Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zawieszenie type s



padremanuel
09-11-13, 15:55
Witam

Mam nadzieję, że trafiłem z działem. Przejrzałem forum i poczytałem w internecie ale nie znalazłem odpowiedzi, jeśli coś przegapiłem to z góry przepraszam...

Mianowicie kupuję na dniach Hondę Civic. Waham się pomiędzy zwykłym hatchbackiem a Type S. Czytałem różne opinie na temat zawieszenia, ale chciałbym uzyskać od Was jednoznaczną odpowiedź odnośnie komfortu jazdy. Jedni mówią, że różnice są niewielkie i jest to tylko pakiet stylizacyjny a inni, że auto jest zdecydowanie twardsze. Nie jestem fanem bardzo szybkiej jazdy, jeżdżę niewiele szybciej niż nakazują przepisy. Nie ukrywam, że rozważam Type S głównie ze względu na wygląd. Czy przy takiej dość spokojnej jeździe różnice w komforcie między 5D a Type S są bardzo odczuwalne, czy faktycznie jest to tylko kosmetyka?

Pozdrawiam

4gotten
09-11-13, 16:06
proponuję się przejechać i przekonać na własnej skórze. Odczucia dotyczące komfortu są bardzo subiektywne.

padremanuel
09-11-13, 16:19
Tak oczywiście byłoby najprościej, z tym że nie ma obecnie takiej możliwości. Jakkolwiek głupio to zabrzmi nie mam czasu kupić sobie auta i zlecam to komuś innemu i proszę Was o informacje :D Zwykłym Civicem już jeździłem, byłem zadowolony, ale Type S siedzi mi ciągle w głowie i jeśli spadek komfortu nie byłby drastyczny to z chęcią zdecydowałbym się na właśnie tę wersję.

uniu1
09-11-13, 16:37
Według numer katalogowych przednie amory róznią się w wesji 3d i 5d co mozę sugerować jakąś zmianę w charakterystyce pracy

RadekB
10-11-13, 08:07
Od zawsze jeżdżę autami 3D. Ten jest najtwardszy z nich wszystkich i najładniejszy, ale to oczywiście na plus. TypeS ma chociażby felgi 17 z oponami o niskim profile, co też usztywnia.

buri
10-11-13, 09:27
Wg mnie roznicy w komforcie miedzy 5d a type s nie ma.
Type s troche lepiej sie prowadzi za sprawa zwiekszonego rozstawu kol,to wszystko.
Do swojego 5d zalozylem amortyzatory przednie od type s liczac na to ze przod nie bedzie tak plywal ale roznicy nie zauwazylem.
Opony w obu wersjach masz takie same 225/45/17. 205/55/16 bylo tylko w comforcie.

zombie6
10-11-13, 09:34
Type S jest bardzo twardy, komfort jest naprawdę słaby, czuć każdą najmniejszą dziurkę + naprawdę dramat w koleinach na oponach 225/45R17. Biorąc jeszcze pod uwagę przeciętne osiągi 1.8 i-vteca powiedziałbym, że zawias jest zaskakująco niekomfortowo twardy. Type S ma podobno sztywniejsze zawieszenie od 5D.

donelvis
01-12-13, 00:26
Type S jest bardzo twardy, komfort jest naprawdę słaby, czuć każdą najmniejszą dziurkę + naprawdę dramat w koleinach na oponach 225/45R17. Biorąc jeszcze pod uwagę przeciętne osiągi 1.8 i-vteca powiedziałbym, że zawias jest zaskakująco niekomfortowo twardy. Type S ma podobno sztywniejsze zawieszenie od 5D.

panu już podziękujemy i poprosimy o napisanie własnoręcznie prośby o usunięcie konta na civicklub.pl bo dramat to masz w głowie. poza tym w koleinach to największe problemy powodują opony o szerokości 205, a nie 225.

poza tym stwierdzenie, że type-s ma "podobno" bardziej sztywne zawieszenie niż 5D to jest z dy..y bo podobno to yeti istnieje, więc to żadna porada dla kolegi padremanuel

zombie6
01-12-13, 09:24
panu już podziękujemy i poprosimy o napisanie własnoręcznie prośby o usunięcie konta na civicklub.pl bo dramat to masz w głowie. poza tym w koleinach to największe problemy powodują opony o szerokości 205, a nie 225.

poza tym stwierdzenie, że type-s ma "podobno" bardziej sztywne zawieszenie niż 5D to jest z dy..y bo podobno to yeti istnieje, więc to żadna porada dla kolegi padremanuel
Type s ma miękkie zawieszenie ? czym chciałeś błysnąć ? jak nie masz pojęcia to się nie wcinaj ! Dramat w koleinach jest na 225-tkach, bo się w nich nie mieszczą i auto pływa najzwyczajniej....ma podobno twardsze zawieszenie, bo tak twierdzi producent, dla mnie w 5d też jest twarde i niekomfortowe, 5,5 roku jeździłem Type S i sorry jak ktoś twierdzi, ze nie jest twarde to nie ma pojęcia o czym pisze......

donelvis
01-12-13, 22:36
Type s ma miękkie zawieszenie ? czym chciałeś błysnąć ? jak nie masz pojęcia to się nie wcinaj ! Dramat w koleinach jest na 225-tkach, bo się w nich nie mieszczą i auto pływa najzwyczajniej....ma podobno twardsze zawieszenie, bo tak twierdzi producent, dla mnie w 5d też jest twarde i niekomfortowe, 5,5 roku jeździłem Type S i sorry jak ktoś twierdzi, ze nie jest twarde to nie ma pojęcia o czym pisze......

koleżanka ma type-s ale w dieslu. może nie jest miękkie ale nie jest jakoś specjalnie twarde. type-r ma twardsze.
205 ma szerokość kolein właśnie i jak koleina "wciągnie taką 205tke" w swoje wyżłobienie to już tym "torem" to auto będzie prowadzić i jest to mało komfortowe dla kierownika (zwłaszcza niedoświadczonego). natomiast 225 jest szersza niż koleina i nie daje się tak wciągnąć w koleinę.
idąc Twoim tokiem myślenia, to jaki byś polecił rozmiar "antykoleinowy" ? walce 260? czy 300?
na pewno bardziej koleinoodporne są 195 i węższe.

butler.gdansk
01-12-13, 23:13
Faktycznie miałem u siebie problem z koleinami. Dobre słowo to właśnie miałem.
Szerokość opony nie miała tu nic do rzeczy.
Zmieniłem felgi OEM 7" ET55 na 7,5" ET33 więc zwiększyłem rozstaw kół o 28mm na stronę (56mm na oś) i autem przestało rzucać na boki.

Pierro
05-10-15, 09:59
Type s - jadąc po dobrej drodze to ją uwielbiam , jadąc po dziurach i nierównościach - przeklinam , niestety trzeba być fanatykiem . !!!

buri
05-10-15, 14:18
i dlatego wlasnie warto bylo odkopac watek sprzed 2 lat :confused:
w takim razie i ja sobie posta nabije

donelvis
05-10-15, 21:20
Type s - jadąc po dobrej drodze to ją uwielbiam , jadąc po dziurach i nierównościach - przeklinam , niestety trzeba być fanatykiem . !!!

też mi waliło strasznie jak jechałem np. po kostce brukowej, a odkąd założyłem poliuretany z przodu (wszystkie tulejki + mocowanie stabilizatora) i jest cicho i przyjemniej:)