Zobacz pełną wersję : D15B2 Osiagi Tego Silniczka
Witajcie
Mam hanie HB z 95 z silniczkiem jak w temacie, i zastanawiaa mnie jedna zecz, dlaczego to autko tak kiepsko sie zbiera, obroty pieknie sie wkrecaja ale jakby nie bylo przelozenia tego na kola :( , spod swiatel to mnie cienki 900 bieze :( , troche to hanba dla hanki, teraz pokrutce co bylo atko od poczatku tak mialo, jak sie okazalo rozrzad przestawiony o 2 zeby coby hani na niebiesko nie kopcila, ale naszczescie olej tylko zaczyna smazyc powyzej 5000rpm, wiec mechanik ustawil rozrzad jak powinien byc, ale mi sie jakies slabsze teraz autko wydaje :( , na poczatku jak jej depnolem to mokrej nawieszchni dopiero na 3 przyczepnosc lapala, a teraz to jej na 1 ciezko zamielic :( , Vmax jakim do tej pory jechalem zarowno przed jak i po zmianie rozrzadu to 140km 5 beig i 3500rpm na budziku, wiec nie wiem czy to jest zle czy nie, nie wiem moze chanka tak ma :( , ale jak nie to chcialbym zeby bylo wszystko ok, Najlepiej jakby sie znalazl ktos z krakowa kto ma hanie z takim samym silniczkiem, i sie przejechal moja
Jesli zly dzial to nie bijcie tylko przeniescie :)
Zmień fachowca, bo widać że ten wybitnie nie zna się na hondach i nawet rozrządu nie potrafi ustawić (ustawienie rozrządu nie ma nic do spalania oleju). Koniecznie musisz ustawić sobie dobrze rozrząd i zapłon lampą stroboskopową, wtedy autko zacznie jeździć jak powinno (przyspieszenie do 100 km/h w niecałe 10 s przynajmniej). Używaj :szukaj:
rafalcrx150
18-03-08, 11:17
popieram.zmien mechanika.
Dobra z tym rozrzadem znalazlem cos takiego na 4um
Koniec problemu z rozrządem ! :d
Załamany doszczętnie i wyczerpany nerwowo podjechałem dziś do ASO.
Postanowiłem :"każę wymienić pasek rozrządu na oryginalny i jak nie będą mogli ustawić roz. to przesiądę się na Saaba - wcześniej oczywiście umawiając się z kolegą, że jak zobaczy mnie w Sabbie to ma mnie zastrzelić z dwururki".
Panowie rozkręcili rozrząd i stwierdzili "źle ustawiony o 2 zęby!". Poziom konsternacji osiągnął w moim umyśle apogeum. Przecież myślałem, że o 2/3 zęba!!!.
Co się okazało: Rozrząd w D15b2 ustawia się wg. znaków bocznych - te co pokrywają się z poziomem głowicy.
Kowale do których chadzałem z uporem maniaka próbowali ustawić ten znaczek poprzeczny który u mnie wygląda na wyryty scyzorykiem (ten skierowany w dół pod lekkim kątem). Tego typu operację można z powodzeniem o kant d**py potłuc. :bicie:
Tak więc wszystkie teorie możliwe nie zakładały nawet możliwości, że mechanik nie wie do jakich znaków się ustawia. :brawo2:
PS.
Wiem, że teraz będę najpewniej zbierał baty i komentarze od znawców, ale postanowiłem opisać mój happy end by podnieść na duchu tych co wciąż mają mój problem.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim uczestnikom dyskusji.
chyba nie kazdy o tym wie oile to sie zgada , a mechanik jest naprawde dobry, tyle co on juz zrobil z moja hania :) , poza tym malym mankamentem
piotrek-mi
18-03-08, 11:25
Przy 140 to III bieg odcina przy tym silniku. Do 180 powinna sie spokojnie bujnąć. Ja kiedyś oddałem auto na zmianę rozrządu (starsze bmw) i po odebraniu auto muliło strasznie. Później pojechałem do innego mechanika, ustawił po swojemu rozrząd i autko nabrało wigoru.
mi odcina przy 110 km na 2 biegu a dokladnie przy 7500rpm, wiec moze jestem przewrazliwiony, albo jeszcze jezdzic nie umiem tym autkiem :( , albo mam w*****a jakas dziwna skrzynie bo przy 4000rpm na pierwszym biegu jest jakies 40km.
Najlepiej jakby sie odezwal ktos z krakowa co jezdzi takim a utkiem z takim silniczkiem i sie przejechal.
Moze mi sie tak wydaje ze jest mulaste bo go nie krece, a jest to moje pierwsze auto, caly czas smigam motocyklem i moze to jest powod :aloha:
piotrek-mi
18-03-08, 11:59
u mnie II bieg to max leciutko chyba ponad 90km/h. Jeśli na dwójce go kręcisz do ponad 100km/h to nie rozumiem jakim cudem Vmax to 140km/h ??? Jedynka kończy mi się coś około 45-50km/h, co do kilometra to nie wiem bo chyba z dwa tylko go tak na maxa przeciągnąlem.
Vmax to 140km/h poprostu wiecej nie jechalem, wiec na to wyglada ze poprostu tak wyglada przesiadka z motocykla sportowego na autko sportowe :) , czlowiek czuje sie wtym aucie jakby w miejscu stal przy tych przyspieszeniach :aloha:
podjedź na spot w środe, jest kilka d15 więc nie będziesz miał problemu zeby się przejechac i porównać
Whiplash, bez urazy ale przeczysz sam sobie najpierw piszesz ze cienias 900 bierze Cie jak stoicie na kresce, a nastepnie piszesz cos o motorach :bicie: moge smialo stwierdzic tak jak przedmowcy ze te 140 powino pojawic sie przy 3 biegu,odejdz od tego komputera i jedz do normalnego mechanika i niech to zrobia porzadnie, bo z tego co opisujesz to musiales byc u jednego z wielu "znawcow" ktorzy swoja edukacje dotyczaca mechaniki samochodowej zakonczyli na maluchu i odpalaniu go kijem.Niech to bedzie dla Ciebie nauczka.
Pozdrawiam
mi odcina przy 110 km na 2 biegu a dokladnie przy 7500rpm
ale d15b2 ma seryjnie odcinke ok 6900 z tego co sie orientuje...
mi odcina przy 110 km na 2 biegu a dokladnie przy 7500rpm
ale d15b2 ma seryjnie odcinke ok 6900 z tego co sie orientuje...
I tak dobrze ze teraz ma, bo jak go kupilem to nie mial wogole, dopiero moj mechanik zrobil to jak nalezy, tzn wlozyl jakas plytke, zwezke czy cos takiego w ukladzie dolotowym i odcinka wrocila :)
D15B2 kreci spokojnie do 7000, chociaz mam wrazenie jakbym na 1. biegu mogl krecicna jakies 7300 a juz na 2. i 3. odcina szybciej tzn gdzies na 7000
bede musial sie poprostu wybrac na spot i dac sie komus przejechac, moze zamalo go cisne dlatego wszystko spod swiatel mnie bierze ;)
Jesli faktycznie kreci sie wam do ponad 6900 to w sumie nie ma tu nic dziwnego bo obroty zaleza od danych z czujnikow tj. czujnik temp.powietrza ( IAT )i paru innnych odciecie jest tu sterowane przez ecu i w zalerznosci od temp powietrza (jego gestosci) , danych z sondy lambda komp przesuwa odcinke albo w dol albo do gory ale z tego co czytalem max. obroty moga sie roznic o +/- 200. czyli w skrajnosci 6600 do 7100 :afro:
UWAGA ! miałem podobny problem do opisywanego i okazało się... że mam rozrząd przestawiony o jeden ząbek ! po założeniu poprawnie auto DELIKATNIE osiągi się poprawiły :) !!!!!! Więc na mój gust masz dalej źle rozrząd ustawiony
właśnie wróciłem od kumpla który ma Hondę z tym silnikiem a kupił ją jakieś 3 tyg. temu, byłem razem z nim oglądać te auto i właśnie było jakieś mułowate czasem też trochę szarpało. Dziś zmieniałem w niej rozrząd i okazało się że mechanik który wcześniej zmieniał rozrząd zje... robotę bo rozrząd był przestawiony o 1 albo nawet 2 ząbki. Po zmianie rozrządu i innych części eksploatacyjnych zrobiliśmy próbną jazdę i tu szok!! Honda zaczęła dopiero zap.. tak jak powinna i zero szarpania :aloha: więc obstawiam że u Ciebie jest to wina rozrządu.
właśnie wróciłem od kumpla który ma Hondę z tym silnikiem a kupił ją jakieś 3 tyg. temu, byłem razem z nim oglądać te auto i właśnie było jakieś mułowate czasem też trochę szarpało. Dziś zmieniałem w niej rozrząd i okazało się że mechanik który wcześniej zmieniał rozrząd zje... robotę bo rozrząd był przestawiony o 1 albo nawet 2 ząbki. Po zmianie rozrządu i innych części eksploatacyjnych zrobiliśmy próbną jazdę i tu szok!! Honda zaczęła dopiero zap.. tak jak powinna i zero szarpania :aloha: więc obstawiam że u Ciebie jest to wina rozrządu.
Mam podobne pytanie tylko chodzi o silnik w EJ9 d14a4 moc taka sama jak d15 90KM ale po przesiadce z mojego poprzedniego d15b2 do d14a4 odczucia mieszane niby pełny wtrysk ale jakos słabiej jedzie to znaczy obroty idą lepiej w góre odcina tez dalej 7500 ale jakos predkosc nie wzrasta, obroty nie przekładaja sie na koła a mam 13 z oponą 175 jak bym załozył 15 na 195/50 to juz chyba by była lipa silnik raczej zdrowy oleju nie pobiera nie dymi na zadne kolory komp nie pokazuje zadnego błędu sprzegło nie slizga nie ciągnie
na 2 ciągnie do 100km/h trójka 150km/h ale juz ciezko, d15 to szło na 3 przy 5000 tys jak dodałem gazu to było czuc w d14 trójka i 5 tys ciezko idzie od 5 tys to tylko na 1 i 2 po dodaniu gazu czuc ze wcisnołem ten gaz w d14 na 3 wcisne do podłogi i tak mu mocy jak by brakowało idzie ale bardzo ospale niby d15 było starszej konstrukcji ale jezdziło,a tym to tak sobie, niewiem czy cos jest nie tak czy poprosu jest to gorszy silnik od serii D15
Mam podobne pytanie tylko chodzi o silnik w EJ9 d14a4 moc taka sama jak d15 90KM ale po przesiadce z mojego poprzedniego d15b2 do d14a4 odczucia mieszane niby pełny wtrysk ale jakos słabiej jedzie to znaczy obroty idą lepiej w góre odcina tez dalej 7500 ale jakos predkosc nie wzrasta, obroty nie przekładaja sie na koła a mam 13 z oponą 175 jak bym załozył 15 na 195/50 to juz chyba by była lipa silnik raczej zdrowy oleju nie pobiera nie dymi na zadne kolory komp nie pokazuje zadnego błędu sprzegło nie slizga nie ciągnie
na 2 ciągnie do 100km/h trójka 150km/h ale juz ciezko, d15 to szło na 3 przy 5000 tys jak dodałem gazu to było czuc w d14 trójka i 5 tys ciezko idzie od 5 tys to tylko na 1 i 2 po dodaniu gazu czuc ze wcisnołem ten gaz w d14 na 3 wcisne do podłogi i tak mu mocy jak by brakowało idzie ale bardzo ospale niby d15 było starszej konstrukcji ale jezdziło,a tym to tak sobie, niewiem czy cos jest nie tak czy poprosu jest to gorszy silnik od serii D15
Po zmianie rozrządu i innych części eksploatacyjnych zrobiliśmy próbną jazdę i tu szok!! Honda zaczęła dopiero zap.. tak jak powinna i zero szarpania
Teraz kolego mnie wystraszyles. U mnie hania szarpie jak jej przy zmianie na 2 depne za bardzo, kiedys to szarpanie bylo o wiele silniejsze i czestsze, mechan przestawil zaplon, ale nadal potrafi szarpnac. ;( Koledzy musze to jak najszybciej sprawdzic, chociaz rozrzad byl wymieniany 25 tys. temu. Czy dobrze patrzaca na silnik moge sam ocenic czy jest ok ? Napiszcie jak?
Po zmianie rozrządu i innych części eksploatacyjnych zrobiliśmy próbną jazdę i tu szok!! Honda zaczęła dopiero zap.. tak jak powinna i zero szarpania
Teraz kolego mnie wystraszyles. U mnie hania szarpie jak jej przy zmianie na 2 depne za bardzo, kiedys to szarpanie bylo o wiele silniejsze i czestsze, mechan przestawil zaplon, ale nadal potrafi szarpnac. ;( Koledzy musze to jak najszybciej sprawdzic, chociaz rozrzad byl wymieniany 25 tys. temu. Czy dobrze patrzaca na silnik moge sam ocenic czy jest ok ? Napiszcie jak?
U mnie hania szarpie jak jej przy zmianie na 2 depne
Właśnie u kumpla były identyczne objawy przy zmianie z 1 na 2 bieg.
Jeśli chodzi o sprawdzenie ustawienia rozrządu to musisz:
1.zdjąć pokrywę zaworów i górną osłonę paska rozrządu.
2.kołem pasowym obracasz w lewą stronę do momentu aż nacięcie na tym kole będzie
pokrywać się ze znakami na dolnej osłonie paska rozrządu, a na górnym kole wałka rozrządu napis UP będzie na górze.
http://img187.imageshack.us/img187/606/znakidolnegokoaqn8.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=znakidolnegokoaqn8.jpg)
3.na tym kole wałka rozrządu są jeszcze dwie kreski po przeciwległych stronach które muszą być po obu stronach równo z płaszczyzną głowicy do której przylega pokrywa zaworów, jeśli tak nie jest to rozrząd jest przestawiony :/
http://img504.imageshack.us/img504/1980/koorozrzduzo6.th.jpg (http://img504.imageshack.us/my.php?image=koorozrzduzo6.jpg)
U mnie hania szarpie jak jej przy zmianie na 2 depne
Właśnie u kumpla były identyczne objawy przy zmianie z 1 na 2 bieg.
Jeśli chodzi o sprawdzenie ustawienia rozrządu to musisz:
1.zdjąć pokrywę zaworów i górną osłonę paska rozrządu.
2.kołem pasowym obracasz w lewą stronę do momentu aż nacięcie na tym kole będzie
pokrywać się ze znakami na dolnej osłonie paska rozrządu, a na górnym kole wałka rozrządu napis UP będzie na górze.
http://img187.imageshack.us/img187/606/znakidolnegokoaqn8.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=znakidolnegokoaqn8.jpg)
3.na tym kole wałka rozrządu są jeszcze dwie kreski po przeciwległych stronach które muszą być po obu stronach równo z płaszczyzną głowicy do której przylega pokrywa zaworów, jeśli tak nie jest to rozrząd jest przestawiony :/
http://img504.imageshack.us/img504/1980/koorozrzduzo6.th.jpg (http://img504.imageshack.us/my.php?image=koorozrzduzo6.jpg)
U mnie hania szarpie jak jej przy zmianie na 2 depne
Właśnie u kumpla były identyczne objawy przy zmianie z 1 na 2 bieg.
I co wyszlo wkoncu??rozrzad?
U mnie hania szarpie jak jej przy zmianie na 2 depne
Właśnie u kumpla były identyczne objawy przy zmianie z 1 na 2 bieg.
I co wyszlo wkoncu??rozrzad?
Z moim silnikiem (d15b2) dzieje sie to samo ;( jakis mułowaty jest.Niedawno zakupiłem ta Hanie.jak wasza opinia na ten temat co do wymiany na pierwszy ogień?
Na pirwszy ogien filtry olej i rozrzad!
Na pirwszy ogien filtry olej i rozrzad!
Wszystko zostało wymienione i dalej tak jeździł aż do dziś.jakoś ostatnio coś mi syczał tłumik końcowy wiec postanowiłem zobaczyć co go boli.Odkręciłem go i postanowiłem sie przejechać bez tłumika :d i tu nagle zdziwienie Hania dostała skrzydeł :aloha: 1,2,3 kręciłem az do odcięcia bo dalej jakoś domki sie zaczynały :P wiec wszystko tkwiło w tłumiku który okazał sie trochę nie ten tego ;]
mi odcina przy 110 km na 2 biegu a dokladnie przy 7500rpm, wiec moze jestem przewrazliwiony, albo jeszcze jezdzic nie umiem tym autkiem :( , albo mam w*****a jakas dziwna skrzynie bo przy 4000rpm na pierwszym biegu jest jakies 40km.
Najlepiej jakby sie odezwal ktos z krakowa co jezdzi takim a utkiem z takim silniczkiem i sie przejechal.
Moze mi sie tak wydaje ze jest mulaste bo go nie krece, a jest to moje pierwsze auto, caly czas smigam motocyklem i moze to jest powod :aloha:
Ja tez jezdze na motorach :) i to na 100% nie jest powód słabych odczuć przyśpieszenia :d
Skoro auto wkręca Ci sie ostro na obroty a jaoś nie przyśpiesza to może sprzęgło Ci po prostu zaczeło ślizgać. Jak są obroty to i ma być prędkość bo przełożenia są sztywne przeciez. Bo ja mam teraz zmulone auto po robieniu z rozrządem (problem w toku rozwiązywania) ale mi sie auto wcale ładnie nie dokręca powyżej 4000obr/min tylko właśnie wtedy wskazówka zaczyna mulić a Ty mówisz ze u Ciebie sie kreci ale nie jedize.
Też jestem z Krk więc może w tym samym serwisie robiliśmy :d hahhaa
Wszystko zostało wymienione i dalej tak jeździł aż do dziś.jakoś ostatnio coś mi syczał tłumik końcowy wiec postanowiłem zobaczyć co go boli.Odkręciłem go i postanowiłem sie przejechać bez tłumika :d i tu nagle zdziwienie Hania dostała skrzydeł :aloha: 1,2,3 kręciłem az do odcięcia bo dalej jakoś domki sie zaczynały :P wiec wszystko tkwiło w tłumiku który okazał sie trochę nie ten tego ;]
A moze zapchany katalizator? Nie leca z tlumika takie czarne wlosy? Jak masz mozliwosc to wytnij kata, po co Ci on :) a moze to akurat przyczyna
Ja tak zrobilem i jestem wiecej niz zadowolony, jak zalezy komus bardz na srodowisku to niech zostawi kata, ale jesli lubi dać w pędzel to niech go wywala ;) róznica w moim przypadku byla kolosalna !! pierw dostawalem baty od escorta 1,6 :speszony: a teraz łoje nie takie ananaski :djablek:
piotrek-mi
05-04-08, 20:37
fazer1985 podejrzewam, ze kata musiales miec zapchanego, bo wyciecie sprawnego nie daje wielkich roznic. Ja wycinalem kiedys z innej hanki d15b2 sprawnego kata i zalowalem bo mocy nie przybylo a dzwiek stal sie strasznie metaliczny i po miesiacu wywalilo mi koncowy tlumik :/
Wszystko zostało wymienione i dalej tak jeździł aż do dziś.jakoś ostatnio coś mi syczał tłumik końcowy wiec postanowiłem zobaczyć co go boli.Odkręciłem go i postanowiłem sie przejechać bez tłumika :d i tu nagle zdziwienie Hania dostała skrzydeł :aloha: 1,2,3 kręciłem az do odcięcia bo dalej jakoś domki sie zaczynały :P wiec wszystko tkwiło w tłumiku który okazał sie trochę nie ten tego ;]
A moze zapchany katalizator? Nie leca z tlumika takie czarne wlosy? Jak masz mozliwosc to wytnij kata, po co Ci on :) a moze to akurat przyczyna
Tych czarnych włosów to miałem w końcowym tłumiku od groma :/ ale jak go wykręciłem i jeździłem bez przez jakiś czas(prawie jak rajdówka :P ) to widać było ze ten brak mocy był spowodowany końcowym tłumikiem który był zapchany bo kat to raczej nie
piotrek-mi
06-04-08, 09:35
Jeżeli w końcowym tłumiku miałeś dużo czarnych włosów to ja obstawiałbym właśnie na kata.
Dokładnie, poprawiła Ci sie dynamika bo kazdy tłumik troche osłabia auto, wywal kata albo wymien na dobry
Dokładnie, poprawiła Ci sie dynamika bo kazdy tłumik troche osłabia auto, wywal kata albo wymien na dobry
No ale z tego co tu czytałem to wam Hania kreci sie az do odcięcia na "normalnych" tlumikach a ja jak jezdzilem bez to dopiero sie krecila na maxa a jak zalozylem spowrotem to ledwo co do 5,5 tys obrotow dochodzila :/ wiec nie chce mi sie wierzyc ze to kat ale nie mowie ze nie macie racji :)
piotrek-mi
06-04-08, 15:55
Według mnie kat wyzionął ducha, wydmuchało go i cały syf został w końcowym tłumiku. Pracowałem kiedyś przy wymianach tłumików i często spotykałem się z takimi przypadkami. Jestem pewien, że jak założysz dobry tłumik to będzie wszystko ok. Wejdź pod auto i puknij w katalizator, sprawdzisz czy jest pusty czy pełny. Jeśli coś w nim jeszcze jest to proponuję zmienić go na jakąś puszkę rozprężną lub rurkę (różne są opinie co jest lepsze) i założyć nowy końcowy tłumik. Wszystko wróci na pewno do normy, poza tym, że pojawi się metaliczny dźwięk ponieważ spaliny będą za szybko "leciały" i będą uderzać w komory tłumika co sprawi, że dużo szybciej się rozleci.
Ja u siebie nie mam teraz katalizatora, zamiast niego jest puszka rozprężna (mały tłumik przelotowy) + zwężka (kawałek rury zagiętej delikatnie na końcach) + środek seryjny + końcowy seryjny. W zakresie obrotów 2'500-3'000 czasami słychać metaliczny dzwięk, ale delikatnie. Tłumik mam na gwarancji, więc jeśli się rozleci to pojadę na wymianę i tyle :aloha:
W Hondach podobno nie jest wskazane żeby wycinać katy ponieważ spaliny w Hani mają podobno duuużo większą prędkość niż w innych autach.
jeśli masz czarne włosy to one są z ostatniego tłumika, kup sobie nowy tłumik końcowy i smigaj. W katalizatorze nie ma żadnych włosów!!
Juto pojade wymienic bo kazalem ojcu kupic i kupil nie do tego modelu :D bo "madry" tłumikarz mowil ze bedzie pasować :/
piotrek-mi
06-04-08, 16:48
W katalizatorach (w zależności w jakim) jest coś co przypomina włosy do okoła wkładu ceramicznego (pomiędzy wkładem a metalową puszką). Włosy są w tłumikach, ale tych lepsiejszych (czyt.droższych) np. Bosal. Takie firmy jak Marix, Ferroz itd. robią tańsze tłumiki i nie używają wlosów.
W katalizatorach (w zależności w jakim) jest coś co przypomina włosy do okoła wkładu ceramicznego (pomiędzy wkładem a metalową puszką). Włosy są w tłumikach, ale tych lepsiejszych (czyt.droższych) np. Bosal. Takie firmy jak Marix, Ferroz itd. robią tańsze tłumiki i nie używają wlosów.
ja właśnie miałem tłumik Bosala i dlatego te włosy tam ;]
piotrek-mi
06-04-08, 21:42
No to już wszystko jasne... :hinczyk:
Mi też samochód poszarpywał przy ruszaniu i przyśpieszaniu. Wymienione zostało oczywiście to co się na ogół wymienia w takich przypadkach (kable, świece, palec, kopułka, olej, rozrząd, ustawianie zapłonu i zaworów itp.)
Pomogło, ale nie do końca. Później wymieniłem tłumik końcowy. Autko dostało troche mocy, ale nadal poszarpywało.
Kilka dni temu zmieniłem tłumik środkowy i wszelkie szarpania ustapiły :aloha:
d15b2 jakos dziwnie sie zbiera, zobaczcie na film da sie cos z tym zrobic ??
http://www.youtube.com/watch?v=ELwu0gwFTfU
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.