Zobacz pełną wersję : honda civic 95-00 5d VI gen. przedlift - ''cykanie'' kierownicy...
Lukasz91BstoK
13-11-13, 19:09
Sprawa jest jak opisie.
Jadąc lub stojąc na odpalonym , czy nie odpalonym silniku, zawsze słychać tzw. ''cykanie'' kierownicy przy każdym obrocie (czy to mały obrót czy duży ) . W tym samym momencie słychać ten dźwięk jak by jakaś linka zahaczała lub przeskakiwała...
Liczę na jakąkolwiek pomoc.
Posiadasz poduszki powietrzne? Jeżeli tak to ten dźwięk może przypominać objawy uszkodzonej taśmy SRS która znajduje się za kołem kierowniczym.
Własnie wtedy przy obrocie kierownicy słychać takie chrobotanie/przekręcanie, ale powinno wywalać błąd SRS albo powinny być problemy z klaksonem gdy taśma jest uszkodzona.
Lukasz91BstoK
13-11-13, 20:55
Poduszki nie posiadam a klakson?... jak dobrze mi wiadmo (ostatnio używany :P ) działa ale wydaje mi się że trzeba go mocniej docisnąć niż zwykle.
To "cykanie" może powodować ślizgający się styk klaksonu po pierścieniu w kierownicy. Zdejmij obudowę kierownicy i będziesz wiedział o co chodzi.
Lukasz91BstoK
17-11-13, 11:51
Dzięki za pomoc :) Od jutra będę sprawdzał wasze opinie.
Skoro nie posiadasz poduszki powietrznej to raczej na pewno będzie to styk blaszki klaksonu do kierownicy :D
Lukasz91BstoK
18-11-13, 20:58
a jak zdjąć obudowę od klaksonu żeby poprawić ową blaszkę? :D
A zaślepki na środku kiery się nie ściąga?
Lukasz91BstoK
10-12-13, 19:41
nie gmyrałem przy kierownicy więc ci nie powiem :D jakoś nie miałem wcześniej okazji i powodu tam zajrzeć :P
Samą zaślepkę ze znaczkiem H się wyciąga, obudowy klaksonu nietykaj bo coś rozwalisz :)
Zaślepki nie musisz wyciągać z logiem H. Radzę zdemontować osłonę kolumny kierowniczej. Składa się ona z dwóch cześci, jest skręcona trzema śrubkami + posiada zaczepy plastikowe. Trochę cierpliwości i uda Ci się ściągnąć.
Zaślepki nie musisz wyciągać z logiem H. Radzę zdemontować osłonę kolumny kierowniczej. Składa się ona z dwóch cześci, jest skręcona trzema śrubkami + posiada zaczepy plastikowe. Trochę cierpliwości i uda Ci się ściągnąć.
Jednakże zaślepkę wyjąć prościej i łatwiej i przyjemniej po coś to zrobili, chyba po to żeby nierozbierać wszystkiego dookoła tylko po to by zdjąć kierownicę.
Oczywiście, jeśli zamierzasz odkręcić i zdjąć koło kierownicy z wielokliny to musisz zdjąć zaślepkę. Tylko kwestia co dla Ciebie lepsze. Pamiętaj o dobrym przykręceniu nakrętki, w manualu jest podany moment oraz trafieniu w to samo położenie(wieloklin)
Lukasz91BstoK
24-12-13, 20:25
Ok :) dzieki za poradę.
A da się przy okazji jakoś wycentrować kierownice?
Oczywiście, jeśli zamierzasz odkręcić i zdjąć koło kierownicy z wielokliny to musisz zdjąć zaślepkę. Tylko kwestia co dla Ciebie lepsze. Pamiętaj o dobrym przykręceniu nakrętki, w manualu jest podany moment oraz trafieniu w to samo położenie(wieloklin)
mógłbyś zarzucić linkiem do manuala w którym jest to opisane ?
mógłbyś zarzucić linkiem do manuala w którym jest to opisane ?
W manualu o nazwie AERO98 jest to opisane w rozdziale 17, strona 17 (17-17)
Camellia Racing
25-12-13, 02:17
A da się przy okazji jakoś wycentrować kierownice?
Robisz to na zbieżności żeby zachować obrót kierownicy na listwie drążków. Jak zmienisz położenie kierownicy na wieloklinie to będziesz miał w jedną stronę więcej kręcenia niż w drugą...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.