PDA

Zobacz pełną wersję : D14A3/4 - układ dolotowy



spokz
14-03-08, 13:32
Witam wszystkich.

Dopiero zaczynam przygodę z modami więc proszę o wyrozumiałość. Na swoją obronę tego tematu napiszę, że szukałem informacji na ten temat ale nie znalazłem.

Chodzi mi konkretnie o to czy układ http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=37_53&products_id=213 jest godzien polecenia gdyż ogólnie opinii o PRO Racing niewiele znalazłem?

Ocin
14-03-08, 15:33
Ten układ dolotowy co pokazales jest to innego modelu... ciezko dostac do hanki z pionowa przepustnica taka power rure... moze przy malym nakładzie pracy mozesz zrobic sam taki układ dolotwy :) wiem ze moze nie jest jakis full proooffesjonal ale daje przyrost mocy, wiem bo sam zrobiłem i sprawdziłem na hamownii...

Tak to wygląda...
http://img398.imageshack.us/img398/8897/dsc05448sk7.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=dsc05448sk7.jpg) http://img398.imageshack.us/img398/8913/dsc05451cy6.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=dsc05451cy6.jpg) http://img398.imageshack.us/img398/2774/dsc05450nb9.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=dsc05450nb9.jpg)

Naprawde nie jest trudne do zrobienia, konsulotwałem sie przy budowanie w TuningJedrasik oraz przydała sie bardzo lektura licznych postów uzytkowników...

spokz
14-03-08, 16:10
Dzięki za odpowiedź.
To w takim razie mam pytanie czy da się do seryjnego dolotu (nie wiem w sumie czy to dolot - czarna rura na zdjęciu ;) ) można wstawić stożek i dołożyć tylko kolanko zamiast filtru powietrza i jego obudowy? Foto (zapożyczone z tego forum):
http://img245.imageshack.us/img245/2784/d14a3fp1.jpg

lisplus
14-03-08, 19:54
To już w sumie lepiej zrobić to z kibel rury. Podjedz do castoramy i kup kolanko i kawałek kibel rury 75mm. Do tego podlacz czujnik i odme. Doprowadz zimne powietrze i tez bedzie smigac.

PS. Tak pozatym to takich tematów było pełno. Wystarczy poszukać.

Ocin
14-03-08, 20:20
Mozna, ale ta puszka na filtr jest troche nie potrzebna kiedy decdujesz sie na stozek... najlepiej zrobic jak na zdjeciu... kolanko 90" jacky sport bo jest plastyczne i spokojnie na przepustnce wejdzie i paskiem sie zacisnie a potem to juz wszystko z PCV ;d ja mam jeszcze dogięta blache na kwadrat gdzie jest stożek... i naprawde sprawuje sie bardzo dobrze :)

spokz
14-03-08, 21:23
A 90 stopni to nie za dużo? Wiem, że tam nie da się inaczej ale gdzieś czytałem, że jak jest za duży kąt to powietrze nie przelatuje za swobodnie co może być niekorzystne dla silnika...

A co do tej metalowej puszki to po co ona? Generalnie wszyscy mają stożek na wierzchu...

Ocin
15-03-08, 15:43
zobacz jak sa zrobione dedykowane układu dolotowe do d14a4 tez maja kont 90 " mialem na początku tożek na PCV-ce podłaczony do tej czarnej puszki i wyjety filterek powietrza... bylo ok ... ale po wymianie na to co pokazalem na fotkach, jest lepiej.

A ta metalowa puszka to odgradza cieple powietrza z komory silnika i doprowadza zimne tak zeby tylko zimne powietrze dostawało sie do stożka, taka zasada ze im wiecej zimnego tym lepiej... na takiej zasadzie działaja CAI ( cold air intake) ale to jest bezpieczniejsze dla silnika.
ZRobisz jak uwazasz, pisze tylko moja opinie i doświadzczenia :) moje rozwiazanie jest po prostu efektywne i tanie ;) jezdze juz na nim jakies 2 tys kilometrów i nic sie nie dzieje.

spokz
16-03-08, 11:19
A gdzie masz podłączoną odmę bo na zdjęciach nie mogę znaleźć?

I z tego co widzę masz CAI tak? Bo od stożka masz rurę w dół skierowaną prawdopodobnie gdzieś pod chłodnicę. Pytam bo nie wiem czy gdybym zakończył dolot na stożku to mogłoby tak zostać.

Ocin
16-03-08, 14:05
odma jest nie podlaczona jest zalozony specjalny filterek na odme i wystarczy, czujnik temperatury jest podlaczony z tyly rury za czerwonym kolankiem... to takie "CAI" nie dosłownie ale tak samo działające :P a mysle ze wystarczy ale pociagnij jakos zimne powietrze do filterka bo stozkach wlasnie chodzi o to by jak najzimniejsze powietrze brac :)

spokz
16-03-08, 20:01
Chodzi mi przede wszystkim o to aby nic nie zepsuć :) A tak jak pisałeś, wykonanie tego układu nie powinno być trudne natomiast tego czy później nie zaszkodzi silnikowi nie wiem :) Czyli w razie gdyby powietrze w dolocie było za ciepłe to czujnik da jakoś znać (zapali się diodka "check engine" or sth)? :) Bo jeśli nie byłoby potrzebne podanie powietrza spod spodu to bym tego nie robił.