Zobacz pełną wersję : Civic 1.5 hb v-max, 5 bieg
Siema,
ostatnio postanowiłem zrobić mojej Hani vmaxa no i wszystko było spoko dopóki nie wrzuciłem na 5 bieg i obroty spadły do ok 4,5 tys i nie chciała ciągnąć dalej. Co jest przyczyną ? Pozdro !
marcinkovsky
05-11-13, 14:25
wszystko jest OK. w D15 większą predkosc osiągniesz na czwartym biegu niż na piątym, zwłaszcza przy Twoim silniku, gdzie masz najdłuższą skrzynię.
Na czwartym (lżejszym) biegu przy 7tys rpm gdzie masz wieksza moc pojedziesz szybciej niż na piątym biegu (dluzszym) gdzie obroty Ci spadną do ok 5tys rpm. Poprostu silnik juz nie ma tyle mocy przy niższych obrotach by sie bardziej rozpędzic.
To tak łopatologicznie ;)
powodem jest ekono skrzynia. V max jest na 4 biegu przy 7000 obr/min predkosc okolo 200 km/h ( licznikowe) 5 sluzy tylko do utrzymywania stalej predkosci i eko jezdy. Chcesz rozpedzac sie na 5 zmien skrzynie na skrzynie z civa 1,3 , civia 5d 1,6 albo hybryde.
Dzięki bardzo za odp ;-) tylko pytanie czy jest sens ;-) zastanawiałem się nad wymianą d15 na b serie albo wbić kompresor sam nie wiem chyba, że znacie lepsze alternatywy ;-)?
ja mam u siebie skrzynie z d14 - polecam dynamika wzrosła, spalanie rowniez ale bardzo nieznacznie.To tylko moje zdanie: mozna modzic d15 przyrosty jakies tam beda. Wywalisz okolo 3k pln zrobisz wydech, dolot, zmienisz wtryski, zmienisz wałek z klawiatura wystroisz a b seria i tak Cie objedzie :) Chcesz bezawaryjnie cieszyc sie moca- w gre wchodzi wedlug mnie tylko swap, Chcesz cieszyc sie w miare dynamicznym autem dbaj o d15 lej dobry olej, zuzyte czesci zmieniaj na markowe najlepiej oemy a auto odwdzieczy Ci sie bezawaryjnoscia i nieduzym spalaniem
kamilrojek
05-11-13, 18:43
Jaki to model silnika dokładnie masz? Ja u siebie (d15z8) na 4 biegu jechałem do 200km/h (no prawie bo już odcinka) a na 5 jeszcze dałem radę dociągnąć do 225. Fakt trwało to trochę ale nie było mowy o tym że samochód sam zwalniał z gazem w podłodze.
ja mam u siebie skrzynie z d14 - polecam dynamika wzrosła, spalanie rowniez ale bardzo nieznacznie.To tylko moje zdanie: mozna modzic d15 przyrosty jakies tam beda. Wywalisz okolo 3k pln zrobisz wydech, dolot, zmienisz wtryski, zmienisz wałek z klawiatura wystroisz a b seria i tak Cie objedzie :) Chcesz bezawaryjnie cieszyc sie moca- w gre wchodzi wedlug mnie tylko swap, Chcesz cieszyc sie w miare dynamicznym autem dbaj o d15 lej dobry olej, zuzyte czesci zmieniaj na markowe najlepiej oemy a auto odwdzieczy Ci sie bezawaryjnoscia i nieduzym spalaniem
Ciężka rozkmina mnie czeka :C ale teraz musze zadbać o blachę niestety :X
Jaki to model silnika dokładnie masz? Ja u siebie (d15z8) na 4 biegu jechałem do 200km/h (no prawie bo już odcinka) a na 5 jeszcze dałem radę dociągnąć do 225. Fakt trwało to trochę ale nie było mowy o tym że samochód sam zwalniał z gazem w podłodze.
d15z6
Też tak macie że auto powyżej ok 140-150km/h prowadzi się niepewnie? Tzn lekki skręt kołami powoduje że auto skręca dużo mocniej niż byśmy sobie tego życzyli.. wiem że wspomaganie w tych autach działa tak że im szybciej jedziemy tym jest czulsze zamiast na odwrót.. ale czuć że jest to średnio bezpieczne bo dziwnie się prowadzi przy dużych prędkościach.
Miałem robioną w czerwcu kompletną przednią zawieszkę na tulejach Yamato, tak wiem że ścierwo ale nie miałem czasu latać za częściami wtedy i mechanik się zajął wszystkim.
Co prawda 3 miesiące temu byłem z reklamacją bo zjadło mi bieżnik od środka i wymienili mi dwie tuleje. Teraz już wiem że gdy kolejny raz będę robić zawieszenie to przód tylko Poliuretan...
Kamilrojek
Dziwne że dobiłeś D15 do takich prędkości. Mnie w D16Y2 wątpie że by dalo radę wydusić 225km/h.
Też tak macie że auto powyżej ok 140-150km/h prowadzi się niepewnie? Tzn lekki skręt kołami powoduje że auto skręca dużo mocniej niż byśmy sobie tego życzyli..
Do sprawdzenia:
- wyważenie kół (porządne)
- bicie tarcz
- maglownica (na końcu)
MisieK1989
06-11-13, 18:18
nie tyle maglownica co drążek kierowniczy :) raczej wyprostowanie felg, a niżeli wyważenie ;) bicia tarcz nikt nie patrzy :p
Tarcze hamulcowe będę zmieniać wszystkie do zimy, jak na razie z tyłu kończą mi się klocki i mam trochę skorodowane tarcze chociaż trochę ich jeszcze jest ;)
Wyważanie kół przyznam się że miałem tylko wyważane przy wymianie przednich opon :D tak to wcześniej nie ruszałem nic bo auto mam od niespełna roku, przy czym alufelgi miały już założone dobre opony.
Co do maglownicy zapomniałem wspomnieć właśnie, a zatem ucieka mi płyn od wspomagania, trochę z pompy(pewnie simmering juz się wysrał), oraz wycieka z oslony przekładni, pewnie gumy są też wysrane i trzeba to wymienić jak najszybciej.
Ale czy to powinno być powodem? Sądzę że raczej wspomaganie powinno działać dużo słabiej z tym problemem ale praży dobrze ;)
Niestety nasze budy powyżej pewnej prędkości tak się prowadzą. Na gładkim asfalcie to jeszcze pół biedy, gorzej gdy zapier... po typowych polskich dziurach czy koleinach. Z angielki focusa nie zrobisz hehe
Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
MadSkillz84
06-11-13, 23:44
Silniki d15z8 maja fabrycznie ograniczenie do 180km/k i odcinka,pomimo tego ze na 5 biegu przy 4,5 tyś obr. mam predkośc 180 to odcina...a dowykorzystania pozostaje mi 2,5 tyś obr. bo dopóki nie osiagne 180 km/h to odcinka jest przy 7 tyś obr. wiec 225km/h przy takim silniku to albo masz sdjeta blokade na kompie albo wypiąłeś czyjnik predkości ze skrzyni.
Silniki d15z8 maja fabrycznie ograniczenie do 180km/k
Nie wszystkie.
Niestety nasze budy powyżej pewnej prędkości tak się prowadzą.
Nie zgodzę się, to kwesta zużytych tulei w zawieszeniu lub innych niesprawności. Sprawnym da się jeździć pewnie w okolicach prędkości max.
MisieK1989
07-11-13, 08:20
ewentualnie padnięte amory i sworznie :D
ja swoim rozpedzilem sie na 5 biegu do ok 195 i nie mialem buta w podłodze(dwie osoby na pokładzie ja i pasazerka), na 4 fakt idzie do 204 na gps:D. narazie nie rozpedzałem jej wiecej bo nie ma gdzie:D, i chyba nie ma takiej prostej co by na 5 biegu dociagnac do max:). Tylko ja mam zmieniony wydech i dolot, i najgorzej sie nia nie prowadzi tylko troche odczuwa sie ze jest to lekkie auto, gorzej sie prowadziło mi polo g40 przy predkosci max wiec najgorzej nie jest:D
ja swoim d14a7 na kołach alu 195/50r15 z nowymi pirelli cinturato p6 wydusiłem jadąc sam 195 , mogło by być lepiej ale pan w kapeluszu zmieniał pas i przy okazji był test awaryjnego hamowania, ogólnie prowadziła się w miarę spoczko ale czuć że auto jest lekkie. A jak jechaliśmy z żonką juniorem i bagażami to przy 190 była znacznie stabilniejsza, ale krzyki żony odbierały radość z jazdy.
MisieK1989
07-11-13, 21:57
Fakt autentyczny ! Autkiem się śmiga " stabilniej" gdy jest obciążone-dociążone zwłaszcza przy "większych" prędkościach ! Też mam wrażenie, że jakby delikatnie stąpało po nawierzchni :D
Trzeba też wziąć pod uwagę, że jest podatna na podmuchy wiatru. Ogólnie auto prowadzi się dobrze. Co do V-max to nie miałem za bardzo jak przetestować. Na odcinku: zjazd z S11 na A2 do Lubonia na 4 biegu poleciała 195km/h. Na piątce jest muloza:)
Mnie w D16Y2 wątpie że by dalo radę wydusić 225km/h.
Ja wątpię że przekroczysz 200km/h ;)
U mnie jest podobnie ze stabilnością podczas większych prędkości. Sądzę że jakby się skręciło mocniej i agresywniej kierownicą zmieniając pas jadąc 160 to mogło by się to bardzo źle skończyć...
Trzeba też wziąć pod uwagę, że jest podatna na podmuchy wiatru. no masakra :P
MadSkillz84
11-11-13, 22:18
jest podatna...ale na oemowych gumach i amorach...zakładasz zółte poliuretany,sportowe zawieszenie i sztywna nawet podczas tornada.
W każdym aucie jak się mocno skręci kierownicą przy 160 to może skończyć się źle :) Normalna zmiana pasa na autostradzie nie powinna być niebezpieczna na serii zawiasie, inaczej coś nie gra z autem. Z kolei typowy "test łosia" zakończy się katastrofą przy takich prędkościach, już przy wiele wolniejszej jeździe można wpaść w nadsterowność.
U mnie jest podobnie ze stabilnością podczas większych prędkości. Sądzę że jakby się skręciło mocniej i agresywniej kierownicą zmieniając pas jadąc 160 to mogło by się to bardzo źle skończyć...
no masakra :P Dokładnie to samo mam odczucie :D dla porównania chociaż nie wiem czy może to być porównaniem, nawet Fiestą III z 95roku ze wspomaganiem jadąc około 160km/h czułem że auto reaguje dużo bardziej przewidywalnie na ruchy kierownicą niż mój Civic, można powiedzieć że czułem się "pewnie" w stosunku do mojego Civa; jadąc z tą prędkością Fiestą z czego była również na seryjnym zawiasie,
Ja wątpię że przekroczysz 200km/h ;)
Nie przesadzaj, Ona nie jest aż taki kotlet, do 180km/h rozpędza się na autostradzie bez większych problemów naciskając pedał gazu ok. do połowy. I tak D16Y2 w MB1 z tego co wiem seryjnie miał v-max ok. 200km/h.
Skoro MB1 z D16Y2 nie poleci Twoim zdaniem 200km/h, to chyba to 225km/h na seryjnym D15Z8 było by niemożliwe.
Ile by nie poleciała to mi to wystarczy, jako na serie z katem i seryjnymi rureczkami nie narzekam, przy ok. 190km/h jest odcinka 4 biegu. Sądze że wskazówka zatrzymała by się przy około 210km/h,
MisieK1989
12-11-13, 08:30
Twoje sądzenie jest w błędzie ! :) na 4 d16y2 wyciąga 195 km/h i ni cholery więcej ! :D Nawet wrzucenie 5 biegu nie pomoże wydusić większej prędkości ( chyba, że z górki na autostradzie ) to wtedy dojdziemy do 200 :p
Twoje sądzenie jest w błędzie ! :) na 4 d16y2 wyciąga 195 km/h i ni cholery więcej ! :D Nawet wrzucenie 5 biegu nie pomoże wydusić większej prędkości ( chyba, że z górki na autostradzie ) to wtedy dojdziemy do 200 :p
Leciutki odkop :D
Miałem okazję przepędzić Halinkę ile fabryka dała paręnaście lat temu :) ku mojemu zdziwieniu raczej na pewno mam skrzynię z D16Y3, odcięcia żadnego przy 195km/h nie ma na 4 biegu.
W sumie to dobrze jak i źle, przy sprincie do końca 3 biegu ta skrzynia pewnie trochę zamula moją Hondę, ale długi 4 bieg pozwala przekroczyć 200km/h.
Jechałem ok 212km/h licznikowe razem z pasażerem, według GPS w telefonie prędkość 207km/h na prostym odcinku autostrady nie z żadnej górki, droga około 5,5km długości gaz do oporu od samego początku do końca :D
Obroty przy tej prędkości na 4 biegu około 7~7100rpm :P wachy tyle wypiła że aż smutna buzia; wskazówka opadła na momencie. Gdy na chwilkę przepinałem na 5 bieg to prędkość leciutko spadała czyli efekt nadbiegu ;p
W sumie trochę pozytywnie zaskoczyłem się bo silnik pewnie jest jeszcze w dobrej formie bo śmiało leciała do maksymalnej prędkości wariatka.
Nie znam się za bardzo na tych FD skrzyni ale widocznie przełożenie 4-5 biegu u mnie dość długie.
Wiem że może trochę przynudza takie pisanie ale komu to ja napiszę jak nie Wam :)
MisieK1989
01-04-14, 04:50
Górniku Ty ! :p
Sądząc po osiągach na 4 biegu raczej pewne to, że masz skrzynie od y3... W y2 masz krótsze przełożenia niby, ale jednak ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.