Zobacz pełną wersję : check engine : dwa pytania?
Witam! jakiś czas temu podczas jazdy zapalił mi się check..., pojechałem do mechanika pod kompa i wyszło katalizator zużyty. Ok błąd skasowany i nie pojawia się ponownie już od jakiegoś miesiąca albo i dłużej ale spalanie wzrosło bo przejeżdżam prawie 100 km mniej na baku. tj teraz robie ok 550 do rezerwy silnik 1.4. a wcześniej robiłem ok 620km. Czy ten jednorazowy komunikat oznacza rzeczywiście ten katalizator do wymiany? czy powinien się check zapalać?
A druga sprawa to na kompie mechanik się dziwił że w ustawieniach gdzieś tam w parametrach położenia wałka lub kąt wyprzedzenia zapłonu (teraz nie pamietam) jest wartość 0, więc zmienił tą wartość niby na podstawową. Od tamtej pory jakby mniej mocy i te spalanie. Wina katalizatora czy coś w ustawieniach?
Z góry dziękuję za pomoc.
aha jeszcze moja jedna sugestia odnośnie spalania i mocy to regulacja zaworów czy ma wpływ? od ostatniej mam przejechane jakieś 35 000 km.
:confused:
Jak kat jest zapchany to moc idzie na przepchanie spalin i dlatego spadek mocy i wieksze spalanie. Przestawiony zaplaon tez swoje robi niech poprawi tak jak bylo i zobacz jak auto sie zachowuje moze to nie kat tak miesza a zaplon ale wymiana kata tez czeka.
Jaki nr błędu pokazał komp?
Szczerze to nie wiem jaki nr błędu, chyba pisało katalizator zużyty.
Jakby ktoś grzebał u siebie w kompie to możecie sprawdzić jakie macie wartości w ustawieniach kąta wyprzedzenia zapłonu i wartość położenia wałka?
Tylko ciekawe czy jak katalizator jest zużyty czy błąd powinien się ponawiać czy tylko raz daje sygnał???
Czasem słabej jakości paliwo potrafi "zapalić" checka. Jeśli nie zapala się permanentnie to bym się nie przejmował. Problemem możne być tez nieszczelność w układzie wydechowym przed katem. Koledze często załączał się check i diagnostyka wskazywała na sondę, kata itd. Okazało się, że miał rozerwaną od góry siatkę (ten elastyczny tłumik drgań co łączy "galoty" z resztą układu wydechowego. Ruch wydechu powodował, że rura co raz to się otwierała i powodowała wciąganie lewego powietrza, który sonda natychmiast wyłapywała. Check zapalał się coraz częściej i dopiero jak rozdarcie było już na tyle duże, że słyszalne usterka została zdiagnozowana. Po wymianie jak ręką odjął - ChE zamilkł a w zasadzie zanikł ;)
a mi się czek zapalil tez dzisiaj gdy odpale honde ona tak jak by miała za male obroty i tak jak by przerywala gdy się przejadę pokrece do 4 5 tysiu później przystane jest normalnie swiece siadają ??
Odświeżam wątek, po ostatnim skasowaniu błędu jak pisałem wyżej to miałem spokój aż tu nagle kilka dni temu CHECK się oświecił. paliwa już miałem koło rezerwy, świecił mi się tak aż do momentu jak nie zatankowałem do pełna ostatnio sam zgasł. Co to oznacza, czego to są objawy?
Krzysztof1969
18-12-13, 19:07
U mnie było to samo tylko że bład miałem czujnik spalania stukowego. Jak nalałem paliwa to po km check gasł. Regulacja zaworów.
no i znowu to samo, rezerwa w baku i po chwili CHECK ENGINE!!! zatankowałem ponad pół baku i za dwa dni CHECK się nie zapala. Czego to może być wina? Regulacja zaworów??? paliwo? sonda? katalizator? tankuje tylko na znanych stacjach głównie BP i Orlen.???????????????????
JA bym stawiał na regulacje zaworów jednak. Może nie schodź poniżej pewnego poziomu paliwa ?:]
Zrób samodiagnostykę,podaj kod błędu.Zmiana ustawienia zapłonu auto pada na mocy,piszesz ze regulacja zaworów 35 tys.km temu hmm zapomniało Ci sie? Wyreguluj zawory,i pamiętaj co 20tys.km(z tego co pamiętam) jeśli się mylę proszę o wyprostowanie:)
Zaworki Krzychu co 40 tys, a co 20 to jak na gaziorku się jeździ . Ale na pewno nie zaszkodzi sprawdzić.
oki ale dziwne bo u mnie w manualu nie pisze :( co 20tys.mhmmm zostało mi po D13:)
Książkę mam taką jak Ty i na 17 stronie masz że co 40 tys:p nie żebym się kłócił. :o
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.