Zobacz pełną wersję : problem z obrotami
witam ,dziwne zjawisko, odpalam auto jadę, zatrzymuje się na światłach, i mam zbyt niskie obroty,czekając na zmiane swiateł obroty po chwili są już prawidłowe, pisze o tych swiatłąch bo wygląda jakby na to że obroty sa niskie do chwili kiedy po odpaleniu silnika nie zatrzymam się gdzies na ''dłużej' , z tego co zauważyłem to dzieje się tak raczej na zimny silniku ,pozdrawiam
W jakim stanie masz świece/kable/filtry? Może krokowca trzeba wyczyścić?
Mówiąc za niskie obroty, co masz na myśli? 150, czy 800?
W jakim stanie masz świece/kable/filtry? Może krokowca trzeba wyczyścić?
Mówiąc za niskie obroty, co masz na myśli? 150, czy 800?
filtr,świece ok, przepustnica i krokowiec czyszczone, kabli natomiast nie sprawdzałem to fakt , mam na myśli obroty poniżej 800 , ok700
ja jednak uważam że obroty na tym poziomie są całkiem normalne i dopuszczalne, ale niech wypowiedzą się inni.
Ale na zimnym silniku masz te 700 obr/min? Jeśli ciepły silnik to obroty rzędu 750 są poprawne. Zależ to też od danego silnika, który masz tam zamontowany.
Ale na zimnym silniku masz te 700 obr/min? Jeśli ciepły silnik to obroty rzędu 750 są poprawne. Zależ to też od danego silnika, który masz tam zamontowany.
Te obroty nie są odpowiednie,czuć że silnik nierówno pracuje,dopiero po krótkim postoju tak jak pisałem wskakują poprawne obroty i to wyraźnie czuć i widać,silnik d16y3 w automacie
Te obroty nie są odpowiednie,czuć że silnik nierówno pracuje,dopiero po krótkim postoju tak jak pisałem wskakują poprawne obroty i to wyraźnie czuć i widać,silnik d16y3 w automacie
Nadal nie opisałeś dokładnie w jakiej sytuacji to się dzieje. Przydarza Ci się to podczas wciskania pedału hamulca/hamowania? Obroty wtedy lekko opadają.
Nadal nie opisałeś dokładnie w jakiej sytuacji to się dzieje. Przydarza Ci się to podczas wciskania pedału hamulca/hamowania? Obroty wtedy lekko opadają.
dzieje się to na wolnych obrotach
Witam podepnę się pod temat ja natomiast na ciepłym silniku i na biegu jałowym mam obroty rzędu 500-600 oraz gdy włączam np ogrzewanie szyb bądź co innego i daje np na moc 2-4 to widzę że światła trochę przygaszają a jak mam na biegu jałowym gdy stoję na wzniesieniu to trochę zaczyna szarpać mocniej silnik mówię cały czas jak są te niskie obroty. Może być to spowodowane że krokowiec może być brudny. Jest to Civic VI hb 3d po lift z silnikiem to d14a2 90km świece najprawdopodobniej nie wymieniane od poprzedniego właściciela tak samo kable. Auto posiadał 3 lata i zrobił nim ok 4 tys bo miał jeszcze 2 inne a ją już mam go rok. Jak jadę to nic się nie dzieje jedzie normalnie. Pozdrawiam i proszę o jakieś inf :)
Problem nadal występuje,a nawet jest gorzej bo obroty są niskie a po włączeniu dmuchawy zaczynają falowac,proszę mi powiedzieć co ma wplyw na wolne obroty,tzn co jeszcze sprawdzić,dodam że wymieniłem swiece,czyscilem krokowca i przepustnice,zastanawiam się nad wymiana filtra paliwa
Problem nadal występuje,a nawet jest gorzej bo obroty są niskie a po włączeniu dmuchawy zaczynają falowac,proszę mi powiedzieć co ma wplyw na wolne obroty,tzn co jeszcze sprawdzić,dodam że wymieniłem swiece,czyscilem krokowca i przepustnice,zastanawiam się nad wymiana filtra paliwa
zacznij od samodiagnostyki - jakieś błędy ?
;2149082']zacznij od samodiagnostyki - jakieś błędy ?
dzisiaj sprawdzałem błędy, nie wiem czy poprawnie bo różne żródła różnie podają, właczyłem zapłon i zwarłem styki w kostce miga tylko kontrolka od srs ... w instrukcji podane jest żeby najpierw zewrzeć styki i dopiero właczyć zapłon
Ja też tak mam , ze silnik, po krotkiej jeździe na postoju pod światłami faluje obrotami(minimalnie widoczne na obrotomierzu), lekko drży co chwilę, jak jest jeszcze niedogrzany,dzieje mi się tak tylko jak jest zimno, koło 0*C to chyba normalne?
u mnie falowanie jest spore , po właczeniu dmuchawy na 3-4 bieg czuć jak silnik się dławi , przygasają swiatła, i dzieje się tak na ciepłym silniku
dzisiaj sprawdzałem błędy, nie wiem czy poprawnie bo różne żródła różnie podają, właczyłem zapłon i zwarłem styki w kostce miga tylko kontrolka od srs ... w instrukcji podane jest żeby najpierw zewrzeć styki i dopiero właczyć zapłon
najpierw zworka, później styki
błędów nie ma , kontrolka silnika świeci cały czas, dzisiaj się poprawiło , tzn nic nie robiłem a obroty wróciły do normy, dziwna sprawa, może wymiana filtra paliwa pomoże ?
błędów nie ma , kontrolka silnika świeci cały czas, dzisiaj się poprawiło , tzn nic nie robiłem a obroty wróciły do normy, dziwna sprawa, może wymiana filtra paliwa pomoże ?
Pomoże jeśli jest zapchany, na odległość tego nie ustalimy. Generalnie zapchany filtr powoduje brak mocy i dławienie podczas przyspieszania.
Gdybym miał szukać to zaczął bym od rozebrania całego dolotu - obejrzał wszystkie uszczelki, wtyczki, jeszcze raz rozebrał krokowy, potem poskładał wszystko z manualem przed oczami.
Sprawdź jeszcze alternator - może łożyska wymagają już wymiany. Zobacz ręką czy są luzy poprzeczne na kole, czy obraca się płynnie. Poluzuj pasek jeśli jest zbyt mocno napięty. Pisałeś że przy zwiększonym zapotrzebowaniu na prąd obroty spadają.
W przypadku braku efektu poszedł bym w stronę zapłonu - palec / kopułka. Chociaż to już tak na siłę bardzo, no ale MOŻE
dolot rozbierałem i czyściłem latem, kroka też, gdyby coś było uszkodzone to falowanie było by zawsze , dzisiaj zrobiłem zrobiłem ok 40km i w sumie nic się złego nie działo, no może tylko to że jak dojeżdżałem do świateł to przy chamowaniu obroty trochę spdały za nisko ale chwila postoju na czerownym i same wskoczyły na właściwe, dodam że to automat, no ale poza skrzynią cały układ wolnych obrotów jest taki sam chyba
problem z obrotami znowu powrócił, teraz po rozgrzaniu silnika są niskie, a czasem falują , samodiagnostyka w sumie nic nie wykazała, po zwarciu wtyczki kontrolka od silnika świeci cały czas, migają kontrolki od srs-u i od abs-u , proszę o info co dalej robić ...
problem z obrotami znowu powrócił
Po pierwsze w ustawieniach swojego konta wpisz chociaż silnik i nadwozie, zamiast "Honda Civic" (bo to oczywiste- jesteśmy na forum Civic).
Coś mi się wydaje, że problem jest natury "elektrycznej". Sprawdź jak już będzie w pełni nagrzany i te obroty za niskie czy jak włączysz dmuchawę na "IV" i ogrzewanie tylnej szyby.
Daj znać jak się zachował silnik.
witam, silnik to D16Y3 , autko w automacie, co do problemu z obrotami to jak na razie nastąpiło samonaprawienie :), tzn obroty wróciły do normy i to bez mojej ingerencji, sam się dziwie co jest nie tak, że raz jest dobrze a raz obroty kuleją, samodiagnostka nic nie wykazuje, prawde mówiąc to nie wiem jakie elementy wpływają na bieg jałowy i co jeszcze musiał bym sprawdzic
Dzisiaj problem ponownie wrócił, obroty są niskie,a przy obciążeniu falują
Wydrukuj sobie: http://naforum.zapodaj.net/e649bdb3e764.png.html i posprawdzaj.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.