PDA

Zobacz pełną wersję : Korby do D13



Rutus
11-11-13, 22:28
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć jakie korbowody pasują do silnika d13b2 ?
Chodzi żeby były mocniejsze niż te co są seryjne .

adi_MMz
12-11-13, 04:41
nie znajdziesz :p w USA nie było tego silnika także ciężko z aftermarketem. Z resztą nie opłacalne wkładać inne korby do silnika który kosztuje 300zł.

marcus209
12-11-13, 05:05
Znajdzie. Jak masz wolne 780$, to Crower (http://www.crower.com/index.php/connecting-rods/billet-crowerods-honda-1342cc-86-213.html) robi kute korby do d13.

Rutus
12-11-13, 12:03
A od d16 czy co nie bedą pasować?
Kute mam do kupienia za 1000zl
Kasa sie nie liczy bo to indywidualny projekt.

ceelx
12-11-13, 12:20
do d13 podpasują od d13 chyba tylko. zmieniając tłoki na te z d13 u siebie ( blok d15 ) musiałem założyć swoje korby od d15, dlatego wnioskuję że nie podejdą :rolleyes:

motomaniak1988
12-11-13, 12:28
Od d15 i d16 napewno nie podejda ;p

Michalll_1991
12-11-13, 15:18
korba d15- 134mm
korba d16- 137mm
korby z d13 nie wiem

marcus209
12-11-13, 17:13
korba d15- 134mm
korba d16- 137mm
korby z d13 nie wiem

Korba D13 = korba D14 = 138 mm

Rutus
12-11-13, 18:50
kurcze no i chyba jedynym wyjściem zostaje kupienie kutych korb ;/ bo te przy wiekszym dmuchaniu szlak trafi ;/

adi_MMz
14-11-13, 17:26
zmień silnik :P

jasiek09
14-11-13, 21:56
wzrzuć w ten silnik korby i wał z 1.5 i będziesz miał pojemność 1.5 na bloku z 1.3

Rutus
16-11-13, 00:40
za dużo roboty chyba bedzie z tym :) ale dobry pomysł :D a z d16 nie da sie wrzucic w ten blok wału i korb :D?
Adi silnika nie zmienie :D

HakerPL1
16-11-13, 07:41
Tak jak Janek napisał, jak wrzucisz wał i korby z d15 to będziesz miał 1.5 silnik, bo 1.3 i 1.5 mają te same bloki, a różnią się tylko wykorbieniem wału ;)

Ewentualnie z tego co chłopaki pisali:


korba d16- 137mm


Korba D13 = korba D14 = 138 mm

To korba z d16 czyli tak jak i z b20 jest tylko milimetr krótsza niż ta z d13, jakby korbowód z b20 pasował na czop korbowy wału z d13 to zawsze mógłbyś zjechać blok o milimetr i miałbyś d13 na korbach z b20 ;)

Nie wiem czy to wypali ale warto chyba pomyśleć, bo blok bez problemu da się zeszlifować o ten milimetr ;)

Rutus
17-11-13, 00:59
ale korba z d16 jak widze jest Mniejsza czyli bym musiał zmniejszyć blok o 1 mm ,a nie zeszlifować !?

Michalll_1991
17-11-13, 01:52
znaczy brakuje 1 mm bloku a nie o tyle za dużo

marcus209
17-11-13, 07:32
Korby z d16 nie włożysz na wał D13. Ma inną średnice wału.

HakerPL1
17-11-13, 07:54
ale korba z d16 jak widze jest Mniejsza czyli bym musiał zmniejszyć blok o 1 mm ,a nie zeszlifować !?

No przecież mówię że musiał byś zeszlifować blok żeby był niższy



znaczy brakuje 1 mm bloku a nie o tyle za dużo

I nie brakuje bloku tylko korby, przecież napisane wyraźnie d13 138mm, a d16 137mm ;)



Korby z d16 nie włożysz na wał D13. Ma inną średnice wału.

A jaka średnica czopu korbowego jest w d13 a jaka w d16?

Rutus
17-11-13, 12:41
Dowiem się i napisze :)

marcus209
17-11-13, 14:16
A jaka średnica czopu korbowego jest w d13 a jaka w d16?

Wg. service manuala
D13 wał 40mm, korba 43mm
D16 wał 45mm, korba 48mm

HakerPL1
17-11-13, 14:45
no to już jest trochę problem

Syszka
17-11-13, 14:49
Jej,za dużo kombinacji.Lepiej D16 wsadzić i za tą kasę wyremontować i będzie służyło

Rutus
17-11-13, 19:08
Ciekawe czy wał z d16 razem z korbami podszedł by do tego bloku :D

marcus209
17-11-13, 19:14
Też nie wejdzie. A co chcesz zrobić, że potrzebujesz mocniejsze korby?

Syszka
17-11-13, 19:16
Też nie wejdzie. A co chcesz zrobić, że potrzebujesz mocniejsze korby?

Dmuchanie

marekcrx
17-11-13, 19:23
na serii korbie dmuchniesz przynajmniej 0.5 a może chcesz na grubo dmuchać?

Rutus
17-11-13, 21:15
Na seryjnej korbie w d13 dmuchne spokojnie 0.5 bara :D?
No powiem Ci że jestem w szoku jak to przeczytałem :)
Możesz podeprzeć to jakimiś dowodami :)?
No jakby był zapas żeby graty nie padały to napewno dmuchałbym więcej :D

Syszka
17-11-13, 22:30
Na seryjnej korbie w d13 dmuchne spokojnie 0.5 bara :D?
No powiem Ci że jestem w szoku jak to przeczytałem :)
Możesz podeprzeć to jakimiś dowodami :)?
No jakby był zapas żeby graty nie padały to napewno dmuchałbym więcej :D

A nie lepiej Ci to dmuchnąć na b7 niż wkładać z6 głowice,w ten sposób nie będzie dużego do prężenia.

Rutus
18-11-13, 00:15
zawsze można troche oprężyć silnik ... a vtec to jest jednak troche inna jazda :)