Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tylne zawieszenie MB1



civicD16Y2
13-11-13, 15:02
Witam

Mam pytanko na temat tylnego zawieszenia, a mianowicie czy tylne koła powinny być pod lekkim kątem względem przednich ?

WojTEC
13-11-13, 18:45
u mnie jak mam 15" letnie to są. Też się nad tym zastanawiałem :P

bartek_levis
14-11-13, 09:01
u mnie są prosto może geometrie musicie sprawdzić ja robiłem cały zawias i geometrię w styczniu

zulf
14-11-13, 09:15
A jaka glebe masz zrobiona? :P Przy obniżeniu zawsze sie troche ustawiają w negatyw.

Szczur[R]
14-11-13, 12:12
Witam

Mam pytanko na temat tylnego zawieszenia, a mianowicie czy tylne koła powinny być pod lekkim kątem względem przednich ?

na fabrycznym zawieszeniu stoją prosto.

MikeFoto
14-11-13, 14:57
Witam

Mam pytanko na temat tylnego zawieszenia, a mianowicie czy tylne koła powinny być pod lekkim kątem względem przednich ?

Na glebie - 70mm jest lekki negatyw (góra kół do środka auta). Przy serii powinno być prosto.

WojTEC
15-11-13, 00:05
Na glebie - 70mm jest lekki negatyw (góra kół do środka auta). Przy serii powinno być prosto. chyba pojadę na geomertrie ...

maciejek
15-11-13, 00:06
przy zawieszeniu wahaczowym to chyba normalne że koła są lekko pod kątem, przy bardziej dociążonym aucie pochył kół się zwiększa

Szczur[R]
15-11-13, 11:46
przy zawieszeniu wahaczowym to chyba normalne że koła są lekko pod kątem, przy bardziej dociążonym aucie pochył kół się zwiększa

w domyśle każdy wie że sprawdza się auto nie załadowane, stojące prosto, w płaszczyźnie poziomej :)

maciejek
15-11-13, 13:06
ale nie każdy widze zna zasadę działania wahacza, poza tym z tego co pamiętam to z tyłu reguluje się tylko zbieżność kół bez kąta pochylenia

Szczur[R]
15-11-13, 13:17
ale nie każdy widze zna zasadę działania wahacza, poza tym z tego co pamiętam to z tyłu reguluje się tylko zbieżność kół bez kąta pochylenia
zgadza się, ale to nie ma nic do rzeczy. Kąt pochylenia może świadczyć o zgiętym wahaczu. Druga sprawa - na upartego można dać podkładki pod mały cukierek jeśli koło jest w negatywie, ale to proteza

mirasek
16-11-13, 23:37
Na początek tulejki w wahaczach poprzecznych górnych i dolnych weźcie pod diagnozę, potem sprężyny, czy trzymają fabryczną wysokość. Książkowo z tyłu jest negatyw chyba 0,5 stopnia czyli praktycznie pionowo na niezaładowanym aucie.

WojTEC
17-11-13, 10:59
Na początek tulejki w wahaczach poprzecznych górnych i dolnych weźcie pod diagnozę u mnie tulejki w wahaczach dolnych są zniszczone, więc to pewnie jest powodem negatywu w moim aucie.