Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tutorial: Montaż kierownicy EP3 w Civic VI by Tutek



Tutek
07-11-13, 15:30
Tak więc, wiele jest napisane w internecie, że kierownica od Civic EP3 pasuje do innych Civic'ów, lecz nie do końca jest opisane jak to zrobić. W internecie są jakieś przejawy, lecz nie ma konkretów. W szczególności na forach o tematyce Hondy. Z tego powodu przygotowałem nie wielki tutorial, aby służył dla pokoleń.


Potrzebne narzędzia:

 - Klucz nasadowy 19 wraz z przedłużką
 - Śrubokręt płaski
 - Śrubokręt z końcówką TORX 30

Dodatkowo potrzeba z 20 minut wolnego czasu na całą operację.


1. Odłączamy całkowicie zasilanie elektryczne pojazdu poprzez odłączenie akumulatora i czekamy około 5 minut, aby kondensatory w układzie SRS się rozładowały.

2. Zdejmujemy trzy zaślepki na bokach kierownicy (powinny odejść bez problemów ręcznie, lecz jeśli będzie to stanowiło problem, można pomóc sobie śrubokrętem płaskim).

http://img443.imageshack.us/img443/2493/scd6.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/443/scd6.jpg/)

3. Odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę powietrzną za pomocą końcówki TORX 30. Obie śruby znajdują się pod zaślepkami, które wcześniej odczepiliśmy.

4. Wypinamy wtyczkę z kostki SRS (kolor żółty), znajdującą się pod trzecią z zaślepek, które wcześniej zdejmowaliśmy z kierownicy.

5. Po odkręceniu śrub mocujących wyciągamy poduszkę powietrzną odchylając ją w swoją stronę.

6. Wypinamy wtyczki klaksonu.

http://img837.imageshack.us/img837/960/habx.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/837/habx.jpg/)

7. Po odłączeniu wszystkich wtyczek, kluczem nasadowym 19 odkręcamy śrubę mocującą kierownicę i zdejmujemy kierownicę.

http://img842.imageshack.us/img842/4928/tzz4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/tzz4.jpg/)

8. Sprawdzamy, czy plastikowy pierścień układu SRS za na kolumnie ustawiony jest strzałką z napisem „TOP” do góry i jest równo z kropką zaznaczającą centrę.

http://img854.imageshack.us/img854/2822/lxtx.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/lxtx.jpg/)

9. Montujemy kierownicę na trzpień kolumny. Na środku trzpienia powinna być kreska, dzięki której *ustawimy kierownicę w odpowiedniej pozycji.

10. Przykręcamy kierownicę kluczem nasadowym 19.

11. Podłączamy wtyczkę klaksonu do metalowego złącza na dole poduszki powietrznej oraz wtyczkę SRS. Następnie wkładamy poduszkę powietrzną i przykręcamy ją na dwie śruby mocujące końcówką TORX 30.

12. Montujemy zaślepki maskujące.

13. Podłączamy akumulator samochodu.

14. Sprawdzamy, czy gaśnie kontrolka SRS na desce rozdzielczej. Jeśli kontrolka zgaśnie, to oznacza, że układ działa poprawnie.


Efekt końcowy:

http://img822.imageshack.us/img822/2687/mwu2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mwu2.jpg/)