PDA

Zobacz pełną wersję : samodzielna regulacja sekwencyjnej instalacji: wskazówki podpowiedzi



Gąsior
18-11-13, 09:17
Mam u siebie instalację sekwencyjną wymieniłem w niej filtry i teraz się zastanawiam czy oddać do "fachowców" na regulację czy kupić interfejs usb i wziąć sprawy w swoje ręce. Ściągnąłem program do obsługi mojego komputera i obsługa wygląda na banalnie prostą.
Teraz moje pytanie czy się zabierać za to samemu, czy jednak oddać do warsztatu. W internecie mało jest informacji na temat samodzielnej regulacji;/

auto:
b18c4 seria
komp: Lecho Sec
wtryski: Magic jet
reduktor: zawoli


za wszelkie wskazówki i podpowiedzi co i jak i na co zwrócić uwagę z góry dziękuję.

HakerPL1
18-11-13, 12:52
Regulacja kosztuje około pół stówki łącznie z wymianą filterków, tak że nie widzę żadnego sensu w kupowaniu interfejsu i kombinowaniu, ale jak chcesz się bawić to życzę powodzenia ;)

O regulacji lpg poczytaj tu:

http://lpg-forum.pl/

Gąsior
18-11-13, 13:15
w Lecho na Codziennej w Warszawie krzyczeli 120zł

HakerPL1
18-11-13, 14:05
o kurde, sporo, u mnie w okolicy zazwyczaj do 50zł biorą

Młody ŁDZ
18-11-13, 14:30
o kurde, sporo, u mnie w okolicy zazwyczaj do 50zł biorą
Chcialbym szczerze to zobaczyc :) dla 50zl brutto dla dobrego serwisu lpg to szkoda kabelka podlaczac bo to zaden zarobek.

ma1ster
18-11-13, 19:08
i na dodatek LECHO :D:D:D:D to aż ręce opadają ja za mniej jak 80zł nie podpinam kabla nawet...

marekcrx
18-11-13, 19:30
ja nie miałem sił do gazowników mając auto na gwarancji, kupiłem kabel i ustawiłem sobie samemu i od tamtego czasu mam spokój z błędami, oni robią na odpieprz nawet nie pojada tym autem tylko na postoju ustawiają mapę po prostu żal ;(

HakerPL1
18-11-13, 22:11
no to ja już nie wiem, rok temu byłem z bratem na wymianie filterka i zapłacił 50zł ze sprawdzeniem i regulacją, tydzień temu była kuzynka u gaziarza i tez za zmianę filterków i regulację płaciła chyba 60zł o ile dobrze pamiętam

marekcrx
19-11-13, 08:50
u mnie za samą wymianę filtrów biorą 50zł, dlatego odpuściłem kupiłem komplet filtrów za 15zl i wymieniłem samemu.

Gąsior
19-11-13, 10:04
Pany chciałem żebyście podpowiedzieli jak się zabrać za regulację przez interfejs USB, a nie co ile kosztuje:)

marekcrx
19-11-13, 11:17
no jak, ściągnij instrukcję do danego sterownika i będzie pisać jak ustawić, nie wiem jak Ci to opisać: nie bogato nie biednie ustawić mieszankę ;)

probestic
19-11-13, 12:45
U mnie w mieście podłączenie Staga, to 20/30 zł. Z wymianą filtrów 50/60.
Ale już 40km dalej w większych miastach za regulację + filtry trzeba szykować 100.

Dlatego jeśli trochę jeździsz, to zdecydowanie warto poświęcić trochę czasu na lekturę + interfejs :)

ma1ster
19-11-13, 19:32
Pany chciałem żebyście podpowiedzieli jak się zabrać za regulację przez interfejs USB, a nie co ile kosztuje

Wszyscy zakładamy, że tego sam nie zrobisz, nawet jak będziesz miał interfejs i oprogramowanie...

A dlaczego... bo właśnie pytasz jak zabrać się za regulację... żeby umieć ustawić sterownik LPG trzeba samemu lub z pomocą bardziej doświadczonego, kilkadziesiąt instalacji mieć w rękach...

To nie jest gaźnik gdzie kręci się zależnie 2 lub 3 śrubkami, czy LPG II gen. :D:D:D

A widzę, że większość ma takie myślenie...

artek0903
20-11-13, 08:12
e tam, jak ktoś umie przeczytać instrukcje ze zrozumieniem + wyciągać wnioski z różnych tematów na forach internetowych to ogarnie bez problemu, trzeba tylko trochę czasu na to poświecić. Na pewno nie wystarczy kupić interfejs i podpiąć lapka bo tak się nie uda ;)

ma1ster
21-11-13, 18:45
e tam, jak ktoś umie przeczytać instrukcje ze zrozumieniem + wyciągać wnioski z różnych tematów na forach internetowych to ogarnie bez problemu, trzeba tylko trochę czasu na to poświecić. Na pewno nie wystarczy kupić interfejs i podpiąć lapka bo tak się nie uda ;)

Poczytaj sobie... niestety tu czytanie nie wystarcza, trzeba mieć dodatkowo ogromną wiedzę na temat zasilania silników...
No chyba, że przechodzicie kalibrację, i podciągacie mnożnik mapy gazu do benzyny ręcznie... i to wszystko, jeśli uważacie, że po takim zabiegu wszystko jest ok...
Niestety jesteście w błędzie... litr paliwa w tą, czy w tą, lambda nie świeci błędu... i cieszycie się że ustawiliście instalację, bo silnik pracuje tak jak na benzynie...

Ehhh...

Nie wspomnę o niesamowitych bzdurach jakie są napisane na forach LPG, a najgorsze jest w tym to, że ludzie wierzą w to co na nich napisane...

probestic
21-11-13, 18:52
Poczytaj sobie... niestety tu czytanie nie wystarcza, trzeba mieć dodatkowo ogromną wiedzę na temat zasilania silników...
No chyba, że przechodzicie kalibrację, i podciągacie mnożnik mapy gazu do benzyny ręcznie... i to wszystko, jeśli uważacie, że po takim zabiegu wszystko jest ok...
Niestety jesteście w błędzie... litr paliwa w tą, czy w tą, lambda nie świeci błędu... i cieszycie się że ustawiliście instalację, bo silnik pracuje tak jak na benzynie...

Ehhh...

Nie wspomnę o niesamowitych bzdurach jakie są napisane na forach LPG, a najgorsze jest w tym to, że ludzie wierzą w to co na nich napisane...



Nie zrozum mnie przesadnie źle, ale...
Ten temat jest właśnie trochę po to, żeby pewne rzeczy podpowiedzieć.
Tak samo jak forum - wymiana informacji, ogólnie pojmowana pomoc.
Jeśli masz pewną wiedzę, wskazówki, to dobrze było by się tym dzielić, bo czasami czytając Twoje posty odnośnie LPG, mam wrażenie, że traktujesz większość osób raczej "z góry" - jasne, masz przecież prawo, masz wiedzę i doświadczenie. Ale to chyba nie do końca o to w tym wszystkim chodzi.


No offence !

artek0903
22-11-13, 08:11
Poczytaj sobie... niestety tu czytanie nie wystarcza, trzeba mieć dodatkowo ogromną wiedzę na temat zasilania silników...
No chyba, że przechodzicie kalibrację, i podciągacie mnożnik mapy gazu do benzyny ręcznie... i to wszystko, jeśli uważacie, że po takim zabiegu wszystko jest ok...
Niestety jesteście w błędzie... litr paliwa w tą, czy w tą, lambda nie świeci błędu... i cieszycie się że ustawiliście instalację, bo silnik pracuje tak jak na benzynie...

Ehhh...

Nie wspomnę o niesamowitych bzdurach jakie są napisane na forach LPG, a najgorsze jest w tym to, że ludzie wierzą w to co na nich napisane...

no i właśnie poczytałem i sam sobie ogarnąłem bo innym "fachowcom" się nie chciało. I nie robiłem autokalibracji a ustawianie korekt podczas jazdy, tak jak producent sterownika przykazał więc nie przedstawiaj tego jako wiedzy tajemnej, dostępnej tylko dla wybranych. A odnośnie informacji z for internetowych wyraźnie napisałem "wyciągnąć wnioski" a nie "ślepo wierzyć w każdy napotkany temat i post". Z resztą tak jest ze wszystkim, co możemy znaleźć w internecie, nie tylko z LPG...

Ruffy
14-12-13, 22:59
Poczytaj sobie... niestety tu czytanie nie wystarcza, trzeba mieć dodatkowo ogromną wiedzę na temat zasilania silników...
No chyba, że przechodzicie kalibrację, i podciągacie mnożnik mapy gazu do benzyny ręcznie... i to wszystko, jeśli uważacie, że po takim zabiegu wszystko jest ok...
Niestety jesteście w błędzie... litr paliwa w tą, czy w tą, lambda nie świeci błędu... i cieszycie się że ustawiliście instalację, bo silnik pracuje tak jak na benzynie...

Ehhh...

Nie wspomnę o niesamowitych bzdurach jakie są napisane na forach LPG, a najgorsze jest w tym to, że ludzie wierzą w to co na nich napisane...

Oczywiście Ty masz ogromną wiedzę na temat silników, jesteś asem wśród gazowników, zamontowałeś setki jak nie tysiace instalacji, ok. A teraz weź swoje zabawki i wracaj do stodoły.
Kolega chciał zaczerpnąć wiedzy na temat regulacji lpg, a nie wysłuchiwać przechwałek "najlepszego gazownika" w Polsce.

ps. też chętnie poczytam nt. regulacji, jeśli macie gdzieś info to mozecie podesłać tutaj lub na pw :)

cor7ez
15-12-13, 09:25
Sam mam zamiar sie tym zajac wiec wszelkie wskazowki mile widziane.
Doczytalem ze warto procz samego interfejsu dokupic jakis czytnik obd czy cos takiego.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

rooter666
15-12-13, 10:36
tester obd ma sens jeżeli masz w aucie złącze obd, wtedy masz na żywca podgląd na korekty krótkie i długie, co ułatwia regulacje.

kowal162
15-12-13, 14:55
Ja sie doszkalam np na forum lpg i instrukcje producentów i juz nie jedno auto poprawiałem i każde ma się dobrze. Z wykształecenia jestem elektronikmiem i informatykiem a jednak sam potrfaie zrobić swap silnika , wymienić skrzynie itp . Więć czytając mozna sie czegoś nauczyć ale trzeba przy tym myśleć i uczyć sie nawet na błędach.

nikog0
16-12-13, 23:14
e tam, jak ktoś umie przeczytać instrukcje ze zrozumieniem + wyciągać wnioski z różnych tematów na forach internetowych to ogarnie bez problemu, trzeba tylko trochę czasu na to poświecić. Na pewno nie wystarczy kupić interfejs i podpiąć lapka bo tak się nie uda ;)

dokładnie, a kolega @ma1ster zarabia na ustawianiu gazu, więc próbuje każdemu wmówić, że to tajemna wiedza nie do ogarnięcia :) sorry za oft, ale śmieszy mnie kiedy coś takiego pisze ktoś z rocznym stażem na forum do kogoś kto hondami pomyka conajmniej od np 2006 roku... Bez problemu można samemu wsz ustawić, i zwykle jest to dokładniej zrobione niż przez kogoś z warsztatu, kto chce tylko sprawę odgonić i żeby klient wrócił ponownie za niedługi czas... popaprańcom mówie nie!

Gąsior
19-12-13, 12:35
Co do regulacji, zrobiłem autoadaptację, poustawiałem sobie sterownik pod siebie (temp przełączenia na lpg, wyłączyłem upierdliwy sygnał dźwiękowy, i ustawiłem przejscie na pb powyżej 6tyś obrotów i ciśnienie przełączenia na pb) i są to czynności banalne. Niestety Lecho mało opisuje korekty map podczas jazdy i muszę się jeszcze doszkolić i też sobie to ogarnę. Generalnie po wymianie filtrów i autoadaptacji fura lepiej jeździ szczególnie na niskich, zresztą prawie nie ma różnicy w jeździe między lpg a pb.

cor7ez
19-12-13, 14:55
Z tego co wiem to po autoadaptacji mapki gazu sa podlane bo lepiej za duzo jak za malo gazu. Jakiej aplikacji uzywasz?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Gąsior
19-12-13, 16:41
Z tego co wiem to po autoadaptacji mapki gazu sa podlane bo lepiej za duzo jak za malo gazu. Jakiej aplikacji uzywasz?
dedykowanego do Lecho Sec, dobrze wiedzieć, właśnie się zastanawiałem czy po autoadaptacji ustawiają się mapki od nowa czy tylko małe korekty wprowadza. według mnie mogła by trochę mniej palić wychodzi 13l w Warszawskich korkach. ale i tak jest lepiej niż wcześniej. będę miał chwilę to powrzucam sreeny.
można ten sterownik obsłużyć jakimś uniwersalnym programem czy tylko dedykowanym Lecho?

edit:
po kolejnym tankowaniu wyszło po mieście 12l/100 więc jak na b18 to całkiem przyzwoicie.

cor7ez
20-12-13, 11:20
A ktorys z zebranych tu stroil sobie staga 4? Bo mam kabelek, co nieco poczytalem i bede sie zaznajamiac powoli i przygotowywac do pierwszego strojenia wiec przydalyby sie wskazowki

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2