Zobacz pełną wersję : Turbosprężarki do softa
Witam jak że ostatnio zastanawiam się nad turbiną do softa w d16 i większość osób zakłada turbiny od volvo od 13T do 16T a od jakich aut można jeszcze podebrać odpowiednie turbiny do softa 0.5bar ? Widziałem na forum u kogoś turbo od sprintera 2.9 też mu to ładnie chodziło :cool: a co myślicie o turbinach z dużych diesel BMW 2.5TDS i tym podobne ??
Arturvf500
13-11-13, 18:53
tematow na temat turbim masz tu setki, poprzegladaj; TDS do d16 odpada
ssab aero, subaru impreza/forester, reno 2.0 benzyna,vw/ audi 1.8benz, wybór masz szeroki ale najlepszą reakcje i wydajność da ci właśnie volvo
Arturvf500
13-11-13, 20:54
albo najlepsza reakcja albo najwieksza wydajnosc;) to podobnie jak z masa samochodu i przyspieszeniem;) i chyba nawet nie wiesz ile roznych turbin jest w volvo...
Damianek_90
13-11-13, 22:55
Widziałem na forum u kogoś turbo od sprintera 2.9 też mu to ładnie chodziło a co myślicie o turbinach z dużych diesel BMW 2.5TDS i tym podobne ??
jeśli turbo ma wbudowanego wastegate'a lub wogóle go nie ma to jeszcze spoko. Jak ma "zmienną geometrie" czyli żaluzje, to zapomnij o tym wogóle. To działać nie będzie.
Do D serii najlepiej pakować się w TD04. Pytanie którą ? 13T ładnie wstaje i w zupełności ogarnie 0,5 bara, natomiast 16T ma większy potencjał, a i wstaje zacnie. Zawsze potem jak bedzie puchła, jeb*ąć większe koło koło kompresji i lata.
Yotomeczek86
14-11-13, 00:57
Myślę że kolega liczy na listę od A do Z jaka sprężarka na daną moc.. Sorry ale tak się nie da ;) Wystarczy wujka google pomęczyć i się dowie kolega
KKK03 od Audi też do softa okej, 16T też może być do softa, bo czemu nie? tak samo 14T, KKK04, i inne sprężarki z EVO i subaraków turbo
kkk03 to maleństwo szkoda chyba zachodu bo tak to kupujesz 13g/13t robisz softa ( baaardzo szybko wstaje ) a jak Ci malo bez przeróbki wkładasz p&p 16t a potem jak bedzie malo kolo kompresji z 19t i jest juz naprawde niezle.
Sprężarkę ze Sprintera 2.9 mam ja u siebie zamontowaną;)
Pompuje 0,75 bara i wstaje bardzo przyjemnie,zakładając ją kierowałem sie tym ze kosztowała mnie 400zł NOWA! wiec zaryzykowałem i jak na razie nic sie z nią nie dzieje.
Srodki turbin benzyna-diesel są takie same,rożnica jest w wiekości obudowy...
Nie jestem specjalistą, ale czy to nie jest czasem tak że nie pakuje się turbiny z diesla do benzyny? Wiecie, wyższa temperatura spalin i te sprawy ;)
A dlaczego? Wszystko jest zalezne od wielkosci sprezarki,tak jak napisalem wyzej.Rozmawiałem z wieloma osobami ktore regenerują spręzarki i rozwiały moje wątpliwosci co do wsadzenia turbo z diesla...Temperatura spalin owszem rozni sie w tych silnikach tak samo jak zakres obrotowy ale jak napisalem srodki są te same...
Jedyne co moze sie stać to pęknąć gorąca cześć,ale tylko wtedy jezeli bedzie za mała...Po prostu sprezarke z diesla trzeba wkladać z wiekszej pojemnosci do mniejszej tak jak to u mnie mam miejsce z 2.9 do 1.6 wtedy ma to jakis sens bo spaliny sie w niej nie kotłują...
Zrobiłem softa eksperymentalnie mozna powiedziec i jak na razie nie ma oznak zmeczenia czego kolwiek a doładowanie utrzymuje na poziomie 0,75 bara i wstaje juz przy 3 rpm;)
Arturvf500
15-11-13, 11:50
nie, absolutnie nic nie peka jak "zelazo" jest za male; jedyna roznica to znacznie mniejsza strona goraca w dieslach, stad daje sie do poltoralitrowych benzyn turbiny z 2.5-3l diesli no i co jest sprawa oczywista tylko turbiny z WG - VNT sie nie nadaja; jedynie porshe eksperymentuje z VNT, ale koszt takiej turbiny przyprawia o zawal;)
No nic jak jednak wybrałem (juz kupiona dzisiaj przyjechała) TD04L-14T zobaczymy jak będzie się sprawowała :) szkoda ze nie mogę do niej znaleźć mapy budowania Boostu :( Miał ktoś z was doczynienia z TD04-14T i jak ona ma się do TD04HL-13T bo też z tego co wiem literki "H" "L" też mają znaczenie bo oznaczają rozmiary wirników czy zwiększone wydajności? Ma ktoś może rysunek/zdjęcia jak zrobić przelotkę miedzy kolektorem D15Z1 a TD04L-14T ?
Arturvf500
15-11-13, 14:58
daj sobie spokoj z mapami kompresora, to nie ten poziom;) adapter robisz z blachy 8-10mm; zaczep sie jedna wspolna szpilka, reszta jak Ci wypadnie; znam tez magikow ktorzy flansze pod TD04 spawali do kolektora;)
tak porshe wsadzilo geometrie do benzyniaka ale ciekawe jak to bedzie długo działało bo temperatura niepozwala na zbyt długą zywotność łopatek geometri
hm...bardzo mocno wszyscy płyną z tą temperaturą spalin - wiecie ile wynosi EGT w takim 250konnym 1,9TDI? (bo takie powinno sie porównywać do modzonych Hond).
hm...bardzo mocno wszyscy płyną z tą temperaturą spalin - wiecie ile wynosi EGT w takim 250konnym 1,9TDI? (bo takie powinno sie porównywać do modzonych Hond).
dokładnie to nie wiem ale z tego co się dowiadywałem to egt w dieslach jest niższe od benzyniaka i spada przy ubogiej mieszance a rośnie przy bogatej (nie tak jak w PB)
mi się wydaje że może nie chodzi tak o temperaturę a o ilość spalin i zapotrzebowanie na powietrze bo w dieslach są bardzo małe sprężarki względem benzyniaków i w dieslu takie małe turbo dmucha 1.1 bara a w benzyniaku na pewno nie miało by takiej wydajności. Taka moja teoria :D
no nie mialy by, ale trzeba wziac pod uwage ze diesel sie nizej kreci, dlatego mozna pompowac z malej turbiny duze bary.
ta sama turbina, w tej samej pojemnosci, ale przy wiekszych obrotach benzyny dalej by tylko spadalo doladowanie i rosla temperatura.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.