Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap B18C4 do EJ9 z D14A4 Pytania



maciules
06-11-13, 16:44
Witam. Zbliza sie zima, wieczory sa coraz dluzsze dlatego zaczalem zastanawiac sie nad zmiana silnika z wyzej wymienionego D14A4 na B18C4 i tu nasuwa sie moje pytanie o zestawy "wszystko w jednym" z allegro i czy rzeczywiscie wystarczy wyjac stary silnik i osprzet i wlozyc nowo zakupione i wszystko bedzie dzialalo czy tez jednak nie do konca wszystko pasuje. Prawde powiedziawszy zaczalem sie gubic w tych wszystkich oznaczeniach OBD1A,1B, 69 :P Prosze o nie odsyłanie mnie do opcji Szukaj bo przeczytalem wszystkie posty, a ten post pisze zeby sie upewnic. I ostatnie pytanie chodzi o Łapy silnika, jezeli w tym zestawie są to wystarczy je przełozyć? Pozdrawiam bardzo serdecznie.

Albo inaczej. Czy moglby ktos wypisac mi liste punkt po punkcie co potrzebne jest do takiego zabiegu. Jeszcze raz pozdrawiam i dziekuje.

luchuma
06-11-13, 17:04
łapy silnika dobiera sie pod silnik i do nadwozia

np inne lapy beda w mc2, inne w eg a jeszcze inne w ej9 dla tego samego silnika. o ile dobrze pamietam wystarczy tylna zmienic a reszta pasuje w tym przypadku

wiazka silnikowa tez musi byc zmieniona lub przerobiona stara

FaziRBK
06-11-13, 17:13
To chyba mało poszukałeś i źle poczytałeś kolego, wszystko jest na forum wiele razy wałkowane. Jeżeli to przedlift a obstawiam po silniku d14a4 to masz wiązkę obd2 sfi. Najlepszym rozwiązaniem jest przejście z obd2 sfi na obd1 + komputer pod to i wgrana mapa pod b18c4. Jeżeli chodzi o łapy, to ta od strony rozrządu pasuje, od strony skrzyni również pasuje, a tylną łapę od strony grodzi musisz mieć z ek4,ek9.

maciules
06-11-13, 17:18
Inaczej sie zapytam. Powiedzmy ze kupie taki zestaw http://allegro.pl/swap-silnik-b18c4-honda-civic-vti-nie-b16a2-169km-i3644688354.html w sklad ktorej wchodzi wiazka silnikowa i kabinowa i komputer, wystarczy je zamienic?

Młody ŁDZ
06-11-13, 21:40
Jezeli wiazki sa z rowniez z 6gena to tak.

FaziRBK
07-11-13, 15:37
W załączonym linku masz na zdjęciu silnik z angola, więc wiązki tak czy siak trzeba przerobić/przedłużyć.
Jeżeli jest to z 6gen japońskiej ek(a w tym nie było b18c4 tylko b16) to będzie wszystko pasować.
Obstawiam, że zdjęcie jest poglądowe i na zdjęciu jest b16 a nie b18. B18c4 wychodziło w angielskiej wersji 6 gen, tak więc łapy nie pasują!. Musisz zostawić ze swojego silnika(d14a4) łapę od strony rozrządu i od strony skrzyni, a tą od grodzi mieć z silnika b16a2 z ek4(oznaczenie budy). Oprócz tego musisz swoją wiązkę przerobić na obd1 a do tego komputer pod obd1 z mapą pod b18c4. Czyli dokładnie tak jak napisałem wyżej, ewentualnie napisz do sprzedawcy, czy dołączy Ci łapy do budy ej/ek.

maciules
15-11-13, 23:51
A jezeli komputer i wiazke (silnikowa) takze wezme z angielki to cos trzeba przerabiac?

kaktusr
16-11-13, 09:04
A jezeli komputer i wiazke (silnikowa) takze wezme z angielki to cos trzeba przerabiac?

Przecież Ci już napisał Fazi że jak dasz wązke z anglika nie będize pasować bo będzie w jednym miejscu za krótka w drugim za długa, czytanie ze zrozumieniem się kłania.