Zobacz pełną wersję : Krótka skyrznia do D16Y8
Czy skrzynia biegów od D13B2 podejdzie pod silnik D16Y8? Jak wtedy ma się sprawa ze sprzęgłem, zamachem itp? Jak z osiągami? Będzie buczała na 5 biegu czy da się jeździć? I jak to wypadnie względem seryjnej skrzyni D16Y8? :)
seria y8 ma fd 4.25
d13 bylo fd 4.4 lub 4.25
skrzy w d serii sa wymienne
Rozumiem że chodzi o fd 4.437 bo 4.250 masz. Tak podejdzie, sprzęgło i zamach zostaje ten co masz, z osiągami to jakieś 5% na koła więcej, nie wiem czemu ma buczeć na 5ce?
To lepiej wstawiać seryjną skrzynie z mniejszego silnika czy zrobić hybryde? Sory, ale jestem zielony w sprawach napędu, najlepiej przydałaby się osoba która by mi wszystko wytłumaczyła krok po kroku.
hybryde ;]
tyulko obecnie ciezko znalezc 3,4 crx
Robiąc hybryde mam założyć 3 i 4 bieg do mojej skrzyni z D16Y8?
tak i główne 4.437 wtedy będziesz czuć różnicę, tyle że złożenie takiej skrzyni to nie są małe pieniądze tym bardziej jak nie robisz sam ;)
fd 4.4 - 200
3 i 4 crx - 200
łożysko walka sprzeglowego -100 - to bedzie na bank wywalone
łożysko igiełkowe drugiego walka -150
srednio 100 zl za kazde łożysko trzeba liczyc
10w40 na przeplukanie skrzyni
mtf - 2 butelki - 100
plus robocizna
jak nie ścigasz się na 1/4 to se odpuść bo nie warto, poza tym tak krótka skrzynia jest męcząca na co dzień, ja mam fd 4.437 i dla mnie to jest już takie minimum a gdzie tam jeszcze skracanie 3-4
ja w B serii mam główne 4,4 i biegi jeszcze krótsze (łącznie z piątką - 0.848), na 5 biegu przy 3tys obrotow mam 87km/h. da sie żyć. Nie trzeba jeździć autem do 3tys obrotów. Auto w mieście się fantastycznie zbiera i na miasto taka skrzynia jest idealna moim zdaniem - w trasie tragedii nie ma, co prawda szału tez nie, ale ile razy sie jeździ w trasy ;)
ale ile razy sie jeździ w trasy
Jakieś 90% użytkowania auta? ;)
Wszystko zależy od tego jak i gdzie się jeździ:)
W ramach ciekawostki masz tu jeszcze dwa filmiki gdzie można sobie porównać "zbieranie" się D16Y8:
mega krótka hybryda: