Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dopręzone B18C4 + Soft Turbo



blechu2403
08-11-13, 16:58
Witam. Mam dopręzone b18c4 tłokami z b16a2 + wałki z itr-a chciałbym do tego zestawienia założyć softa nie ingerując w silnik ponieważ jest w znakomitej kondycji, praktycznie zerowy pobór oleju i puszczania dymka. Moje pytanie brzmi, czy ma to szanse przetrwania przy dobrym wystrojeniu?

Seba27
08-11-13, 17:14
na chlopski rozum i przy porzadnym wykonaniu to pojezdzi - bo czemoz nie

Nie rozumiem jednak - doprezania silnika - i ladowania turbo - albo Turbo - albo N/A
jednak - niewielkim cisnieniem krzywda jej sie stac nie powinna :)

blechu2403
08-11-13, 17:28
Nie rozumiem jednak - doprezania silnika - i ladowania turbo - albo Turbo - albo N/A
Na początku miało być N/A ale mocy zrobiło się troszkę za mało:)

sodemarco
08-11-13, 17:40
Lepiej byłoby chyba tłoki zmienić i odprężyć dziada , jeden krok w tył , dwa do przodu.

Seba27
08-11-13, 17:46
Lepiej byłoby chyba tłoki zmienić i odprężyć dziada , jeden krok w tył , dwa do przodu.

Dokladnie, wtedy mozna dorzucic zacne T - i bedzie smigac jak zloto

kamilgt
08-11-13, 19:05
Wiadomo, że jeździć będzie jeździło i czemu ma zaraz coś wybuchnąć ? Wszystko się rozbiega o zapłon bo jak będzie trzeba bardzo mocno zjeżdżać z zapłonem żeby nie stukało to taki silnik będzie słabo generował moc. No i im większe doładowanie tym problem ten narasta. Zależy w jakie doładowanie celujesz. :)

Jakie masz obecnie CR ? Zawsze można odprężyć też przekładką pod głowicą. ;)

blechu2403
08-11-13, 20:34
Zależy w jakie doładowanie celujesz.

Jakie masz obecnie CR ? Zawsze można odprężyć też przekładką pod głowicą.
Myślałem o 0.45b CR ok. 11.5

sodemarco
08-11-13, 20:42
Ale jaka zwała doprężające tłoki i odprężanie przekładką pod głowice :D
To jak za*******ić wydech 3" i końcowy tłumik z wlotem 2"
Wymień się z kimś za tłoki seryjne poprostu bo napewno chętni się znajdą i wtedy jeszcze na uszczelce odprężyc bedzie 2 x bezpieczniej

blechu2403
08-11-13, 21:00
Wymień się z kimś za tłoki seryjne poprostu bo napewno chętni się znajdą i wtedy jeszcze na uszczelce odprężyc bedzie 2 x bezpieczniej Nie chce otwierać silnika. Jeżeli zaszła by taka potrzeba to wtedy nie myślałbym o sofcie

sodemarco
08-11-13, 21:05
To zrób softa na tym co jest , po to mamy auta żeby eksperymentować. Dmuchnij 0.45 na tym setupie a jak Ci zabraknie mocy ( a zabraknie :cool: ) to odpręż go i kotłuj wiecej.
Ja bym zamienił sie z kimś tłokami , liznął blok , głowice , dał nowa uszczelka ( tu bym odprężył ) i był spokojny - to Cie mało będzie kosztować a wtedy mógłbyś 0.6b dmuchnąć.

kamilgt
08-11-13, 22:12
Ale jaka zwała doprężające tłoki i odprężanie przekładką pod głowice
Zwała nie zwała ale jakiś sposób na odprężenie silnika. Jeszcze można się ratować jakimś "sportowym paliwem" np. metanolem. :D

Fawor
09-11-13, 14:15
ludu moj ludu :) Jakie CR ma B18C6? 11,4. A robi się mu softy bezproblemowo i latają na 270KM jak siemasz wiktor. Ja bym nie miał wątpliwości - to nie są jakieś 12tki pod typowe MOCNE NA. Z tego zrobiło się C6. Rozsądnie ustawione zapłony i będzie latać. A jak będzie mało i nie będzie chęci otwierać słupka można zamiast 98 wystroić go tylko na 99+ - spokojnie 0,2bara bez stuku więcej. A duże CR samo w sobie jest mega fajną sprawą bo to od niego zalezy głowna sprawność silnika i będzie się to bardzo dobrze napędzać z dołu i mieć odczuwalnie lepszą reakcję na gaz niż coś odpręzonego na 9,0.

blechu2403
09-11-13, 20:09
Dzięki Fawor. Miałem na początku małe obawy ale już ich nie ma:) Czyli jak bym stroił na 100bp to można celować nawet w 0.65b doładowania?

rafał69
10-11-13, 09:10
No w koncu widze ze dobrze myślisz a nie ciagle N/A zakładaj softa do tego co masz i nie pękaj...Wystrój na 0,6 b bezpiecznie i nie kombinuj wiecej...
Przy takim doładowaniu i tak bedzie to chodzić nieziemsko....

Fawor
10-11-13, 15:25
Dzięki Fawor. Miałem na początku małe obawy ale już ich nie ma:) Czyli jak bym stroił na 100bp to można celować nawet w 0.65b doładowania?
zalezy od bardzo wielu czynników - wyjdzie 'w praniu' na strojeniu.

Kunis
10-11-13, 18:35
zalezy od bardzo wielu czynników - wyjdzie 'w praniu' na strojeniu.

Oby nie wyszlo bokiem ;)

Fawor
12-11-13, 09:32
Teoria i przykłady z praktyki pokazują, że się da - a praktyka w tym konkretnym przypadku po prostu zweryfikuje poprawność zarówno mechaniki, jak i elektroniki :)

Igła
12-11-13, 12:30
wolal bym sprzedac swoj slupek b18 i kupic b16 wsadzic tloki ktore ci zostaly z b18c4 i masz odprezone b16 o CR 9:1 ( trzeba troche rozfrezowac tloki bo glowka korbowodu b16 jest szersza ) i mozesz wtedy dmuchnac spokojnie bara i miec bezproblemowy setup

Fawor
12-11-13, 13:32
mozesz wtedy dmuchnac spokojnie bara i miec bezproblemowy setup
bara na seryjny tłok z korba B16? Good luck...poza tym "sprzedaj i włoż tłoki gdzie indziej" to jest otwieranie motoru razem ze szlifem, czyli kompletny remont silnika - równie dobrze mógłby to zrobic u siebie zachowując większą pojemność.

QowaX
12-11-13, 15:46
wystarczy korekcja zapłonu i bedzie latac na 0.5b
sprawdzone w c6 x2 :)

grafix
12-11-13, 18:43
dobre świeczki i pewne paliwo lub wozić ze sobą dodatek podnoszący oktany i można śmigać długo na dobrze dobranych zapłonach :)

Fawor
12-11-13, 20:00
Tak, jak mówi Qowax - dobrać zapłonu, zeby nie stukało (mozna 'upewnić się' porządnym zestawem zapłonowym MSD czy Crane'a) i będzie bardzo fajny setup, który i tak wypluje 250+. Z dobrą spreżarką (nie jakiś archaik z volvo) będzie mega fajnie wstawało z dołu i środka przy takim CR - podejrzewam, że lubiłbym :)

kamilgt
27-11-13, 14:46
mozna 'upewnić się' porządnym zestawem zapłonowym MSD czy Crane'a
słaby zapłon raczej nie objawia się spalaniem stukowym ?

Fawor
27-11-13, 17:55
nikt tez nic takiego nie powiedział..

Igła
28-11-13, 01:27
napisalem o tlokach z b18c4 w silniku b16a2 cr na poziomie 9.2 wiec mysle ze bar jest do ogarniecia przez dobrego stroiciela

Fawor
28-11-13, 07:35
ale czy ktoś tu w ogóle mówi o barze i o zmianie słupka, który już jest w aucie? Rozmawiajmy na temat.

QowaX
01-12-13, 23:07
niestety przy barze peka półka na tłoku , przerabiane wielokrotnie niestety za słaby tłok :(