PDA

Zobacz pełną wersję : Niskie obroty na biegu jałowym



Sebastiano
05-11-13, 01:05
Jak w temacie. Ostatnio zauważyłem, że obroty na jałowym są bliskie 0 rpm gdzie powinno być 800 / 900 rpm. Zaraz po odpaleniu jak silnik jest zimny to obroty pokazują ok. 1300 rpm i w miarę nagrzewania się silnika zaczynają spadać i pokazują wartość ok 200 rpm. Silnik nie gaśnie i nie krztusi się, ale siedząc w aucie dam głowę wydawało mi się jakby trząsł. Czy wyczyszczenie krokowca załatwi problem, a jeśli nie to gdzie się dopatrywać rozwiązania tego problemu ??
,http://img7.imageshack.us/img7/1122/qf4a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/7/qf4a.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

lupi
05-11-13, 06:29
No możesz sprubowac wyczyścić a jesli to nie pomoze to przy lince jest taka śrubka na imbusa mozesz ja troche przekrecic powinno podnieś obroty

Michalll_1991
05-11-13, 09:56
Możesz też tps sprawdzić


Wysłane z mojej Xperii T przez Tapatalk

majson
05-11-13, 10:31
przejrzyj wszystko i bedziesz mial z glowy.
krokowiec
tps
masy wszystkie na silniku

ale raczej to krokowiec.

najlepiej wymien na ten z b18c4


No możesz sprubowac wyczyścić a jesli to nie pomoze to przy lince jest taka śrubka na imbusa mozesz ja troche przekrecic powinno podnieś obroty

Srubka do podnoszenia obrotow jest gdzies indziej i jest na plaski srubokret ;)

GizY
05-11-13, 15:35
wyczysc krokowca, przepustnice. jesli nie miales tego wczesniej to raczej nie ma sensu ruszac śrubki od regulacji przepustnicy bo po co? skoro wczesniej pracowalo to wszystko normalnie to raczej sama sie nie przestawila.. chyba ze sie myle.. w sumie mialem taka przypadlosc w d15b7 ej2.. ale co bylo przyczyna poprawy to niewiem.. zrobilem swap tego silnika do budy Eg i problem zniknal.. ale tak jak wyzej
krokowiec i przepustnica do czyszczenia, pozniej reset kompa i sie okaze;]

Sebastiano
05-11-13, 15:50
Ta śrubka do podnoszenia obrotów gdzie się znajduje? Po wymyciu krokowca zajdzie jeszcze potrzeba nie wiem - zresetowania kompa? TPS tez trzeba jakoś ustawić ?

GizY
05-11-13, 16:24
tak jak Ci sugerowalem wyzej, nie ma sensu w moim mniemaniu ruszac regulacji przepustnicy.. kup sobie zmywac do gaznikow np taki http://allegro.pl/zmywacz-do-gaznikow-w-sprayu-400-ml-boll-i3561091041.html i ewentualnie pędzelek [ do farbek plakatowych:D ] wyciagnij calkiem krokowca i wymyj w srodku.. tam masz 2 otwory[jeden bodajze z sitkiem], niestety trudny dostep no ale zmywacz jest pod cisnieniem wiec da rade.. sciagnij dolot i na odpalonym [ cieplym ;) ] silniku rob sobie przygazowke rozpylajac ten zmywacz do srodka.. bedzie go troche dlawic wiec potrzeba obrotow;] szczegolnie wyczysc sobie kanaly ktore widac po uchyleniu przepustnicy.. na wylaczonym silniku przetrzyj szmatka srodek .. na koniec sciagaj kleme od aku i np wcisnij hamulec na kilka chwil.. pozniej odpal [ wszystkie odbiorniki pradu maja byc wylaczone.. swiatla radio nawiew itd itp ] i czekaj na wlaczenie wentylatora chlodnicy.. pozniej pojezdzij roznymi trybami jazdy czyli troche spokojnie troche agresywnie.. i pisz jakie efekty;] jak nie pomoze poszukamy dalej;]

Sebastiano
08-11-13, 08:32
Zauważyłem ostatnio coś ciekawego. Mianowicie pada u mnie już 2gi dzień z rzędu i wolne obroty na ciepłym silniku zaczęły wskakiwać na okolice 500 rpm. Warunki atmosferyczne mogą mieć aż taki wpływ na to ? Dzisiaj z tym działam ze znajomym i mam nadzieje, że będzie miał wolny garaż tym razem :/ bo moknąć nie chcemy obaj

Sebastiano
09-11-13, 13:41
Krokowy wyczyszczony benzyną ekstrakcyjną, przepustnica zdjęta i wyczyszczona, motylek i ten mniejszy element przepustnicy z takimi 3 kanalikami też został przepłukany. Strasznie zawalone sadzą były. Pierwsze odpalenie silnik się zaczął nagrzewać (zbędne odbiorniki prądu wyłączone), wentylator się włączył i trzyma 800 rpm. Myślę jest dobrze :D jak już chciałem przetestować na mieście i włączyłem światła i nawiew obroty spadły :/ Chyba zrobiłem coś źle.

Anesia
17-11-13, 00:47
Mam to samo tylko u mnie po pewnym czasie gaśnie :< Na zimnym też jest ok, a jak się rozgrzeje to do 0 obroty spadają i trzęsie się jak galareta :( Do tego ostatnio strasznie muli jak wciskam gaz, a jak odpuszczę to leci jak szalony :(

woz1938
19-01-14, 01:01
Mam ta sama przypadlosc w EJ2 D15B7...z tego co tu wyczytalem to krokowiec chyba wiec go wyczyszcze o ile go znajde;P

Krokowiec wyczyszczony i nie wiele to pomoglo...obroty staly na 800 dopoki nie dodalem gazu...jak dodalem gazu to spadly prawie na 0,zatelepalo buda i wrocily na 500 a pozniej powoli na 800...moze ktos cos poradzic?
Stawiam na zaplon ale to tylko moje gdybanie;/

woz1938
19-01-14, 17:45
up!

janekb84
24-01-14, 15:29
panowie moze ktos mial podobne objawy i podpowie cos:)
jak odpalam zimny silnik po calej nocy to obroty zaczynaja sie od ok 1000(silnik jakby chcial zgasnac) i rosna powoli do 1500-1700,wczesniej zaczynały sie od ok 1300 i sobie rosły szybciej:)

Maksio
26-01-14, 22:14
Ciągły schemat, dolot (krokowiec, tps, przepustnica), ustawienie zapłonu. Powtarza się na forum od lat