Zobacz pełną wersję : Civic 1,4 iS jaki olej?
Witam,nadszedł czas wymiany oleju w moim aucie.. Lecz mam problem ponieważ od nowości lano do silnika olej 10W60 Castrol Edge który jest dość drogi, a inne firmy nie produkują takiego. Moje pytanie brzmi: Czy jeżeli wleje olej 10W40 lub inny to może mieć to wpływ na trwałość silnika? A jak inny to jaki? Silnik ma już ponad 300tys przebiegu (lecz nic nie cieknie ani oleju nie spala:D i za....suwa )
Lej Motula 10W-40 :) Ja nalałem chociaż nie wiedziałem co było lane wcześniej :D
Lej dobrego syntetyka jeśli nie bierze oleju, np. 5W40.
Ciekawe ile jeszcze tematów o oleju się tu pojawi......
Jeżeli nie bierze Ci dużo oleju to lej syntetyka Mobil/Motul ;) przebieg duży to racja, ale jeżeli motur 3ma fason to raczej nie ma sensu przechodzić na pół-syntetyczny, chyba że się uprzesz :D
Ciekawe ile jeszcze tematów o oleju się tu pojawi......
cyklicznie - jak nie olej to płyn chłodniczy - i tak 2x w tygodniu
;2108610']cyklicznie - jak nie olej to płyn chłodniczy - i tak 2x w tygodniu
Zgadza się. A tak nawiasem mówiąc, to ja osobiście zalałbym rzepakowym.
Ch..ja się znacie! Z pestek dyni jest najlepszy! hehe
Cały temat jest w dziale VI genu (nie MB). Może przykleić tu? Bo tam tyle napisane, że książke można pisać. A najlepszy jest słonecznikowy, bo mówią, że zdrowy.
Lej dobrego syntetyka jeśli nie bierze oleju, np. 5W40.
x2
najlepszy jest słonecznikowy, bo mówią, że zdrowy.
x2
najlepszy jest słonecznikowy, bo mówią, że zdrowy.
I tani !!! :D
I dostępny od ręki w każdym sklepie motoryzacyjnospożywczym;)
Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
a ja bym chyba jednak polecal olej z jader rekina - ale tylko z pierwszego tloczenia zeby nie bralo go za duzo :rolleyes:
nie żebym sie czepiał ale może moderator usunie ten spamowy wątek żeby szukajka była skuteczniejsza?
anyway, jeśli temat zostanie...
szczerze odradzam wynalazków z zawartoscią MoS2. Dwusiarczek molibdenu stosowany jako dodatkowy składnik oleju syntetycznego na przykład LIQUIY MOLY ma za zadanie tworzyc film olejowy pozostający na częściach po zakończeniu pracy silnika. Fakt faktem, że tak jest. Sprawdzałem to i potwierdzam. Jednakże olej ten w temperaturze powyżej 80*C jest jak woda. Tak żadkiego syntetyka nie widziałem jeszcze. Jego właściwości smarne też znacząco spadły, co zaowocowało uszkodzeniem panewek korbowodowych w moim drugim aucie.
LM ma syntetyk z dodatkiem MoS2 dostępny w polskiej ofercie? Możesz podać nazwę handlową? Piszesz że powyżej 80 st.C jest "rzadki jak woda", powiedz jak mierzyłeś lepkość tego oleju w danej temperaturze? Możesz nam przedstawić zbadaną prze Ciebie charakterystykę lepkościową tego produktu?
W Twoim drugim aucie miałeś problemy z układem smarowania lub zużyciem eksploatacyjnym, a nie z olejem.
Jeśli chodzi o warstwę dwusiarczku molibdenu, to nie tworzy ona filmu olejowego, tylko adsorbowana jest do metalu tworząc warstwę graniczną, tak dla ścisłości.
Dokładnie j.w. Takie badanie robi się na maszynie, gdzie tarty jest wałek (nie pamiętam nazwy), który zaciąga olej z góry i sprawdza się czy nie urwał się film olejowy. Na podobnej zasadzie działa wynaleziony przez armię USA militec-1. W wyniku adsorbcji tworzy warstwę zmniejszającą tarcie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.