Mietek997
05-11-13, 12:32
Witam. Od jakiegoś czasu miałem problem ze stacyjką. Problem polegał na tym że po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 nic się nie działo, tzn. nie zapalały się kontrolki. Przy próbie odpalenia samochód od razu gasł, i kilkanaście prób żeby odpalić auto. Postanowiłem to dzisiaj naprawić i zrobiłem parę zdjęć jak ktoś by miał taki sam problem .
Więc zaczynamy,czas operacyjny 15 min.
Potrzebne narzędzia:
-śrubokręt krzyżakowy
-papierek ścierny (ja wziąłem o gradacji 2000)
-preparat do czyszczenia styków (w tym przypadku kontakt)
http://images65.fotosik.pl/347/db16ca19ebda6164m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=db16ca19ebda6164)
Na początek odkręcamy osłonę stacyjki , 3 śruby.
http://images63.fotosik.pl/347/7347f8b755d70bddm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7347f8b755d70bdd)
Ściągamy osłonę i bierzemy się za "tył" stacyjki. W którym odkręcamy 2 śrubki.
http://images62.fotosik.pl/347/e6ac970dde823bcdm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e6ac970dde823bcd)
Po odkręceniu ukazuje nam się następujący widok. Teraz zdejmujemy białą osłonę poprzez podważenie 4 zaczepów. Ściągamy to normalnie bez obaw nic się nie posypię. Dodam też że biała obudowa ma różny rozstaw zaczepów także ponowny montaż nie jest problemem , nie ma potrzeby zapamiętywania ustawienia bo po prostu inaczej się złożyć nie da.
http://images65.fotosik.pl/347/3668ff6374612eaam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3668ff6374612eaa)
Zdjęta osłona i wszystko mamy na tacy. Jak widać mechanizm kluczyka znajdujący się w białej obudowie jak i styki na wiązce są mega zabrudzone.
http://images63.fotosik.pl/347/623001856b597fd6m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=623001856b597fd6) http://images61.fotosik.pl/347/33dddecfb2ce4993m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=33dddecfb2ce4993)
Spryskujemy preparatem do styków żeby wszystko ładnie wyczyścić, następnie lekko papierkiem. Następnie w odwrotnej kolejności wszystko skręcamy i cieszymy się bezproblemowo działającą stacyjką i zaoszczędzonymi złotówkami na elektryku. :).
Więc zaczynamy,czas operacyjny 15 min.
Potrzebne narzędzia:
-śrubokręt krzyżakowy
-papierek ścierny (ja wziąłem o gradacji 2000)
-preparat do czyszczenia styków (w tym przypadku kontakt)
http://images65.fotosik.pl/347/db16ca19ebda6164m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=db16ca19ebda6164)
Na początek odkręcamy osłonę stacyjki , 3 śruby.
http://images63.fotosik.pl/347/7347f8b755d70bddm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7347f8b755d70bdd)
Ściągamy osłonę i bierzemy się za "tył" stacyjki. W którym odkręcamy 2 śrubki.
http://images62.fotosik.pl/347/e6ac970dde823bcdm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e6ac970dde823bcd)
Po odkręceniu ukazuje nam się następujący widok. Teraz zdejmujemy białą osłonę poprzez podważenie 4 zaczepów. Ściągamy to normalnie bez obaw nic się nie posypię. Dodam też że biała obudowa ma różny rozstaw zaczepów także ponowny montaż nie jest problemem , nie ma potrzeby zapamiętywania ustawienia bo po prostu inaczej się złożyć nie da.
http://images65.fotosik.pl/347/3668ff6374612eaam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3668ff6374612eaa)
Zdjęta osłona i wszystko mamy na tacy. Jak widać mechanizm kluczyka znajdujący się w białej obudowie jak i styki na wiązce są mega zabrudzone.
http://images63.fotosik.pl/347/623001856b597fd6m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=623001856b597fd6) http://images61.fotosik.pl/347/33dddecfb2ce4993m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=33dddecfb2ce4993)
Spryskujemy preparatem do styków żeby wszystko ładnie wyczyścić, następnie lekko papierkiem. Następnie w odwrotnej kolejności wszystko skręcamy i cieszymy się bezproblemowo działającą stacyjką i zaoszczędzonymi złotówkami na elektryku. :).