PDA

Zobacz pełną wersję : Długość dolotu przy turbo



kuster
03-11-13, 22:54
Witam!
Chciałem się dowiedzieć ale GooglePL na szybko nie chciał udzielić mi zadowalającej odpowiedzi ;)
Czy długość dolotu czyli doprowadzenie powietrza do turbiny ma jakieś znaczenie? Będzie to miało jakiś wpływ na turbo lag?
Nie chodzi mi o sam przepływ z turbiny przez IC do kolektora tylko ta początkowa faza ssania przez turbine.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Arturvf500
06-11-13, 11:23
nie, im dluzszy tym wieksze opory ssania

Fawor
06-11-13, 23:38
ale z dwojga złego lepiej zrobić dłuższy i umieścić w zimnym nadkolu niż zakładac stożek na turbine "z nawiewem" z wiatraka chłodnicy.

sodemarco
07-11-13, 00:48
Ale przeciez i tak intercooler schłodzi powietrze. Poza tym to nie jest tak że zależnie od długosci/grubości dolotu różne podcisnienie się tworzy jak turbina zaczna ssac i zaleznie od tego jest wielkość lagu ?
Już bardziej chyba na lag większe znaczenie ma grubość dolotu na wylocie z turbiny.

MarcinWL
07-11-13, 08:24
ale z dwojga złego lepiej zrobić dłuższy i umieścić w zimnym nadkolu niż zakładac stożek na turbine "z nawiewem" z wiatraka chłodnicy.

To chyba nie ma takiego znaczenia jak przy dłubaniu N/A, turbulum i tak podgrzeje powietrze - raz że sama turbina jest gorąca, a dwa że podczas sprężania gazu ten rozgrzewa się.

Arturvf500
07-11-13, 11:08
nie, favor ma racje; u mnie filtr jest sporo odsuniety od silnika i za przepustnica mam niewiele ponad 30st mimo mikroskopijnego IC; u ludzi ktorzy maja filtr niemal na turbinie ta temperatura jest zauwazalnie wyzsza przy zblizonych doladowaniach; wszystko trzeba wywazyc - w silnikach kazde rozwiazanie ma swoje plusy i minusy

Fawor
07-11-13, 19:09
To chyba nie ma takiego znaczenia jak przy dłubaniu N/A, turbulum i tak podgrzeje powietrze - raz że sama turbina jest gorąca, a dwa że podczas sprężania gazu ten rozgrzewa się.
też kiedyś przechodzilem przez ten etap myślenia :) A fizyka w uproszczeniu wygląda w ten sposób: na takim samym doładowaniu turbo podgrzeje powietrze o dokladnie tą samą samą wartośc za kazdym razem i o tyle samo schłodzi to powietrze IC. Wydajności i sposób sprężania sie nie zmieniają. Tak więc jeśli zaciągniesz w ciepły dzień powietrze z komory silnika o temp 40C, spreżysz je i schłodzisz po IC do 60, to zasysając to samo powietrze o temp 20C schłodzisz je po sprężeniu do 40tu :) Konkludując: im chłodniejsze zassiesz tym chlodniejsze będzie po wyjściu z IC.

sodemarco
07-11-13, 19:45
Fawor czyli dobrym posunieciem byłoby dolot do turbiny poprowadzic w zderzak przed nadkole ? Bo teraz mam faktycznie stożek za samą chłodnicą :D

Fawor
07-11-13, 20:59
Jak najbardziej odpowiednim :) Możesz przy jednej okazji dla potomności zmierzyć różnicę na IATcie przed i po zmianie - Niuton pewnie będzie chętny do pomocy, bo to 5 minut :)

kuster
09-11-13, 23:00
Ja mam doprowadzenie zimnego powietrza do OEM puszki filtra powietrza i to chciałbym podpiąć do turbiny zamiast stożka
Dlaczego? Bo na stożku nie przybędzie mi zbyt wiele KM a mam przynajmniej odgrodzenie filtra od silnika co mam nadzieję przełoży się na temp. powietrza dostarczanego do silnika.

mam jeszcze jedno pytanie :)
Czy cały układ musze łączyć na rurach alum., kwasiak, itp? Czy mogę połączyć puszke->turbine->IC->kolektor na wezach zbrojonych gumowych o odpowiedniej średnicy?

Saiti
10-11-13, 00:57
Czy mogę połączyć puszke->turbine->IC->kolektor na wezach zbrojonych gumowych o odpowiedniej średnicy?

A gdzie kupisz wyprofilowane na dany kształt? One nie są elastyczne do takiego stopnia, aby z takiej rury zrobić wyimaginowaną konstrukcję :)

zakit
10-11-13, 18:29
mimo ze gumowe rury sa zbrojone to one i tak przy cisnieniu doladowania puchną. takze lepiej jednak zrobic cala konstrukcje z kwasu/alu i do tego gumowe laczniki. zawsze mniejsze straty na doladowaniu