PDA

Zobacz pełną wersję : Kolektor ssący do D14A8 - potrzebny od zaraz :)



wtomasz
28-10-13, 09:34
Witam,

Chciałbym wymienić w swoim D14A8 kolektor ssący na coś lepszego. Wyczytałem już różne opinie i polecano mi ssaka z D16Z6 lub D16Y6. Nie wiem tylko jaka jest różnica miedzy tymi kolektorami (to pierwszy problem) no i pytanko, czy nie będę musiał czegoś przerabiać, wiercić itp (to drugi problem). Część ludzi twierdzi, że nie ma jakiegoś kanalika, inni mówią że plug&play. No i ostatnie pytanko (trzeci problem) czy potrzebne będzie potem strojenie silnika? Na chwile obecną mam seryjny plastikowy kolektor ssący i zamontowaną parówkę Simoty (swoja droga *****ista).

Karpiczek
28-10-13, 12:12
Kup kompletny od D14A2. Jest o połowę tańszy od D16Z6 a jest taki sam. Po co przepłacać :P

Arturvf500
28-10-13, 15:10
lepszego od A8 nie znajdziesz, nie dość ze wymiarami jest niemal blizniaczy z Y8, to jeszcze swietnie dziala jako izolacja termiczna

Kup kompletny od D14A2. Jest o połowę tańszy od D16Z6 a jest taki sam. Po co przepłacać :P
bzdury piszesz;) to kolektor taki jak w D15B7

mirasek
28-10-13, 17:52
bzdury piszesz to kolektor taki jak w D15B7
kanały ma szerokie na 42 mm, więc Karpiczek ma racje

Karpiczek
28-10-13, 18:31
lepszego od A8 nie znajdziesz, nie dość ze wymiarami jest niemal blizniaczy z Y8, to jeszcze swietnie dziala jako izolacja termiczna

bzdury piszesz;) to kolektor taki jak w D15B7

Sam bzdury piszesz kolego! Miałeś oba w łapkach? Jeśli nie to się nie udzielaj bo mieszasz innym w głowach. Kanały DOKŁADNIE takie same 42 mm!

Proszę fotka! Po lewej D14A2 po prawej D16Z6. Różnicą jest jedynie przepustnica zastosowana w tych kolektorach, Z6 posiada FITV.
http://img69.imageshack.us/img69/7048/ap63.jpg

WojTEC
28-10-13, 18:59
jak zdecydujesz się już na inny ssący daj nam znać jak poszło z montażem.

bartek_levis
28-10-13, 19:27
i pamiętaj o termouszczelce bo w plastikowym nie potrzebna a w alu będzie się nagrzewał, i napisz czy to coś dało bo szczerze wątpię a pieniądze zainwestował bym w kolektor wydechowy 4-2-1, wałek lub kuło rozrządu bo po tych modach jest odczuwalna różnica

Wlodek
28-10-13, 21:58
i pamiętaj o termouszczelce bo w plastikowym nie potrzebna a w alu będzie się nagrzewał, i napisz czy to coś dało bo szczerze wątpię a pieniądze zainwestował bym w kolektor wydechowy 4-2-1, wałek lub kuło rozrządu bo po tych modach jest odczuwalna różnica
Tak szczególnie po "kule" rozrządu :D a z tym kolektorem to plastik to tandeta rodem z matiza ale funkcję swoją spełnia jeśli kanały w aluminiowych i plastikowych są takie same to różnicy niebędzie żadnej :)

Poll
28-10-13, 22:17
Wyjaśnij swoje zdanie, że to tandeta. Dzisiaj plastiki mają odpowiednią wytrzymałość i trwałość i po co pchać aluminiowe? Żeby się nagrzewały? Sam sobie zaprzeczasz, że to z matiza, ale jak działa to super O.o

bartek_levis
29-10-13, 09:39
plastik nie jest taki zły, zresztą większość silników po 2000 roku posiada plastikowe kolektory a technologia tworzyw sztucznych się tak rozwinęła że wytrzymałością nie ustępują tym z amelinium :) miałem silnik d14a2 i d14a8 obecnie i działają tak samo a2 się troszkę wyżej kręciła ale to nie dzięki kolektorowi tylko ECU więc skoro nie widać różnicy to po co wywalać kasę??

Poll
29-10-13, 10:47
Jedynie do gazu sa slabe, ale inzynierowie nie biora pod uwage rynkow jak nasze.

Arturvf500
29-10-13, 10:59
Jedynie do gazu sa slabe, ale inzynierowie nie biora pod uwage rynkow jak nasze.

dziwne rzeczy opowiadasz, ja mam gaz, do tego turbo i nie widze powodow by go zmieniac na metalowy

Karpiczek
29-10-13, 12:54
Jeśli dobrze zestrojona instalacja to nic się nie stanie. Jeśli źle, istnieje możliwość strzału w kolektor. Wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że plastikowy rozerwie.

WojTEC
29-10-13, 16:51
ja mam na plastikowym kolektorze gaz już 3 lata. Nalatane 50 tys km. W tym ponad 20 moje i nic się nie dzieje. Metalowy kolektor lepiej wygląda :P A z tymi plastikowymi kolektorami to tak jak piszecie chyba jest. Zauważyłem w nowszych samochodach znajomych większość ma plastik.

MisieK1989
29-10-13, 17:03
bo jest "tańszy" w produkcji :) nie trzeba toczyć jak metalowego a i zbędne "kg" też uciekają :D

Poll
29-10-13, 17:14
Jak toczyc ksztalt jak kkolektor : D??? To odlew :P

jawasaki
29-10-13, 19:27
jeżeli ktoś ma lpg na sekwencji nie ma możliwości by był tzw, wybuch. - plastki nie są złe choć by dlatego że plastik nie przewodzi ciepła - co zawsze jest chłodniejsze powietrze i te ciut mocy więcej. jedyna wada to koszt uszczelek takowego - honda przesadziła z cenami... .

MisieK1989
29-10-13, 21:57
Jak toczyc ksztalt jak kkolektor : D??? To odlew :P

odlew odlewem, ale równiutki rancik trza mieć pod uszczelkę kolektora i przepustnicy chyba, że się mylę :p

Poll
30-10-13, 08:04
To frezujesz : P Toczyc mozesz tylko przedmioty z osia obrotu i symetryczne, bo jak na wrzeciono zalozysz kolektor, zeby go noz skrawal hehe. Ale to tak sie czepiam. Koniec OT.

Arturvf500
31-10-13, 14:17
jedyna wada to koszt uszczelek takowego - honda przesadziła z cenami... .

na szczescie sa silikonowe i nie trzeba ich wymieniac po zdjeciu kolektora;)

Wlodek
31-10-13, 19:26
gorzej jak się rozciągną albo przerwą:D