
Nie wiem jak w 6 gen.
Ale w 5 gen wszystkie tasmy byly takie same.
Podejrzewam, ze angliki moga miec inne. Reszta tez powinna byc taka sama.
Najlepiej sciag kierownice i wyciagnij swoja tasme i zobacz jak wyglada.

Pawlik1987
13-04-08, 10:27
Taśme wydygałem z auta identycznego jak moje..nawet ten sam miesiąc produkcji tylko inny kolor :P Kupiłem ją z gwarancją rozruchową za 100 od kolesia którego ato jest do kasacji..na giełdzie krzyknęli 200zł (Poznań) NArazie wszystko śmiga aż miło :D ..to tak dla potomnych :piwo:

woPo
19-02-10, 17:11
Podepnę się, wymieniał ktoś samodzielnie tą taśmę?
Wolałbym sprawnej nie przekręcić, a chętnie dowiem się, jak zamontować ją poprawnie, tj. jak ustalić, żeby była optymalnie, wypośrodkowana?

BLACKDEVIL
19-02-10, 23:50
a ja mam pytanie jeszce takie cy we wszystkich eg5 byly poduchy???

mam vgen EG5 i mam sportowa kiere i nie wiem czy tam była poducha czy nie;-////

tylko prosze nie linczujcie mnie za te pytanie

woPo
23-02-10, 18:28
Nikt nie zmieniał sam taśmy i nie wie jak to poprawnie wykonać? :confused:

Tompro
23-02-10, 19:21
Nikt nie zmieniał sam taśmy i nie wie jak to poprawnie wykonać? :confused:

A czy tak ciężko manual z przyklejonych ściągnąć i sprawdzić? Jest to na pewno, bo kiedyś sam szukałem, ale było to jakiś czas temu, więc dokładnie nie pamiętam.

Chyba, że chce Ci się czekać to za jakiś miesiąc będę zakładał kiere z ITR'a (jak obszyje) oraz kończe montować cały osprzęt od poduszki to moge wtedy napisać :D


a ja mam pytanie jeszce takie cy we wszystkich eg5 byly poduchy???

mam vgen EG5 i mam sportowa kiere i nie wiem czy tam była poducha czy nie;-////

tylko prosze nie linczujcie mnie za te pytanie

Sprawdź, czy masz żółte taśmy w samochodzie i ewentualnie czy jest komp od poduszek na dole z przodu pomiędzy nogami pasażera i kierowcy, pod nawiewem.

woPo
23-02-10, 19:45
Jak fizycznie zamonotwać to wiem, mam zdolności manualne i umiem zdemontować cos, a później w odrotnej kolejności zmontować, tylko kluczowe jest jak ustawic tasme zeby byla w polozeniu nazwijmy to neutralnym, tzn w takim gdzie nie przekrece jej przez nieodpowiendie zalozenie.

Tompro
23-02-10, 19:48
Jak fizycznie zamonotwać to wiem, mam zdolności manualne i umiem zdemontować cos, a później w odrotnej kolejności zmontować, tylko kluczowe jest jak ustawic tasme zeby byla w polozeniu nazwijmy to neutralnym, tzn w takim gdzie nie przekrece jej przez nieodpowiendie zalozenie.

No i dokładnie to w manualu jest opisane, jak trzeba tą rolkę ustawić.

woPo
23-02-10, 20:07
Super, muszę poszukać bo w moim manualu chyba nie ma, dzięki, sorry za zamieszanie.

BLACKDEVIL
04-03-10, 00:45
a da sie zamontowac poduszke jesli jej tam nigdy nie było a jesli tak to co trzeba miec??

Tompro
04-03-10, 07:55
a da sie zamontowac poduszke jesli jej tam nigdy nie było a jesli tak to co trzeba miec??

Tylko kierowcy czy pasażera też?

BLACKDEVIL
04-03-10, 11:02
tylko kierowcy ;-) no chyba że jest możliwosc dwoch

Tompro
04-03-10, 12:01
tylko kierowcy ;-) no chyba że jest możliwosc dwoch

W przypadku samej kierowcy podobno jest jakaś zintegrowana ze wszystkim, ale osobiście takiej nie miałem/widziałem.

W standardowej wersji dla poduszki kierowcy:
- kierownica z poduszką,
- taśma kierownicy - zwijacz (przy okazji trzeba przerobić klakson tak, aby szedł przez przekaźnik, żeby taśmy nie popalić),
- komputer poduszek (trzeba dorobić jego mocowanie, bo w wersji bez poduszek go nie ma),
- wiązka główna poduszek, wiązka do zegarów,
- zegary lub sam moduł z żarówką SRS,
- skrzynka bezpieczników lub też sama nakładka do zasilania poduszek.
Dodatkowo trzeba dać rezystor (jak dobrze pamiętam 2 ohm) zamiast poduszki pasażera.

Dla poduszki pasażera dochodzi wymiana całej deski i dorobienie mocowania poduszki do ściany grodziowej oraz przydałoby się dołożyć wzmocnienie - taka rura metalowa jak idąca u kierowcy oraz inny uchwyt tych rur przy podłodze.

BLACKDEVIL
04-03-10, 14:46
aahhhhaaaa no to zabieram sie za kompletowanie gratów ;-)) kierownice z poduszką juz bede miał od kumpla zostanie tylko reszta ;-))