Zobacz pełną wersję : Jak to jest z tym olejem do szkrzyni.
Witam odrazu wiem że zadaję banalne pytanie ale proszę o wyrozumiałośc.
Wiekszość urzytkowników twierdzi że do skrzyni biegów należy lać olej MTF Hondowski a co jeśli mnie nie stać na taki olej?
Inni żaś mówi że można lać olej silnikowy 10W40 albo 10W30. Ale jak dzisiaj powiedziałem o tym dla kolegi mechanika to mnie wyśmiał ponieważ twierdzi że skrzynia to przekładnia i należy lać olej przekładniowy. Ma rację z tą przekładnia ale jeszcze nie widzialem żeby ktoś w interneci wspominał o oleju przekładniowym do skrzyni.
Jestem w takiej rozsypce że już sam nie wiem co moge wlać a czego nie, dlatego proszę was o pomoc.
Mowa jest o Hondzie Civic VI 1999 5D z silnikiem D14Z4.
a co jeśli mnie nie stać na taki olej? Sprzedac samochod i jezdzic komunikacja publiczna, skoro olej za 150 zł ktory wymienia się raz na kilka lat jest zbyt duzym wydatkiem.
Skoro kolega mechanik cie wysmial to ciekawi mnie co on w zyciu naprawial.
Z tego co pamietam Manual dopuszcza stosowanie oleju 10W40 - ktory do normalnego uzytkowania w zupelnosci wystarcza - do upalania jednak polecam MTFa bo na 10W40 przy szybkich zmianach synchronizatory lubia zgrzytnac - przy NORMALNEJ EKSPLOATACJI NIC ZLEGO SIE NIE DZIEJE. Wracajac do "kolegi mechanika" - ja tez raz takiego posluchalem - i wlalem do skrzyni przekladniowy 80W90... I takiego zamuła mi auto dostalo jakbym mial na lince za soba Cinquecento - wyraznie odczowalnie samochod przestal chciec sie wkrecac. A czy kolega mechanik nie wspomnial ze przy "takim przebiegu" jak masz leje sie do silnika olej mineralny? Czy juz takowy ci wlał?
EDIT:
Poprawialem wylacznie literowki - pisze z komorki
Starstruck
29-10-13, 20:35
Jeździłem na 10W40 i na OEM MTFie. Różnica taka, że MTF szybciej osiągał "płynność", zwłaszcza w zimie. I tyle z moich odczuć.
Jeździłem na 10W40 i na OEM MTFie. Różnica taka, że MTF szybciej osiągał "płynność", zwłaszcza w zimie. I tyle z moich odczuć.
A i to tez popieram - zgadza sie, na silnikowym oleju lepiej zagrzac auto chwile :)
Ja mam w skrzyni olej silnikowy 10W40. W lato i ogólnie gdy jest ciepło wszystko chodzi idealnie... można pałować do woli i nic nie zgrzytnie.
Jaja zaczynają się dopiero zimą - jak przywali -15 lub jeszcze mniej, to bardzo trudno wchodzi jedynka... trzeba się niemal siłować z drągiem:D
kamilrojek
29-10-13, 21:08
Prawda jest taka że skrzynia pojedzie na praktycznie wszystkim co do niej wlejemy, ba.. nawet pojedzie jak nic nie wlejemy :) Tutaj chodzi o to że MTF Hondy jest najlepszy bo daje największą żywotność dla skrzyni.
teraz mam mtf'a ale tez jakis czas jezdzilem na mobilu 10w40 w skrzyni poniewaz uszczelniacz polosi odmowil posluszenstwa. Przejechalem na nim okolo 2k km latem. Nie widzialem roznicy w pracy skrzyni biegow pomiedzy nim mtf'em . Mimo to uzbieralem $$ i zmieniłem go na Hondowskiego MTF'a tak na wszelki wypadek. Zreszta jak nie wiesz jakie plyny zastosowac do auta polecam zaopatrzyc sie w manuala i poczytac
W taki razie zaleje silnikowym narazie bo mam wycieki ale bo naprawie tego odrazu zaleje mtf i z góry dziękuje za rozwianie wątpliwości:)
Ale jak dzisiaj powiedziałem o tym dla kolegi mechanika to mnie wyśmiał ponieważ twierdzi że skrzynia to przekładnia i należy lać olej przekładniowy.
Zapytaj tego specjalistę co nalać do motocykla 4T do silnika i do przekładni, które mają wspólny olej, bądź też zapytaj jak to jest z olejami typu STUO do maszyn rolniczych, które mogą pracować w silniku, przekładniach, mokrych sprzęgłach i hydraulice siłowej (ten sam olej) :)
Temat oleju do skrzyni wałkowany wiele razy - lejesz hondowski MTF, alternatywnie 10w30, 10w40, 75w80 i 2x częściej wymieniasz.
Z jednej strony najlepiej lać hondowski mtf - z drugiej , nie chcę mi się wierzyć że nie ma podobnego lub lepszego za mniejszą cenę, przecież honda nie produkuje olejów tylko robi to jakaś inna firma, naklejają logo honda i jest od razu cena z kosmosu i że olej hondy jest najlepszy... , nie wiem z kąt taka teoria że do skrzyń hondy tylko mtf honda bo na innym źle działa jak i zaraz się posypie - to zaprzecza samemu siebie bezawaryjności hondy, bo jakoś większość aut pojedzie na hipolu i jakoś się nie posypie. Tu nie oto chodzi że jeżeli cię nie stać dać 150zł raz na ileś tam lat to jeździj pks-em , tylko przykładowo kupuj długopis za 10zł bo zeszyt jest z tej samej firmy i będzie tak lepiej , a jak kupisz długopis za 2zł to będzie źle. Albo że jak kupisz grzechotkę facom to najlepiej używaj z nasadkami facom a nie yato... - brakuje tutaj konkretów testów i danych na temat który olej jest najlepszy lub który można lać bez skutków ubocznych czy jakiś inny o podobnej specyfikacji.. wszystko dlatego że koncern chce se zarobić - wd. mnie to jakaś kpina.
No właśnie. Skoro zaleje się inny olej niż MTF ale o tych samych parametrach to co się może stać?
A co myślicie o tym ???
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-honda-mtf-1l-oem-oryginalny-i3665366374.html
Honda oryginalna ??
Bo olej w aso wygląda tak :
http://allegro.pl/oryginalny-olej-przekladniowy-honda-mtf-3-i3659861942.html
???????
Będzie git. To od haparts. Dobry sklep, olej z kanady czy usa stąd inna butla. A i w aso zazwyczaj nie mają takiego w butlach tylko będą chcieli Ci z vbeczki lać, ale w co i co to to niewiadomo.
z kąt
Z kątowni.
Ja już nawet nie będę się rozwodził nad tym co lepsze a co gorsze, choć np argument że skrzynia w zimie na silnikowym zachowuje się inaczej niż powinna jest wystarczający.
Nie rozumiem tylko czy oszczędność rzędu 50 zł przy założeniu że olej wymienia się z częstotliwością może 5 lat jest wymierną i czy warto na ten temat dyskutować. I jeszcze może jedno. Moim zdaniem dlatego jest dużo zajechanych na śmierć samochodów. Bo: zamiast tego oleju co ma być wleje inny, zamiast dobrego łożyska włożę inne bo tańsze, świec nie wymieniam bo mają już 80 kkm ale przecież jeszcze chodzą itp itd. A potem jest płacz i zgrzytanie skrzy... zębów znaczy :)
U mnie w mieście musiałem zmuszać mechaniora do wymiany MTF, specjalnie musiałem po niego jechać do innego miasta. Wreszcie znalazłem warsztat, który wie o co chodzi z hondami, bo większość gości ucząca się na golfach i polonezach mówiła mi, że wymiana oleju w skrzyni nie ma sensu. Drukowałem gościom posty z tej strony, żeby im udowodnić, że skoro doświadczeni użytkownicy tych samochodów wymieniają to trzeba wymieniać. Co z tego, że auto ma 15 lat, skoro dobrze utrzymane może jeżdzić jeszcze trochę.
Swoją drogą... 150 zł to wielki problem przy innych kosztach utrzymania samochodu? Coroczny przegląd roweru jest droższy...
150 zł to wielki problem przy innych kosztach utrzymania samochodu? Coroczny przegląd roweru jest droższy...
Dlatego tak często doradzana na forum bywa przesiadka na rower ;)
Wracając do tematu. Niech sobie każdy leje, co chce :) każdy osobiście jest odpowiedzialny za swoje auto ...tylko potem nie marudzić na forum : pomocy, olaboga, ratunku, pilne i cholera wie co jeszcze :)
Ja też się zgadzam, że danie 150 zł raz na 100 tys (każdy przelicza sobie sam) to nic w prorównaniu na to ile dajemy na olej 5W co 10 tys. Mobil 1 142 zł, jest więcej niż MTFa, ale nie zmieniamy go tak często. Ale j.w - każdy niech sobie leje co chce, byle tłuste było...
Witam. Według instrukcji serwisowej można lać olej silnikowy do skrzyni biegów ( zastępczo), mój mechanik jest tego samego zdania lecz poleca oleje MTF. Różnica między silnikowym a MTF jest między innymi taka ,że silnikowy wymieniamy co 10-20k a MTF co 80k km lub 4 lata, no i na logikę MTF to olej przekładniowy przewidziany i przystosowany do przekładni! Jeszcze ten zwrot "zastępczo" stanowi że lejemy go pod pewnymi warunkami na krótszy okres zapewne do momentu kupna zalecanego MTF ( moje własne odczucie ). Ja na 180000 km wymieniłem na olej TEXACO MTF i jest super !
A może mi ktoś powiedzieć gdzie się sprawdza poziom oleju w skrzyni, gdzie się dolewa? Chyba tez będe musiał dolać bo skrzypi czasem :/
Więc tak. Sprawdza się palcem przez korek wlewowy oleju. Lustro oleju musi być na wysokości wlewu - trochę się wylewać nawet.
Skrzypi Ci nie skrzynia a wybieraki albo ta kulka. Na pewno nie przekładnia ; )
A w którym miejscu jest ten wlew ?
Po pierwsze, maunala sobie ściągnij z forum - będzie Ci o wiele łatwiej "na codzień" z Twoim autem.
Po drugie, dla informacji możesz sobie obejrzeć jak spuścić/wymienić oliwe w skrzyni.
http://www.youtube.com/watch?v=-Hl4utURDEU
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.