Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana łożysk w skrzyni 9L



Marcel1
06-11-13, 20:09
Witam,
czy ktoś z Was wymieniał łożyska w tej skrzyni? Mam ją przy silniku D14z4. Chciałbym dowiedzieć się o ilość łożysk, ich wymiar i koszta zakupu.

Brylant1
06-11-13, 20:16
A nie przypadkiem 9A? Koszt pieciu lozysk to jest okolo 650zl, przewaznie padaja 2-3 lozyska, serdnio musisz liczyc za lozysko ponad stowke.

Marcel1
06-11-13, 21:29
9L, na pewno. Dziś zauważyłem, że lekko szumią.

Brylant1
06-11-13, 21:44
Jezeli lekko szumia to max trzy lozyska do wymiany.

Marcel1
06-11-13, 21:56
:), które? :p

Brylant1
06-11-13, 22:15
No na pamiec to ja symboli nie znam:D

mirasek
07-11-13, 00:34
:), które? :p
Trzeba zapytać wróżki :p Duże łożysko na wałku sprzęgłowym z pewnością, ew. małe, do tego możliwe że łożysko ustalające pod pierścień na wałku zdawczym, a może wszystkie, kto to wie. Mogę wrzucić symbole łożysk jak chcesz ale nie zawsze znajdziesz po symbolach, a kupowanie na zapas nie zawsze okazuje się trafione.

9L (?) jest chyba na odlewie, na nalepce z nr seryjnym 9A (edit - odwrotnie :D )

Brylant1
07-11-13, 03:24
W ciemno niema sensu kupowac, rozbierz ocen ktore zuzyte i dopiero zamow.

Szczur[R]
07-11-13, 16:00
9L, na pewno. Dziś zauważyłem, że lekko szumią.

jeśli tylko lekko szumią to jeszcze 100tyś mogą zrobić

karas
07-11-13, 16:51
moze nie 100tys ale napewno jeszcze sporo o ile masz olej w skrzyni. Wymiana lozysk zabieg nie oplacalny w d serii masz ich tam 7. Aby sprawdzic ktore szumia musisz zdjac skrzynie rozebrac ja wycagnac lozyska sprawdzic je , zostawc auto u mechaniora do momentu kiedy nie przyjda Ci nowe lozyska ( no chyba ze sam masz warsztat to duzo ulatwia sprawe). Jak robic pozadnie to najlepiej jest wymienic wszystkie 7 bo wymienisz 3 a za pol roku zaczna Ci szumiec kolejne i znowu robota ta sama. Z drugiej strony kupisz uzywke skrzynie zalozysz i okaze sie ze jest w gorszym stanie niz twoja.. Ja u siebie ze wzgledu na to ze nie moglem zostawic auta u mechaniora na pare dni kupilem skrzynie uzywke okazala sie w perfekcyjnym stanie i smigam na niej do dzis. ( napewno wyszlo duzo taniej niz wymiana lozysk no i wymiana skrzyni trwała pare godzin a nie dni) Wybor jaka droge naprawy obrac nalezy do ciebie

Marcel1
07-11-13, 18:54
Dzisiaj też pomyślałem, że kupię skrzynię o takim oznaczeniu, rozbiorę, zmierzę łożyska, zakupię i dopiero wyjmę swoją, chyba, że kupię też jakąś w super stanie i przebiegiem poniżej 100kkm :D Co do oznaczenia mojej skrzyni, na nalepce jest nadruk 9L.

Poza tym koszta robocizny odpadają, bo sam się za to zabiorę, może tak przy okazji zrobię jakiś generalny remont całej skrzyni patrząc na synchra, simeringi, wszystkie łożyska.

probestic
07-11-13, 19:02
Za skrzynie z d14a8, z łapami, półosiami i wysprzęglikiem, po przebiegu 40 tysięcy mil dałem 180zł. Oczywiście sprawdzona na aucie przed demontażem, dlatego polecam poszukać i kupić używkę z pewnego źródła.
Skrzynia od 3 lat na aucie, spisuje się świetnie, zero szumów :)

Marcel1
07-11-13, 19:29
Może to dobry moment dla mnie, żeby pokusić się o hybrydę :D Ale czy w skrzyni o przełożeniu 4,437 opłaca się to robić?

Brylant1
07-11-13, 19:33
Oplaca sie, ja mam fd4,4 i czuc ze trojka stanowczo za dluga jest.

Szczur[R]
07-11-13, 19:38
Za skrzynie z d14a8, z łapami, półosiami i wysprzęglikiem, po przebiegu 40 tysięcy mil dałem 180zł. Oczywiście sprawdzona na aucie przed demontażem, dlatego polecam poszukać i kupić używkę z pewnego źródła.
Skrzynia od 3 lat na aucie, spisuje się świetnie, zero szumów :)

że niby 60tyś km ? ile auto miało lat - 13 ? bez jaj, może faktycznie jest sprawna, ale taki przebieg to ma przeciętny wiejski pies na łańcuchu a nie samochód

probestic
07-11-13, 19:44
Wyjęte z uderzonej w d..e angielki. Kupowałem w Słupnie za Warszawą, tam gość miał sporo części do Civic'ów i jak widać właśnie, ceny atrakcyjne :)
Auto chyba tyle wtedy miało 12/13 lat ...ale co z tego ? W UK tak bywa, to nic nadzwyczajnego - chcesz to popatrz po stronach szrotów w UK. Można znaleźć auta ze śmiesznymi przebiegami, nawet 10 latki spokojnie poniżej 20/30 tysięcy mil.

EOT.

Szczur[R]
08-11-13, 10:38
Wyjęte z uderzonej w d..e angielki. Kupowałem w Słupnie za Warszawą, tam gość miał sporo części do Civic'ów i jak widać właśnie, ceny atrakcyjne :)
Auto chyba tyle wtedy miało 12/13 lat ...ale co z tego ? W UK tak bywa, to nic nadzwyczajnego - chcesz to popatrz po stronach szrotów w UK. Można znaleźć auta ze śmiesznymi przebiegami, nawet 10 latki spokojnie poniżej 20/30 tysięcy mil.

EOT.
Na niemieckich szrotach czy polskich też masz takie - z licznikiem cofniętym o 200tyś. A ile ich jest na giełdach - same igły, prawie nowe.
To Anglicy kupują samochody i nimi nie jeżdżą ? To jakaś narodowa tradycja, a może jeżdżą na lawetach ?

probestic
08-11-13, 19:03
;2117402]Na niemieckich szrotach czy polskich też masz takie - z licznikiem cofniętym o 200tyś. A ile ich jest na giełdach - same igły, prawie nowe.
To Anglicy kupują samochody i nimi nie jeżdżą ? To jakaś narodowa tradycja, a może jeżdżą na lawetach ?

Do czego pijesz ? Jakiś problem masz "wewnętrzny" z tymi przebiegami ?
Jeszcze niedawno na szrocie kumpel spotkał naszą bude lekko poobijaną, z 2000 roku z przebiegiem 13 tysięcy mil.
Ale teraz to już częściej płynie to do Afryki, niż jedzie do nas.

Zapytałeś zdziwiony, odpowiedziałem jak jest, było.
Nie interesuje mnie bardzo co robią Anglicy z samochodami i jakie mają tradycje; interesuje mnie dobra cena i świetny stan podzespołów, a to nie jest większym problemem.
To, że można wyrwać takie rzeczy, to tylko plus :)


Moderatora proszę o usunięcie posta, w dniu jutrzejszym, bo merytorycznie nie wnosi w kwestii łożysk nic do tematu.

Pozdrawiam

Szczur[R]
08-11-13, 23:42
Moderatora proszę o usunięcie posta, w dniu jutrzejszym, bo merytorycznie nie wnosi w kwestii łożysk nic do tematu.
Wnosi - moim zdaniem lepiej wymienić łożyska i mieć pewną, sprawną skrzynię która przeżyje budę, niż kupować na szrocie okazję łudząc się że auto stało w salonie zamiast jeździć po drogach i po kilkunastu latach ma przelatane poniżej 200tyś km. Nawet jak odpalisz i wszystko gra, to za rok może się okazać że też zaczęła szumieć, bo akurat jej czas nadchodzi, albo licznik był cofnięty o 200tyś i jakiś odpowiednik motodoktora w skrzyni :mad:
Generalnie wiele takich igieł się już naoglądałem i osobiście wolał bym remont.

Swoją drogą - bardzo personalnie reagujesz, jak handlarz co ma większość 15latków z przebiegami po 120tyś do sprzedana :P

mirasek
09-11-13, 00:22
Tak w ramach OT, znam takie dwa 5d, jedno '99 i nie ma nawet 100 tys.km, drugie '97 i ok. 150 tys.km na dzień dzisiejszy, oba krajowe i co najciekawsze - tak, mają taki przebieg faktycznie. W żadnym nie szumi skrzynia jak coś :)

Wymiana łożysk + robocizna to lekką ręką czterocyfrowa kwota, a kupno używki to loteria, także kto co lubi :) Na uporczywy hałas zwykle wystarczy wymiana jednego łożyska, chyba że auto ma realnie ok. 300-400 tys.km lub było mało delikatne użytkowanie, wtedy wychodzi coś więcej. Do tego w skrzyniach 1M, S20, L3 niemal standardowo wykruszony wybierak 1/2, czasem nawet pęknięty. Ocena stanu możliwa tylko po rozbiórce.

Brylant1
09-11-13, 01:05
Sam zaczynajac przygode z hondami w pierwszej Hondzie zmienilem trzy razy skrzynie ludzac sie ze ta akurat nie bedzie szumiec i w koncu wkurzylem sie bo kazda nastepna byla w slabym stanie, wymienilem lozyska i bylem najszczesliwszym czlowiekiem na ziemi po wymianie, jezeli jest szansa posluchac skrzyni przed zakupem to jakies uzasadnienie finansowe jest, kupowac w ciemno i liczyc ze bedzie dobrze to trzeba naprawde nie szanowac swoich pieniedzy.

probestic
09-11-13, 08:02
;2118034]Swoją drogą - bardzo personalnie reagujesz, jak handlarz co ma większość 15latków z przebiegami po 120tyś do sprzedana :P

Reaguje, tak tylko dlatego, bo nie czytasz ze zrozumieniem.
Albo czytasz, ale udajesz, że nie rozumiesz.
Jak byś żył na innym świecie i jeszcze nie zauważył, że angliki sprowadza się na części :p ? nooo heeeeloł :rolleyes:
A półskóry i B serie to chyba z Ukrainy wszyscy ciągną i wsadzają do Civic'ów ...

W UK nikt się nie bawi specjalnie w cofanie przebiegów aut, tym bardziej jak stoją już na szrotach :)
To, że lecisz na krajowym stereotypie typowych "Mirków handlarzy", jasne, masz prawo jak się ciągle słyszy o cofanych przebiegach w autach z "naszej strefy" europejskiej ... ale angole ?
Tam się nikt nie bawi w takie rzeczy, bo po pierwsze to karane i ścigane przestępstwo (Nie to co u nas), a po drugie - jeśli o tym nie wiesz, jest zupełnie inny "system" posiadania samochodu.

Reasumując, świetnie, że mamy taki wachlarz używanych części, bo to daje każdemu wybór i możliwość zakupu używki w bardzo dobrym stanie !
Ktoś chce zmieniać łożyska, proszę bardzo. Ale sprawdzona skrzynia ze znikomym przebiegiem, a da się taką kupić, załatwia całą sprawę w parę godzin. I raczej o połowę taniej.

Marcel1
09-11-13, 15:55
Panowie, a jeżeli skrzynia ma luzy i czuć "efekt zająca" na 1, 2 biegu, to wymiana łożysk pomoże? Czy luz jest już raczej na mechanizmach?

Szczur[R]
09-11-13, 18:27
Panowie, a jeżeli skrzynia ma luzy i czuć "efekt zająca" na 1, 2 biegu, to wymiana łożysk pomoże? Czy luz jest już raczej na mechanizmach?

luz możesz mieć też na przegubach wew/zew, lub zużyte poduszki skrzyni/silnika. Łożyska nie mają z tym nic wspólnego raczej

Marcel1
10-11-13, 10:19
Załóżmy, że poduszki są sprawne, bo wymieniane a przeguby sprawdzone i też dobre, więc gdzie szukać przyczyny?

Marcel1
10-11-13, 11:52
Jak to jest Panowie w końcu z tymi skrzyniami? Przed chwilą otrzymałem info, że skrzynki 9A występowały z silnikami z econo i nie mają fd 4.4 tylko jakieś dłuższe, poza tym skrzynia 9L nie jest skrzynią 9A, to samo skrzynia 1M nie występuje w silniku d15z8, może ktoś to wyprostować? Bardzo proszę, bo już sam nie wiem, czego szukać :/

karas
10-11-13, 12:02
Wszystkie skrzynie do d serii sa wymienne jak zalozysz s40, s20, 1m, itp wszystkie beda pasowaly. Na forum jest tabelka w której zebrane sa informacje dotyczace przelozen w roznych skrzyniach biegow z d serii. Szukajka sie klania

kamilrojek
10-11-13, 12:39
Jak to jest Panowie w końcu z tymi skrzyniami? Przed chwilą otrzymałem info, że skrzynki 9A występowały z silnikami z econo i nie mają fd 4.4 tylko jakieś dłuższe, poza tym skrzynia 9L nie jest skrzynią 9A, to samo skrzynia 1M nie występuje w silniku d15z8, może ktoś to wyprostować? Bardzo proszę, bo już sam nie wiem, czego szukać :/

Kto Ci takich śmieci nagadał? Jak d15z8 nie miał M1? 9L to 9A.

Tutaj masz tabelę i w końcu zapoznaj się z nią: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
Tak skrzynie i silniki wychodziły z fabryki, i tak było nie inaczej. Jak ktoś ma inaczej znaczy że już ktoś skrzynię zmieniał i koniec.

mirasek
10-11-13, 13:00
Przed chwilą otrzymałem info, że skrzynki 9A występowały z silnikami z econo i nie mają fd 4.4 tylko jakieś dłuższe, poza tym skrzynia 9L nie jest skrzynią 9A, to samo skrzynia 1M nie występuje w silniku d15z8
Ciekawe co za as Ci tak powiedział. Chyba zaraz pójdę do garażu, zrobię foto 9L / 9A z d14z4 i wrzucę tutaj...
Obudowa 9A (9L na nalepce!) jest w każdej 5d z D-serią od modelu '99 wzwyż (tzw. mały lift) - d14z/d15z/d16w i przełożenia w środku zależą od silnika z jaką była fabrycznie połączona.
Obudowy 1M były w 5d do modeli '98 włącznie. Także d15z8 można spotkać z dwoma rodzajami skrzyni.

O proszę:

http://images61.fotosik.pl/362/ce103536f571782c.jpg

http://images65.fotosik.pl/362/1d4f642167a729b7.jpg

:)

mattii
10-11-13, 13:59
widze ze niezly chaos w temacie

panowie od kiedy 9A to to samo co 9L?

dla przykladu przyjechal ostatnio civic ze skrzynia 9L /szumialy lozyska/ koniecznie chcial 9A
bo niby to samo, przyjechal po kilku dniach po inny model skrzyni

tak jak przedmowca pisze kazda skrzynia z dserii jest wymienna wiec prosze sie nie sugerowac
tym co kto ma w aucie bo to nie oznacza ze tak wyjechalo z fabryki

dalej idac podana tabela na forum nie jest dokladna i wiele osob juz na to zwracalo uwage ze
trzeba ja poprawic lub uzpelnic bo potem sa akcje jak w tym temacie

podstawa do wyboru odpowiedniego modelu jest uzyskanie koncowego efektu, jesli komus nie
zalezy na osiagach czy ekonomii to dobrym wyborem jest 1M /najczesciej montowana w VI genie
5d przedlift 1.4 i 1.6/ ale musi byc z pewnego zrodla bo wiadomo sa to skrzynie ponad 15 letnie
nie raz montowalem i do dzisiaj nie ma z nimi problemu

marcel ta skrzynia co masz 9L czesto bylo montowana w aero w4 wiec nie jest latwo znalesc bez
szumiacych lozysk, najczesciej do wymiany sa 2 lozyska głowne male duze + uszczelniacz wyjdzie
okolo 300-400 zl

co do anglikow to nie raz mialem po znikomym przebiegu, angole nie bawia sie w naprawy tylko
auto idzie na zlom, kupuja nowe, polak w tej kwestii ma inne podejscie ;) wiadomo ze auta sa
powybierane i znalesc auto z przebiegiem ponizej 100 tys km jest ciezko tymbardziej ze auta jada
na caly wschód a nie tylko do polski

Szczur[R]
10-11-13, 14:37
Załóżmy, że poduszki są sprawne, bo wymieniane a przeguby sprawdzone i też dobre, więc gdzie szukać przyczyny?

załóżmy albo jesteś pewien - to kolosalna różnica. Łożyska nie mają nic do skakania - albo luzy duże na przegubach, albo całość podskakuje na poduszkach. Ewentualnie sprzęgło/docisk jeszcze.

IWAN
10-11-13, 14:45
Kto Ci takich śmieci nagadał? Jak d15z8 nie miał M1? 9L to 9A.

Tutaj masz tabelę i w końcu zapoznaj się z nią: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
Tak skrzynie i silniki wychodziły z fabryki, i tak było nie inaczej. Jak ktoś ma inaczej znaczy że już ktoś skrzynię zmieniał i koniec.

tak tak fajnie masz

9A to skrzynia z zalozenia econo dluga piatka itd wiec skoro mam sie sugerowac tabelka to
dlaczego nie jest podane ze wychodzila z silnikiem d15z8 ktory jest econo?

mirasek
10-11-13, 15:18
panowie od kiedy 9A to to samo co 9L?
Od zawsze. Patrz wyżej.

Oznaczenie na obudowie skrzyni nie ma nic do przełożeń jakie ma w środku (może po nr seryjnym idzie to ustalić, tego nie wiem), istotne jest od jakiego silnika pochodzi. Gdzie jakie oznaczenie można znaleźć w 5d/aero napisałem wcześniej, więc już nie mieszajcie tak prostej kwestii.

W podlinkowanej tabelce może i są błędy ale zdecydowanie jest ona niekompletna, stąd często wynikają niejasności.

IWAN
10-11-13, 15:39
a miales kiedys zamontowana skrzynie 9A i 9L na silniku ze twierdzisz ze to samo?

Marcel1
10-11-13, 15:40
Z tabelką się zapoznałem już kilka razy, ale słysząc różne informacje chciałem się dowiedzieć jak to w końcu jest. Czyli skrzynia o oznaczeniu 9A może mieć różne fd? No i jakie fd może mieć moja 9A, która siedzi w d14z4?

mattii
10-11-13, 15:46
9A moze miec rozne przelozenie glowne, napewno ma dlugą piatke i mowimy to o skrzyniach nie dlubanych

kamilrojek
10-11-13, 17:45
Z tabelką się zapoznałem już kilka razy, ale słysząc różne informacje chciałem się dowiedzieć jak to w końcu jest. Czyli skrzynia o oznaczeniu 9A może mieć różne fd? No i jakie fd może mieć moja 9A, która siedzi w d14z4?

Tego nikt nie powie Ci na 100%. Niestety żeby wiedzieć na pewno jakie ma przełożenie trzeba ją rozebrać.


tak tak fajnie masz

9A to skrzynia z zalozenia econo dluga piatka itd wiec skoro mam sie sugerowac tabelka to
dlaczego nie jest podane ze wychodzila z silnikiem d15z8 ktory jest econo?

Bo sama długa piątka to nie wszystko. Licz się przełożenie główne. Mam d15z8 i fabrycznie jest tam skrzynia M1.

Marcel1
10-11-13, 19:26
A czy da się wycelować w taką skrzynię, w której w ciemno na pewno będzie fd 4.4 pod warunkiem, że nie była dłubana?

mattii
10-11-13, 20:02
Bo sama długa piątka to nie wszystko. Licz się przełożenie główne. Mam d15z8 i fabrycznie jest tam skrzynia M1.

jak juz to 1M, ta skrzynia nie ma dlugich przelozeń to jaka w tym economia w z8?

kamilrojek
10-11-13, 20:45
A czy da się wycelować w taką skrzynię, w której w ciemno na pewno będzie fd 4.4 pod warunkiem, że nie była dłubana?

Marcel1, bierz nawet taką fd 4,250. Ja obecnie na taką zmieniam.


jak juz to 1M, ta skrzynia nie ma dlugich przelozeń to jaka w tym economia w z8?

Bo liczy się też przełożenie główne. Jak zobaczysz skrzynia 1M ma fd 3.888 więc osiągamy większą prędkość przy mniejszych obrotach. Plusem tego jest mniejsze spalanie = ekonomia. Minus - słabe przyśpieszenie.

http://img505.imageshack.us/img505/1792/biegi50002lk.png

Ogólnie użytkownik rem36 świetnie opisał temat już kilka lat temu. Oto link: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D

mattii
10-11-13, 20:57
ile masz obrotow przy predkosci 130 km/h?

mirasek
10-11-13, 21:38
Sami eksperci :)


a miales kiedys zamontowana skrzynie 9A i 9L na silniku ze twierdzisz ze to samo?
A przeczytałeś uważnie to co napisałem? Bo widzę że nic nie rozumiesz.


Czyli skrzynia o oznaczeniu 9A może mieć różne fd?
Tak, ile jeszcze postów napisać o tym? Może mieć różne fd i różne przełożenia, zależnie od jakiego silnika pochodzi i nadal nikt tego nie potrafi zrozumieć :) Zaczyna być to zabawne :D Napisałem Ci już pełne info o Twojej skrzyni z d14z4.


Jak zobaczysz skrzynia 1M ma fd 3.888 więc osiągamy większą prędkość przy mniejszych obrotach.
Skrzynia 1M może mieć fd 4.437 (d14a2, d14a8), 4.058 (d16b2), 3.888 (d15z8), 3.722 (d15z3) i może jeszcze jakieś, tak samo z mityczną 9L vel 9A - różne fd, różne przełożenia.

Oznaczenia dotyczą wyłącznie konstrukcji, 1M ma aluminiowe wybieraki, jest identyczna jak S20 jeśli chodzi o budowę.
9L (9A) ma stalowe wybieraki, jest to konstrukcyjny odpowiednik S40 - trzeba rozebrać "kilka" skrzyń a nie wkładać na silnik i odkrywać różnice, które są oczywiste.

Marcel1
10-11-13, 22:06
Więc na hybrydę nada się najbardziej S20 jak i 9A?

mirasek
11-11-13, 08:17
9A nawet bardziej bo ma stalowe wybieraki, nie ma problemu z ich pękaniem/wykruszaniem jak w S20 i podobnych.

Robiąc hybrydę na ori skrzynce z d14z4, jak chcesz wrzucić krótką trójkę z CRX i zostawić seryjną dłuższą dwójkę, musisz trochę pokombinować z dystansowaniem wałka sprzęgłowego, gdzieś już o tym pisałem. Po za tym baza jest dobra, fd jak najbardziej 4.4 w tym modelu, ogólnie wszystko masz w temacie o hybrydach.

Marcel1
11-11-13, 10:21
Czyli baza jest :) Na razie zorientuję się w ASO ile sobie krzyczą za łożyska, wymienię komplet, żeby mieć święty spokój.

mirasek
11-11-13, 10:50
Sprawdź w ASO a potem w dobrym sklepie z łożyskami, mogą być różnice cenowe. Wrzuć info ile powiedzieli w ASO.
Ja kupuje w lokalnym sklepie oryginały NTN albo z półki albo są na drugi dzień :) Moim zdaniem nie ma potrzeby wymieniać wszystkich jak leci ale jeśli koszta nie grają roli, to można i tak.

Szczur[R]
11-11-13, 12:27
Sprawdź w ASO a potem w dobrym sklepie z łożyskami, mogą być różnice cenowe. Wrzuć info ile powiedzieli w ASO.
Ja kupuje w lokalnym sklepie oryginały NTN albo z półki albo są na drugi dzień :) Moim zdaniem nie ma potrzeby wymieniać wszystkich jak leci ale jeśli koszta nie grają roli, to można i tak.
x2
często zdarza się że oem kosztuje sporo więcej niż to samo (ntn, fag) łożysko w sklepie

Marcel1
11-11-13, 15:26
Dam znać, jak się dowiem :)