Zobacz pełną wersję : Korby do D13
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć jakie korbowody pasują do silnika d13b2 ?
Chodzi żeby były mocniejsze niż te co są seryjne .
nie znajdziesz :p w USA nie było tego silnika także ciężko z aftermarketem. Z resztą nie opłacalne wkładać inne korby do silnika który kosztuje 300zł.
Znajdzie. Jak masz wolne 780$, to Crower (http://www.crower.com/index.php/connecting-rods/billet-crowerods-honda-1342cc-86-213.html) robi kute korby do d13.
A od d16 czy co nie bedą pasować?
Kute mam do kupienia za 1000zl
Kasa sie nie liczy bo to indywidualny projekt.
do d13 podpasują od d13 chyba tylko. zmieniając tłoki na te z d13 u siebie ( blok d15 ) musiałem założyć swoje korby od d15, dlatego wnioskuję że nie podejdą :rolleyes:
motomaniak1988
12-11-13, 12:28
Od d15 i d16 napewno nie podejda ;p
Michalll_1991
12-11-13, 15:18
korba d15- 134mm
korba d16- 137mm
korby z d13 nie wiem
korba d15- 134mm
korba d16- 137mm
korby z d13 nie wiem
Korba D13 = korba D14 = 138 mm
kurcze no i chyba jedynym wyjściem zostaje kupienie kutych korb ;/ bo te przy wiekszym dmuchaniu szlak trafi ;/
wzrzuć w ten silnik korby i wał z 1.5 i będziesz miał pojemność 1.5 na bloku z 1.3
za dużo roboty chyba bedzie z tym :) ale dobry pomysł :D a z d16 nie da sie wrzucic w ten blok wału i korb :D?
Adi silnika nie zmienie :D
Tak jak Janek napisał, jak wrzucisz wał i korby z d15 to będziesz miał 1.5 silnik, bo 1.3 i 1.5 mają te same bloki, a różnią się tylko wykorbieniem wału ;)
Ewentualnie z tego co chłopaki pisali:
korba d16- 137mm
Korba D13 = korba D14 = 138 mm
To korba z d16 czyli tak jak i z b20 jest tylko milimetr krótsza niż ta z d13, jakby korbowód z b20 pasował na czop korbowy wału z d13 to zawsze mógłbyś zjechać blok o milimetr i miałbyś d13 na korbach z b20 ;)
Nie wiem czy to wypali ale warto chyba pomyśleć, bo blok bez problemu da się zeszlifować o ten milimetr ;)
ale korba z d16 jak widze jest Mniejsza czyli bym musiał zmniejszyć blok o 1 mm ,a nie zeszlifować !?
Michalll_1991
17-11-13, 01:52
znaczy brakuje 1 mm bloku a nie o tyle za dużo
Korby z d16 nie włożysz na wał D13. Ma inną średnice wału.
ale korba z d16 jak widze jest Mniejsza czyli bym musiał zmniejszyć blok o 1 mm ,a nie zeszlifować !?
No przecież mówię że musiał byś zeszlifować blok żeby był niższy
znaczy brakuje 1 mm bloku a nie o tyle za dużo
I nie brakuje bloku tylko korby, przecież napisane wyraźnie d13 138mm, a d16 137mm ;)
Korby z d16 nie włożysz na wał D13. Ma inną średnice wału.
A jaka średnica czopu korbowego jest w d13 a jaka w d16?
A jaka średnica czopu korbowego jest w d13 a jaka w d16?
Wg. service manuala
D13 wał 40mm, korba 43mm
D16 wał 45mm, korba 48mm
no to już jest trochę problem
Jej,za dużo kombinacji.Lepiej D16 wsadzić i za tą kasę wyremontować i będzie służyło
Ciekawe czy wał z d16 razem z korbami podszedł by do tego bloku :D
Też nie wejdzie. A co chcesz zrobić, że potrzebujesz mocniejsze korby?
Też nie wejdzie. A co chcesz zrobić, że potrzebujesz mocniejsze korby?
Dmuchanie
na serii korbie dmuchniesz przynajmniej 0.5 a może chcesz na grubo dmuchać?
Na seryjnej korbie w d13 dmuchne spokojnie 0.5 bara :D?
No powiem Ci że jestem w szoku jak to przeczytałem :)
Możesz podeprzeć to jakimiś dowodami :)?
No jakby był zapas żeby graty nie padały to napewno dmuchałbym więcej :D
Na seryjnej korbie w d13 dmuchne spokojnie 0.5 bara :D?
No powiem Ci że jestem w szoku jak to przeczytałem :)
Możesz podeprzeć to jakimiś dowodami :)?
No jakby był zapas żeby graty nie padały to napewno dmuchałbym więcej :D
A nie lepiej Ci to dmuchnąć na b7 niż wkładać z6 głowice,w ten sposób nie będzie dużego do prężenia.
zawsze można troche oprężyć silnik ... a vtec to jest jednak troche inna jazda :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.