Zobacz pełną wersję : Złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu
Witam. Pojawił się problem w moim silniku, remontujemy silnik d15b7, może nie generalny remont, ale większość rzeczy. Dzisiaj odpaliliśmy samochód, problem tkwi w tym, że coś w silniku stuka, coś od początku tłumika, tak jakby w okolicach kolektora ktoś wrzucił nakrętkę do śrubki, stukot jest słyszalny nad komorą, natomiast bardzo głośno słyszalny jest pod silnikiem. Silnik od początku zakupu kopcił, sprzedawca twierdził, że to sonda lambda została wymieniona na używaną, ale nie mam pewności co do niej. Samochód ogólnie kopci, nie wodą ani płynem ale prawdopodobnie spalinami. Kąt wyprzedzenia nie był ustawiany pod skręceniu silnika, ale nie mam pewności czy to nie pierścienie, bo te nie były wymieniane. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
To co za remont robicie, w sensie co wymienialiście przy okazji tego "remontu" w silniku?.
wszystkie uszczelki i uszczelniacze, planowanie głowicy, ogólnie honde zalewało wodą, uszczelka pod głowicą miała dziury i zalewała 2 i 3 gar. Wszystko zrobione raczej starannie, ale o pierścieniach zapomnieliśmy. Aha zapomniałbym nowy rozrząd, pasek, rolka i pompa wody, paski klinowe i oczywiście oleje i filtry.
Yotomeczek86
04-11-13, 01:07
ale o pierścieniach zapomnieliśmy
Hahahha dawno się nie uśmiałem tak :D :D Generalnie jak coś stuka na dole silnika to może tylko jedno stukać - panewka. Jak się woda do oleju dostała to smarowania było zero..
piotreek23
04-11-13, 03:21
Najlepiej nagraj i wrzuć np. na YT. Coś takiego jest?
http://www.youtube.com/watch?v=q0BSCapeSVU&hd=1
chryste mój civic nie chodzi jak traktor, to jest delikatny stukot slyszalny przede wszystkim na małych obrotach
piotreek23
04-11-13, 14:48
Nagraj ten dzwięk i wrzuć tutaj. Bez tego można wróżyć. Ale tak jak koledzy piszą jak stuka od dołu silnika to panewka. A wtedy się może okazać że kasę w błoto władowałeś..
Wystarczy, że silnik był wcześniej zalany moto doktorem to nie było słychać panewek. A jak już wlałeś nowy olej to paneweczki klepią a z czasem będą bardziej aż obróci którąś.
ale o pierścieniach zapomnieliśmy
W ramach poprawienia humoru napiszę, że to tak jakby biegiem lecieć się wysrać i na końcu zapomnieć zrzucić gaci ;)
Jak się grzebie w silniku, to pierścienie koniecznie trzeba wymienić... nawet jeśli wydaje Ci się, że są ok. Uszczelnisz górę, to stare pierścienie moment się wysypią i masz robotę od nowa.
A do ustawienia zapłonu zaopatrz się w lampę... inaczej poprawnie nie ustawisz.
Nie ma co się od razu nastawiać na panewki i pierścienie, pobaw się kątem wyprzedzenia zapłonu, może być zbyt duży i powstaje spalanie stukowe i wtedy słychać stukanie w silniku, zrób to szybko żeby silnik Ci się nie rozsypał. Zmniejsz wyprzedzenie zapłonu, najlepiej z lampą stroboskopową.
jedna_brew
05-11-13, 16:27
hej,
obawiam się, że gdyby to były panewki to silnik długo by nie pojeździł (mam na myśli jakieś 20 km). obstawiam klekoczące zawory - u mnie po silniku też tak niosło (nie w hondzie) że z dołu było słychac głośniej niż z góry i tez myślałem że panewka. poza tym - sam piszesz że słychac to na wolnych obrotach, po dodaniu gazu pewnie cichnie. nie wydaje mi się żeby motodoktor (jesli poprzedni właściciel go zalał, a tak własnie uważam) wyciszał stukot panewki. opcji nie ma - zawory wyciszy, ale nie stukającą panewkę i stąd po zmianie oleju, zaczął delikatnie stukać.
Dobrze mówi, obstawiam zawory ale upewnij się jeszcze czy nie masz pękniętego kolektora, u mnie dźwięk był dokładnie taki jak opisujesz ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.