Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem, skrzynia biegów, sprzęgło ??



piotrek-mi
17-03-08, 15:10
Pisałem już jakiś czas wcześniej na temat skrzyni biegów w mojej Hani.

Problem się teraz nasilił.

Każdy bieg prawie zawsze wchodzi ciężko, biegi muszę zmieniać przy obr. max 3000, inaczej żaden z biegów nie chce wejść. Niemal za każdym razem skrzynia haczy. Sprzęgło dziwnie pracuje (albo mi się wydaje), wrażenia mam takie jakby źle wysprzęglało. Nie ma praktycznie możliwości zredukowania z biegu III na II przy prędkości około 30km/h, z IV na III przy prędkości około 60km/h itd. (jedynym sposobem jest małe przygazowanie i bieg wskakuje, czasami czysto, czasami zachaczy). Słychać łożyska na biegach I, II, III. Przy pracy na luzie na postoju gdy jest nie rozgrzany motor to puszczenie pedału sprzęgła powoduje wzrost obrotów o ok. 100, a wciśnięcie o spadek obrotów. Jak stoje na postoju z zaciągniętym hamulcem ręcznym i puszczam powoli pedał sprzęgła to dochodzą dziwne dzwięki z okolic skrzyni biegów, jakby cos było luźne i tarło sie o coś...

Jazda stała się tak męcząca, że wstawiłem auto do garażu i narazie go nie ruszam.
Boje się, że jeśli jest np. walnięte sprzęgło to mogę rozwalić skrzynie i odwrotnie.

Proszę o informację czy objawy które napisałem wskazują na skrzynie czy na sprzęgło?

Dodam, że wymieniłem pompkę sprzęgła, płyn, wysprzęglnik, odpowietrzałem układ już naście razy i nadal to samo. Jakiś czas temu, po odpowietrzeniu mogłem zrobić kilkanaście kilometrów bez zgrzytów, ale teraz jest lipa cały czas.

Chciałem jeszcze zapytać dokąd u Was dochodzi łapa od sprzęgła przy wciśniętym do końca sprzęgle? W skrzyni jest dziura z której wystaje łapa od sprzęgła, jak u siebie mam wciśniete sprzęgło do końca to pomiędzy łapą a obudową skrzyni jest jeszcze około 3-4cm luzu.

Wiem, że temat skrzyń był wałkowany już naście razy na forum, ale nie znalazłem naprowadzenia czy po objawach, jakie u mnie występują szukać skrzyni czy sprzęgła.

Z góry dziękuje za jakieś informacje, która pomogą mi rozwiązać problem.

Kedzior
17-03-08, 15:17
Jakiś miesiąc temu miałem bliźniaczo podobne objawy w moim Civicu. Też myślałem, że to skrzynia biegów.
Zabrałem się za wymianę sprzęgła sam (nie polecam), bo mechanik krzyknął mi 700 zł! Ale kilka osób już pisało, że można już za 200 – 300 zł wymienić.
Sprzęgło było w fatalnym stanie, wymiana zajęła mi jakieś 48h ale poszło.
Wszystkie objawy, o których piszesz ustąpiły. Nie jestem specjalistą ale stawiam na sprzęgło.

skolopendra
17-03-08, 15:18
łożyska na biegach I, II, III


szukać skrzyni czy sprzęgła.

gdybyś chciał nawet wymienić same łożyska to koszt będzie większy niż całej skrzyni

więc szukaj skrzyni, przy okazji nowe sprzęgło nie zaszkodzi

piotrek-mi
17-03-08, 15:22
Wiem, że nowe sprzęgło nie zaszkodzi, ale finanse mnie blokują, żeby wymienić skrzynkę i sprzęgło. Skrzyni nie mam zamiaru naprawiać, w grę wchodzi tylko wymiana.
Jeśli łożyska wyją to może się coś stać dalej, czy one będą sobie tylko wyć?

skolopendra
17-03-08, 15:28
niektóre objawy wskazują ze już pewnie prawie nie masz sprzęgła

wiec radze wymienić komplet ,jak nawet kupisz i wymienisz same sprzęgło to wnet skrzynia się posypie :/

za 500zł kupisz wszystko

piotrek-mi
17-03-08, 15:31
hmmm, nie ciekawa opcja, może być ciężko dorwać za 500zł komplet, no chyba, że sprzęgło używkę.... (warto kupować używaną tarczę sprzęgła)???

skolopendra
17-03-08, 15:37
(warto kupować używaną tarczę sprzęgła)???

a po co ?? wystarczy poszukać
np


http://www.allegro.pl/item330851497_sprzeglo_honda_crx_civic_accord_1_4_ 1_5_1_6.html

piotrek-mi
17-03-08, 15:43
no faktycznie, jak patrzyłem to nie znalazłem taniej niż 400zł....

[ Dodano: Pon 17 Mar, 2008 ]
A czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić sprzęgło nie wyciągając skrzyni?

skolopendra
17-03-08, 15:46
a skrzynie za 200 złotych już kupi :)

patyk_lks
17-03-08, 15:54
piotrek-mi, u mnie haczyło/zgrzytało podobnie jak u Ciebie gdy miałem rozwalone sprzęgło. Po wymianie wszystko pracuje idealnie.

piotrek-mi
17-03-08, 16:04
No to teraz mam dylemat straszny.

Jeśli wymienię sprzęgło, a okaże się, że objawy nie ustaną to stracę około 200zł bo i tak będzie trzeba drugi raz ściągać skrzynie...

PS. najtaniej znalazłem skrzynie z gwarancją rozruchową za 350zł + koszta przesyłki. :(

Motyl
17-03-08, 16:17
gdybyś chciał nawet wymienić same łożyska to koszt będzie większy niż całej skrzyni

najtaniej znalazłem skrzynie z gwarancją rozruchową za 350zł + koszta przesyłki.
za tyle to akurat znajdziesz łożyska bez problemu


ja nie jestem zwolennikiem wymiany skrzyni bo:
nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest używka i ile pojeździ. Jak naprawiasz swoją skrzynię to przynajmniej wiesz co wymieniłeś i co jest w jakim stanie i jesteś w stanie ocenić mniej więcej ile to pojeździ. Z reguły wymiana samych łożysk załatwai sprawę.

i raczej zacząłbym od wymiany sprzęgła niż od szukania używanej skrzyni, bo objawy wskazują bardziej na sprzęgło niż na łożyska w skrzyni, chociaż niewykluczone, że do wymiany jest i jedno i drugie.

piotrek-mi
17-03-08, 16:21
Czyli uważacie, że powinienem wymienić narazie samo sprzęgło?
Wasza opinia jest dla mnie dosyć ważna.
A za zgrzyty przy zmianie biegów nie są odpowiedzialne synchronizatory?

Motyl
17-03-08, 16:23
skoro sprzęgło padło to synchro nie muszą być do wymiany, co nie znaczy, że nie są ;)
no właśnie o to chodzi, jak naprawiasz starą skrzynię to sprawdzisz w jakim stanie są synchro, a jak kupisz używkę to nic nie sprawdzisz

patyk_lks
17-03-08, 16:24
piotrek-mi, widze,ze jestes z Łodzi to najlepiej podjedz do VTEC i tam to zrob. Za zgrzyty moze byc odpowiedzialne sprzeglo!

piotrek-mi
17-03-08, 16:25
heh.
Jest jakaś możliwość zdiagnozowania tego?
Od początku podejrzewałem skrzynie, ale dzisiaj zauważyłem, że coś sprzegło dziwnie wysprzęgla, więc już zgłupiałem. Najchętniej to bym pojeździł aż się to sprzęgło rozsypie zupełnie, ale szkoda męczyć kurde skrzynie :/

[ Dodano: Pon 17 Mar, 2008 ]
VTEC z tego co słyszałem jest sosunkowo drogi... Chodzi Ci o to, żeby u nich zdiagnozować co i jak czy żeby naprawiać?

Motyl
17-03-08, 16:29
jeżeli nie chcesz robić wszystkiego na raz tzn. sprzęgła i łożysk to wymień samo sprzęgło - ryzyk fizyk- albo pomoże albo trzeba będzie robić dalej.

przy uszkodzonym sprzęgle ciężko sprawdzić co z synchro bez rozbierania skrzyni

piotrek-mi
17-03-08, 16:33
Chyba się przekonałem żeby kupić póki co samo sprzęgło, ale jeśli nie pomoże to kurde będzie lipa.
Ostatnie pytanko, czy jest jakaś możliwość zdiagnozowania sprzęgła?

[ Dodano: Pon 17 Mar, 2008 ]
Dodam jeszcze, że sprzęgło się nie ślizga.

rafalb33
17-03-08, 17:04
Miałem identyczne objawy. I wszystkiemu winne było sprzegło :d
Takze na twoim miejscu kpuilbym samo sprzeglo i zaryzykowal.

Blade
17-03-08, 17:06
zgrzyty przy ruszaniu / puszczaniu sprzegla => na 99% sprzeglo a dokladnie nity na nim.

zgrzyty przy zmianie => ja bym stawial na synchro ale skoro sprzeglo zjechane to miedzy dociskiem i zamachem jest ciasniej wiec moze czasem sprzeglo jeszcze nieco jest wprowadzane w ruch i zeby na siebie nachodzą :/ MI niestety wymiana sprzegla srednio pomogla bo czasem 3-ka mi wchodzi z cichym "pryk-nieciem" - nie ma go przy szybkiej i mega wolnej zmianie z 2 na 3.

Wymien sprzeglo i sprawdz co i jak. Chociaz ja stawiam na synchro.

patyk_lks
17-03-08, 18:07
piotrek-mi, a ja nie slyszalem zeby byli drodzy.

Kedzior
17-03-08, 19:36
Czyli uważacie, że powinienem wymienić narazie samo sprzęgło?
Wasza opinia jest dla mnie dosyć ważna.
A za zgrzyty przy zmianie biegów nie są odpowiedzialne synchronizatory?


U mnie zgrzyty znikły po wymianie sprzęgła.

piotrek-mi
17-03-08, 20:23
Moze w takim razie podjadę jutro do vtec dowiedzieć się co i jak, tylko byłoby miło gdyby ktoś napisał ich adres.
Zauważyłem jeszcze, że jak wciskam pedał sprzęgła to jest on stosunkowo twardy (ustawiłem go tak, żeby łapał wyżej) i łapie na początku wysokości, natomiast gdy wrzucę już jakiś bieg i puszczam pedał sprzęgła to mam wrażenie jakby lapał przy samym dole... Czasami ciężko też jest mi wyrzucić jakiś bieg, mam wrażenie jakby właśnie źle wysprzęglało i "ciągnęlo"...

[ Dodano: Wto 18 Mar, 2008 ]
Sprzęgło już zakupiłem na allegro Nipparts'a. Jutro powinno do mnie dojść. Jak zmienię to napisze co i jak. Dzięki za pomoc, pozdrawiam

[ Dodano: Sro 19 Mar, 2008 ]
Autko wstawione na warsztat, jutro odbiór wieczorkiem. Mechanik mówił, że według niego to 100% sprzęgło.

Sprzęgło kupiłem z tej aukcji http://www.allegro.pl/item330851497_sprzeglo_honda_crx_civic_accord_1_4_ 1_5_1_6.html
Sprzedający jest naprawdę w porządku, przesyłka kurierska nadana wczoraj dziś z samego rana była u mnie. Co prawda zapomnieli włożyć łożyska oporowego, ale na własny koszt dosyłają je kurierem. Polecam

[ Dodano: Czw 20 Mar, 2008 ]
Odebrałem właśnie autko z nowym sprzęgłem, Jest IDEALNIE!!! Biegi wchodzą super, bez żadnych zgrzytów, leciutko... DZIĘKUJE bardzo wszystkim za pomoc! Gdyby nie Wy to kupiłbym skrzynie....

rem1k
28-04-08, 18:01
podlacze sie zeby nie tworzyc nowych postow:) moj problem jest nastepujacy-zaraz po odpaleniu wsteczny wchodzi dosyc ciezko i przewaznie z malym zgrzytem(na cieplo jest ok) pozostale biegi wchodza pewnie ale dosyc ciezko juz caly czas. Przy "dynamicznej" :d jezdzie trzeba sie pilnowac i mocno chwycic za lewarek zeby bieg zmienic szybko. Moze to wina oleju? poprzedni wlasciciel (mechanik) twierdzi ze olej jest dobry ale nie powiedzial doklednie jaki :) znalazlem olej pasujacy do info poadanych na forum:
http://www.allegro.pl/item354004604_transmission_oil_sp_1061_1l_kroon_oi l_kr31224.html
czy taki moze byc? I ile go wchodzi-silnik d16z6 jesli w tym silniku byly rozne rodzaje skrzyn to prosze o info jak je rozpoznac :)

eVok
28-04-08, 18:34
było o olejach do skrzyni nie raz.albo MTF albo Mobil 10w40 silnikowy.opcja szukaj się kłania

rem1k
29-04-08, 07:23
skorzystalem ;) tylko chcialem sie upewnic :) dzieki