Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Fabryczne światła do jazdy dziennej w UFO?



CMC
09-11-13, 19:10
Witam

W związku z faktem, że na desce rozdzielczej jest taka ikonka DRL oraz w skrzynce bezpieczników jest miejsce na bezpiecznik do jazdy dziennej z oznaczeniem gwiazdką * i wytłumaczeniem, że do aut które posiadały światła dzienne - nasuwa się więc pytanie gdzie one były montowane? Czy ktoś ma u siebie coś takiego? Czy była to jakaś dodatkowa żarówka w reflektorach głównych czy może dodatkowa w przeciwmgielnych?
W AUDI np. Q7 i pewnie innych też po którymś roku można wprogramować za pomocą komputera światła dzienne i ich funkcję pełni żarówka od strony grilla - czasami widać, jak Audi po ok. 2004 r jeżdżą w ciągu dniach na takich jakby przygaszonych światłach w miejscu, gdzie są żarówki drogowe. Czy w Hondzie było podobnie?
Ktoś ma coś takiego u siebie?

zyga502
09-11-13, 19:18
widać ze nie czytasz forum

CMC
09-11-13, 20:13
informacji o fabrycznych lampach dziennych nie znalazłem - nie chodzi mi o miejsce na montaż dodatkowych bo o tym czytałem

Silent
09-11-13, 20:16
Jak ktoś był by taki dobry i odpowiedział na pytanie CMC to był bym bardzo wdzięczny bo też dręczy mnie ten temat oem dziennych :)

TRAFO
09-11-13, 20:45
Zgodnie ze schematami w serwisówce jako dzienne robiły postojówki. Podobno takie wersje wychodziły na Skandynawię.
U nas by się to nie sprawdziło, bo przepisy wymagają raz homologacji reflektorów a dwa zachowania odległości a te przynajmniej w UFO nie są spełnione.

butler.gdansk
09-11-13, 20:49
Rozbierałem panel wokół licznika. Pod ikonką DRL brak jest podświetlenia. Obiło mi się o uszy na Skandynawię wychodziły UFOki z dziennymi, ale to było rozwiązanie z ograniczeniem mocy drogowych, a więc znane i nam często nawet montowane w ASO rozwiązanie.

Silent
09-11-13, 21:08
Ale drogowe z ograniczoną mocą jest legalne? Bo tak właśnie mam zrobione i chciał bym uniknąć ewentualnych problemów

BEKACZU
09-11-13, 22:34
Ale drogowe z ograniczoną mocą jest legalne? Bo tak właśnie mam zrobione i chciał bym uniknąć ewentualnych problemów

Przez 2,5 roku miałem założone to w Audi A4, teraz od 2,5 roku mam to w ufo i jeszcze nigdy przy kontroli drogowej nikt sie do tego nie doczepił.
Tyle co sam zauważyłem że w civicu te drogowe dzienne świecą nieco wyżej niż w Audi A4 B6... ot taka budowa reflektora.

butler.gdansk
10-11-13, 08:54
Ale formalnie legalne to nie jest bo nasze refllektory nie mają homologacji na DRL.

CMC
10-11-13, 13:27
a w Audi mają? uważam, że też nie mają a pisałem o tym od początku, że jeżdżą z jakby przygaszonymi światłami drogowymi
co do lokalizacji to przecież teraz dzienne w nowych audi q5 który jest suvem to niejako obrys całych lamp - i są ok? bo to są legalne dzienne w tych auta, o ringach w BMW X6 już nie wspominając
http://www.eurocarnews.com/media/pictorials/2002/11332.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfVHuIyawdXhU5_87y73lK2rjTJWqwx ZHg2qheYCF8bSwmEl8w

filipfm
10-11-13, 14:05
nie chodzi o koncepcje realizacji a homologacje. to, ze BMW stosuje ringi jako swiatla dzienne, nie znaczy, ze jak sobie zrobisz ringi z zestawu na allegro, bedziesz mogl ich uzywac.

CMC
10-11-13, 14:32
ok, ale napisałem odnośnie wysokości - to, że mogły być montowane fabrycznie w reflektorach w niczym nie przeszkadza jeśli chodzi o homologację

CMC
12-11-13, 10:33
niestety w Hondzie powiedzieli, że nie ma nic takiego jak fabryczne dzienne w tych autach :/

butler.gdansk
12-11-13, 10:52
Zależy w jakim ASO spytasz. Honda jako marka tego nie przewidziała, ale serwisy robią takie rzeczy w własnym zakresie.

CMC
12-11-13, 13:36
niestety w 3 serwisach ASO i jednym niezależnym ze specjalizacją Hondy powiedzieli, że pierwsze słyszą o tej ikonce DRL :/

butler.gdansk
12-11-13, 13:51
Tak jak pisałem wcześniej http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?194571-Fabryczne-%B6wiat%B3a-do-jazdy-dziennej-w-UFO&p=2118659&viewfull=1#post2118659 rozbierałem panel wokół licznika i jest na nim ikonka DRL, ale żadnego podświetlenia pod nią nie ma.
Zerknij tu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77339-%B6wiat%B3a-dzienne-w-UFO-pomys%B3y-na-monta%BF&p=1682746&viewfull=1#post1682746
I tu na stronce Trafo (http://www.trafo.za.pl/honda/) w zakładce Dodatkowe akcesoria jest odnośnik do instrukcji na temat uruchomienia nowych ikonek w liczniku.
Splot okoliczności spowodował że licznik rozbieraliśmy niemal równolegle i w między czasie wymieniliśmy się wieloma cennymi uwagami :)
A niektóre ASO montują najczęściej moduły ograniczające moc świateł drogowych, ale robią to wyłącznie we własnym zakresie bo "Honda" takiego rozwiązania nie posiada.
Ikonki oprócz mnie i Trafo chyba nikt do tej pory nie próbował uruchamiać.

CMC
12-11-13, 14:55
ok, to jeśli wiesz który serwis coś takiego robi to bardzo proszę o namiar na takie ASO, jestem mega zainteresowany

butler.gdansk
12-11-13, 15:06
Zrobi Ci to każdy ogarnięty elektryk za 100-150zł jak kupisz taki moduł na Allegro
Pierwsza aukcjia z brzegu: http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl01-fvat-i3696871485.html

ASO... Prosze bardzo, ale słono przepłacisz. Honda Grudziński w Świdnicy i liczy sobie 400zł. http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77339-%B6wiat%B3a-dzienne-w-UFO-pomys%B3y-na-monta%BF&p=2028327&viewfull=1#post2028327

CMC
12-11-13, 16:30
bardzo fajne moduły, tylko pytanie, czy to jest zgodne z przepisami?

butler.gdansk
12-11-13, 16:34
Nie. :)
W naszym Civie reflektory nie mają na to rozwiązanie homologacji.
Ale nie słyszałem o przypadku by ktoś w trakcie kontroli lub przeglądu z tego powodu się czepiał.
To w tej chwili u nas najmniej inwazyjny i najtańszy sposób na "dzienne" oświetlenie.

filipfm
12-11-13, 16:35
bardzo fajne moduły, tylko pytanie, czy to jest zgodne z przepisami?

Nie jest. Pisałem już o tym. Mimo, że koncepcja będzie taka sama jak np. w Audi (chociaż tam podobno jest odrębna żarówka a nie przygaszona od długich) to nie masz magicznego przetłoczenia z odpowiednimi literkami na kloszu, pozwalającego używać tej lampy jako dziennej. Więc diagnosta albo policjant ma prawo Cię pozbawić dowodu. Dura lex, sed lex.

CMC
12-11-13, 16:46
naprawdę w Audi z 2005 roku jest na lampach wybite DRL? przecież wtedy były inne przepisy odnośnie świateł dziennych hmmmm
swoją drogą jakby zrobić jeszcze podświetlenie kontrolki DRL na desce to kto by się aż tak przyglądał lampom...
poza tym myślę, że nie zabraliby dowodu tylko co najwyżej dali mandat za jazdę bez świateł, przecież nie dorabiałeś żaden dodatkowej żarówki i nie zmieniłeś konstrukcji klosza, nie wstawiłeś nielegalnych ksenonów itp.
chyba to przetestuję :)

Camaro
12-11-13, 16:52
W poprzednim BMW E46 (2002 rok) sam przeprogramowałem sterownik świateł, aby długie świeciły na 20% mocy i robiły za dzienne. Przejeździłem tak ponad rok i nigdy nikt się nie czepiał. Światła zapalały się automatycznie po przekręceniu stacyjki.

filipfm
12-11-13, 17:09
No i git. Można zrobić, będzie pewnie skuteczniejsze niż połowa LEDów z allegro za 20 zł, ale z punktu widzenia prawa, są nielegalne.
Oczywiście, patrząc na to co się dzieje na naszych drogach i jakie strupy się po nich poruszają, szczególnie w kwestii lamp - świecących w kosmos albo i dalej jak w kloszu zamiast H4 jest palnik z allegro- co świadczy o "skuteczności" stacji diagnostycznych, ryzyko tego, że ktoś to zakwestionuje rozwiązanie z obniżoną mocą drogowych jest bliskie zeru, to jednak nie jest to zgodne z przepisami i tyle. Nie ma co deliberować.

butler.gdansk
12-11-13, 17:21
Kurcze... Aż musiałem do słownika spojrzeć co to deliberacja :D
Niby wynika z kontekstu, ale pierwszy raz to usłyszałem.

CMC
12-11-13, 17:39
generalnie pewnie wszystko będzie cacy do momentu jakiejś stłuczki - np. jak ktoś nam nie ustąpi pierwszeństwa i potem powie, że nas nie zauważył bo na jakiś dziwnych światłach jechaliśmy :) ale to musiałby wiedzieć, że tu jest taki myk :) serce mi krwawi jak stoję 1.5 godz. w korkach i świecę zderzak w zderzak xenonem :/ więc pewnie dla swojego lepszego samopoczucia zamontuje to ustrojstwo :D

Camaro
12-11-13, 22:01
Nie pamiętam, czy BMW miało wybite na lampach DRL, ale przeprogramowanie sterownika było banalne - już w 2002 roku dodali jeden parametr, który włączał te światła. Wystarczało go przestawić z false na true i było po robocie.

Uważam jednak, że jazda w biały dzień na światłach w dużej mierze wynikła z lobbingu producentów lamp i żarówek. Nic nie dadzą zapalone światła, gdy jedziesz w piękną pogodę, bo ich po prostu nie widać.

pkobierecki
12-11-13, 22:46
Nie pamiętam, czy BMW miało wybite na lampach DRL, ale przeprogramowanie sterownika było banalne - już w 2002 roku dodali jeden parametr, który włączał te światła. Wystarczało go przestawić z false na true i było po robocie.

Uważam jednak, że jazda w biały dzień na światłach w dużej mierze wynikła z lobbingu producentów lamp i żarówek. Nic nie dadzą zapalone światła, gdy jedziesz w piękną pogodę, bo ich po prostu nie widać.
Powiem Ci szczerze, że jak wyjadę czasem do Niemiec to łapię się na tym, że gorzej dostrzegam nawet w dzień auta bez świateł. Tak mi się mózgownica zaprogramowała, że jak coś nie ma świateł z przodu to to nie jest auto. Auta ze światłami są dobrze widoczne dla mnie z bardzo daleka w szczególności w otoczeniu ciemnym jak las itp. Ja osobiście popieram jazdę na światłach, zwłaszcza, że żarówki to koszt śmieszny w porównaniu do choćby jednego tankowania, a nowe auta i tak mają automatyczne światła z dziennymi ledami, to już nie ma o co się*martwić. Jedyne co mnie niezmiernie irytuje to to, że w nowych autach nie da się wyłączyć świateł całkowicie na włączonym silniku.

kobert
13-11-13, 02:36
z 10-15 lat temu w 15letnim volvo 240 mialem w oryginale swiatla dzienne w postaci jasniej niz w pozycji postojowych swiecacych pozycyjnych. w cywilizowanych krajach o tym pomysleli dawno ale u nas nie moglem z tego korzystac,bo nie bylo czegos takiego jak swiatla dzienne.z lekkim poslizgiem czasu doszlo to i do nas,tylko ze teraz tych aut juz prawie niema:D

CMC
13-11-13, 17:08
ja już mam zainstalowane dzienne tj. przygaszone drogowe - zobaczymy jak to będzie zdawało egzamin w praktyce i ew. przy jakiejś kontroli czy przeglądzie, póki co jestem bardzo szczęśliwy że nie walę ksenonem zderzak w zderzak w zapchanym mieście :D

butler.gdansk
13-11-13, 17:16
No to się pochwal ile to Cię wyniosło. Sam montowałeś?

CMC
13-11-13, 17:18
dwieście zł z urządzeniem i montażem, bardzo fajnie świecą, jak będzie trochę pogody może cyknę fotkę i wrzucę bo telefonem jak zrobię to nic nie będzie widać

butler.gdansk
13-11-13, 17:22
Kup sobie żarówki na zapas. Lubią się szybko kończyć przy ograniczonej mocy, ale nie jest to regułą.

CMC
13-11-13, 17:25
przy montażu jedna padła, ale to był Philips na którego samą nazwę już mam uczulenie, więc kupiłem od razu komplet osrama i zobaczymy jak pożyją

butler.gdansk
13-11-13, 17:26
W nazwie tej marki groźba jest zawarta. Jak to podróba Chin to jakość jest g...o warta. :D

kjmuszek
13-11-13, 20:20
Ja zamontowałem dzienne philipsa ( nie mam pojęcia czy podróba czy oryginał) i odpukać , jestem zadowolony. Z tymi przygaszonymi światłami różnie bywa , wystarczająco często żarówki w tym aucie trzeba wymieniać :)

wojtek1963
13-11-13, 20:33
Ja używam tych przygaszanych już kilka lat i jeszcze ani razu nie wymieniałem żarówki. kjmuszek możesz wrzucić jakieś foto tych swoich.

kjmuszek
13-11-13, 23:18
Ja używam tych przygaszanych już kilka lat i jeszcze ani razu nie wymieniałem żarówki. kjmuszek możesz wrzucić jakieś foto tych swoich.
Mi chodziło ogólnie o żarówki. Może w FK1 jest coś nie tak , ale w ciągu 6 miesięcy wymieniałem już 4x z tyłu żarówki i 5x H7 ,kupuje coraz to droższe a i tak na niewiele to starcza. W FK2 trochę rzadziej ale to chyba przez fakt że mniej jeździ ;p Fotki mogę wstawić , ale narazie mam opaskami spięte bo po wymianie dolnej części zderzaka muszę mocowania nowe dorobić.

Silent
13-11-13, 23:45
A może masz coś z ładowanie nie tak że tak żarówki Ci pali?

CMC
14-11-13, 08:07
jeśli palą Ci się często żarówki to może warto spróbować jakiś typu LongLife?
w poprzednim aucie miałem podobny problem aż w końcu założyłem światła dzienne a żarówki Osram Night Breaker Plus i wytrzymały ponad dwa lata i nowy właściciel auta jeszcze na nich jeździ, z tym że skoro były zamontowane światła dzienne to wiadomo, żarówki mijania były zdecydowanie mniej używane.
miałem już różne magneti, hella, philipsy, niemarkowe jakieś i wszystko wytrzymywało od 3 do 6 miesięcy

kjmuszek
14-11-13, 10:12
A może masz coś z ładowanie nie tak że tak żarówki Ci pali?
Bardziej myślę że jakość żarówek odbiega trochę od ideału, bo OEM trzymały dość długo. Pytanie tylko jak poznać , zamawiając na allegro czy też kupując w sklepie czy to są oryginalne czy jakieś chińskie podróbki ?

CMC
14-11-13, 13:42
przede wszystkim poznać można po cenie, jeśli wszyscy sprzedają komplet żarówek za 70 zł a ktoś nagle sprzedaje nowe za 40-50 zł to na 90% jest coś nie tak

kjmuszek
14-11-13, 14:12
No to akurat domyślam się, tak jest z prawie wszystkim.

kobert
14-11-13, 15:53
mi ktos mowil ze na zarowce musi byc czarny napis bosch (albo poprostu germany) wtedy sa niemieckie,nie tloczony tylko sam czarny napis (no ale to odnosnie niemieckich)

Kasio
15-11-13, 14:00
O żarówkach było http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?169966-Lampy-xenon-w-Civic-u-8gen&p=1974659&viewfull=1#post1974659 dotyczy co prawda ksenonów ale warto zwrócić uwagę czy w normalnych żarówkach nie jest czasami podobnie.

http://www.youtube.com/watch?v=vhaTJ3XQ--I&feature=em-hot-vrecs

kjmuszek
15-11-13, 14:09
O tych palnikach oglądałem , dobry materiał jak ktoś chce kupić takie palniki, nawet nie wiedziałem że tak przetwornicę można spalić łatwo. Jednak nie znalazłem nic o autentyczności oryginalnych firmowych żarówek.

shrek565
18-11-13, 21:51
Dziś mi się jedna przepaliła H7 a dokładnie Osram H7U 12V55 64210NBP. Zalazłem na stronie zgranicznej http://www.svetila.com/en/light-bulbs-lamps-66/automotive-12v-74/tuning-77/nbp-night-breaker-plus-1036/h7-12v-55w-64210-nbp-night-breaker-6549.html. Tak że chyba trzeba kupić co innego

grz3hoo
16-09-14, 19:41
coś mi źle wątek wskoczył, posta usunąłem. sorry.