Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana głowicy D14a2



KoremiR
17-11-13, 14:10
Witam, posiadam silnik D14A2 z rozwaloną głowicą, a dokładnie uszczelniacze nie trzymają a koszt nowych jest prawie równy innej głowicy tak więc chciał bym założyć głowice od D15 ... Wiadomo większe gniazda więcej mocy tylko nie wiem czy będzie pasowała bo chyba D15 wychodziły z V-Tec a takiego niestety nie posiadam


Jeszcze chciał bym dodać że moje 1.4 leci max 170km/h przy oponkach 205/55/15
Czy To nie za mało? Kompresji nie mam jak sprawdzić

pajac_am
17-11-13, 16:38
Nie wiem czy głowica od D15 spasi, ale koszt uszczelniaczy to będą groszowe sprawy, tylko robota nie będzie tania.
A kupując używaną głowicę D15, wymiana uszczelniaczy i tak może Cię czekać.
No chyba że głowica będzie nowa :D

Co do prędkości to nie wiem czy to auto poleci o wiele więcej, ale wiem, że licznik może Ci przekłamywać przy tych oponkach.
Przy rozm. 15 cali, szerokość i profil najbardziej zbliżony do serii to 195/50.
Ty masz większe, więc licznik pokazuje trochę za mało.
Albo na odwrót :confused: ;)

MM63
17-11-13, 17:03
A ile byś chciał, żeby poleciało?

MikeFoto
17-11-13, 17:41
moje 1.4 leci max 170km/h

Mamy gratulować? :)

Karpiczek
17-11-13, 18:04
Zrob glowice na zicher i bedziesz mial pewnosc silnika. Kupic mozna glowice w gorszym stanie. To po prostu traf szczescia.
Moje d14 troszke mocniej mozna bylo rozbujac ale niekoniecznie musi to byc wyznacznikiem stanu silnika.

KoremiR
17-11-13, 18:49
Mamy gratulować? :)

Nie ma czego?

Bo uzbierałem sobie troszkę funduszy bo myślałem o swapie silnika ale odwidziała mi się przekładka,zbyt dużo bawienia się elektryką, wole trochę podrasować swoje d14 ;) Wiem że niektórzy myślą że to gra niewarta świeczki ale to jest ich zdanie, ja mam inne :P

Myślałem wrzucić głowice z D15 albo nawet d16 bo chyba wychodziły bez v-teca zrobić dolot i raczej to wszystko ;)

A sam wałek rozrządu np z d15b7 coś podniesie mocy? :D:D

bartek_levis
17-11-13, 20:59
wymiana uszczelniaczy + planowanie to ok 250 zł same uszczelniacze np corteco kosztują ok 3-4 zł za sztukę jest ich oczywiście 16. sprawa wymiany głowicy już tak ładnie nie wygląda bo jakiej byś nie kupił to sprawdzenie szczelności planowanie i inne pierdoły wyjdą przynajmniej tyle samo a jeszcze uszczelka pod głowicę czy tak czy siak trzeba kupić. Oczywiście najlepiej by było założyć głowicę od d16z6 (jakaś sensowna pewnie 500-800zł) co by to miało jakikolwiek sens a to dlatego że ma normalnego vteca a nie eco kolejna sprawa abyś miał jakiś przyrost mocy to po pierwsze trzeba podciągnąć vteca (2 kabelki)i wymiana ECU najlepiej bez immo po drugie kolektory ssacy (ew sama przepustnica jest większa) i wydechowy najlepiej 4-2-1 kolejne ok 200 używany lub nowy min 300 no i katalizator do wywalenia (150 puszka na allegro ale w skupie podobną kase dostaniesz więc można nie liczyć) bo pewnie i tak już nie działa. Oczywiście poza ogarnięciem szlifu głowicy i weryfikacji jej stanu dochodzą koszty zrobienia wszystkiego jak robisz sam to pół biedy jak robi ktoś to kolejne $$ i może ze 120 koni będzie i ze 140 niutonów łącznie wyjdzie pewnie za 2 tyś, a za swapa zdrowej d16z16 zapłacisz ok 2000-2500i masz 125 KM pomyśl co się bardziej kalkuluje a i z6 ma jeszcze jakiś potencjał bo d14 raczej marny

Szczur[R]
18-11-13, 11:22
myślałem o swapie silnika ale odwidziała mi się przekładka,zbyt dużo bawienia się elektryką
zabawia z elektryką przy swapie wiąże się głównie ze zmianą głowicy właśnie, a tym samym kolektora dolotowego i aparatu zapłonowego

KoremiR
19-11-13, 21:12
W sumie faktycznie kolega "bartek_levis" ma rację ;) A teraz pytanie z czystej ciekawości, żeby założyć V-teca trzeba przerzucić głowice aparat zapłonowy i wspomniane "dwa kabelki" Gdzie i jak je podłączyć? Mechaniki się nie boje, gorzej z elektryką :x Te dwa kabelki mnie przerażają :D


Wyregulowałem zawory ostatnio i zobaczyłem że wałek mam podrobiony i zastanawiam się nad zmianą czy wałek z d15b2 podejdzie? Bo wyhaczyłem tanio ;)

Mam d14a2

bartek_levis
19-11-13, 21:54
jeden do zaworu vtec drugi do czujnika ciśnienia oleju obok
i oba ciągniesz do kompa poszukaj na forum sporo jest o mini me z głowicą z z6
wałek chyba podejdzie ale nie spodziewaj się jakichś zmian a nawet nie wiem czy nie jest identyczny d14a2 i d15b2

Szczur[R]
20-11-13, 10:58
żeby założyć V-teca trzeba przerzucić głowice aparat zapłonowy i wspomniane "dwa kabelki"
i kompa do którego te dwa kabelki podłączysz :)

bartek_levis
20-11-13, 17:16
to już pisałem we wcześniejszym poście :)