Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z płynem chłodniczym (dziwne ubywanie)



gufioza
27-10-13, 22:29
Witam!
Jestem właścicielem Hondy Civic VI 1,4 90km 1996 od dwóch miesięcy.
Zauważyłem problem z poziomem płynu chłodniczego.
Pewnego razu dostrzegłem pusty zbiornik wyrównawczy. Dolałem. Przez jakieś dwa miesiące poziom płynu nie zmieniał się.
Nie widać żadnego wycieku. Zrobiłem w tym czasie około 4 tyś km.
Dziś przed podróżą sprawdziłem poziom płynu i był w normie. (2/3 pomiędzy min/max).
Po godzinie po zrobieniu 50km wskaźnik temperatury zaczął szaleć. Silnik zaczął się przegrzewać. Po sprawdzeniu okazało się, że zbiornik wyrównawczy jest pusty, a w chłodnicy nie ma go pod korek. Dolałem do zbiorniczka pod wskazówkę max. oraz do chłodnicy pod korek.
Temperatura od tego czasu była w normie. Po przejechaniu kolejnych 150km poziom nie zmienił się.
Ktoś wie w czym może być problem?

straznik
27-10-13, 23:24
Widzę że jakaś plaga dziś...
Panowie u mnie problem wygląda następująco. Spadł mi dziś wąż co idzie z okolic termostatu do bloku. Zauważyłem właściwie natychmiast. Podobno był żle założony. Ale...
Wpadło mi do głowy, że może ciśnienie za duże w układzie i przestraszyłem się że to UPG. Po dolaniu i odpowietrzeniu (otwarty korek chłodnicy i 2x włączony wentylator) niby wszystko gra, temperatura jak zawsze przez 150 km. Nie dawało mi to spokoju, więc po powrocie włożyłem wężyk od wyrównawczego (tak jak tu piszą) do butelki z wodą. Na wysokich obrotach poszło kilka małych bąbelków. Czy to oznacza UPG? Brak masła pod korkiem wlewu oleju, w wyrównawczym czysto, silnik pracuje normalnie i równo. Olej normalny. Wcześniej silnik nie brał ani grama oleju. Przebieg 256 kkm. Pomóżcie bo spać nie będę mógł :)

Swirus
28-10-13, 08:32
Witam.
Najczestrze objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą:
Biały słodki dym z rury wydechowej
Biały nalot na którejś ze świec
Zapowietrzanie się układu chłodzącego
Przegrzewanie na postoju np. Na światłach
Charakterystyczne bulgotanie z nagrzewnicy po dodaniu gazu.
W skrajnych przypadkach praca na 3 cylindrach.
W przypadku uszkodzenia na kanale olejowym woda w silniku, ser na korku.
Ubytki wody mogą być spowodowane uszkodzeniem węża ale bardzo często pompa wody cieknie.
Pozdro

Szczur[R]
28-10-13, 12:38
po raz k...wa nie wiem który już napisze - jeśli masz problem z płynem chłodniczym jedź na stację i sprawdź czy nie ma w nim spalin - test na CO
Jak są to UPG.
Nie szukaj żadnego masła, kolorowych spalin czy różowych słoni - takie "typowe" objawy w Hondzie należą do rzadkości.

gufioza: czytałeś regulamin zanim naskrobałeś post ? Wypadało by się przywitać w odpowiednim dziale. Z wyszukiwarki też nie skorzystałeś - takich i podobnych tematów jest dużo, poczytaj

kamilrojek
01-11-13, 21:12
;2108603']
Nie szukaj żadnego masła, kolorowych spalin czy różowych słoni - takie "typowe" objawy w Hondzie należą do rzadkości.


Dokładnie! Ja z walniętą uszczelką zrobiłem 1 tys. kilometrów i nie było żadnego masła, plamek oleju, nie kopcił bardzo. Nawet jak jeździłem spokojnie nic się nie działo, dopiero powyżej 4 tys. obrotów zaczęło walić bąbelkami i zapowietrzać układ. Poza tym śmierdziało benzyną z zbiorniczka wyrównawczego.

Poll
01-11-13, 21:24
I jak w końcu się zakumałeś? Płyn uciekał?

kamilrojek
02-11-13, 17:30
I jak w końcu się zakumałeś? Płyn uciekał?

1. Raz w lecie się przegrzał gdy stałem na światłach. Wtedy pomyślałem że chyba coś jest nie tak..
2. Śmierdziało benzyną z zbiorniczka wyrównawczego, co wydawało się dziwne.
3. Gdy otwierałem nagrzewnice bulgotało.
4. Przy włożeniu wężyka do butelki i dawaniu wysokich obrotów wypuszczał bąbelki - sytuacja prawie jasna że to UPG.
5. Test na CO - spaliny były, więc byłem pewien na 99%
5. Rozebrałem silnik :D I to już byłem pewny, że to UPG.
Poza tym:
- jak był ciepły zapalał na 3 cylindry. Czasami
- i bardzo leciutko kopcił, dosłownie bardzo.. gdyby nie to że dym był słodki postawiłbym że to normalnie woda w wydechu.

Całość zrobiłem za 2300 zł jakby ktoś się nastawiał się na remont :) Może bez tych 300 bo tyle kosztowała mnie chłodnica z VTI.