Zobacz pełną wersję : krótkie sprzęgło POMOCY
Witam mam problem w mojej angielce następującej treści. wczoraj zauważyłem że pedał sprzęgła zrobił się jakby krótszy tzn. ma mały skok, najpierw myślałem ze to tylko odczucie bo przesiadłem sie z busa, ale dzisiaj jak chchiałem wyjechać to po odpaleniu przy wrzucaniu wstecznego był jeden wielki zgrzyt i jedynka ciezko wchodziła ale po przejechaniu kilku kilometrów biegi elegancko wchodziły. Sprzęgło się nie ślizga, ciagnie jak trzeba. Co moze być tego przyczyną zapowietrzony układ czy co gorsze sprzęgło się kończy?:(
Sprawdz stan plynu w wysprzeglniku - ew konczy sie docisk.
I - poza tym - przed wrzuceniem wstecznego wrzucaj 2ke i dopiero z 2ki na wsteczny (R) - oszczedzisz skrzyni przykrosci.
To samo z wrzucaniem 1ki - tez przez 2.
Mi juz weszlo w nawyk - nawet na mega dojechanych sprzeglach nic mi nie zgrzytalo :)
PozdR
Co do wrzucania jedynki przez dwójkę to potwierdzam.
A z tym wstecznym to muszę sprawdzić jak Hanka wróci od blacharza :) I wtedy wsteczny wchodzi bez problemu i zgrzytów? Dobry patent.
Mi sie wydaje, ze wsteczny jest polaczony z 5 gdzie wyhamowuje sie walek i stad nie ma roznicy predkosci. Powolne wbijanie tez daje rade. Teraz jest chlodniej i stad takie rzeczy moga Ci sie dziac. Moze masz stary plyn, latwa zmiana jak cos, olej wlany zly w skrzyni.
Mi sie wydaje, ze wsteczny jest polaczony z 5 gdzie wyhamowuje sie walek
Masz czesciowa racje z tym ze nic nie jest polaczone a 2,3,4 i 5 poprostu wyhamowuja walek :)
Tyle, ze jak rypie sie wsteczny to kaza w 5 grzebac w manualu. No, w kazdym badz razie trzeba wyczuc
Wsteczny nie ma synchronizacji, dlatego przed nim warto wrzucić obojętnie jaki bieg by synchro wyrównało prędkości zębatek. Co do wbijania 2 przed 1 to pierwsze słyszę, może synchronizator przy 1 ma starte zęby i już niedomaga? Czasami wystarczy na jałowym odpuścić i jeszcze raz nacisnąć sprzęgło.
Co do wbijania 2 przed 1 to pierwsze słyszę, może synchronizator przy 1 ma starte zęby i już niedomaga?
Dokladnie tak - przewaznie 1ki sa w tych autach sa dopierdzielone, dlatego ciezko wchodza i lubia zgrzytac, stad jakikolwiek inny bieg zsynchronizowany.
Ja sie uczylem jezdzic na Malczaku to tam tylko w ten sposob sie robilo bo 1ka nie miala synchronizacji wiec np. z ruchu 1 bez zgrzytu mozna bylo jedynie wlozyc z "miedzygazem" ale to juz wyzsza szkola zaawansowania :)
Moj rekord - jazda bez sprzegla przez 2miesiace - Cinquecento sporting - po 2ch tygodniach doszedlem z miedzygazami do takiej wprawy ze nic nie zgrzytalo :)
Dokladnie tak - przewaznie 1ki sa w tych autach sa dopierdzielone, dlatego ciezko wchodza i lubia zgrzytac, stad jakikolwiek inny bieg zsynchronizowany.
Ja sie uczylem jezdzic na Malczaku to tam tylko w ten sposob sie robilo bo 1ka nie miala synchronizacji wiec np. z ruchu 1 bez zgrzytu mozna bylo jedynie wlozyc z "miedzygazem" ale to juz wyzsza szkola zaawansowania :)
Moj rekord - jazda bez sprzegla przez 2miesiace - Cinquecento sporting - po 2ch tygodniach doszedlem z miedzygazami do takiej wprawy ze nic nie zgrzytalo :)
Ja tak miałem lata temu z dużym fiatem, sprzęgło nie było potrzebne hehe
Taka ciekawostka: synchronizatory przy 1 i 2 są identyczne, więc jak ktoś ma skrzynie na części to wystarczy do 1 założyć ten od 2 z drugiej skrzyni. Cena nowego synchronizatora wraz z popychaczem (kpl. tulei synchronizatora) kosztuje w ASO 1080 zł... a zamienników brak hehe
Taka ciekawostka: synchronizatory przy 1 i 2 są identyczne, więc jak ktoś ma skrzynie na części to wystarczy do 1 założyć ten od 2 z drugiej skrzyni.
Mowa o s20 czy s40?
A tego to Ci nie powiem. W każdym razie w skrzyni od d16b2 i w d16y8 bo z takiej do swojej przekładałem.
okej ale dlaczego pedał ma krótki skok??? też wina niskiego poziomu płynu???
Byc moze albo ktos Ci tak go wyregolowal
TTTM - ten typ tak ma. JA też jak kupiłem to się dziwiłem i nawet pytałem czy tak było. No i jak się zgaduje to wielu tak ma.
A może wystarczy podkręcić śrubkę przy pedale i dolać płynu + ponowne odpowietrzenie?
a z tym TTTM to się wogóle niezgodzę bo u mnie sprzęgło ma skok wysoki odkąd wyregulowałem i odpowietrzyłem wcześniej był krótszy jakieś 3-4cm.
Wiekszosc ma ten problem bo nikt po wymianie sprzegla nie reguluje pedalu.
Masz bo sobie tak ustawiłeś. A jakbyś ustawił zgodnie z manualem to byś miał wysoko. Ja mam ori sprzęgło, niegrzebane, płyn zmieniany w lipcu, odpowietrzany i jest jak było przed. Po drugie masz inną honde, więc nie możesz mówić jak jest. Ja też mogę regulować teraz pedał i zmniejszać skok, ale mi pasi, nic się nie ślizga itp.
ale zaznaczam ze nie wymienialem sprzęgła, nic z nim nie robiłem to sie stało z dnia na dzień wcześniej skok był dłuższy
a w którym miejscu jest zbiornik płynu bo odpowietrznik jest tutaj przy bloku po lewej stronie czy się mylę?
Zbiorniczek malutki, prawa strona komory. Odpowietrznik jest na wysprzęgliku.
Albo pojawiła się mała nieszczelność skoro to się stało nagle.
a czy płyn sprzęgła jesty taki sam jak hamulcowy??? okazało się ze mam wyciek na przewodzie...
a czy płyn sprzęgła jesty taki sam jak hamulcowy??? okazało się ze mam wyciek na przewodzie...
Dot3 lub Dot4 sobie wlej. Czy taki sam jak hamulcowy ? Z założenia tak :) Aczkolwiek zleży co tam miałeś wlane, a tego to my nie wiemy :)
Spuść cały i lej DOT4. Grosze kosztuje już ferrodo, castrola, boscha itp
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.