PDA

Zobacz pełną wersję : EG 4 1.5 dość mocne kopcenie.



kalix495
14-11-13, 21:56
Witam , jak w temacie . Moja honda kopci na zimnym silniku , z początku myślałem że to uszczelka pod głowica bo ubywało sporo płynu chłodniczego ,jednak olej był czysty i nie było tzw"majonezu" więc sprawdziłem czy nie ma jakichś wycieków. okazało się że chłodnica sie rozszczelniła i gubi płyn , wymiana chłodnicy nie będzie dużym wydatkiem ,ale legła teza uszczelki chyba tanszej naprawy anieżeli naprawy gdy silnik przepala olej ;/ dużo oleju nie ubywa ale kopcenie jest spore dołączam filmik . Jak myślicie co może być przyczyną ? pierścienie? http://w17.wrzuta.pl/film/a8n2rCqoHDn/kopcenie_hc

Seba27
14-11-13, 23:26
1 - Wymiana chlodnicy
2 - Planowanie i szczelnosc glowicy - przy okazji wymien uszczelniacze zaworowe
(jak zawory szczelne to tyle u gory)

A jak kompresja? Moze sie skonczyc na remoncie.
A zarcie oleju moze byc spowodowane uszczelniaczami, lejacymi zaworami lub puszczajacymi pierscieniami.
Przy naprawie gory moglbys odrazu pokusic sie o zmiane pierscionkow jezeli zenisz sie z fura na dluzej.

kalix495
15-11-13, 17:41
Kompresje mierzyłem to była bardzo dobra już teraz nie pamiętam dokładnie ,ale o 1 bar miej niż książkowa kompresja , tylko na 3 cylindrze nie sprawdziłem bo się coś świeca zapiekłą a że to robiliśmy w szkole na lekcji (bo chodze do technikum mechanicznego) to walałem tego na siłę nie odkręcać .

motomaniak1988
15-11-13, 18:02
nie ma pierscieni juz prawdopodobnie :P przez uszczelniacze by tak nie kopcił :) silnik do roboty tylko nie wiem czy oplacalne chyba ze sobie sam ogarniesz remont silnika :) to koszta wyjda znosne

kalix495
15-11-13, 18:10
Może nieszczelność chłodnicy a do tego uszczelka pod głowicą ? przy wymianie uszczelki uszczelniacze planopwałem również wymienić , bo kurcze przecież jakby były pierscienie do wymiany to by nie było kompresji na cylindrach a jest i to dobra . w przyszłym tyg powtórze pomiar i napisze wynik ;)

Seba27
16-11-13, 09:42
nie ma pierscieni juz prawdopodobnie :P przez uszczelniacze by tak nie kopcił :) silnik do roboty tylko nie wiem czy oplacalne chyba ze sobie sam ogarniesz remont silnika :) to koszta wyjda znosne

Motomaniak - nie spinaj ludzi bo mnie tak spieli i posluchalem i robilem kapitalke.
Pierscieni wcale u mnie nie trzeba bylo zmieniac - okazalo sie ze lalo 14zaworow ;]

EDIT:

Jak sie przypiekla swieca to psiknij tam jakims WD - nie za duzo - bedzie jej lzej wyjsc.

kalix495
16-11-13, 10:00
Motomaniak - nie spinaj ludzi bo mnie tak spieli i posluchalem i robilem kapitalke.
Pierscieni wcale u mnie nie trzeba bylo zmieniac - okazalo sie ze lalo 14zaworow ;]

EDIT:

Jak sie przypiekla swieca to psiknij tam jakims WD - nie za duzo - bedzie jej lzej wyjsc.
Nom powtórzę pomiar i wtedy będzie wiadomo . komplet uszczelniaczy zaworowych oryginalnych ,albo porządnych zamienników ile kosztuje mniej więcej (ile Ty dawałeś)?

Brylant1
16-11-13, 14:04
Oem kolo 200 zamienniki od 60zl

ABG
16-11-13, 14:23
OEM kupisz za 140, supertech 120. Ceny z JDM shopu

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk

motomaniak1988
16-11-13, 16:01
Motomaniak - nie spinaj ludzi bo mnie tak spieli i posluchalem i robilem kapitalke.
Pierscieni wcale u mnie nie trzeba bylo zmieniac - okazalo sie ze lalo 14zaworow ;]

EDIT:

Jak sie przypiekla swieca to psiknij tam jakims WD - nie za duzo - bedzie jej lzej wyjsc.


chodzilo mi glownie o pierscienie olejowe ze juz nie zgarniaja :P

najlepiej to zrobic probe olejowa i wtedy tez bedzie wiadomo co jest co :) czy gora do roboty czy dol
a pozatym honda ma tak ze kompresja jest przewaznie ok a olej i tak pije bo padaja pierscienie olejowe :P