Zobacz pełną wersję : d14 TURBO problem z map sensorem...
Wszystko ładnie pięknie do czasu gdy nie wyskoczy błąd nr3 :/ -Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód...Ktoś wie jak z tym walczyć?jak ominąć?z góry dzięki za jaką kolwiek pomoc ;)
2 dodatkowe wtryski...doładowanie 0,5 (wg projektu seniora grabowskiego)
seryjny komputer nie czyta nadcisnienia.
tak też wywnioskowałwem ale co z tym zrobić?
zaworek zwrotny, ale dziwne by było gdyby her G. go nie zastosował...
musisz wpiąć trójnik przed przewodem który jest połączony z map sensorem (jeśli map sensor masz przykręcony do przepustnicy to musisz go odkrecić, w dziure wsadzić jakis trójnik albo cos w tym stylu) i podpiąc pod trójnik zaworek zwrotny, który bedzie wypuszczał nadciśnienie, dzięki czemu nadciśnienie nie bedzie docierać do map sensora i nie bedzie wywalać błędu
musisz albo wystroić albo zrobić zaworek upustowy pomiędzy MAP-em a kolektorem metodą Grabowskiego http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
To jest tylko projekt her G...wykonanie własne :) słyszałem o tym zaworku ale w tym silniku nie za bardzo da się go zastosować ponieważ map jest dziwnie wbudowany...nie idą do niego wężyki z podciśnieniem...więc i zaworka nie ma gdzie założyć...
wykrecasz mapa z przepustnicy i dajesz wezyk z trojnikiem
jeśli tak sie da to jutro biorę się do roboty i o efektach napisze:) PS.jest możliwość wystrojenia maszyny na seryjnym kompie czy lepiej zainwestować w smt-ka6?
wystroic jakims czyms co czyta nadcisnienie.
o tez przechodzilem ten problem :speszony:
ja zrobilem taki adapter który się przykreca w miejsce map sensora, zrobony był z kawałka blachy wierci sie 3 otwory 2 na śrobki i 1 na srodku do mapa, do tej blaszki dospawuje sie np odpowietrznik od hamulców i na niego zakłada sie przewód z trójnikiem na jednym końcu trójnika map a na drugim zaworek zwrotny.
ale powiem szczerze ze lepiej jest wystroic kompa albo dodac jakis box czy cos
Pisze w imieniu Longera :) :d
A więc:
"po co ten trójnik?Czy nie można tego zrobić na tym wężyku co pójdzie do map'a?Jak by mógł to jakiś prowizoryczny schemat niech narysuje"
niewiem po co trójnik, zaworek montujesz normalnie na wężyku.
pod jeden koniec podłączasz kolektor ssący, pod drugi MAP-a a pod trzeci trzeba podłączyć zaworek tak aby przy nadciśnieniu wypuszczał powietrze do atmosfery a przy podciśnieniu zamykał się i uniemożliwiał zasysanie powietrza
o tak:
http://img137.imageshack.us/img137/8951/podczeniezaworkawa1.th.png (http://img137.imageshack.us/my.php?image=podczeniezaworkawa1.png)
jeszcze jest taka opcja że jeden zaworek może nie wystarczyć.
javor, zobacz pare postów do góry.
jero11, dzięki, przekaże mu :)
a nie prościej i lepiej zrobić to w taki sposób??
http://images28.fotosik.pl/177/71d91e9350e15fda.png (www.fotosik.pl)
a nie prościej i lepiej zrobić to w taki sposób??
Obrazek (www.fotosik.pl)
na moim rysunku jest prawidłowy sposób podłączenia !!
jeśli podłączysz zaworek według twojego schematu to silnik chwilę po odpaleniu zgasnie i będzie błąd MAP-a :bicie:
jero dobrze pokazuje mialem podlaczone w ten prostrzy sposob i to nic nie daje
a nie prościej i lepiej zrobić to w taki sposób??
przy takim polozeniu na wolnych obrotach zrobi sie podcicnienie miedzy mapem a zaworkiem i nie bedzie jzu szytal nawet cisnienia atmosferycznego, drugi sposob jest dobry, przy takim polaczeni az do momentu doladowani abedzie czytal prawidlowo.
Wielkie dzięki za podpowiedz:) podłączyłem wg tego pierwszego projektu i wszystko było oki dopóki sie zaworek od benzynki nie rozpuścił :d teraz tylko musze poszukać odpowiedniego zaworka :) pozdrawiam
Wielkie dzięki za podpowiedz:) podłączyłem wg tego pierwszego projektu i wszystko było oki dopóki sie zaworek od benzynki nie rozpuścił :d teraz tylko musze poszukać odpowiedniego zaworka :) pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.