Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : MPFI a p28



tomson1991
11-11-13, 00:52
Siema mam d15b2 składam MPFI na ssaku d16a6 wtryskach d15b7, aparacie i kompie d16z6. Pytanie jest następujące czy p28 seryjny normalnie obsłuży ten osprzęt czy konieczne jest przerabianie i strojenie.

HakerPL1
11-11-13, 06:41
będziesz musiał wstawić pamięć z mapami do d15b7, ale prościej było by dorwać komputer p06 który te mapy ma już w seryjnej pamięci
no chyba że chcesz kiedyś dalej kombinować z silnikiem to lepszym rozwiązaniem jest podstawka i pamięć ;)

luchuma
11-11-13, 06:49
p06 mozna pozniej przerobic na p28 ;]


odpowiadajac na pytanie seryjny p28 w jakims tam stopniu obsluzy silnik ale nie bedzie to odpowiednie polaczenie
wiec jesli koniecznie chcesz p28 to trzeba podstawke i odpowiednia mapa

kamilgt
11-11-13, 09:49
no i będzie błąd vtec'a :)

tomson1991
11-11-13, 23:12
Chce w przyszłym roku wstawić głowice z6, ale to nic pewnego dlatego chciałem jeździć na zestawie MPFI, ale z możliwościami na przyszłość

arecki18is
14-11-13, 16:11
Wystarczy Ci P06 a potem a w przyszłości możesz go przerobić na P28, albo kupić P28 z podstawką i wrzucić mapę z D15B7 i wyłączyć funkcję vtec, i ten komp jest uniwersalny będziesz mógł go stroić czy wykorzystać przy późniejszym swapie pod inny silnik.

krasko
14-11-13, 16:31
Ale na zapłonie z z6 bedzie to prawidłowo działać?

arecki18is
14-11-13, 18:01
Jeśli chodzi Ci o aparat Z6 to elektrycznie na pewno będzie działać ale aparat Z6 pod głowicę D15 nie wiem czy na mocowania podejdzie, przeważnie to wszyscy z B7 przerabiają na Z6.

Rutus
14-11-13, 20:30
Podłączę się do tematu :)
Chciałbym zrobi MPFI do D13B2
-ssak z6
-alternator z b7
-aparat zaplonowy z b7
Jeżeli zrobie MPFI to po jakimś czasie wrzuce głowice z6:)
I teraz pytanie o wiązki . Czy mogę wsadzić wiązki od d16z6 czy lepiej wsadzic narazie od b7 i pozniej jak wsadze glowice z z6 dopiero wsadzic wiazki z d16 ?
i Pytanie o bak : czy bak z b7 i z6 jest identyczny ?
Pytanie o kompa : lepiej wrzucic narazie p06 i potem przerobic czy wrzucac odrazu p28 ?(dodam że głowice od z6 bede wrzucal ze 2 tygodnie po tym jak zrobie mpfi :D)

HakerPL1
14-11-13, 22:17
Rafał, lepiej i na pewno taniej wrzucić od razu D16 a nie wkur^&*ć się z D13 ;)

A jeśli już się upierasz na utrudnianie sobie życia, to od razu ładuj graty z D16, tylko z kompem prościej by było wrzucić tymczasowo P06 a potem dołożyć mu vtec'a ;)

arecki18is
14-11-13, 23:06
Ja bym się nie bawił z tą głowicą na raty rób wszystko za jednym razem, po co zwalać za dwa tygodnie kolektory na nowo i bawić się znów z zapłonem i mapami

tomson1991
16-11-13, 01:40
Postanowiłem na wiosnę składać wszystko na raz razem z głowicą z6. Mam tylko pytanie czy nie ma problemów z funkcjonowniem tego minime typu nieszczelność połączenia głowicy z blokiem d15 itp?

Rutus
16-11-13, 02:10
Już wszystko wiem :D
Ładuje odrazu p28 bo odrazu razem z mpfi bede zakladal czapke z witkiem :)
Nie bede wsadzał żadnego d16 :D
Robie coś co może w****iać ale mało jest takich projektów i chce właśnie takie projekt zrobic :)
A nie kolejne nudne jajko z d16z6 pod maską :)

HakerPL1
16-11-13, 09:23
A nie kolejne nudne jajko z d16z6 pod maską

jeśli wolisz po wydaniu worka kasy nie wspominając o włożonej pracy mieć to co ja miałem na dzień dobry to twój wybór ;)
nie będę wspominał o tym że wyciągniesz z niego z trudem 120-130 koni i koniec, więcej z tego silnika nie ugrasz, ale jak już pisałem to twoje auto i powodzenia życzę ;)

Saiti
16-11-13, 10:37
Nie bede wsadzał żadnego d16
Robie coś co może w****iać ale mało jest takich projektów i chce właśnie takie projekt zrobic
A nie kolejne nudne jajko z d16z6 pod maską

To tak samo jak zamiast iść do fryzjera to poprzypalać włosy, bo chcę być inny.

Przetarty jest szlak, że D16 jest dobrym wyborem
Przetarty jest też szlak, że z D13 ugrasz wynik niewspółmierny do kosztów, a silnik nadal będzie 1.3 bez szansy na dalszy rozwój.

Syszka
16-11-13, 10:53
He he myślę Rutus ,że po tym co włożysz to byś miał d16 + jeszcze na mody jakieś.Można się bawić owszem ale trochę logicznego myślenia nie zaszkodzi.Osobiście uważam ,że czapka Z6 dla tego silniczka ze zdrowym dołem to jest max modyfikacji.Mi dymka żadnego nie puszcza,ale nie mam pierwszego lepszego oleju za 70 zł,jeśli kiedyś mimo to padnie mi dół to pewnie wleci d16.Wszystko zależy do czego autko Ci będzie potrzebne,bo jak na wyścigi to 1.3 turbo to słaby pomysł.




i Pytanie o bak : czy bak z b7 i z6 jest identyczny ?


Ja mam zostawiony bak tylko dołożona pompa paliwa i wszystko śmiga.

HakerPL1
16-11-13, 14:18
chyba że jak się uprze to niech wsadzi od razu wał korbowy z korbami z d15 i będzie miał doprężony silniczek, ale jakoś specjalnie mi się to nie widzi, za duże koszty

Syszka
16-11-13, 14:35
chyba że jak się uprze to niech wsadzi od razu wał korbowy z korbami z d15 i będzie miał doprężony silniczek, ale jakoś specjalnie mi się to nie widzi, za duże koszty

Silnik ma też być bezawaryjny chyba ,że o czymś nie wiem.:-)

HakerPL1
16-11-13, 16:07
no toto też ;)

Rutus
16-11-13, 19:09
Zdania nie zmienie i narazie wycisne z d13 tyle ile sie da :)
A póżniej pomyślimy już o jakimś lepszym silniczku :) Ale już nie z d-serii :) dlatego narazie chce zobaczyc co da sie wycisnac z tego silnika :)

krasko
16-11-13, 19:44
Z softem nawet i 160 km ale ile to wytrzyma to nie wiem: )

FaziRBK
17-11-13, 08:59
Zdania nie zmienie i narazie wycisne z d13 tyle ile sie da :)
A póżniej pomyślimy już o jakimś lepszym silniczku :) Ale już nie z d-serii :) dlatego narazie chce zobaczyc co da sie wycisnac z tego silnika :)

No to wyciągaj, ale napisz posta za 2-3 lata w tym temacie dla potomnych, żeby wiedzieli, że jednak d13 i mody w nim to zmarnowane fundusze, które mogły być przeznaczone na coś lepszego :)

HakerPL1
17-11-13, 12:35
ale napisz posta za 2-3 lata w tym temacie dla potomnych

napisze za kilka miesięcy, a nie lat ;)