Zobacz pełną wersję : wyciek z silnika cd.
sienka
tak jak mi ktoś napisał wymieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów i oring pod aparatem zapłonowym i wypucowałem silnik
niestety nie miałem tyle szczęścia żeby to było tylko to, po przejechaniu 15km znowu mam obrzygany silnik. wydaje mi sie że jednak cieknie spod głowicy ale pewny niejestem bo może też ciec na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem bo mniej więcej w tym miejscu zauważyłem pierwsze wycieki, tyle że mogło ściec z głowicy która jest mniej więcej nad tym łączeniem, sam już niewiem co o tym myśleć :/
acha ślady oleju mam też na kolektorze ssącym jeśli sie niemyle (to coś co jest z tyłu za silnikiem) wg mnie jest to nad głowicą więc z głowicy by sie ten olej nie dostal, co o tym myślicie??
Jeśli masz wyciek oleju i jedziesz samochodem to zawirowania powietrza w komorze silnika i wiatr omiatający Ci miske olejową sprawia, że olej jest rozbryzgiwany na wielu elementach i jest ciężko znaleźć miejsce wycieku. Musisz umyć silnik jeszcze raz, i skorzystać z podnośnika najazdowego (ew.kanału) wtedy zapalasz i obserwujesz pod spodem co sie dzieje. Trzeba czekać aż silnik mocno sie zagrzeje wtedy olej jest rzadszy i łatwiej wycieka.
Najczęstszym miejscem wycieków jest dekiel klawiatury, ale jak masz nową uszczelke to CHYBA możesz wykluczyć to miejsce (może połuż tą uszczelke na jakimś silikonie wysokotemperaturowym) inne miejsca to "zimeringi" na wałku rozrządu i na wale - to jedna z gorszych opcji :? Trzeba jeszcze sprawdzić wycieki z samej miski olejowej filtra oleju i extremalny przypadek - uszczelka pod głowicą. Jest jeszcze jedno miejsce: oddzielacz oleju (taka czarna puszka obok filtra oleju) jeśli Twój silnik nie jest w najlepszym stanie to tam też może dojść do wycieku oleju.
pozdr.
qrcze tyle ze problem polega na tym ze wyciek zaczął sie od przodu z lewego rogu silnika, tak jak są numery bite, potem dopiero zauważyłem że cieknie też z tyłu przy tym kolektorze, czy to może byc tez wyciek z kolektora?? czy nieza bardzo bo kopulka zaworow teraz juz jest OK i niecieknie na bank, a miedzy tymi żeberkami kolektora zebrał mi sie już znowu olej
[ Dodano: Nie 04 Wrz, 2005 ]
acha slyszalem jeszcze ze gdyby to byla uszczelka spod glowicy to auto stracilo by na mocy a moja hania jechala 180 wiec moze to jednak nie glowica??
Jaki wyciek z kolektora? :D Tam nie ma nigdzie oleju pod ciśnieniem.....i wogóle go tam nigdzie nie ma :D
szukaj dalej 8)
acha slyszalem jeszcze ze gdyby to byla uszczelka spod glowicy to auto stracilo by na mocy a moja hania jechala 180 wiec moze to jednak nie glowica??
D13B2 180km/h ? w CIVIC 88/92r czy nowszym ?
D13B2 180km/h ? w CIVIC 88/92r czy nowszym ?[/quote]
koniec 92 - nowa buda 16v a co malo 180/h??
[ Dodano: Nie 04 Wrz, 2005 ]
Jaki wyciek z kolektora? :D Tam nie ma nigdzie oleju pod ciśnieniem.....i wogóle go tam nigdzie nie ma :D
szukaj dalej 8)
wiec gdzie szukac?? co mogloby wycisnac olej na kolektor?? bo z pokrywy zaworow juz niema wycieku ( chociarz zrobie to jeszcze raz na silikonie)
to ja sie podlacze!
tez mam dziwne plamki pod autem rano. na bank olej. jak wlazlem pod auto to patrzac od dolu, miedzy kolem pasowym a gorą miski olejowej jest taki bialy plasti (chyba jakas zewnetrzna oslonka walu) tam na niej zbieraja sie kropelki. tak jakby tam naplywaly i gromadzily sie w najnizszyn jej punkcie.
wyglada mi to ze moze uszczelka na misce albo wlasnie ta opcja uszczelki walu i tu bym sie martwil.
moze macie jeszcze jakies inne pomysly w tamtym miejscu. ewentualnie jakie sa przyblizone koszty tych opcji
raczej nie miska
predzej przedni zimerig i pod cisnieniem sobie tam lekko chlapie
siema lio!
ile taka zabawa moze kosztowac, tzn czesci i robocizna. mniej-wiecej
to na postoju kapie. nawet w nocy wiec to moze nei jest od cisnienia.
to ja sie podlacze!
.....................miedzy kolem pasowym a gorą miski olejowej jest taki bialy plasti (chyba jakas zewnetrzna oslonka walu) tam na niej zbieraja sie kropelki. tak jakby tam naplywaly i gromadzily sie w najnizszyn jej punkcie.
wyglada mi to ze moze uszczelka na misce albo wlasnie ta opcja uszczelki walu.............ciach :D
HEheheh walczyam z takim czymś 2 tygodnie temu ale po kolei 8) :
kupiłam sobie nowy silnik (przebieg kilkaset km :D ) wszystko nówka "nie śmigane".
Robie swapa, odpalam, i obserwuje co sie może niedobrego dziać............no i sie zaczęło :shock: właże pod Hanie patrze a na osłonie koła zębatego (o którym mówił wieshaq) wisi sobie kropelka oleju........ :? Pierwsze podejżenie padło na zimering ale............po głębszej analizie stwierdzam że jest mokro sporo wyżej - bo w miejscu osadzenia głowicy na bloku (jest tam taka krawędż widocznego bloku której głowica nie zakrywa, obok pompy wspomagania) idąc dalej tym tropem widze że i wkoło dekla klawiatury jest mokro. Więc ściągam dekiel kłade na silikonie (wysokotemperaturowym (taki niebieski)) odpalam sprzęta i........ oczom nie wierze - kapie!! :!: Lukam dalej i okazuje sie że nadal okolice dekla lekko "zapocone" Tym razem zrobiłam inaczej niz zwykle: zdjęłam dekiel, wyjęłam z niego uszczelke i odtłuściłam ją benzyną ekstrakcyjną następnie posmarowałam ją z dwóch stron (od strony dekla i od głowicy) skręciłam i od tamtej chwili problem wycieków oleju nie istnieje 8)
ps: otwierając maske można zauważyć że silnik Cifa jest lekko pochylony w prawo i wszystkie wycieki z górnej części silnika zbieraja sie na jego lewej stronie (patrząc od tyłu samochodu) , a następnie płyną sobie w dół i kapią z osłony koła zębatego (i paska zębatego również) co jest b. niebezpieczne dla rozrządu (ot taki mały błąd konstrukcyjny) :P
[ Dodano: Nie 04 Wrz, 2005 ]
siema lio!
ile taka zabawa moze kosztowac, tzn czesci i robocizna. mniej-wiecej
to na postoju kapie. nawet w nocy wiec to moze nei jest od cisnienia.
Jeśli kapie Ci na postoju to b. dziwne. Jest możliwość że to faktycznie zimering wału, tylko czy poziom oleju w misce jest powyżej tego zimeringa? - wątpie.
kupiłam sobie nowy silnik. Robie swapa, odpalam, jakie to proste :-) hehee
w sumie uszczelke pod klawiatura zmienialem jakies pol roku temu a i tak od samego poczatku sie poci i to nawet dosyc mocno. poszukam w ta strone!!!
pisalas o kole zebatym - to przejezyczenie? bo mi chodzilo o kolo pasowe.
Jeśli kapie Ci na postoju to b. dziwne
po postoju mam zawsze plamke i jak wczolgam sie pod auto to kropelka zawsze wisi. moze to po prostu scieka po jezdzeniu. nie wiem
pisalas o kole zebatym - to przejezyczenie? bo mi chodzilo o kolo pasowe.
No chyba nie przejęzyczenie :D. Koło pasowe jest obok tej osłony (masz na nim paski klinowe od alternatora, wspomagania i klimy) która przykrywa koło zębate na wale - napędzające pasek zebaty rozrządu :P
no to wszysko sie zgadza. chociaz na moim ostatnim kole pasowym zebow juz nie bylo :-) zaniemoglo biedactwo :-)
sienka
tak jak mi ktoś napisał wymieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów i oring pod aparatem zapłonowym ....kurcze czy gdzieś taki oring pod aparat zapłonowy można kupić czy tylko w ASO ? Facet w sklepie powiedział mi ze w ASo..wiec jak to jest ? a może też można kupić uszczelki pod vteca...bo cos mi sie tam poci ?
[quote="lukass ....kurcze czy gdzieś taki oring pod aparat zapłonowy można kupić czy tylko w ASO ? Facet w sklepie powiedział mi ze w ASo..wiec jak to jest ? a może też można kupić uszczelki pod vteca...bo cos mi sie tam poci ?[/quote]
powiem tak ja kupiłem oring pod aparat zapłonowy w ASO- koszt 10zł ale jak masz garaż to radziłbym sciągnąc ten oring i poszukać w sklepach motoryzacyjnych na pewno coś dopasujesz i napewno za mniejsze pieniądze bo za taki kawałek gumki 10zl to stanowczo za dużo :lol: ale twój wybór, a uszczelke pod klawiature kupisz w każdym sklepie gdzie mają części do japońców, jak ją będziesz wymieniał to daj odrazu silikon wysokotemperaturowy bo ja wymieniłem i było OK a po dwóch dniach widze że zaś ciecze i zaś niepotrzebna robota :) ale trudno sie mówi
Odwieczny problem z tą uszczelka po deklem klawiatury. Ostatno regulowałem zaworki, kupiułem uszczelkę załażyłem i wiadomo.....żyga olejem. Dopiero kupno silikonu rozwiązało problem. Ale zauważcie że orginalna uszczelka ma szerszy spód przylegający do głowicy nisz te kupne podruby. Najlepiej zostawić orginała, wymyć benzyną i nałożyć silikon.
bylem wczoraj u mecghanika i zagladalismy w zakatki i trudno swierdzic.
plan taki: najpierw tansza opcja czyli pod klawiature uszczelka nowa na silikon (w sumie jakies 40 wyjdzie) i pare dni popatrze co sie dzieje, a jak to nie da nic to uszczelniacz walu bo z tym w 130 sie zmieszcze. wolalbym pierwsza opcje :-)
dam znac jak to bedzie
bo jak zmieniac pod klawiatura, to najlepiej oryginal i komplet jaki tam jest, nie tylko sama do okola.
U mnie ani grama wycieku spod dekla, napewno byl u niemca pare razy sciagany do regulacji zaworów i zero pocenia.
to najlepiej oryginal i komplet jaki tam jest, nie tylko sama do okola.
o wlasnie!!! bo maja jeszcze komplet. co tom jest w tym komplecie? jak sama dookola wymienie to moze cieknac tez?
no właśnie jaki komplet?? mi zaoferowali tylko pod klawiature, właśnie poskręcałem jeszcze raz na silikonie i zobacze co sie będzie działo ale wydaje mi sie, że to coś więcej niestety bo wszystko pod spodem znowu zawalone a dopiero pare dni minelo od mycia, ale zobacze
W komplecie jest jeszcze uszczelka między dekiel a prowadnice świec (jak ktoś chce sprawdzić czy mu sie leje na świece niech ściągnie kabel weźmie latarke i poświeci w dziure - trudne nie?) :P
no i nic z tego!!
po położeniu klawiatury na silikonie i ponownym umyciu silnika dalej mam kajs wyciek :(
autko chodziło 30minut po umyciu i niepojawił sie żaden wyciek, po przejechaniu 5km mam znowu obrzygany silnik :( a mianowicie z przodu (po mojemu spod uszczelki głowicy - a dokładniej wszystko wokoło wybicia nr silnika) i coś co mnie najbardziej dziwi z tyłu olej pokazał sie znowu miedzy żeberkami kolektora zresztą cały tył jest mokry od samej góry aż po samą miske olejową więc na logike leci coś z góry, ale klawiatura już teraz odpada, więc z czego może być taki wyciek??
gdyby to była ta zła wersja że uszzcelka spod głowicy to czy realnym jest żeby olej tak sie rozbryzgał ze wycisneło by go aż na kolektor między żeberka?? chyba nieza bardzo :/
pomóżcie cos fachowcy :roll: bo już naprawde niewiem co o tym myśleć, a wolalbym niebawić sie w zbędne naprawy ;)
może ktoś zna jakieś objawy nieszczelności uszczelki głowicy lub innych nieszczelności??
może głowica od góry sie pofalowała i i uszczelka dobrze nie jest docisnieta :?
Zrób tak jak Ci napisałam koilka postów wyżej (na podnośnik kolumnowy, umyć silnik, dobrze rozgrzać - czekać i obserwowac) :570:
qrcze chyba mam :)
tylko niewiem czy jest sie z czego cieszyc, wygląda na to że cieknie z pompy paliwa czy jak sie to tam zwie, znajomy gadał ze pompa paliwa ale jakoś mi tu coś niepasuje , w każdym bądz razie to coś z tyłu silnika z jego lewej strony obok kolektora (patrząc z przodu samochodu) czy ktoś wie ile takie cosik kosztuje i czy ewentualnie da sie to jakoś naprawić?? bo z tego co widzialem to chyba niezabardzo rozbieralne to jest :/ ale mam nadzieje że POLAK potrafi :)
tam z takiej jednej dziurki tryska mi olej wymieszany z benzyna jesli sie niemyle i robi zaciek na wszystkim a tam powinno tylko powietrze brać chyba
pompa paliwa
ja to mam ją w baku
pewnie chodzi Ci o filtr paliwa, ale tam oleju nie uświadczysz :shock:
Przede wszystkim czuć benzyną?
chyba sie niedogadamy :571: powiem tak wyciągłem to cosik, i taki dzyndzel który wchodził do silnika był cały w oleju ale to chyba normalne, dało sie nim ruszać a jak sie ruszało to tryskało benzyną (wiec tak jak pompka :)) z boku była mała dziurka z której wylewał sie olej a chyba nic sie niepowinno wylewać, do tego czegoś dochodziłu dwie czarne rurki z lewej strony i czerwona rurka z prawej, wiec zagadka co to jest??
zrób zdjęcie i pokaż że no palcem, żebym uwierzył że nie śnie :D
YYYYYYYY :shock: To jakis koszmar! Twierzisz że do silnika w mojej Hani idzie jakiś "dzyndzel" :D
A moze ty masz Stara tylko Ci ktoś logo zamienił na przedzie??? :shock:
zrób zdjęcie i pokaż że no palcem, żebym uwierzył że nie śnie :D
nie śnisz LIO, Thomas ma gaźnikowe D13B2 a tam pompa jest napędzana dzyndzlem od wałka rozrządu.
http://img353.imageshack.us/img353/5721/pompa9gc.jpg
to co jest z nr 5 to uszczelka którą trzeba wymienić żeby nie żygało olejem z silnika :wink:
to był cytat z filmu z tym palcem i snem :D
chciałem o zdjęcie lub schemat na zobrazownie miejsca wycieku, bo po jego opisie to równie dobrze mogło cieknąć z akumulatora ;)
wroce jeszcze do moich uszczelek o szanowne jury :D
wymienilem dzisiaj uszczelke pod klawiatura na nowa i z silikonem po dou stronach. przejechalem 10km i ku......wa poci sie dalej.
czy ten silikon musi schnac jakis czas. bo ja w sumie po 10 minutach wyjechalem od mechanika
zrób zdjęcie i pokaż że no palcem, żebym uwierzył że nie śnie :D
nie śnisz LIO, Thomas ma gaźnikowe D13B2 a tam pompa jest napędzana dzyndzlem od wałka rozrządu.
Obrazek (http://img353.imageshack.us/img353/5721/pompa9gc.jpg)
to co jest z nr 5 to uszczelka którą trzeba wymienić żeby nie żygało olejem z silnika :wink:
dzięki :) więc mialem racje że to pompa :P mam pytanko niewiesz może czy ktoś naprawia takie coś?? bo poza tą uszczelką cieknie z tej dziurki w pompce a to podobno jest znak że pompke trzeba wymienić bo membrama puściła a te ciuliki z ASO chcą za takie cudo 580zl.
i jeszcze jedno pytanko : czy jazda na tej pompie z której ciece grozi jakąs awarią czy do póki nie uszparuje moge spokojnie na niej pomykać, dolewając tylko olej :)
No qr.. jego mać!!! Nie skojarzyłam że masz D13 :!: Walnęła Ci membrana w pompce paliwa :D Ta dziura z której leje sie paliwo jest przewidziana przez konstruktora żebyś:
a) to widział i czuł
b) aby sie benzyna nie lała do głowicy.
Pompka jest napędzana stalowym króćcem który jest popychany (podobnie jak zawór) krzywką na wałku głowicy (masz też możliwość regulacji jego skoku - zakładając grubszą lub cienszą podkładke pod pompke)
Skoro leje Ci sie tamtędy olej to nie ma żartów :!: Znaczy to że dziura jest poważna i możesz mieć już olej rozcieńczony benzyną :!: :!: Nie powinieneś jeździć (sprawdź koniecznie poziom oleju czy nie masz go za dużo :!: )
Naprawa membrany nie wchdzi w gre . Ja w swoim starym samochodzie (Mitsubishi Colt) wymieniłam samą membrane ale jest z tym spory kłopot. Pomka jest nierozkręcalna z regóły (zobacz jak u Ciebie) jej krawędź jest zagniatana w koło i rozebrać to jest przekichane , ale potem pozostaje jeszcze dopasować membrane (mi pasiła z Żuka :P ) i najważniejsze : zagnieść krawędzie pompki tak aby była szczelna. Któtko mówiąc kup nową (używaną) pome paliwa :D
pozdr- Moni
ps: nie palił Ci więcej benzyny (nie zauważyłeś) :?:
wroce jeszcze do moich uszczelek o szanowne jury :D
wymienilem dzisiaj uszczelke pod klawiatura na nowa i z silikonem po dou stronach. przejechalem 10km i ku......wa poci sie dalej.
czy ten silikon musi schnac jakis czas. bo ja w sumie po 10 minutach wyjechalem od mechanika
A jakiego silikonu użyłeś? Moim zdaniem najlepszy jest firmy Loctite Black
Skoro leje Ci sie tamtędy olej to nie ma żartów Znaczy to że dziura jest poważna i możesz mieć już olej rozcieńczony benzyną Nie powinieneś jeździć (sprawdź koniecznie poziom oleju czy nie masz go za dużo )
Naprawa membrany nie wchdzi w gre . Ja w swoim starym samochodzie (Mitsubishi Colt) wymieniłam samą membrane ale jest z tym spory kłopot. Pomka jest nierozkręcalna z regóły (zobacz jak u Ciebie) jej krawędź jest zagniatana w koło i rozebrać to jest przekichane , ale potem pozostaje jeszcze dopasować membrane (mi pasiła z Żuka ) i najważniejsze : zagnieść krawędzie pompki tak aby była szczelna. Któtko mówiąc kup nową (używaną) pome paliwa
pozdr- Moni
ps: nie palił Ci więcej benzyny (nie zauważyłeś)
Thomas, moim zdaniem ta diagnoza jest bardzo dobra!
Moniko bardzo mi imponujesz swoją wiedzą!!!
Pozdro
5,5 na trasie jazda 110-130/h 7 l w mieście to chyba norma :) więc niema żle, w miejsce tej dziurki wstawiłem sobie taką rurke ze zbiorniczkiem żeby nie żygało mi na silnik :P a jeździć jak narazie musze :( zresztą na tym wycieku i tak trzasnąłem juz z 2000km, mam nadzieje że to sie nie odbije na mojej hani, 300zl to jak narazie za dużo dla mnie chyba że ktoś zna szpeca który coś takiego naprawiał, bo używki niekupie (niemam pewności czy pochodzi dzień czy dwa lata) więc szkoda kasy
[ Dodano: Sob 10 Wrz, 2005 ]
a co do oleju to nic mi nieprzybywa raczej ubywa!! w ciagu miesiaca musiałem uzupełnić 0,7l oleju
A jakiego silikonu użyłeś?
w sumie to nei wiem. w tubce (jak pasta do zebow:-)) byl i tyle pamiatm. wysokotemperaturowy.
moze za krotko czekalem az wyschnie i sie uszlodzil po rozruchu i rozszczelnil
A jakiego silikonu użyłeś?
w sumie to nei wiem. w tubce (jak pasta do zebow:-)) byl i tyle pamiatm. wysokotemperaturowy.
moze za krotko czekalem az wyschnie i sie uszlodzil po rozruchu i rozszczelnil
ja ci powiem tak:
klawiature polozylem na takim czerwonym silikonie, wczesniej odtluscilem wszystko tak jak pisala MONIKA i położyłem silikon miedzy rowek uszczelki i potem na uszczelke (u mnie na silikonie pisalo ze schnie 5minut) - silikonu nie żałowałem :)
potem poskręcalem wszystko i dla pewności odczekałem chyba z pół h oczywiście jak dokręcałem klawiature to silikon powyłaził na około , więc objechałem palcem na około i zrobiła sie taka fuga z silikonu, teraz widać tylko silikon a nie uszczelke ale jest suchutko - 1sza klasa :) a silikon miałem taki czerwony - jakiej firmy niewiem ale wątpie żeby to miało szcególne znaczenie,
ściągnij to jeszcze raz wyczyść wszystko i zrób tak jak ci napisałem - musi być OK
powodzenia :mrgreen:
KU**WA *****y mechanik tak mi zalozyl ta uszczelke ze mi przez dwa dni wyjebalo 0,5l oleju. co gorsza na nowa kostke na moim podwurku. o*****y caly silnik. *****ie go dzisiaj!
a tak wogole to wlasnie zrobilem jak pisaliscie
klawiature polozylem na takim czerwonym silikonie, wczesniej odtluscilem wszystko tak jak pisala MONIKA i położyłem silikon miedzy rowek uszczelki i potem na uszczelke (u mnie na silikonie pisalo ze schnie 5minut) - silikonu nie żałowałem
potem poskręcalem wszystko i dla pewności odczekałem chyba z pół h oczywiście jak dokręcałem klawiature to silikon powyłaził na około , więc objechałem palcem na około i zrobiła sie taka fuga z silikonu,
dokladnei tak zrobilem. silikon tez w sumei czerwony :-)
na razie nie widac przeciekow.
też mam problem z cieknącym olejem, ale leci tylko z tyłu z góry gdzieś. Wilgotny jest oddzielacz oleju. I teraz pytanie: czy wystarczy że zmienię uszczelke między oddzielaczem a silnikiem czy cały oddzielacz czy jeszcze inaczej?? Jak tam się w ogóle dobrac bo nie mam pomysły żeby to zrobić nie odkręcając kolektora.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.