Zobacz pełną wersję : blokujący zacisk hamulcowy
jacekd13b2
03-11-13, 19:19
Witam wszystkich mam pytanie czy jest możliwość zregenerowania zacisków hamulcowych? Używam ręcznego i któregoś razu zacisk się zablokował w pewnym stopniu i przypiekłem tarczę. Tarcze i klocki wymienione miesiąc wcześniej na nowe. Mechanik sprawdzał linki ręcznego i są ok blokuje się zacisk. Zastanawiam się czy da się zregenerować stare zaciski czy szukać używki bo nowe to tylko w serwisie ale kosmiczne ceny zapewne. Miał ktoś kiedyś podobny problem ?? Dodam że auto to aerodeck 1.8 vti 99r Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam.
da sie
odrazu prowadnice nasmarowac lub wymienic
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?78943-Fotorelacja-regeneracja-tylnych-zacisk%F3w-hamulcowych&p=1018057#post1018057
jacekd13b2
03-11-13, 19:47
Oki dzieki uspokoiłem się troche. Jednak się da naprawić. Czeka mnie zatem ta przyjemność :-) aby zdążyć przed zimą :-) Dzięki
Jak by Ci się nie chciało to kup z Rovera 25/45/400 albo MG ZS. Wszystkie pasują, a ceny na allegro są spoko.
jacekd13b2
03-11-13, 22:09
A no to jest zawsze wieksze pole manewru z używkami jak od rovera pasuja.. Tak sie zastanawiam co jest nie tak z tym zaciskiem i na co zwrócić uwage robiac samemu bo tak to on działa bez problemu i nie blokuje tylko jak ręczny był podpięty to blokowało go..
Możliwe ,że jest uszkodzony mechanizm ,ale najpierw trzeba rozebrać go na części i na pewno znajdzie się przyczyna.Kupując używki ,też trzeba sprawdzić w jakim stanie są tłoczki i mechanizmy.Czyli kupujesz ,kontrola i regeneracja.
Tak jak mówi kolega CRX1. Może być że mechanizm recznego w zacisku jest juz tak zasyfiały lub co gorsza pordzewiały że się "zawiesza".
Sam przerabiałem temat tydzień temu więc mogę cos o tym powiedzieć :) 50pln komplet uszczelek z tłoczkiem na strone i jazda :)
Ja swoje oddalem do regenerscji a prowadnica stanela i drugi komplet klockow na smietnik :/
jacekd13b2
04-11-13, 21:59
A no właśnie.. wszystko wskazuje na to że ten mechanizm od ręcznego w zacisku jest już padnięty ale tak jak pisze Vincent wszystko idzie wymienić i bedzie śmigało :-) Ciekawe tylko jak z dostępnością tych części bo jak rozgrzebie zaciski to auto unieruchomione na jakiś czas.. :-( a używam go baardzo często.. Mam pytanie jeszcze czy to jakoś mocno skomplikowane i pracochłonne jest ?? nie robiłem tego dotąd ale jak graty zbiorę to chyba dwa zaciski ogarne w jeden dzień :-) :-)
Musisz wiedziec jakiej średnicy masz tłoczek bo ja sie nadziałem. Kupiłem po numerze z forumowaj fotorelacji taki ktory mial 30mm a okazało się że mój ma 34mm. Póżniej czekałem 4 dni aż mi taki wyczarują bo był problem z dostępnością.
A więc sprawdz sobie na pewniaka jaki jest w Twojej wersji żebys nie powtórzył mojej przygody :)
Co do pracochłonności to troche roboty z tym jest ale śmiało w jeden dzień to ogarniesz (padnie pewnie kilka wulgaryzmów ale to normalne)
Konieczne są szczypce długie do pierścieni segera. ja zakupilem takie i sa calkiem ok http://allegro.pl/jonnesway-szczypce-do-segera-8-1-2-wydluzone-i3618183135.html.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to chętnie pomogę bo jestem dość na świeżo z tematem :)
jacekd13b2
05-11-13, 17:54
Dzięki Krzysiek za linka ze szczypcami :-) nie posiadam takowych i muszę się zaopatrzyć przed zaczęciem pracy. Rozumiem że sprawdzenie dokładne średnicy tłoczka wiąże sie z wyjęciem starego?? Czy gdzieśv znajdę takie info.. na forum poszukam. Moja honda jest z rocznika 99.
Myślę że znajdziesz info u któregoś z posiadaczy Aero B18. U mnie był 34mm z czego byłem mocno zaskoczony bo na 90% podejrzewam że Ty masz 30mm. Jak masz 30 to nawet lepiej bo łatwiej dostępne :)
Średnica to 34mm a wysokość 47mm
w mb6 i MC2
nie wiem skad wynalazles ze tam jest 30 :D
A nie wiem takj chyba gdzies trafilem ;) Dlatego zostawilem sobie te 10% bledu ;p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.