PDA

Zobacz pełną wersję : Jak to jest z tym olejem do szkrzyni.



fomek1
29-10-13, 19:40
Witam odrazu wiem że zadaję banalne pytanie ale proszę o wyrozumiałośc.
Wiekszość urzytkowników twierdzi że do skrzyni biegów należy lać olej MTF Hondowski a co jeśli mnie nie stać na taki olej?
Inni żaś mówi że można lać olej silnikowy 10W40 albo 10W30. Ale jak dzisiaj powiedziałem o tym dla kolegi mechanika to mnie wyśmiał ponieważ twierdzi że skrzynia to przekładnia i należy lać olej przekładniowy. Ma rację z tą przekładnia ale jeszcze nie widzialem żeby ktoś w interneci wspominał o oleju przekładniowym do skrzyni.
Jestem w takiej rozsypce że już sam nie wiem co moge wlać a czego nie, dlatego proszę was o pomoc.
Mowa jest o Hondzie Civic VI 1999 5D z silnikiem D14Z4.

Młody ŁDZ
29-10-13, 19:42
a co jeśli mnie nie stać na taki olej? Sprzedac samochod i jezdzic komunikacja publiczna, skoro olej za 150 zł ktory wymienia się raz na kilka lat jest zbyt duzym wydatkiem.

Seba27
29-10-13, 20:32
Skoro kolega mechanik cie wysmial to ciekawi mnie co on w zyciu naprawial.
Z tego co pamietam Manual dopuszcza stosowanie oleju 10W40 - ktory do normalnego uzytkowania w zupelnosci wystarcza - do upalania jednak polecam MTFa bo na 10W40 przy szybkich zmianach synchronizatory lubia zgrzytnac - przy NORMALNEJ EKSPLOATACJI NIC ZLEGO SIE NIE DZIEJE. Wracajac do "kolegi mechanika" - ja tez raz takiego posluchalem - i wlalem do skrzyni przekladniowy 80W90... I takiego zamuła mi auto dostalo jakbym mial na lince za soba Cinquecento - wyraznie odczowalnie samochod przestal chciec sie wkrecac. A czy kolega mechanik nie wspomnial ze przy "takim przebiegu" jak masz leje sie do silnika olej mineralny? Czy juz takowy ci wlał?

EDIT:
Poprawialem wylacznie literowki - pisze z komorki

Starstruck
29-10-13, 20:35
Jeździłem na 10W40 i na OEM MTFie. Różnica taka, że MTF szybciej osiągał "płynność", zwłaszcza w zimie. I tyle z moich odczuć.

Seba27
29-10-13, 20:38
Jeździłem na 10W40 i na OEM MTFie. Różnica taka, że MTF szybciej osiągał "płynność", zwłaszcza w zimie. I tyle z moich odczuć.

A i to tez popieram - zgadza sie, na silnikowym oleju lepiej zagrzac auto chwile :)

Michał102
29-10-13, 20:50
Ja mam w skrzyni olej silnikowy 10W40. W lato i ogólnie gdy jest ciepło wszystko chodzi idealnie... można pałować do woli i nic nie zgrzytnie.
Jaja zaczynają się dopiero zimą - jak przywali -15 lub jeszcze mniej, to bardzo trudno wchodzi jedynka... trzeba się niemal siłować z drągiem:D

kamilrojek
29-10-13, 21:08
Prawda jest taka że skrzynia pojedzie na praktycznie wszystkim co do niej wlejemy, ba.. nawet pojedzie jak nic nie wlejemy :) Tutaj chodzi o to że MTF Hondy jest najlepszy bo daje największą żywotność dla skrzyni.

karas
29-10-13, 21:08
teraz mam mtf'a ale tez jakis czas jezdzilem na mobilu 10w40 w skrzyni poniewaz uszczelniacz polosi odmowil posluszenstwa. Przejechalem na nim okolo 2k km latem. Nie widzialem roznicy w pracy skrzyni biegow pomiedzy nim mtf'em . Mimo to uzbieralem $$ i zmieniłem go na Hondowskiego MTF'a tak na wszelki wypadek. Zreszta jak nie wiesz jakie plyny zastosowac do auta polecam zaopatrzyc sie w manuala i poczytac

fomek1
29-10-13, 21:17
W taki razie zaleje silnikowym narazie bo mam wycieki ale bo naprawie tego odrazu zaleje mtf i z góry dziękuje za rozwianie wątpliwości:)

mirasek
29-10-13, 22:46
Ale jak dzisiaj powiedziałem o tym dla kolegi mechanika to mnie wyśmiał ponieważ twierdzi że skrzynia to przekładnia i należy lać olej przekładniowy.
Zapytaj tego specjalistę co nalać do motocykla 4T do silnika i do przekładni, które mają wspólny olej, bądź też zapytaj jak to jest z olejami typu STUO do maszyn rolniczych, które mogą pracować w silniku, przekładniach, mokrych sprzęgłach i hydraulice siłowej (ten sam olej) :)

Temat oleju do skrzyni wałkowany wiele razy - lejesz hondowski MTF, alternatywnie 10w30, 10w40, 75w80 i 2x częściej wymieniasz.

jawasaki
30-10-13, 00:35
Z jednej strony najlepiej lać hondowski mtf - z drugiej , nie chcę mi się wierzyć że nie ma podobnego lub lepszego za mniejszą cenę, przecież honda nie produkuje olejów tylko robi to jakaś inna firma, naklejają logo honda i jest od razu cena z kosmosu i że olej hondy jest najlepszy... , nie wiem z kąt taka teoria że do skrzyń hondy tylko mtf honda bo na innym źle działa jak i zaraz się posypie - to zaprzecza samemu siebie bezawaryjności hondy, bo jakoś większość aut pojedzie na hipolu i jakoś się nie posypie. Tu nie oto chodzi że jeżeli cię nie stać dać 150zł raz na ileś tam lat to jeździj pks-em , tylko przykładowo kupuj długopis za 10zł bo zeszyt jest z tej samej firmy i będzie tak lepiej , a jak kupisz długopis za 2zł to będzie źle. Albo że jak kupisz grzechotkę facom to najlepiej używaj z nasadkami facom a nie yato... - brakuje tutaj konkretów testów i danych na temat który olej jest najlepszy lub który można lać bez skutków ubocznych czy jakiś inny o podobnej specyfikacji.. wszystko dlatego że koncern chce se zarobić - wd. mnie to jakaś kpina.

T0mekk1
30-10-13, 16:46
No właśnie. Skoro zaleje się inny olej niż MTF ale o tych samych parametrach to co się może stać?

Cinek18
30-10-13, 18:27
A co myślicie o tym ???
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-honda-mtf-1l-oem-oryginalny-i3665366374.html
Honda oryginalna ??
Bo olej w aso wygląda tak :
http://allegro.pl/oryginalny-olej-przekladniowy-honda-mtf-3-i3659861942.html

???????

Poll
30-10-13, 18:48
Będzie git. To od haparts. Dobry sklep, olej z kanady czy usa stąd inna butla. A i w aso zazwyczaj nie mają takiego w butlach tylko będą chcieli Ci z vbeczki lać, ale w co i co to to niewiadomo.

straznik
31-10-13, 15:44
z kąt

Z kątowni.

Ja już nawet nie będę się rozwodził nad tym co lepsze a co gorsze, choć np argument że skrzynia w zimie na silnikowym zachowuje się inaczej niż powinna jest wystarczający.
Nie rozumiem tylko czy oszczędność rzędu 50 zł przy założeniu że olej wymienia się z częstotliwością może 5 lat jest wymierną i czy warto na ten temat dyskutować. I jeszcze może jedno. Moim zdaniem dlatego jest dużo zajechanych na śmierć samochodów. Bo: zamiast tego oleju co ma być wleje inny, zamiast dobrego łożyska włożę inne bo tańsze, świec nie wymieniam bo mają już 80 kkm ale przecież jeszcze chodzą itp itd. A potem jest płacz i zgrzytanie skrzy... zębów znaczy :)

jaskul
01-11-13, 18:47
U mnie w mieście musiałem zmuszać mechaniora do wymiany MTF, specjalnie musiałem po niego jechać do innego miasta. Wreszcie znalazłem warsztat, który wie o co chodzi z hondami, bo większość gości ucząca się na golfach i polonezach mówiła mi, że wymiana oleju w skrzyni nie ma sensu. Drukowałem gościom posty z tej strony, żeby im udowodnić, że skoro doświadczeni użytkownicy tych samochodów wymieniają to trzeba wymieniać. Co z tego, że auto ma 15 lat, skoro dobrze utrzymane może jeżdzić jeszcze trochę.

Swoją drogą... 150 zł to wielki problem przy innych kosztach utrzymania samochodu? Coroczny przegląd roweru jest droższy...

probestic
01-11-13, 18:53
150 zł to wielki problem przy innych kosztach utrzymania samochodu? Coroczny przegląd roweru jest droższy...

Dlatego tak często doradzana na forum bywa przesiadka na rower ;)



Wracając do tematu. Niech sobie każdy leje, co chce :) każdy osobiście jest odpowiedzialny za swoje auto ...tylko potem nie marudzić na forum : pomocy, olaboga, ratunku, pilne i cholera wie co jeszcze :)

Poll
01-11-13, 19:29
Ja też się zgadzam, że danie 150 zł raz na 100 tys (każdy przelicza sobie sam) to nic w prorównaniu na to ile dajemy na olej 5W co 10 tys. Mobil 1 142 zł, jest więcej niż MTFa, ale nie zmieniamy go tak często. Ale j.w - każdy niech sobie leje co chce, byle tłuste było...

neo150
02-11-13, 15:08
Witam. Według instrukcji serwisowej można lać olej silnikowy do skrzyni biegów ( zastępczo), mój mechanik jest tego samego zdania lecz poleca oleje MTF. Różnica między silnikowym a MTF jest między innymi taka ,że silnikowy wymieniamy co 10-20k a MTF co 80k km lub 4 lata, no i na logikę MTF to olej przekładniowy przewidziany i przystosowany do przekładni! Jeszcze ten zwrot "zastępczo" stanowi że lejemy go pod pewnymi warunkami na krótszy okres zapewne do momentu kupna zalecanego MTF ( moje własne odczucie ). Ja na 180000 km wymieniłem na olej TEXACO MTF i jest super !

michaus
03-11-13, 13:17
A może mi ktoś powiedzieć gdzie się sprawdza poziom oleju w skrzyni, gdzie się dolewa? Chyba tez będe musiał dolać bo skrzypi czasem :/

Poll
03-11-13, 16:02
Więc tak. Sprawdza się palcem przez korek wlewowy oleju. Lustro oleju musi być na wysokości wlewu - trochę się wylewać nawet.
Skrzypi Ci nie skrzynia a wybieraki albo ta kulka. Na pewno nie przekładnia ; )

michaus
03-11-13, 16:58
A w którym miejscu jest ten wlew ?

probestic
03-11-13, 17:05
Po pierwsze, maunala sobie ściągnij z forum - będzie Ci o wiele łatwiej "na codzień" z Twoim autem.

Po drugie, dla informacji możesz sobie obejrzeć jak spuścić/wymienić oliwe w skrzyni.


http://www.youtube.com/watch?v=-Hl4utURDEU