Zobacz pełną wersję : Eg8 Europa Pinout licznika a dimmer
Jak w temacie.
Jest jakaś (dziwna powiem szczerze) rozpiska jak podpiąć dimmer do wersji europejskiej. Ale patrząc na pinout licznika pin B12 odpowiada za ściemnianie licznika. W sumie to mało rzeczy w Civicach Vgen jest podświetlonych... stąd moje pytanie, czy jeżeli podepnę pod pin B12 kabel czerwony z dimmera, kabel czarny masa, kabel red/blk skrzynka bezp. bezpiecznik nr 19 (10A) to zadziała mi to bez problemu?
Rozpiska i info z książek serwisowych Civic.
Raczej będzie problem, zegary euro nie ogarniają dimmera. Steruje on masą. Ja wyizolowałem masę ze wszystkich żarówek na jeden kabel i dopiero podpiąłem do dimmera.
A jest jakiś jasny opis podpięcia dimmera do wersji Europejskiej?
Bo wersja "podepnij kabek tutaj (foto)" mnie nie interesuje... kabli jest 3 w tym jedno to masa... Więc który z tych dwóch podpiąć żeby nic nie zepsuć a żeby to działało?
Chodzi mi o normalny, jasny opis :)
Będzie ktoś miał ten opis? Bo w sumie to mnie trzyma przed złożeniem deski na gotowo :)
ciężko powiedzieć czy ktoś coś będzie w stanie powiedzieć, mi się udało przerobić zegary i wiązkę pod dimmer, tak jak jest w oryginale.
przekopiowałem elementy wiązki z oryginalnej usdm z dimerem do wiązki z eudm, usdm miała taki minus że nie miała przeciwmgielnych, tak ze nie dało się jej po prostu założyć i cieszyć się że wszystko działa, cięcia kabli jest sporo żeby wszystko działało jak należy ale da się to zrobić ;)
zegary też trzeba oczywiście przerobić bo działać to nie będzie, ale tak jak kolega podpowiedział wyżej też da się ;)
Zegary mam USDM już i jedynie prócz dimmera to podciągnąć kabel do rezerwy muszę stąd pytam o wszystko ;) Jakby był w stanie mi ktoś pomóc co i jak (kabli tak jak wiecie jest tylko trzy) więc i podpinania nie powinno być kto wie ile (tak n chłopski rozum). Jakby był ktoś w stanie mi coś pomóc, podpowiedzieć czy tam doradzić to byłoby super a ja bym się postarał o dokładne fotostory dla potomnych.
czyli sprawa prosta, tam masz plus minus i wyjście masy na podświetlenie licznika, o ile się nie mylę to jest tak:
plus to czerwono-czarny
minus to czarny
a wyjście masy na licznik to czerwony
plus chyba wpinasz pod kabel zasilający podświetlenie licznika, na którym prąd pojawia się po włączeniu świateł w aucie, czarny wiadomo gdzie a czerwony dajesz pod ten pin w licznikach i pod piny w przełącznikach żeby też się ściemniały ;)
jak wszystko zrobisz jak należy powinien ci się też ściemniać panel nawiewu ;)
kiedyś nawet zastanawiałem się czy nie dało by się pod dimmer podpiąć też lampki w kabinie, tak żeby na postoju, gdy nie mamy włączonych świateł dało się i ją ściemniać bo w niektórych sytuacjach okazywała się za jasna, i chyba dało by się, ale nie chciało mi się kombinować ;)
Mam licznik USDM... i tam jest tak samo pin wyjściowy do dimmera jak w europejskim liczniku... Rozpiska jest jednakowa licznika do wszystkich w serwisówkach bo testowałem ścieżki miernikiem. Jedyna różnica to licznik bez obrotomierza i z obrotomierzem. Jedynie czego w serwisówce nie ma to kontrolki rezerwy :P
I to wyjście masy na licznik jest w pinie B12 na to wychodzi ;)
wrzuć schemat i pokaż który to pin b12, bo nie mam pojęcia ;)
miło było by też gdybyś wrzucił foto jak to wygląda, bo nie do końca rozumie o czym mówisz
ważny szczegół to taki że nie każdy licznik usdm miał dimmer i były chyba 3 wersie liczników do civic 5g, różniące się płytą ze ścieżkami
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.