Zobacz pełną wersję : D14A7 wymiana bloku silnika i wymiana sprzęgła
makaveliooo
18-11-13, 21:25
Witam, szykuje mi się troszkę napraw. Sprzęgło zaczęło się ślizgać, oraz silnik to pożeracz oleju. W związku z tym, że to tylko marniutkie D14A7 postanowiłem nie paprać się w naprawę, lecz po prostu kupić coś używanego, mam nadzieję w dobrym stanie. Chciałem wymieniać blok na wiosnę, lecz sprzęgło już prosi się o wymianę teraz. Sam nic nie naprawiam, zawsze oddaje do mechanika i nasuwa mi się takie pytanie, może Wam się wydawać lamerskie :D no ale po prostu nie znam aż tak budowy flaków auta więc pytam ;) Czy sprzęgło jest połączone jakoś z blokiem silnika czy ze skrzynią biegów? Wiecie jak tak to już teraz bym wymienił sam słupek i jeździł na tamtym używanym sprzęgle z zakupionego używanego bloku silnika. No a jeżeli obie części nie są połączone, to zrobię teraz sprzęgło a na wiosnę wymienię sam słupek. Powiedzcie jak to jest z tym sprzęgłem, zanim pójdę do mechanika i się zbłaźnię takim pytaniem :D
I tak a propo tego tematu może ktoś przeczyta kto ma na zbyciu jakiś słupek w dobrym stanie D14a7 albo D14A8 to niech da znać
Sprzęgło jest miedzy skrzynią a silnikiem, więc jak wymieniasz silnik, zwalasz skrzynię tak czy siak, i wyjmujesz sprzęgło. Nikt nie sprzeda Ci silnika, ze sprzęgłem, więc dobrze by było zakupić je nowe i przy jednej robocie zrobić obie rzeczy, jak zostawisz obecne, to zrobisz sobie podwójną robotę, za którą zapłacisz parę $$$.
Przeszukaj też Forum, było parę takich tematów, poczytaj nieco, tak dla siebie o wymianie sprzęgła, to od razu będziesz miał jasność co i jak ...
I tak dla jasności nie bloku silnika a całego silnika. Bo blok to ta dolna część pod głowicą bez niczego. Kupujesz słupek w dobrym stanie i sprzęgło. A teraz możesz wstawić używkę, ale za robote Cię skasują dobrze. Lepiej dołożyć do nowego i nie pchać hajsu w błoto ; )
makaveliooo
18-11-13, 23:53
Nie no jasne, że nowe sprzęgło i myślę, że będzie to exedy, bo widziałem, że najbardziej polecane na forum. Więc będziemy wymieniać słupek i sprzęgło na raz, bez sensu 2 razy to robić. A za taki manewr wymiany ile to mniej więcej może kosztować? Chodzi mi o samą robocizne. Wiem, że to zależy od miejscowości, czy w jakimś serwisie, czy np. u Heńka w garażu :D chodzi tylko orientacyjnie. A i jeszcze jedno, te moje D14A7 to chyba niczym się nie różni od D14A8 nie?
Teoretycznie powinni ci wymienic sprzeglo na nowe w cenie wymiany slupka bo i tak wszystko musza rozebrac i nie robi to zadnej roznicy czy zaloza stare czy nowe, jesli beda chcieli dodatkowy hajs to max na flache mozesz dolozyc bo tak czy siak musza przelozyc sprzeglo ze starego do nowego slupka wiec robota ta sama
bartek_levis
19-11-13, 07:00
koszt robocizny to ok 400-500 zł
A tam :)
Kup jakiś więszy silnik.
B16A2 np. :D
I załóż sprzęgło koniecznie EXEDY :)
makaveliooo
19-11-13, 18:48
Bardzo chętnie bym tak zrobił, ale szkoda mi kasy. Auto służy mi jako dupowóz do pracy wiec nie opłaca się tak w niego inwestować. A w przypadku Swapa to chyba lepiej już by było sprzedać co jest i kupić już z lepszym silnikiem, chyba by było taniej
Polecam się chociaż trochę zapoznać z tym co jak działa w aucie - niektórzy mechanicy widząc,że trafili na laika,chętnie kantują :) .
pzdr
makaveliooo
19-11-13, 19:43
Dzieki za rady, ale mam znajomego mechaniora, który opiekuje się moją Haliną :) raczej mnie nie oszuka. Ale aż taki laik nie jestem, jak coś się zapsuje staram się dowiedzieć co z czym się je, dlatego tu piszę na forum :P
Jakbyś był z zach-pom zrobiłbym ci to za 3,5 stówki w jeden dzień :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.