Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : honda civic 95-00 5d VI gen. przedlift - ''cykanie'' kierownicy...



Lukasz91BstoK
13-11-13, 19:09
Sprawa jest jak opisie.

Jadąc lub stojąc na odpalonym , czy nie odpalonym silniku, zawsze słychać tzw. ''cykanie'' kierownicy przy każdym obrocie (czy to mały obrót czy duży ) . W tym samym momencie słychać ten dźwięk jak by jakaś linka zahaczała lub przeskakiwała...

Liczę na jakąkolwiek pomoc.

MichałCK
13-11-13, 19:56
Posiadasz poduszki powietrzne? Jeżeli tak to ten dźwięk może przypominać objawy uszkodzonej taśmy SRS która znajduje się za kołem kierowniczym.
Własnie wtedy przy obrocie kierownicy słychać takie chrobotanie/przekręcanie, ale powinno wywalać błąd SRS albo powinny być problemy z klaksonem gdy taśma jest uszkodzona.

Lukasz91BstoK
13-11-13, 20:55
Poduszki nie posiadam a klakson?... jak dobrze mi wiadmo (ostatnio używany :P ) działa ale wydaje mi się że trzeba go mocniej docisnąć niż zwykle.

Karpiczek
13-11-13, 22:35
To "cykanie" może powodować ślizgający się styk klaksonu po pierścieniu w kierownicy. Zdejmij obudowę kierownicy i będziesz wiedział o co chodzi.

Lukasz91BstoK
17-11-13, 11:51
Dzięki za pomoc :) Od jutra będę sprawdzał wasze opinie.

MichałCK
17-11-13, 14:56
Skoro nie posiadasz poduszki powietrznej to raczej na pewno będzie to styk blaszki klaksonu do kierownicy :D

Lukasz91BstoK
18-11-13, 20:58
a jak zdjąć obudowę od klaksonu żeby poprawić ową blaszkę? :D

Poll
18-11-13, 21:07
A zaślepki na środku kiery się nie ściąga?

Lukasz91BstoK
10-12-13, 19:41
nie gmyrałem przy kierownicy więc ci nie powiem :D jakoś nie miałem wcześniej okazji i powodu tam zajrzeć :P

Wlodek
10-12-13, 20:24
Samą zaślepkę ze znaczkiem H się wyciąga, obudowy klaksonu nietykaj bo coś rozwalisz :)

Karpiczek
10-12-13, 20:31
Zaślepki nie musisz wyciągać z logiem H. Radzę zdemontować osłonę kolumny kierowniczej. Składa się ona z dwóch cześci, jest skręcona trzema śrubkami + posiada zaczepy plastikowe. Trochę cierpliwości i uda Ci się ściągnąć.

Wlodek
10-12-13, 20:54
Zaślepki nie musisz wyciągać z logiem H. Radzę zdemontować osłonę kolumny kierowniczej. Składa się ona z dwóch cześci, jest skręcona trzema śrubkami + posiada zaczepy plastikowe. Trochę cierpliwości i uda Ci się ściągnąć.

Jednakże zaślepkę wyjąć prościej i łatwiej i przyjemniej po coś to zrobili, chyba po to żeby nierozbierać wszystkiego dookoła tylko po to by zdjąć kierownicę.

Karpiczek
11-12-13, 20:02
Oczywiście, jeśli zamierzasz odkręcić i zdjąć koło kierownicy z wielokliny to musisz zdjąć zaślepkę. Tylko kwestia co dla Ciebie lepsze. Pamiętaj o dobrym przykręceniu nakrętki, w manualu jest podany moment oraz trafieniu w to samo położenie(wieloklin)

Lukasz91BstoK
24-12-13, 20:25
Ok :) dzieki za poradę.

A da się przy okazji jakoś wycentrować kierownice?

dejwid
24-12-13, 22:29
Oczywiście, jeśli zamierzasz odkręcić i zdjąć koło kierownicy z wielokliny to musisz zdjąć zaślepkę. Tylko kwestia co dla Ciebie lepsze. Pamiętaj o dobrym przykręceniu nakrętki, w manualu jest podany moment oraz trafieniu w to samo położenie(wieloklin)

mógłbyś zarzucić linkiem do manuala w którym jest to opisane ?

Karpiczek
25-12-13, 02:09
mógłbyś zarzucić linkiem do manuala w którym jest to opisane ?

W manualu o nazwie AERO98 jest to opisane w rozdziale 17, strona 17 (17-17)

Camellia Racing
25-12-13, 02:17
A da się przy okazji jakoś wycentrować kierownice?
Robisz to na zbieżności żeby zachować obrót kierownicy na listwie drążków. Jak zmienisz położenie kierownicy na wieloklinie to będziesz miał w jedną stronę więcej kręcenia niż w drugą...