Zobacz pełną wersję : Jaki pasek, kółko minime d15z8 + klawiatura wałek d16z6
pampersik_86
18-11-13, 19:37
Witam
szukam, czytam i nic nie znalazłem... Potrzebuje koledzy pomocy, mianowicie kędyś tam postawił mi kolano d16y2, jako że zalegał mi w garażu d15z8 postanowiłem go zaadoptować pod osprzęt d16y2. Wszystko było ok tylko brakuje mi vitka, kupiłem już klawiature i wałek d16z6 i tu moje pytanie: jaki pasek rozrządu muszę zakupić oraz jakie kółko założyć na wałek czy zostawić te od d16z6 czy przerzucić te od d16y2?
wiesko1261
18-11-13, 20:30
ja dałbym kółko regulowane :) więcej do ugrania podczas strojenia
pampersik_86
18-11-13, 20:37
no takie plany, puki co mam alby od d15z6 albo od d16z6...
ja u siebie miałem podobny setup ale d15z6 z klawiatura i wałkiem d16z6 ale koło d15z6 i grało :D
pampersik_86
22-11-13, 19:48
ja u siebie miałem podobny setup ale d15z6 z klawiatura i wałkiem d16z6 ale koło d15z6 i grało :D
widzisz, to teraz mam lekki dylemat jakie koło zapodać... jutro zabieram się za robotę i na początku porównam obydwa koła, pasek kupiłem 104 zęby dedykowany do d16z6 i będę sprawdzał jak się pasek na jednym i na drugim kole ułoży:-) a powiedz mi jeszcze kolego na jakim ecu jeździsz? byłeś już na strojeniu? ja mam kompa z d16y2 myślę ze będzie hulał...
Przeszedłem z OBD2a na OBD1 poprzez przejściówke i jeżdziłem na przerobionym przez Furiusa p06/28 ale powiem Ci że nie zdarzyłem wystroić tego na N/A auto miało bardzo kiepski dół ale jak sie wkręciło to jakos sobie radziło :
https://www.youtube.com/watch?v=HVoROQj2ymc
Check sie palił bo sonda jest jednożyłowa a nie wyłączona była w kompie grzałka sondy lambda, póżniej zostało to ogarnięte przez Furiusa.
W tej chwili u mnie to całkiem inna bajka kolego <dmuchanko> :D
I jak tak patrze teraz z tej perspektywy czasu to Eaton to bardzo dobry wybór bo d15 N/A wcale nie jedzie hehe
pampersik_86
22-11-13, 20:22
aa dolot i wydech miałeś wtedy seryjny czy pomodzony? tak na tym filmiku to szału niema:-)
aa dolot i wydech miałeś wtedy seryjny czy pomodzony? tak na tym filmiku to szału niema:-)
parówa + simota, rozwiercony kolektor ssący pod przepustnice b18c4, przepustnica b18c4, 4-2-1 bez kata na przelocie 2,25", wtryski 240CC z b18c4, klawiatura i wałek d16z6 , p06/28 efektów bez strojenia brak :/
pampersik_86
22-11-13, 20:40
to jak na takie mody to spodziewałbym się więcej:-) no ale jak już pisałeś szał to dopiero psssst robi:-)
Yotomeczek86
22-11-13, 22:12
Jak na te mody... Nie jedzie to w ogóle... Coś chyba przestawiony rozrząd jest jak dla mnie :p
Jak na te mody... Nie jedzie to w ogóle... Coś chyba przestawiony rozrząd jest jak dla mnie :p
Rozrząd i cała reszta była ok tak się stało po zmianie wałka i klawiatury d16z6 bez strojenia dołu całkowice nie było chociaż na filmie to już wogóle się nie zbiera
Ludzią po takich modach i stojeniu na hamownii ręce opadały widzac wykresy po 125-130hp...
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
na filmiku jedzie jak seryjne d15z6 z seryjna skrzynia mimo iz kreci sie do 8k.
Yotomeczek86
23-11-13, 21:03
Generalnie te zamulenie jest mocno zastanawiające.. Możliwe że to skrzyni wina
nie mozliwe. W seryjnej skrzyni w d15z6 na 2 biegu przy 7 tys obr jest 120m/h na filmiku jest 120km/h przy 8 tys obrotów a wiec nie jest to zamulajaca skrzynia z d15z6 tylko jakas krótsza
pampersik_86
23-11-13, 22:18
własnie wróciłem z garażu:-) założona klawiatura z6, wałek z6, pasek 104 zęby dedykowany do z6, napinacz z6, regulacja zaworów, i po pierwszej jeździe ... powiem ze jak dla mnie różnica jest KOLOSALNA. U mnie tylko wydech jest przelotowy a ssak oem, skrzynia od d16y2, ecu na seryjnych mapach d16y2.
znajdę trochę więcej czasu to nagram onboard to porównacie z wcześniejszym filmem... idę się myc:-)
nie mozliwe. W seryjnej skrzyni w d15z6 na 2 biegu przy 7 tys obr jest 120m/h na filmiku jest 120km/h przy 8 tys obrotów a wiec nie jest to zamulajaca skrzynia z d15z6 tylko jakas krótsza
Skrzynia seria s40 :/
Jestem ciekaw jak to lata. U mnie pokazalo tylko 128hp a silnik raczej jest zdrowy. Dol to jest jakas masakra... ale za to vteca czuc i slychac :)
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Jestem ciekaw jak to lata. U mnie pokazalo tylko 128hp a silnik raczej jest zdrowy. Dol to jest jakas masakra... ale za to vteca czuc i slychac :)
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Dlatego d15z6 jest silnikiem malo podatnym na przyrost mocy w n/a
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
kazik2_h9w3
25-11-13, 17:32
Zapomniałeś dodać że Twoje auto to ciężki sedan jak i mój więc to kolejna sprawa która skutecznie zamula nam auta
U mnie chyba lepiej autko hulało na tym setupie ale było strojone
http://www.youtube.com/watch?v=Lrb6CJMcXY8
A to na regulowanym kółku
http://www.youtube.com/watch?v=hsD_xcuJMrQ&feature=youtu.be
Ja miałem rozrząd od D15Z6
no juz nie przesadaj masa własna sedana to 1050kg przynajmniej tyle mam w dowodzie wpisane. O ile lzejsze jest inne nadwozie 50kg??? Obserwujac projekty na forum mozna dojsc do wniosku ze zmiana wałka na ten z d16 przyrostów nie daje poza swiadomoscia posiadana pełnego vteca. A i tak jak na pojemnosc 1,5 + mody civ'y jezdza całkiem spoko
pampersik_86
02-12-13, 19:25
ta jak wcześniej pisałem fura hula... tylko jest pewien problem z którym wiąże się pytanie:-) dzisiaj chciałem przerzucić zawór vtec z d16z6 do d15z8+(minime:-) no i jak można było się spodziewać NIE da się:-P inna budowa, inne mocowania, i własnie z tym wiąże się moje pytanie do bardziej wtajemniczonych: czy mając na uwadze inną budowę wielkość wloty i wyloty te zawory działają tak samo??? I czy przy zmianie tylko wałka i klawiatury zawór trzeba jakiś inny skombinować???
I druga rzecz to to że Hania nie ciągnie powyżej 5 tys obrotów i silnik bardzo głośno pracuje RYCZY a nie jedzie!!! strach do odcinki dociągnąć:-),
vtec się załącza, zawory wyregulowane, rozrząd poskładany na kółku i pasku od d16z6(104 zęby), ecu z seryjnymi mapami z d16y2. Możliwe że rozrząd źle poskładany? zapłon przestawiony??
ta jak wcześniej pisałem fura hula... tylko jest pewien problem z którym wiąże się pytanie:-) dzisiaj chciałem przerzucić zawór vtec z d16z6 do d15z8+(minime:-) no i jak można było się spodziewać NIE da się:-P inna budowa, inne mocowania, i własnie z tym wiąże się moje pytanie do bardziej wtajemniczonych: czy mając na uwadze inną budowę wielkość wloty i wyloty te zawory działają tak samo??? I czy przy zmianie tylko wałka i klawiatury zawór trzeba jakiś inny skombinować???
I druga rzecz to to że Hania nie ciągnie powyżej 5 tys obrotów i silnik bardzo głośno pracuje RYCZY a nie jedzie!!! strach do odcinki dociągnąć:-),
vtec się załącza, zawory wyregulowane, rozrząd poskładany na kółku i pasku od d16z6(104 zęby), ecu z seryjnymi mapami z d16y2. Możliwe że rozrząd źle poskładany? zapłon przestawiony??
Może się mylę ale nie powinno być 106 zębów na pasku.?
pampersik_86
02-12-13, 20:21
Może się mylę ale nie powinno być 106 zębów na pasku.?
Kolego chyba nie? http://www.topendpower.pl/p/pl/gat-t224rb/kewlarowy+pasek+rozrz%C4%85du+gates+racing+honda+c ivicdel+sol+92-00+sohc.html
http://www.topendpower.pl/p/pl/gat-t224rb/kewlarowy+pasek+rozrz%C4%85du+gates+racing+honda+c ivicdel+sol+92-00+sohc.html
Moim (zdaniem laika) jest tak. Do iulus tam obrotow ECU bierze pod uwage wskazania lambdy i koryguje mieszanke na tyle ze jakos to dziala. potem jedzie z czegos co ajk kojaze nazywa sie OPEN LOOP (czyli prosto z mapy w ECU bez jakich kolwiek korekt) i do momentu zalaczenia vtec jakos te mapy jeszcze ogarniaja alre potem daje o sobie znac to ze silnik nie jest wystrojony i pewnie dlatego tak ryczy. Poza tym po zalaczeniu Vteca powinien glosniej pracowac :P
Zawor w z8 masz identyczny jak w d15z6 i d16y8. zawor to zawor. otwiera doplyw oleju do glowicy (klawiatury) i vetec sie zalaczA, TYLE.
Oczywiscie zdaniem laika.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.