Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : słabo grzeje



grzeskk
12-11-13, 18:43
witam, jestem szczęśliwym nowym nabywcom Hani VII EP1 2001 autko kupiłem od starszej pedantycznej osoby prowadzącą całą dokumentację wymieniającą wszystko o czasie. Wszystko jest super tylko to ogrzewanie, nagrzewnica zaczyna dopiero grzać po ok 10-15 min jak juz silnik się dobrze nagrzeje. Po odpaleniu wąż górny sie nagrzewa, a dolny jest zimny więc termostat chyba jest ok, zawór ogrzewania działa bo widać wizualnie jak się otwiera więc co może być powodem czy może być to zamulona nagrzewnica? Pomocy bo idzie zima.....

bunkerites
12-11-13, 18:53
Ile km musisz przejechac zeby cieplo lecialo? Ja np musze okolo 3 km zeby wskazowka zaczela do gory isc.A okolo 5 zeby cieplo lecialo

grzeskk
12-11-13, 18:56
myślę, że pewnie mam tak podobnie chyba mamy Taki sam Problem, a najgorsze że idzie zima

Fl0w
13-11-13, 21:52
Do pracy mam 7km(10min), wyczuwalne ciepełko zaczyna lecieć już po 2-3km, jak dojeżdżam do pracy silnik już jest całkowicie nagrzany. Silnik 1.6 110KM

Może masz zapchany filtr kabinowy?

iljash
14-11-13, 01:16
Nie to nie filtr :D gdzie filtr , filtr powodowalby ze powietrze " nie leci " albo " ledwo leci " a nie temp. Za temp z nawiewow w epce moze odpowiadac pare rzeczy:
a) linka pomiedzy nagrzewnica tak to nazwe a uchwytem za kolkiem konsoli do regulacji ( ktorym krecisz ) sie lekko wygina i napreza ( znane sa kazde opory przy kreceniu a im zimniej tym gorzej ) i mimo ze pokretlo pod twoimi palcami sie obraca to jednak nie do konca regulujesz temp i w rzeczywistosci masz ustawione na letnie

Jak masz manualna klime to latwo to sprawdzic jedna reka krecac pokretlem a drugim sprawdzac pod kierownica, tam w nogach jak zdejmiesz zaslepke , sprawdzac czy calkowicie "otwierasz zawor " zawsze mozesz recznie pociagnac i sprawdzic czy juz doszlo do konca ( trzeba zobaczyc to zrozumiesz o co chodzi ) jak ja czekalem na nowa linke az mi dorobia to sobie w skrajnym przypadkach regulowalem wlasnie temp tam pod kierownica w nogach

bunkerites
14-11-13, 16:33
Kolego jak ty dales rade chwycic linke pod kierownica.Ja tam reki nie wsadze.Kombinerkami linke wcisnolem w pancerz i mam na stale cieple powietrze:).Wiec dluzej mi sie nagrzewa bo obieg wody jest open.

iljash
14-11-13, 19:37
O 3 w nocy na pamiec po imprezie jestem w stanie juz to wyhaczyc tam bo rozbieralem wieeeeeeeeeele razy to cholerstwo bo inaczej nie nazwe tego mechanizmu :) Trzeba sie wygimnastykowac pod kierowice ale da sie wszystko zrobic , jeszcze pomysl ze ja mam linke z drutu a nie oryginalna ( dorabialem w celu rozwiazania raz na zawsze problemow z nawiewami ) wiec dopiero taki drut zamontowac czy go wyprofilowac to jest zabawa, troche kur* poleci, ale da sie :)

bunkerites
14-11-13, 20:44
Domyslam sie ze kur* leca;).Na forum EP pisales mi o drucie.Mialem zamontowac drut od spawarki TIG :) ale urwalem 2 zaczepy linki od strony pokretla i teraz szukam uzywanej konsoli...Perwa jakas

iljash
15-11-13, 12:40
to dla potomnych:

chodzi o cos takiego
http://imageshack.us/a/img203/701/j8pt.jpg

http://imageshack.us/a/img546/1002/8fvs.jpg

http://imageshack.us/a/img823/1972/p4hb.jpg


taki wynalazek rozwiazuje problem z linka , ktory jest dosyc czesta przypadloscia manualnej klimy