PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulce od Vti do EJ9



wierzba
15-03-08, 17:44
Witam.

Mam pytanie na temat takiego zestawu - http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=46881

Czy wrzucac coś takiego na przód i tył seria czy na tył też coś kombinowac - pytam ponieważ hample akurat wydają mi się na dzień dzisiejszy nie specjalne a przyjdą 15" letnie.

Czy może jeżeli raczej nie będzie podnoszona moc w tym sprzęcie pozostac przy seryjnej wielkości hebli.

Pytania dotyczą konkretnie EJ9-D14A4 przed liftem.

Pozdro.

sadam
16-03-08, 09:51
w ej chyba powinny byc 262 tarcze czyli jak w vti

Rikoo
16-03-08, 10:05
nie w kazdym od polowy 98 rokuu dopiero byly

wierzba
16-03-08, 10:12
Wydaje mi się,że u mnie jest 240mm ponieważ wchodzi 13" na zimę - tak myślę ??

LIO
16-03-08, 16:06
najlepiej jak sobie zmierzysz

wierzba
16-03-08, 20:35
najlepiej jak sobie zmierzysz

Jasne-kumam,ale moje pytanie było inne powyżej... w pierwszym poście u góry...

sadam
17-03-08, 07:32
przy d14 chyba nie ma sensu swapowac tylu ;)
dobry przod na razie ci starczy, tyl bedzie ok tylko musi byc w dobrej kondycji

LIO
17-03-08, 08:54
najlepiej jak sobie zmierzysz

Jasne-kumam,ale moje pytanie było inne powyżej... w pierwszym poście u góry...

jasne kumam, ale jak Ci napisze, zmieniaj na te od VTI a sie okaze ze masz identyczne to bedzie pretensja ze Ci ktos zle doradzil, wiec najpierw zmierz jakie masz, zanim zaczniemy kombinowac nad rozmiarem.
Rozmiar od VTI 262mm nie jest powalajacy, ale bedzie wystarczajacy napewno do tego silnika. Warto zadbac o stan zacisków, tloczków, sprawdzic tarcze, klocki plyn. Z tylem bym sie nie bawil i zostawil co masz, tylko takze doprowadzic wszystko jednoczesnie do super stanu, aczkolwiek zamiana tylu na tarczowy wplynie napewno in plus.

Rikoo
17-03-08, 09:07
no wplywa bardzo na plus ;)

LIO
17-03-08, 13:05
jak sie ma do bani bębny, to jak sie zmieni na tarcze to jest bardzo na plus, a jak sie ma dobre bębny, to zmiana na tarcze nie robi piorunujacej róznicy.

wierzba
17-03-08, 21:35
najlepiej jak sobie zmierzysz

Jasne-kumam,ale moje pytanie było inne powyżej... w pierwszym poście u góry...

jasne kumam, ale jak Ci napisze, zmieniaj na te od VTI a sie okaze ze masz identyczne to bedzie pretensja ze Ci ktos zle doradzil, wiec najpierw zmierz jakie masz, zanim zaczniemy kombinowac nad rozmiarem.
Rozmiar od VTI 262mm nie jest powalajacy, ale bedzie wystarczajacy napewno do tego silnika. Warto zadbac o stan zacisków, tloczków, sprawdzic tarcze, klocki plyn. Z tylem bym sie nie bawil i zostawil co masz, tylko takze doprowadzic wszystko jednoczesnie do super stanu, aczkolwiek zamiana tylu na tarczowy wplynie napewno in plus.

Pretensji nie byłoby ponieważ zanim zacznę coś robic wolę zapytac ;)

Pozatym fakt faktem jak zmierzę będę na 100% wiedział co mam.

Wg.Twoich rad to raczej lepiej będzie jak ogarnę dotychczasowe hample i ich stan - i myślę,że tak zrobię.

Pozatym dzięki za rady LIO :hinczyk:

Lcfr
17-03-08, 22:18
Wydaje mi się,że u mnie jest 240mm ponieważ wchodzi 13" na zimę - tak myślę ??

13stka nie wchodzi na 262mm
ale jak chcesz to zmierz :)



Pozatym fakt faktem jak zmierzę będę na 100% wiedział co mam.
Wg.Twoich rad to raczej lepiej będzie jak ogarnę dotychczasowe hample i ich stan - i myślę,że tak zrobię.


ogarnij...
ale też zmiana na tarcze robi jednak róznice.... :)

wierzba
18-03-08, 15:56
Wydaje mi się,że u mnie jest 240mm ponieważ wchodzi 13" na zimę - tak myślę ??

13stka nie wchodzi na 262mm
ale jak chcesz to zmierz :)



Właśnie po tym wnioskuję,że mam 240mm.

Narazie chyba będę ogarniał jakieś klocki + tarcze na przód i ewentualnie jak będą kiepskie - szczęki na tył - moze macie propozycje jakiegoś sprawdzonego zestawiku ?? :hinczyk:

sadam
18-03-08, 18:46
moze macie propozycje jakiegoś sprawdzonego zestawiku
ATE power disc tarcze + ATE klocki
chyba za ta kase najlepsze.
niepolecam brembo max gdyz roznie sie trafia(bardzo czesto sie gna)

spychu
18-03-08, 19:09
A ja nie polecam ATE bo w próbach drogowych PowerDiski w takim samym aucie sporo gorzej hamowały niż moje Maxy które po 15 tys km nie mają najmniejszych bić.

Tak więc ja polecam Maxy z klockiem Ferodo.

Ile osób tyle opinii tak więc racjonalnej odpowiedzi odnośnie hebli nie dostaniesz. Poza tym temat ten był poruszany wielokrotnie.

wierzba
19-03-08, 06:41
Rozumiem,a co myślicie o zestawie EBC ??

wierzba
19-03-08, 06:41
Rozumiem,a co myślicie o zestawie EBC ??

rafalb33
19-03-08, 13:23
A ja nie polecam ATE bo w próbach drogowych PowerDiski w takim samym aucie sporo gorzej hamowały niż moje Maxy które po 15 tys km nie mają najmniejszych bić.
Rozumiem, ze w obydwu samochodach byly opony takiego samego modelu, o takich samych rozmiarach i te same klocki??

rafalb33
19-03-08, 13:23
A ja nie polecam ATE bo w próbach drogowych PowerDiski w takim samym aucie sporo gorzej hamowały niż moje Maxy które po 15 tys km nie mają najmniejszych bić.
Rozumiem, ze w obydwu samochodach byly opony takiego samego modelu, o takich samych rozmiarach i te same klocki??

wierzba
19-03-08, 16:03
Byłem dziś sprawdzic zbieżnosc po zmianie na 15" letnie.

Generalnie klocki są bliskie wykończenia a tarcze jeszcze w miarę grube aby spróbowac przetoczyc i że do kolejnej wymiany klocków dadzą radę - mechanik powiedział :agent:

Może ma ktoś ewentualne sugestie ??

wierzba
19-03-08, 16:03
Byłem dziś sprawdzic zbieżnosc po zmianie na 15" letnie.

Generalnie klocki są bliskie wykończenia a tarcze jeszcze w miarę grube aby spróbowac przetoczyc i że do kolejnej wymiany klocków dadzą radę - mechanik powiedział :agent:

Może ma ktoś ewentualne sugestie ??

Rikoo
19-03-08, 16:15
Generalnie klocki są bliskie wykończenia a tarcze jeszcze w miarę grube aby spróbowac przetoczyc

boze jak czytam ze chcecie prztaczac tarcze to mnie gnie

nie wiem ale tarcze az tak drogie nie sa zeby nie mozna bylo ich zmienic

Rikoo
19-03-08, 16:15
Generalnie klocki są bliskie wykończenia a tarcze jeszcze w miarę grube aby spróbowac przetoczyc

boze jak czytam ze chcecie prztaczac tarcze to mnie gnie

nie wiem ale tarcze az tak drogie nie sa zeby nie mozna bylo ich zmienic

wierzba
19-03-08, 16:46
Dzięki za sugestię.

Napisałem co mi mówił mechanik - niby grubosc jest jeszcze dobra - a co osobiście zrobię to jeszcze myślę i rozważam opcje :/

wierzba
19-03-08, 16:46
Dzięki za sugestię.

Napisałem co mi mówił mechanik - niby grubosc jest jeszcze dobra - a co osobiście zrobię to jeszcze myślę i rozważam opcje :/

spychu
19-03-08, 17:23
A ja nie polecam ATE bo w próbach drogowych PowerDiski w takim samym aucie sporo gorzej hamowały niż moje Maxy które po 15 tys km nie mają najmniejszych bić.
Rozumiem, ze w obydwu samochodach byly opony takiego samego modelu, o takich samych rozmiarach i te same klocki??
U mnie w 6gen htb bez ABS tarcze 242mm Brembo Max + Ferodo Premier koła 195/50 R15
U zioma w 6gen qpe z ABS tarcze 242mm ATE PD + klocki ATE koła 195/45 R16

ATE wyszło z tego "pojedynku" przegranie. Tyle.

spychu
19-03-08, 17:23
A ja nie polecam ATE bo w próbach drogowych PowerDiski w takim samym aucie sporo gorzej hamowały niż moje Maxy które po 15 tys km nie mają najmniejszych bić.
Rozumiem, ze w obydwu samochodach byly opony takiego samego modelu, o takich samych rozmiarach i te same klocki??
U mnie w 6gen htb bez ABS tarcze 242mm Brembo Max + Ferodo Premier koła 195/50 R15
U zioma w 6gen qpe z ABS tarcze 242mm ATE PD + klocki ATE koła 195/45 R16

ATE wyszło z tego "pojedynku" przegranie. Tyle.

rafalb33
19-03-08, 21:00
Dla mnie taki test to o dupe rozbic. O marce opon nic nie napisales, to po pierwsze.
Po drugie porownywanie drogi hamowania samochodu z abs i bez jest nie na miejscu.
Po trzecie rozne klocki. Zatem o jakosci samych tarcz mozna powiedziec tyle co nic.

rafalb33
19-03-08, 21:00
Dla mnie taki test to o dupe rozbic. O marce opon nic nie napisales, to po pierwsze.
Po drugie porownywanie drogi hamowania samochodu z abs i bez jest nie na miejscu.
Po trzecie rozne klocki. Zatem o jakosci samych tarcz mozna powiedziec tyle co nic.

spychu
19-03-08, 22:29
Wypowiedziałem się na temat jakości zestawu ATE jaki został polecony w tym wątku i tyle.

spychu
19-03-08, 22:29
Wypowiedziałem się na temat jakości zestawu ATE jaki został polecony w tym wątku i tyle.

rafalb33
20-03-08, 10:54
Wypowiedziałem się na temat jakości zestawu ATE jaki został polecony w tym wątku i tyle.
Ale test jest kompletnie nie miarodajny!!
Chcocby z tego powodu, ze pewnie byly rozne opony i przede wszystkim jedno auto z absem. Ten zestaw "niby" przegrany np. w twoim samochodzie moze hamowac nawet lepiej niz ten co masz.
Takze o jakosci tego zestawu na podstawie twojego "testu" mozna powiedziec tyle, co o smaku czekolady liząc ja przez złotko.

rafalb33
20-03-08, 10:54
Wypowiedziałem się na temat jakości zestawu ATE jaki został polecony w tym wątku i tyle.
Ale test jest kompletnie nie miarodajny!!
Chcocby z tego powodu, ze pewnie byly rozne opony i przede wszystkim jedno auto z absem. Ten zestaw "niby" przegrany np. w twoim samochodzie moze hamowac nawet lepiej niz ten co masz.
Takze o jakosci tego zestawu na podstawie twojego "testu" mozna powiedziec tyle, co o smaku czekolady liząc ja przez złotko.

spychu
20-03-08, 15:02
A to niby dlaczego twierdzisz, że w aucie bez ABS taki sam zestaw hebli będzie hamował lepiej niż w aucie z ABS ?

Opony w moim aucie to Michelin Pilot Exalto 195/50 R15 natomiast w qpe z ATE Dunlop SP Sport 9000 195/45 R16.

Dla mnie test był bardzo miarodajny bo zarówno mój Civic jak i zioma ma tarcze przód 242mm tył bebny. I mój zestaw wypadł lepiej niż zestaw ATE.

Tyle mam do powiedzenia na ten temat, dalsza dyskusja jak dla mnie jest zbędna bo Ty piszesz cały czas o oponach i dupie maryny ja o testach drogowych. Ty dalej będziesz pisał, to co piszesz i ja też.

Tak więc z całym szacunkiem ale zakończmy to na tym etapie bo nie chce mi się polemizować co by było gdyby. I że mój Civic hamował by na ATE lepiej niż na Brembo bo nie mam ABS i testy porównawcze z autem z ABS są nie miarodajne.

Dla mnie liczą się fakty a nie polemika. I dlatego w zestaw ATE który w takim samym aucie dodatkowo wyposażonym w ABS hamował gorzej niż moje bez ABS nigdy nie zainwestuje.

Pozdro

spychu
20-03-08, 15:02
A to niby dlaczego twierdzisz, że w aucie bez ABS taki sam zestaw hebli będzie hamował lepiej niż w aucie z ABS ?

Opony w moim aucie to Michelin Pilot Exalto 195/50 R15 natomiast w qpe z ATE Dunlop SP Sport 9000 195/45 R16.

Dla mnie test był bardzo miarodajny bo zarówno mój Civic jak i zioma ma tarcze przód 242mm tył bebny. I mój zestaw wypadł lepiej niż zestaw ATE.

Tyle mam do powiedzenia na ten temat, dalsza dyskusja jak dla mnie jest zbędna bo Ty piszesz cały czas o oponach i dupie maryny ja o testach drogowych. Ty dalej będziesz pisał, to co piszesz i ja też.

Tak więc z całym szacunkiem ale zakończmy to na tym etapie bo nie chce mi się polemizować co by było gdyby. I że mój Civic hamował by na ATE lepiej niż na Brembo bo nie mam ABS i testy porównawcze z autem z ABS są nie miarodajne.

Dla mnie liczą się fakty a nie polemika. I dlatego w zestaw ATE który w takim samym aucie dodatkowo wyposażonym w ABS hamował gorzej niż moje bez ABS nigdy nie zainwestuje.

Pozdro

E57
20-03-08, 15:10
równie dobrze można by zrobić test dwóch takich samych zestawów. jeden samochód na dobrych oponach a drugi na jakiś gównianych. różnice w hamowaniu mierzylibyśmy wtedy w metrach. co można by powiedzieć wtedy o tych dwóch takich samych zestawach tarcza/klocek ? że jeden pochodzi z chin i jest do dupy a drugi robili w japonii i jest o wiele lepszy ? żeby coś porównać to trzeba mieć niezmienne warunki pomiarów, a nie że jedno zmierzymy według jednej skali odniesienia a drugie według innej :/

E57
20-03-08, 15:10
równie dobrze można by zrobić test dwóch takich samych zestawów. jeden samochód na dobrych oponach a drugi na jakiś gównianych. różnice w hamowaniu mierzylibyśmy wtedy w metrach. co można by powiedzieć wtedy o tych dwóch takich samych zestawach tarcza/klocek ? że jeden pochodzi z chin i jest do dupy a drugi robili w japonii i jest o wiele lepszy ? żeby coś porównać to trzeba mieć niezmienne warunki pomiarów, a nie że jedno zmierzymy według jednej skali odniesienia a drugie według innej :/

rafalb33
20-03-08, 16:20
Po pierwsze nauka czytania ze zrozumieniem chybba cie ominela

A to niby dlaczego twierdzisz, że w aucie bez ABS taki sam zestaw hebli będzie hamował lepiej niż w aucie z ABS ?
Gdzie tak napisalem??

Opony w moim aucie to Michelin Pilot Exalto 195/50 R15 natomiast w qpe z ATE Dunlop SP Sport 9000 195/45 R16.
Czyli zupelnie inne, zachowujace sie zupelnie inaczej itp. Nawet te same opony o tej samej szerokosci a innej srednicy potrafia zachowywac sie zupelnie inaczej, a co dopiero dwie zupelnie inne gumy o innym rozmiarze.


dla mnie jest zbędna bo Ty piszesz cały czas o oponach i dupie maryny ja o testach drogowych
Ja pisze o faktach. A ty o tescie zdupy. Jak opony nei maja dla ciebie znaczenia przy chamowaniu to faktycznie dalsza dyskusja nie ma sensu.


I że mój Civic hamował by na ATE lepiej niż na Brembo bo nie mam ABS i testy porównawcze z autem z ABS są nie miarodajne.
Jesli nei widzisz roznicy miedzy samochodem z abs i bez to no coment. Pojezdzij troche samochodem z abs i potem go odpepnij i zobacz jaka bedzie roznica. Ja sprawdzalem w nie jednym.

Dla mnie liczą się fakty a nie polemika
Dla mnie tez. Dlatego napisalem, ze test jest o kant dupe rozbic. I pisze to tylko dlatego, zeby ktos zabardzo sobie tego "TESTU" do serca nie wziol.

Zeby test byl wmiare miarodajny to nalezalo by go przeprowadzic na dwuch identycznych samochodach (nie hb i coupe), o tej samej masie(wersja wyposazenia), identycznych oponach o takim samym stopniu zuzycia i takim samym cisnieniu. Oczywiscie obydwa bez lub z abs'em. Tyle w tym temacie kazdy sobie wywnioskuje juz sam co myslec o tym "tescie".

rafalb33
20-03-08, 16:20
Po pierwsze nauka czytania ze zrozumieniem chybba cie ominela

A to niby dlaczego twierdzisz, że w aucie bez ABS taki sam zestaw hebli będzie hamował lepiej niż w aucie z ABS ?
Gdzie tak napisalem??

Opony w moim aucie to Michelin Pilot Exalto 195/50 R15 natomiast w qpe z ATE Dunlop SP Sport 9000 195/45 R16.
Czyli zupelnie inne, zachowujace sie zupelnie inaczej itp. Nawet te same opony o tej samej szerokosci a innej srednicy potrafia zachowywac sie zupelnie inaczej, a co dopiero dwie zupelnie inne gumy o innym rozmiarze.


dla mnie jest zbędna bo Ty piszesz cały czas o oponach i dupie maryny ja o testach drogowych
Ja pisze o faktach. A ty o tescie zdupy. Jak opony nei maja dla ciebie znaczenia przy chamowaniu to faktycznie dalsza dyskusja nie ma sensu.


I że mój Civic hamował by na ATE lepiej niż na Brembo bo nie mam ABS i testy porównawcze z autem z ABS są nie miarodajne.
Jesli nei widzisz roznicy miedzy samochodem z abs i bez to no coment. Pojezdzij troche samochodem z abs i potem go odpepnij i zobacz jaka bedzie roznica. Ja sprawdzalem w nie jednym.

Dla mnie liczą się fakty a nie polemika
Dla mnie tez. Dlatego napisalem, ze test jest o kant dupe rozbic. I pisze to tylko dlatego, zeby ktos zabardzo sobie tego "TESTU" do serca nie wziol.

Zeby test byl wmiare miarodajny to nalezalo by go przeprowadzic na dwuch identycznych samochodach (nie hb i coupe), o tej samej masie(wersja wyposazenia), identycznych oponach o takim samym stopniu zuzycia i takim samym cisnieniu. Oczywiscie obydwa bez lub z abs'em. Tyle w tym temacie kazdy sobie wywnioskuje juz sam co myslec o tym "tescie".

spychu
20-03-08, 17:32
Drogi kolego Rafale. Skoro mnie ominęłą lekcja czytania ze zrozumieniem Ciebie widocznie nie było na lekcji ortografi. Nie wjeżdżam na Ciebie z takimi tekstami i nie życze sobie abyś kierował takie teksty do mnie.

Walory trakcyjne opon mają dla mnie ogromne znaczenie. Ale nie w momencie jak do testów są używane opony z tej samej pułki szanujących się na rynku producentów.

Prosze Cię nie ucz mnie zachowania samochodu wyposazonego w ABS bo gdybys mnie znał to byś wiedział, że na codzień poruszam sie Toyotą Avensis z ABS, VSC (toyotowskie ESP). Tak więc lekcje jazdy autem wyposazonym w ABS pozostaw dla swoich dzieci i kolegów.

Odłączyłeś kilka razy ABS i dlatego zachowujesz się jakbys pozjadał wszystkie rozumy na temat jazdy samochodem ? Czy masz jakieś głębsze doświadczenia ? Bo tu też Cie moge zdziwić ale startuje np. w KZK (Konkurs Zręczności Kierowców) które w woj.łodzkim odbywają się minimum raz w miesiącu. Więc po raz kolejny napiszę abyś nie uczył mnie jazdy samochodem i zachowania auta w ABS nie wyposażonego.

Masz coś jeszcze do dopowiedzenia zapraszam na PW. Dalsza dyskusja w tym temacie bedzie tylko zbędnym dla niego OT.

spychu
20-03-08, 17:32
Drogi kolego Rafale. Skoro mnie ominęłą lekcja czytania ze zrozumieniem Ciebie widocznie nie było na lekcji ortografi. Nie wjeżdżam na Ciebie z takimi tekstami i nie życze sobie abyś kierował takie teksty do mnie.

Walory trakcyjne opon mają dla mnie ogromne znaczenie. Ale nie w momencie jak do testów są używane opony z tej samej pułki szanujących się na rynku producentów.

Prosze Cię nie ucz mnie zachowania samochodu wyposazonego w ABS bo gdybys mnie znał to byś wiedział, że na codzień poruszam sie Toyotą Avensis z ABS, VSC (toyotowskie ESP). Tak więc lekcje jazdy autem wyposazonym w ABS pozostaw dla swoich dzieci i kolegów.

Odłączyłeś kilka razy ABS i dlatego zachowujesz się jakbys pozjadał wszystkie rozumy na temat jazdy samochodem ? Czy masz jakieś głębsze doświadczenia ? Bo tu też Cie moge zdziwić ale startuje np. w KZK (Konkurs Zręczności Kierowców) które w woj.łodzkim odbywają się minimum raz w miesiącu. Więc po raz kolejny napiszę abyś nie uczył mnie jazdy samochodem i zachowania auta w ABS nie wyposażonego.

Masz coś jeszcze do dopowiedzenia zapraszam na PW. Dalsza dyskusja w tym temacie bedzie tylko zbędnym dla niego OT.

wierzba
20-03-08, 19:40
Panowie a co sądzicie o klockach Nisshinbo - można je kupic za 120 pln'ów np. w JapAuto.

A czy ktoś wie ile kosztują OEM Honda i jaka firma je produkowała ?? :hinczyk:

wierzba
20-03-08, 19:40
Panowie a co sądzicie o klockach Nisshinbo - można je kupic za 120 pln'ów np. w JapAuto.

A czy ktoś wie ile kosztują OEM Honda i jaka firma je produkowała ?? :hinczyk:

nitro20
20-03-08, 20:04
jak chcesz dobre klocki, w dobrej cenie na seryjne tarcze to kup Ferodo Premium, będziesz zadowolony.

nitro20
20-03-08, 20:04
jak chcesz dobre klocki, w dobrej cenie na seryjne tarcze to kup Ferodo Premium, będziesz zadowolony.

wierzba
20-03-08, 20:57
Ponawiam pytanie:

:dalej: "Panowie a co sądzicie o klockach Nisshinbo - można je kupic za 120 pln'ów np. w JapAuto.

A czy ktoś wie ile kosztują OEM Honda i jaka firma je produkowała ??" :dalej:

Proszę o odpowiedzi na dany temat :hinczyk:

wierzba
20-03-08, 20:57
Ponawiam pytanie:

:dalej: "Panowie a co sądzicie o klockach Nisshinbo - można je kupic za 120 pln'ów np. w JapAuto.

A czy ktoś wie ile kosztują OEM Honda i jaka firma je produkowała ??" :dalej:

Proszę o odpowiedzi na dany temat :hinczyk:

Pati
21-03-08, 09:43
klocki oem robi nissin. o cene dzwon do swojego aso.

Pati
21-03-08, 09:43
klocki oem robi nissin. o cene dzwon do swojego aso.

LIO
21-03-08, 16:07
oryginalne nissin sa naprawde spoko !! lepsze niz jakies ferodo

LIO
21-03-08, 16:07
oryginalne nissin sa naprawde spoko !! lepsze niz jakies ferodo

wierzba
05-04-08, 21:16
Najprawdopodobniej zakupię z "profesmotor" - tarcze mountain i klocki akebono.

Tomi.civic
09-04-08, 20:35
A ja mam takie pytanko. Mam EJ9 z marca 1998 produkcja na niemcy (D14A3), dzisiaj przy zmianie kół zmierzyłem swoje tarcze z przodu i mam 254 :/ coś tautaj nie gra bo ani to 240 ani 262, no chyba że źle zmierzyłem ale raczej odpada. Czy takie wynalazki też były czy ktoś sobie swap zrobił ??