Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Folia czy malowanie?



estiwaw
07-11-13, 10:54
Witam, chciałbym zmienić kolor maski mojej Hani na czarny lecz nie mogę się zdecydować czy malować czy okleić folia. Jeśli miał ktoś jakieś doświadczenia z folia prosiłbym o opinię.

luchuma
07-11-13, 11:15
folie zerwiesz a lkaier trzeba bedzie przemalowac

kruczekvu
07-11-13, 17:13
Lepiej folia bo zawsze można szybciej zerwać w razie czego niż malować

bObOrObOl
07-11-13, 20:07
Mam całe auto zafoliowane już ponad dwa lata i złego słowa nie powiem.

estiwaw
07-11-13, 20:14
bObOrObOl masz może jakieś zdjęcia ? :)

bObOrObOl
07-11-13, 20:27
Coś tam się znajdzie :)

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?101621-H22A-EJ6-czarna-dzicz-lt-Boborobol-gt&highlight=czarna+dzicz+boborobol

estiwaw
07-11-13, 20:35
Thx. Można wiedzieć ile kosztowało pokrycie całego samochodu ta folia?:P I czy sam robiłeś?

bObOrObOl
07-11-13, 20:49
3200 w folart na ostródzkiej.

mes
07-11-13, 21:46
Albo kupujesz puszkę plastidipu w sprayu i jedziesz po masce. Tanio, trwale, odwracalnie.

prestoneg3
08-11-13, 00:29
jakoś musiałeś ogarnąć karoserie pod tą folię czy ekipa od foliowania wszystko zrobiła ??

bObOrObOl
08-11-13, 06:16
Tak, wcześniej wykonano prace blacharsko-zaprawkowe, ekipa od folii tylko okleja. Np. zostawiłem mały purchel na masce i teraz robi się bąbel.

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

prestoneg3
08-11-13, 07:58
ale wystarczy że reperaturki będą zapodkładowane a np nowy błotnik w fabrycznym podkładzie ?

luchuma
08-11-13, 09:05
to juz lepiej plastidipem malowac :D


za 1200 cale auto w plastidipa w kolor z palety RAL

bObOrObOl
08-11-13, 09:21
ale wystarczy że reperaturki będą zapodkładowane a np nowy błotnik w fabrycznym podkładzie ?

Tak


to juz lepiej plastidipem malowac :D


za 1200 cale auto w plastidipa w kolor z palety RAL

Może lepiej może gorzej, trzeba by pewnie postawić dwa auta obok siebie i zrobić to samo jeszcze raz po roku, dwóch, itd.

Pierwsze porównanie znalezione w guglu, może nieobiektywne, bo robione przez firmę zajmującą się oklejaniem...

http://www.autocolorshift.pl/test.html

Z pozycji technicznego laika, opierając się wyłącznie na odczuciach własnych, jakoś bardziej widzimisię położona porządna gruba folia niż nasprejowana guma.

bartek1706
08-11-13, 12:09
Ja tez ogarniać teraz blachę, na to podkład, Ew szpachla i znów podkład a na całość plastidip :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

prestoneg3
08-11-13, 14:16
a jest ktoś na forum kto ma całe autko w tym plastidipie ?

Proccentt
08-11-13, 14:20
ktos kiedys pomalowal w pomarancz kombiaka na zime ale nie pamietam kto i co :)

mes
08-11-13, 15:12
a jest ktoś na forum kto ma całe autko w tym plastidipie ?

Koleżanka Karla miała całe EJ9 w pomarańczowej gumie -> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?150313-EJ9-D14a3-Princessa-by-KARLA&p=2011456&viewfull=1#post2011456

estiwaw
08-11-13, 16:12
Jak dla mnie nie ma różnicy. Lecz wolałbym folie bo szybszy demontaż :) lub malowanie wszystkiego normalnym lakierem :D

luchuma
08-11-13, 18:40
Bolsik ma aerodecka w pomaranczy

bObOrObOl
08-11-13, 19:36
Jak dla mnie nie ma różnicy. Lecz wolałbym folie bo szybszy demontaż :) lub malowanie wszystkiego normalnym lakierem :D

Podobno matowy lakier jest ciężki w utrzymaniu.

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

prestoneg3
08-11-13, 20:32
hmm idą święta więc moze watro trzasnąć sobie NH0 śniegiem w sprayu :)

polkar
10-11-13, 22:53
też własnie mysle głosno by prysnąc sobie solę na coś innego niż mam

kruczekvu
11-11-13, 01:24
Podobno matowy lakier jest ciężki w utrzymaniu.

Tez słyszałem że ciężko ale słyszałem też że nie ma problemu i zależy chyba jak kto do tych spraw podchodzi

sensej
13-11-13, 11:45
Ja mam pomalowane elementy na czarny mat i jest masakra z utrzymaniem tego w czystości, dodatkowo łatwo robią się ryski. Drugi raz bym tego nie zrobił :P

Seba27
14-11-13, 22:10
Wiec z moich doswiadczen - porownanie PlastiDip / Plastilak - Folia - zdecydowanie folia.
2ch znajomych ma auta w dipie - samo malowali - iii... - to widac ;) jeden z nich malowal fure tydzien przed tuning show w KRK i juz w 1 dzien ktos mu zadarl Dip-a kolo maski...
Co do matu - fakt - ciezko utrzymac czysty - szczegolnie czern ale gramatura bardzo sie liczy.
Gdyby spolerowac taki mat drobnym papierem - jest duzo lepiej - problem z utrzymaniem czystosci tkwi w chropowatosci powierzchni. Ja akurat pojutrze wstawiam fure do blacharza i rozwazalem wszystkie mozliwe opcje bo juz mam 5 kolorow na aucie a bedzie wiecej ;] Lakier metalic, mat, folia i stickerbomb. Wybralem to ostatnie. Bedzie najbardzie Popierr**** Solka napewno w Malopolsce ;)
I tak zostanie poki nie uzbieram kasy na porzadny lakier metalic polozony przez fachowca.