Zobacz pełną wersję : Skrzypiący pedał sprzęgła Type S 2007
Witam. Od jakiegoś czasu z okolicy pedału sprzęgła zaczęły dochodzić odgłosy skrzypienia ale tylko podczas powolnego puszczania sprzęgła (ruszanie z pierwszego biegu). Przy naciskaniu na pedał jest cisza i przy zmianie kolejnych biegów gdy robi się to szybko także cisza. Wyczytałem na innym forum, że najczęściej przyczyną skrzypienia sprzęgła jest wadliwa konstrukcja pompy. Ale w moim przypadku to chyba nie pompa, ponieważ przykładając dłoń w miejscu zaznaczonym na zdjęciu wyraźnie odczuwalne są drgania (można porównać do starych zapieczonych zawiasów) więc wydaje mi się, że skrzypi tutaj ten właśnie trzpień. Niestety element jest zanitowany na stałe a dostęp do niego jest bardzo utrudniony.
Moje pytanie czy ktoś się orientuje jak wygląda przekrój tego elementu w połączeniu z dźwignią samego sprzęgła? Sadzę, że może udałoby się nawiercić od dołu mały prostopadły otworek i spróbować wtłoczyć do środka smar.
Dzięki za sugestie.
http://imageshack.us/a/img19/6707/5hn9.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/19/5hn9.png/)
Właśnie dziś próbowałem się uporać z tym w FK2 moich rodziców, jak na razie bezskutecznie. Lekkie skrzypienie pompy to swoją drogą, tu ewidentnie skrzypi pedał w połowie zakresu swojej pracy, irytujące najbardziej na półsprzęgle. Przy szybszych zmianach nie słyszalne, najgorzej przy ruszaniu/cofaniu. Nasmarowałem miejsca zaczepów sprężyn i same zwoje gęstym smarem samochodowym ale niestety nie pomogło. W moim EP3 piszczenie pedału można łatwiej okiełznać, smarując "tłoczek", który przechodzi przez ściankę grodziową. Tutaj nie, także szukam jakiegoś rozwiązania...
duzo jest o tym na tym forum. peknieta plastikowa tulejka w konsoli pedalow, nie zauwazylem zeby ktos to reperowal,wymienia sie caly pedal bo niema dostepu zeby zmienic ta tulejke. mozna probowac wcisnac tam smaru,byle nie wd40 bo to rzadkie i podziała jeden dzien. ja bym probowal zmieszac troche towotu z olejem i wciskal strzykawka albo jeszcze lepiej by pewnie bylo podgrzac sam towot i wcisnac,ale nie bede sie madrzyl bo nie zagladalem do tego a mam ten sam problem. z tego co jest o tym mowa to te smarowanie to taka naprawa na chwile ale u niektorych sprawdza sie na dlugo
U mnie nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Samochód z 2006r. 5D
No więc udało się nawiercić otworek mniej więcej w miejscu jak na wizualizacji. Przy użyciu niedużej strzykawki wcisnąłem smar i wyszedł ze szczeliny z boku. Wnioski są takie, że teraz sprzęgło lżej pracuje ale skrzypienie ciągle jest słyszalne aczkolwiek nie za każdym razem więc jestem dobrej myśli. Sądzę, że większość siły tarcia kumuluje się w górnej części bo z jednej strony pompa stawia opór skierowany w dół po skosie i tak samo my naciskając sprzęgło. Wydaje mi się, że większość smaru wyszła bokiem i nie dotarła do górnej części, gdzie elementy najbardziej o siebie ocierają. Będę jeszcze drążył temat i dam znać czy pomogło...
http://imageshack.us/a/img23/1208/j80i.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/23/j80i.png/)
no mysle ze jak by tylko to bylo przyczyna ze tulejka jest sucha to po tym zabiegu bylo by ok,ewentualnie jeszcze dziurka z drugiej strony i to samo.jesli mowisz ze tam smar nie dotarl,ale mi sie wydaje ze on juz tam jest tylko problemem jest to ze ta tulejka jest peknieta,przynajmniej tak to opisywali koledzy,ze taka wersje podawali im w aso i wymieniali caly pedał,ale nie ktorym wymieniali caly silownik. mysle moglbys ta strzykawka sprobowac wcisnac ten smar rowniez w silownik,tak tez nie ktorzy robili i opisywali. kombinuj,chetnie skorzystam z pomyslu jesli beda efekty:D
Zobaczymy w tym tygodniu może będzie trochę czasu aby się tym zająć. Nawiasem mówiąc to wygląda na idealny przykład planowanej do przodu usterki, które stosują producenci aby kasa w serwisie się zgadzała no bo jak inaczej wytłumaczyć fakt banalnej zanitowanej na stałe konstrukcji opartej na 2 tulejkach trących o siebie bez żadnego smarowania, no bo gdyby wstawili normalną tulejkę na śrubie każdy mógłby we własnym zakresie sobie to ogarnąć a tutaj trzeba chyba rozbierać pół kokpitu aby odkręcić przewód od pompy i zdemontować pedał...
Dlatego ja kupiłem pedał na allegro , i mam zamiar przyjrzeć się temu bliżej co oni tam nakombinowali.
I czy da się to rozebrać i złożyć tak aby wymienić tulejkę na np inną - brąz , ewentualnie teflon.
I masz słuszność..po prostu trzeba zeszlifować lub rozwiercić to zanitowanie. Jeśli będziesz miał sposobność to wrzuć zdjęcie jak to wygląda w środku.
Jak przyjdzie do mnie pedał sprzęgła to nie omieszkam zrobić zdjęcia.
Nawiasem mówiąc to wygląda na idealny przykład planowanej do przodu usterki, które stosują producenci aby kasa w serwisie się zgadzała
miałem kiedyś seicento i tam wentylator chłodnicy był zamontowany na tulejce zamiast na jakimś łożysku,przez 4 lata użytkowania ,wentylator stanął 2 razy,za drugim razem rozszczelniła się chłodnica,także myśle ,że Twoja teoria jest prawdziwa
Walczyłem z tematem jakiś czas temu. Wymieniłem pompkę kupioną jako nowa przez alledrogo za ok 190 zl. Przed zamontowaniem dobrze przesmarowałem. Do tej pory cisza. Oglądałem sam pedał, był w porządku, ale jak dla mnie to urządzenie jest zbyt delikatne. Nowe auta po prostu już takie są. Nie przejmować się i tyle. :)
Ja nie umiem nie przejmować się piskiem który rozchodzi się po całej kabinie przy każdej prawie zmianie biegów a już na pewno przy każdym ruszaniu/cofaniu...
Ja też, dlatego walczyłem z tym i wygrałem
oj temat mi znany z tym seicento,pamietam jak sie narobilem i wymienilem ta tulejke w wentylatorze,po kilku wlaczeniach i tak przestal dzialac,na zimnym (mialem doprowadzony kabel i wlaczalem go czesto) dzialal,ale jak silnik w upale w korku nabral temperatury to wentylator odmawial pracy,wtedy kiedy byl najbardziej potrzebny, 2 razy zagotowalem a pozniej glowica:( w seju najwiekszy problemem i jak by nie dorobieniem byl brak wskaznika temperatury, to dobry samochodzik i psul sie naprawde chyba mniej niz honda ale byl nie dopracowany w niektorych przypadkach i nie sadze ze tak jak mowisz ktos zrobil to specjalnie,mysle ze nie mial jednej klepki ten kto to projektowal. pamietal samochod jezdzil przez lata bez awarii i niemal bez usterek a jak pojechalismy w 5 osob nad morze zeby dzieciom zrobic frajde w upaly to silnik sie prawie zapalil,oczywiscie nie dojechalismy i o dziwo po wymianie uszczelki pod glowica jezdzil dlugo do konca do sprzedazy. ja zajmuje sie regeneracja rozrusznikow i tulejki mam chyba na kazdy wymiar,ciekawy jestem bardzo co tam wymyslisz z tym pedalem ale zeszlifowac nity i to rozebrac nie powinno byc problemem,byle to potem jakos mocno zamknac. ja bym wlasnie wsadzal tam tulejki od rozrusznika ktore mają smar w sobie,pytanie czy taka tulejka sie nie rozpadnie bo to dosc kruche stop wegla z masiadzem i w srodku smar ale bym probowal,jesli by sie nie rozpadla to taka tulejka nie skrzypiala by nigdy
Tym się nie należy przejmować - ja też wymieniałem pompy trzy razy, ale problem skrzypiącego sprzęgła wracał. Ten typ tak ma - czasami nie skrzypiało, bo to zależy też od warunków atmosferycznych pewnie ;) Na plus - mimo skrzypienia sprzęgło działa normalnie ;)
Pedał doszedł - nie wiem czy uda mi się coś z nim zrobić przed świętami.
Ale przynajmniej zamieszczę parę zdjęć poglądowych
Kolejno zdjęcia i komentarz PRZED zdjęciem.
Widok na plastikową tulejkę znajdującą się w osi obrotowej pedału.
Na pierwszym planie niepołączone sworzniem pedał i pompka - jest to ciut zdekompletowane - fakt miałem dostać sam pedał , a w bonusie mam jeszcze pompkę.
W sumie nie mam co narzekać za 50 zł kupiłem pedał + pompka :)
http://lh5.googleusercontent.com/-S47GhGAJUc8/UnAHhoGuypI/AAAAAAAAAUo/ng9whr8oGYc/w1358-h813-no/IMAG0022.jpg
Na pierwszym planie dwóch kolejnych zdjęć sławny zanitowany trzpień :)
Proszę jednak zwrócić uwagę na olbrzymie ilości smaru wystające z pompki.
Zaczynam się zastanawiać czy aby na pewno skrzypienie wynika z osi obrotowej pedału czy też nie wynikają z "specyficznego" łańcucha kinematycznego pedał-pompka.
http://lh6.googleusercontent.com/-S6JTafYn0_s/UnAHhtcT3cI/AAAAAAAAAUo/DT0lF-PxYno/w1358-h813-no/IMAG0021.jpg
http://lh4.googleusercontent.com/-0Qn1Dl8CoH8/UnAHhp-s5WI/AAAAAAAAAUo/tKFGruOZCmM/w506-h845-no/IMAG0020.jpg
Tu lepiej widać pokłady smarowidła wystającego z pompki.
http://lh4.googleusercontent.com/-hDwNb8P66_8/UnAHhmfsOCI/AAAAAAAAAUo/Z0gw_XoEa30/w506-h845-no/IMAG0019.jpg
Jak ktoś chce więcej zdjęć to dostępne pod adresem :
https://plus.google.com/photos/116606277827870242674/albums/5940256180956637025?authkey=CMXUloHHocGpeg
Ja jestem już zadowolony :) Mam krańcówki z pedału sprzęgła o które mi chodziło :)
Teraz w wolnym czasie całość umyję pod ciśnieniem i zobaczę w których miejscach widać tarcie elementów.
I pomyślę czy to można poprawić.
Co do zanitowanego trzpienia , zwyczajnie odetnę to i tyle - jak przyjdzie co do czego zastąpi się go nowym :)
Ale najpierw czyszczenie i sprawdzenie tego wątpliwego łańcucha kinematycznego. :)
Ogrmone ilości smaru z pompki wynikają z faktu, że ktoś tam go tyle nawrzucał. W oryginale nie ma nic. Zatem musiało coś skrzypieć. W Twoim przypadku to super. Może dasz radę zlokalizować to miejsce. Jeszcze jeden problem to taki, że skrzypi wyłącznie pod obciążeniem. Przy sprawdzaniu należałoby wziąć to pod uwagę.
jak tam panie kolego szczepar? wyszlo cos z tej diagnozy pedalu?
Nie bo były święta :P
A w święta byłem poza domem.
Pewnie musi poczekać do soboty - bo najpierw chcę go wyczyścić , domontować pompkę , zalać pompkę płynem i wymyślić jak zrobić obciążenie hydrauliczne aby pracowało pod obciążeniem.
Nie chcę rozbierać pedału zanim nie uda mi się zmusić go do piszczenia. :)
Bo inaczej robota była by bezcelowa.
jakas mocniejsza sprezyne zalozy zeby byl opór i powinno trzeszczec. wczoraj probowalem podsmarowac ten pedal ale to gucio daje,tam niema sie jak dostac,pewnie wd40 na rurce by sie cos wstrzyknelo miedzy te tuleje ale to w moment wyschnie a smaru chyba sie bez rozbierania nieda. robilem to na samochodzie oczywiscie. kurcze ale dziwi mnie swoja droga ze nikt do tego nie doszedl, no bo np odwieczny problem szarpania,na moje oko to ten pedal na gazu na potencjometrze jest winny ale wiadomo przyczyn moze byc duzo i jest to skomplikowane no ale pedal sprzegla to tylko pedal i pompka:D w starszych samochodach prawie zawsze mi pedal sprzegla skrzypial ale na to sie nie zwracalo uwagi:D to moze nie powinienem sie czepiac,zawsze to bylo sprzeglo na linke to dodatkowo trzeba bylo go dusic z calej pary:D jednak tu wielu samochod ma od nowosci a to juz czepiac sie nalezy
Cala sprawa że ja nie wiem czy czasem piszczenie nie jest nie w pedale , ale w pompce z powodu nieosiowego podawania siły.
Dlatego chcę całość sprawdzać.
no byc moze,byc moze,wcale sie nie upieram przy pedale. chociaz gdyby opór postawic zamiast pompki i byl by zgrzyt to wiadomo ze pedal. ty juz go rozebrales szczepar? zauwazylem u siebie przerwe na tej tulejce,ciekawi mnie czy ona sklada sie z dwuch polówek,czy poprostu sa takie wyciecia na koncu tulejki,chyba ze ona poprostu pękła bo taka opinie tez ktos tu kiedys podawal ze tuleja w pedale pęka i z tad skrzypienie
Ja nawierciłem otworek z prawej strony płaskownika pedału ale trzeba się było nagimnastykować, bo można było tam dojść tylko przy wciśniętym sprzęgle - niestety jak do jej pory bez efektu smar wyszedł bokiem tym razem z prawej strony ale jak skrzypiało tak skrzypi :( umówiłem się wstępnie z mechanikiem i chyba będziemy rozbierać ten pedał...
moze gdyby i z drugiej strony tej tulei jeszcze nawiercic i wcisnąć ale to trzeba tak czy tak ten pedal wyciagnac...wtedy jesli nie pomoze to szukac w pompie. ciekawa sprawa
Panowie ja skrzypi to na pewno pompka i to z powodu, o którym napisał szczepar - nieosiowe położenie. Ciężko to wyregulować przy wymianie. Sam pedał jak jest zepsuty w pewnym momencie po prostu lekko strzela (pyka). Przed wymianą pompy należy ją w środku i miejscu styku z główką popychacza dobrze pszesmarować.
u mnie jak skrzypialo to wstrzyknalem troche smaru silikonowego w ten cylinderek, na ktory naciska tloczek kiedy wciska sie sprzeglo i od kilku miesiecy jest ok
u mnie jak skrzypialo to wstrzyknalem troche smaru silikonowego w ten cylinderek, na ktory naciska tloczek kiedy wciska sie sprzeglo i od kilku miesiecy jest ok
i to jest sposób na początkowe bolączki, tylko trzeba dobrze zlokalizować pompkę i operację robić na wciśniętym sprzęgle.
u mnie jak skrzypialo to wstrzyknalem troche smaru silikonowego w ten cylinderek, na ktory naciska tloczek kiedy wciska sie sprzeglo i od kilku miesiecy jest ok
Możesz podpowiedzieć jak to zrobiłeś?
tutaj masz foto gdzie wstrzyknac smar silikonowy
http://www.8thcivic.com/forums/clutch-transmission/270567-need-help-squeaking-clutch-pedal.html
troche ciezko sie tam dostac ale jak namierzysz palcami to miejsce to wez mala strzykawke albo tubke ze smarem silikonowym:
http://allegro.pl/cx-80-smar-silikonowy-40g-i3639298701.html, lekko wcisnij sprzeglo, i bedziesz mogl wcisnac do srodka smar - ponizej samego tloczka
i na lekko wcisnietym pedale sprzegla bedziesz mogl wcisnac do srodka smar przez ta 'wypustki' ponizej miejsca, gdzie naciska tloczek
największy mankament to dostęp do tego cylinderka a w zasadzie jego brak - jak napisałeś trzeba go wymacać palcami bo innego dojścia do niego nie ma - za ciasno upchane i na dodatek w górę ;
dzięki za wskazówki - u mnie na szczęście nie skrzypi ale warto wiedzieć :cool:
myslalem ze chodzi o smar silikonowy w spraju i na tej rureczce wciskasz w tloczek,niewiem jak wy to robicie zeby z tubka sie tam dostac,ja od spodu wogole nie widze tego tloczka. jakos przez pozioma szpare go dojrzalem i smarowalem ten patyk tloka chociaz tego jak chowa sie w cylinderek nie dojrzałem i nic nie pomoglo smarowanie,tyle ze zrobilem to zwyklym towotem. robilem to dluga szpilka ze 30cm
....Sam pedał jak jest zepsuty w pewnym momencie po prostu lekko strzela (pyka)...
To pykanie powodują białe plastikowe lub teflonowe podkładki w miejscach zahaczenia sprężyny. Z biegiem czasu tworzą się w nich wgłębienia (wgniecenia) a nawet całkowite przecięcia w które podczas wciskania sprzęgła wpada napięta sprężyna powodując wyczuwalne i słyszalne pyknięcie. Jeśli jest jedno to jedna podkładka do wymiany, jeśli dwa to obie, na szczęście wymiana nie jest trudna bo sprężynę można wyjąć długimi cienkimi szczypcami i nałożyć nowe podkładki - Ja użyłem takich jakie znalazłem w warsztacie i póki co jest ok.
http://www.profestools.pl/product/image/7763/119-2024.jpg
u mnie raz jest cisza, raz tylko pyka a innym razem i pyka i skrzypi:D czyli wyglada na to ze to wiecej niz jedna przyczyna
Gdzie dostałeś podkładki teflonowe?
Reasumując: wymiana pompki + podkładki i będzie zupełna cisza:)
To nie mysi być teflon ja znalazłem 2 podobne podkładki z twardego plastiku chodzi tylko i wyłącznie o to aby zapewnić dystans pomiędzy zwojem sprężyny a blachą na której opiera się pedał - na moje oko ten mechanizm jest nieprzemyślany i założę się, że w zamyśle konstruktora żadnych podkładek miało nie być, ale jak się okazało, że sprężyna będzie ocierać o obudowę to coś trzeba było tam wsadzić i po problemie :P
tak przy okazji, możecie powiedzieć czy u Was musicie przyłożyć dużo siły aby wcisnąć pedał ,bo u mnie mam wrażenie że chodzi trochę za ciężko i nie wiem który element jest za to odpowiedzialny, sprężyny na pedale,pompka czy coś dalej ,, płyn w układzie zmieniony HELP:confused:
u mnie jest to samo i chyba inaczej nie będzie :( sprężyna na pedale nie stanowi dużego oporu bo jak ją zdjąłem to nie było różnicy - ona ma za zadanie chyba tylko dopchać zwolniony pedał do końca na swoje miejsce bo jest tam jakiś czujnik na obudowie...
no to kiszka, w nowym 9 gen. chodzi jak w masło, więc chyba coś poprawili w konstrukcji
no to kiszka, w nowym 9 gen. chodzi jak w masło, więc chyba coś poprawili w konstrukcji
w masło to wchodzi nóż,czasem nie wiadomo co jest lepsze,jeżdże ciężarówkami i czasem jak po dniu pracy normalnego sprzegła wsiadam do civica i sprzeglo jakby nie istniało,noga leci w próżnie
w nowym jest naprawdę lepiej, a w moim jak czasemjade dłużej w korku to boli stopa, a może mi się tylko wydaje:p
W starym też delikatnie :)
Pod warunkiem ze przy wymianie sprzęgła wyczyszczono solidnie wielowypust i zastosowano odpowiedni smar :) (a nie co się po rękę nawinie - jak to mi w jednym warsztacie powiedzieli)
Np ja smarowałem MOLYKOTE LONGTERM 2 PLUS EXTREME i po posmarowaniu tym i założeniu sprzęgła sprzęgło chodzi bardzo delikatnie :)
Powód stosowania Molykote był taki że ten stosowany był w Saabach , a Hondowskiego nie miałem pod ręką.
A ten long term na zastosowania w "spline profiles and clutches in highly stressed motor vehicles"
czyli można posmarowac ,? dużo z tym roboty? tak obrazowo...
To jest wał skrzyni :D , trzeba zdjąć sprzęgło i skrzynię :)
I zapewniam cię że jest u... tentego bardzo.
I dlatego ciężko sprzęgło chodzi.
Po założeniu sprzęgła (i wyczyszczeniu wałka skrzyni + smarowanie ) , pedał sprzęgła chodzi mi o wiele lżej :)
Dlatego nie ma co porównywać nowego Gen9 gdzie masz jeszcze czysty wałek z Gen8 gdzie wałek napewno nie został za dokładnie oczyszczony (o ile został) u mechanika jak zmieniali sprzęgło :)
A po przejechaniu 100kkm na sprzęgle stan czystości wałka wiele pozostawiał do życzenia fakt nie zapiekało się to jeszcze, ale za luźno to to nie chodziło.
Co do pedału sprzęgła co jego zdjęcia zamieściłem wcześniej, to jutro będę go czyścił, wtedy też po wyczyszczeniu zobaczymy czy na samym tłoczku są ślady piłowania o kant :)
I wtedy podzielę się tym co tam znajdę.
doszukałem w necie, już wiem jak wygląda, u mnie siedzi od nowego i pewnie dlatego ciężej chodzi, samo sprzęgło chodzi bez zarzutu tylko opór wiekszy,muszę pomyśleć czy to ruszać , 98 tyś km więc na razie bierze dobrze, orientujesz się jakie mogą być koszty rozebrania i smarowania, dziękuję za info
To zależy jak bardzo chcesz być w zgodzie z serwisówką.
Bo generalnie aby wyczyścić to , trzeba zdjąć skrzynie i sprzęgło - majster policzy sobie z 300-500 zł.
I w dodatku nie będziesz mieć pewności że zrobił to tak jak chcesz.
Z jednego zasadniczego powodu żaden mechanik nie będzie mieć tego smaru z powodu jego kosmicznej ceny (jak pamiętam ok 800 zł za 1kg)
Dodatkowo jak byś chciał robić to zgodnie z serwisówką - to trzeba wymienić śruby mocujące pare rzeczy, 2 sprężynki, 2 zawleczki - koszt ok 200 zł
Zaden mechanik tego nie wymienia :P
wg. Mnie nie ruszaj tego do wymiany sprzęgła :)
Przy wymianie sprzęgła znajdź warsztat w którym będziesz mógł być przy wymianie sprzęgła -
i wtedy wyczyść sam wielowypust i daj im smar (tu mogę poratować prosząc kolegę o jakiś detal tego smaru w strzykawce 2mil)
Ewentualnie sam wymień sprzęgło :) , tak jak ja.
Główny problem polega na tym ze mechanikowi nie będzie się chciało tego czyścić, a jak nasmaruje ci to zwykłym smarem litowym to będziesz miał dopiero cięzko :P
ola boga, to lepiej na razie nie ruszać,a jak sprzęgło będzie do wymiany to będę wiedział na co zwrócić uwagę, serdeczne dzięki za wyjaśnienie pzdr
Ewentualnie możesz kupic smar Hondowski, nie jest on konkretnie do naszego modelu - ale do innego modelu hondy - ale nie wpadajmy w paranoję.
Tam był dobry , to i tu będzie dobry.
Przypomnij się mi na PW to wtedy jak nie zapomnę to podam numer pod którym występuje on w katalogu Hondy - koszt 60 zł.
ok,dziękuję, zrobię rozpoznanie w okolicy gdzie i za ile to zlecić i czy wogóle ruszać
a może postaram się ztym pogodzić, samo działanie sprzęgła jest ok
Nie sądzę, że jest to kwestia tylko i wyłącznie smarowania, ponieważ już po wciśnięciu sprzęgła pedał ciągle oddziałuje sporą siłą...ja bym stawiał na zastosowanie zbyt mocnego mechanizmu wyciskowego w samej konstrukcji sprzęgła a przez to pośrednio cierpią także inne elementy np pompa, pedał itd
O to,to, sam wielowypust po którym przesuwa się tarcza sprzęgła nie ma nic wspólnego z oporem na pedale sprzęgła
tez uwazam ze wielowpust nie stawia duzego oporu,wymienilem w zyciu wiele sprzegiel i zawsze wycieralem dokladnie walek.szczepar co to za mechanicy co tego nie robia,za duzo roboty zeby pozwolic sobie na takie błędy. zawsze zakladam tarcze na sucho przedewszystkim po to zeby zobaczyc czy pasuje a i po to czy luzno chodzi po wieloklinie,fakt smar zawsze dawalismy jakis zwykły ale nigdy nie bylo problemu zeby ciezko chodzilo sprzeglo a juz napewno nie z powodu ciezko suwajacej sie tarczy po wałku,co nie oznacza ze porzadny smar o ktorym piszesz nie bedzie lepszy bo z pewnoscia bedzie. tarcza z biegiem lat i przejechanych km sie zluzywa i po latach w komorze sprzegla wszedzie jest taki ''popiól'' z wycieranych okladzin tarczy,przez co ten walek po ktorym przesuwa sie dysk bywa ze jest zupelnie suchy i brudny,wiec porzadny smar jak najbardziej. dodam tylko ze nigdy nie robilem sprzegla w hondzie,zawsze to bylo volvo no ale to zasady te same
Problem polega na tym że nie wszyscy stosują tam odpowiedni smar, i później są problemy bo smar zmienia konsystencję, potrafi zamienić się w kit, który wręcz blokuje tarczę.
Zepewniam was że usłyszałem u jednego mechanika "panie ja to smaruje tym co mam pod ręką" i to nie był wcale mały warsztat, ani tani.
Hondowski smar to Karbamidowy wysokotemperaturowy , nie mam do niego specyfikacji technicznej ale po wyglądze w pudełku widzę że nie zawiera on Dwusiarczku Molibdenu.
Ten który zastosowałem zawiera bazę smarów stałych które mają działać nawet po wyschnięciu smaru , z jakiegoś powodu.
Poza tym syf zbiera się też pod łożyskiem oporowym :)
Ja wiem swoje , docisk i tarcze miałem OEM (używkę) jej stan techniczny był o niebo lepszy od mojej - założyłem ją po wyczyszczeniu wszystkiego i pedał o wiele lżej mi chodzi.
Więc albo Honda ma tak h... dostawców że dociski tak znacznie różnią się siłą , albo wymiana smaru na nowy tak znacząco zmieniła siły na pedale.
ja stawial bym na docisk albo co innego,nie spotkalem sie z na tyle ciezko suwajaca sie tarcza po walku skrzyni zeby to odczuc pod noga. robilismy tak samo jak piszesz smarowalo sie to smarem ktory byl pod reka poprostu towot,fakt ze bylo to 20lat temu a wszystko idzie do przodu.powinien sie wypowiedziec ktos kto niejednokrotnie wymienial sprzeglo w hondzie czy wieloklin potrafi sie tak usyfic zeby chodzilo ciasno ale moim zdaniem to nie przyczyna. w jakims maluchu zeby tak sie zdazylo to ok ale w hondzie...
kiedys w seicento ciezko mi chodzilo sprzeglo i tam dojscie jako takie bylo przez łape,smarowalem tak wieloklin ale nic to nie dalo,przyczyna byla ciezko chodzaca linka a samochod kupilem za grosze bo gosc myslal ze to sprzeglo do roboty,tez tak poczatkowo myslalem a bez wymiany zrobilem blisko 100tys,sprzedalem oczywiscie na dzialajacym sprzegle.
w hondzie jest chyba inaczej rozwiazane wysprzęglanie ale moze jest jakas ''dziura'' zeby probowac podsmarowac.chociaz ja w tym seicento jak sobie przypominam to bardziej myslalem o przesmarowaniu lozyska oporowego na walku bo tarcza pod dociskiem...no niewiem
Wracając do skrzypiącego pedału :)
Nieosiowość nacisku nie powinna mieć wpływu na skrzypienie.
Wyczyściłem cały ten pedał i wtedy z pod warstwy smaru wyłonił się przegub kulowy w tłoczku , więc nieosiowość nacisku jest tam niwelowana.
Na poważniejsze oglądanie nie starczyło czasu bo walczyłem z Burim z jego wyjącym dolotem po zmianie IC.
Postaram się znaleść czas w poniedziałek :)
Wyczyściłem cały ten pedał i wtedy z pod warstwy smaru wyłonił się przegub kulowy w tłoczku , więc nieosiowość nacisku jest tam niwelowana.
Ameryki to Kolega nie odkrył :) ,,Strzelanie w pedale'' to wina właśnie zespołu kula popychacza/gniazdo tłoczka . Czytałem kiedyś cały bardzo rozległy temat na forum accorda o walce z pykającym sprzęgłem i wnioski były takie że jak jest nowe to jest OK, a jak się troszkę pojeździ to wyciera się się ta kulka/gniazdo (bardzo mała powierzchnia tarcia) i zaczyna pod naciskiem strzelać.ktoś tam to próbował docierać,szlifować (zwiększyć powierzchnię styku) nie pamiętam z jakim skutkiem. Najważniejsze żeby pomiędzy,,kulką i gniazdem'' utrzymać cały czas smar ,ale smar ma to do siebie że z czasem wylezie na bok .Patent na to był taki że kupowali osłonkę z wyprzęglika (gumowa harmonijka) montowali to na korpusie pompki i popychacza wypełniając całą osłonkę smarem,zabezpieczali to plastikowymi opaskami zaciskowymi . Przy każdym wciśnięciu sprzęgła smar wciskany jest pod popychacz i śmiga to podobno długo i szczęśliwie :):D;) Miałem to robić u siebie,ale jak zajrzałem i zobaczyłem jaki jest dostęp do pompki w ufo to zrezygnowałem :mad:
No i to jest konkretny news :)
szczepar czy miałbyś szansę zmierzyć średnicę obudowy pompy oraz tego popychacza?
piter7766 pisali czy ta osłona to podchodzi z 8 generacji czy to obojętne?
Ameryki to Kolega nie odkrył :) ,,Strzelanie w pedale'' to wina właśnie zespołu kula popychacza/gniazdo tłoczka . Czytałem kiedyś cały bardzo rozległy temat na forum accorda o walce z pykającym sprzęgłem i wnioski były takie że jak jest nowe to jest OK, a jak się troszkę pojeździ to wyciera się się ta kulka/gniazdo (bardzo mała powierzchnia tarcia) i zaczyna pod naciskiem strzelać.ktoś tam to próbował docierać,szlifować (zwiększyć powierzchnię styku) nie pamiętam z jakim skutkiem. Najważniejsze żeby pomiędzy,,kulką i gniazdem'' utrzymać cały czas smar ,ale smar ma to do siebie że z czasem wylezie na bok .Patent na to był taki że kupowali osłonkę z wyprzęglika (gumowa harmonijka) montowali to na korpusie pompki i popychacza wypełniając całą osłonkę smarem,zabezpieczali to plastikowymi opaskami zaciskowymi . Przy każdym wciśnięciu sprzęgła smar wciskany jest pod popychacz i śmiga to podobno długo i szczęśliwie :):D;) Miałem to robić u siebie,ale jak zajrzałem i zobaczyłem jaki jest dostęp do pompki w ufo to zrezygnowałem :mad:
Tu się nie zgodzę, strzelanie to wina teflonowych bocznych tulei i to na 100%, a smar trzeba cały czas utrzymać pomiędzy tłoczkiem, a obudową pompki, co jest trudne ze względu na dostęp. W accordzie wszystko mają na wierzchu, bo pomka chodzi poziomo, a u nas niestety pionowo.
Tu się nie zgodzę, strzelanie to wina teflonowych bocznych tulei i to na 100%,
U mnie po zdjęciu sprężyny pyka tak samo ,tak więc to nie tulejki (przynajmniej w moim przypadku)
Tam są jeszcze 2 Tulejki.
1. W osi główej
2. W przegubie pomiędzy pompką a pedałem.
renegat : nie widzę problemu z zmierzeniem tego jutro.
Znalazłem TUTAJ, (http://www.centrumsprzegla.com/pompa,sprzegla-honda-civic,viii,hatchback,fn,fk,od,2005,09-1,8,140km/l,45,5498,19241,100061/) że są różni producenci tych pomp. Może rozwiązaniem będzie zmiana producenta?
I pytanko do tych co mieli pompkę w rękach; która firma dostarczała OEMy do naszych aut?
znalazłem tutaj, (http://www.centrumsprzegla.com/pompa,sprzegla-honda-civic,viii,hatchback,fn,fk,od,2005,09-1,8,140km/l,45,5498,19241,100061/) że są różni producenci tych pomp. Może rozwiązaniem będzie zmiana producenta?
I pytanko do tych co mieli pompkę w rękach; która firma dostarczała oemy do naszych aut?
nissin
Zgadza się, ale NISSIN sam nie sprzedaje części, tylko można go spotkać u różnych pakowaczach i producentach, więc zanik kupisz, poproś o sprawdzenie zawartości ficycznej opakowania z pompą.
Ma ktoś może jakiś schemat gdzie pokazane będzie którą sprężynę ściągnąć aby sprawdzić czy przyczyna tkwi w plastikowych podkładkach. Mam wyczuwalne "pyknięcia" podczas wciskania i odciskania sprzęgła. Ps. Pompa wymieniona na nową (kiedyś skrzypiało)
Zgadza się, ale NISSIN sam nie sprzedaje części, tylko można go spotkać u różnych pakowaczach i producentach, więc zanik kupisz, poproś o sprawdzenie zawartości ficycznej opakowania z pompą.
Trochę dziwne by było żeby np w pudełku sahsa był siłownik nissina, ale na pewno masz rację. Dużo elementów jest pod marką hondy a tak naprawdę robi je kto inny.
Czy sam napis "nissin" jest na obudowie tego siłownika? Bo na zdjęciach z netu nie udało mi się nic takiego doczytać :(
"nissin" jest na obudowie pompki
Panowie a co z sworzniem łączącym pedał z popychaczem? Czy on lub pozostałe powierzchnie współpracujące ze sworzniem się tam nie zużywają - wyrabia ?
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=10791&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=2010&carea=KG&ctrsmtyp=6MT&xgrade=2.0%20TYPE-R%20%20%20CHAMP&nplblk=B__2324
Widac ze sworzen nr 9 nie obraca się a więc może powodować "pykanie" jak się trochę zużyje, na próbę można go obrócić o 180st, ponadto można zamowic nowy elemet nr 12 może też być winny. Znalazłem zestaw naprawczy nawet http://haparts.pl/46926-ta0-a01.html
grzechu2605
05-03-14, 22:25
witam, również mam ten problem ze skrzypiącym sprzęgłem.
Mam pytanie odnośnie wymontowania całego padału. Do pompy sprzęgłą są zapewnie doprowadzone przewody - są one przykręcane? czy jak to wygląda.
drugie pytanie: czy zdjęcie dolnej pokrywy plastikowej (pod kierownicą) da dobry dostęp do śrub mocujących cały pedał? (4 śruby M12?) moze jakies fotorelacja jest? - szukałem ale nie znalazłem niestety... ;/
nigdy sie pedałami nie zajmowałem :D - tzn. ogólnie sprzęgłem.
z góry dzięki! ;)
witam, również mam ten problem ze skrzypiącym sprzęgłem.
U mnie piszczało gdzieś tak między 70 a 100tys przebiegu. Olałem temat. Od dłuższego czasu cisza totalna. Nasza Honda po prostu potrzebuje cierpliwości :cool:
u mnie przypomina o sobie w lecie :cool: może teraz bardziej wilgotne powietrze :confused:
Mam pytanie odnośnie wymontowania całego padału. Do pompy sprzęgłą są zapewnie doprowadzone przewody - są one przykręcane? czy jak to wygląda.
drugie pytanie: czy zdjęcie dolnej pokrywy plastikowej (pod kierownicą) da dobry dostęp do śrub mocujących cały pedał? (4 śruby M12?)
Do pompy idą dwa przewody ,jeden elastyczny (gumowy) od zbiorniczka -mocowany na plastikowym króćcu za pomocą obejmy zaciskowej,a drugi sztywny (stalowy) do siłownika (wysprzęglika) wkręcany w króciec na pompie ,a sam króciec jest wciśnięty w gniazdo w korpusie pompy -uszczelniony oringiem i zabezpieczony zawleczką.
A co do dostępu to jest beznadziejny,pompę to ledwie można dojrzeć ;) jest zamontowana pionowo nad pedałem,dostęp do jednej ze śrub pedału też nie za ciekawy (przeszkadzają skrzynka bezpieczników i wiązki kablowe. Ja już dwa razy się zabierałem do wymontowania pedału i naprawy (u mnie strzela jak głupi ,czym cieplej tym gorzej ,poniżej zera cisza :D )ale dałem spokój. Przyszły tydzień mam wolny więc wymontuję dziada żeby nie wiem co :p
Sebastian.Kr
07-03-14, 20:23
Miałem dokładnie ten sam problem,Type s, pojechałem do mechanika,zabrał auto na serwis,wrócił za trzy minuty oddał kluczyki i życzył szerokiej drogi.zapytałem ile mam zapłacić?uśmiechnął się szeroko,to pojechałem :-D do dzisiaj nie wiem co zrobił :-(
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
grzechu2605
07-03-14, 20:28
ja dziś przesmarowałem wszytko co sie rusza smarem grafitowym z zakładu - narazie cisza - nie piszczy nie pstryka. zobaczymy :S
Właśnie wróciłem z garażu,cieszę się jak małe dziecko, 1 rok i dwa miesiące cierpiałem z powodu skrzypienia i strzelania pedału sprzęgła a teraz ... cisza ;) pedał chodzi lekko,płynnie i mięciutko :p.
Dla lepszego dostępu wymontowałem pedał hamulca (4 nakrętki M8 , jedna śruba M8, wtyczka czujnika i sworzeń z zawleczką) - 3min roboty. Następnie wypiąłem zawleczkę ze sworznia i sam sworzeń z pedału sprzęgła,odłączyłem dwie wtyczki z czujników,odkręciłem dwie śruby M8 mocujące pompę do pedału,i 4 nakrętki M8 mocujące pedał do nadwozia.I pedał można wyjąć (pompa zostaje ,wisi sobie na przewodach). Wymontowany pedał na stole - wymontowałem sprężynę i jej plastikowe tulejki,tulejkę plastikową sworznia, przemyłem wszystko benzyną ekstrakcyjną i nasmarowałem ,,Smar grafitowy profesjonalny CX-80''. Nasmarowałem też tulejki osi pedału i ,,kulę'' popychacza pompki (smar umieściłem w strzykawce i wstrzyknąłem w gniazdo w pompce). Montaż w odwrotnej kolejności (przy montażu odwróciłem o 180* położenie sworznia i tulejki pedału),trzeba się było trochę nagimnastykować ,ale troszeczkę umiejętności i narzędzi to ja mam ,i nie takie rzeczy się w życiu robiło :D Dzisiaj 8 marca,zobaczymy na jak długi czas ta robota wystarczy :) Czas pracy 3 godz. Potrzebne narzędzia: Wkrętak krzyżakowy,nasadki długa i krótka 12mm,przedłużki ,pokrętka i przegub kardana 1/4'',szczypce boczne ,smar,dużo szmatek (wszystko umazane smarem ;) ) strzykawka 20ml i drut miedziany o średnicy 2,5mm do montażu sworznia.
byly takie teorie ze te plastikowe tulejki pekaja i nieda sie ich wymienic,czy twoje byly cale? Rozebrales to jakos? Czy nasmarowales bez rozbierania?
Tulejki sprężyny i sworznia były całe,tuleje osi pedału są przecięte fabrycznie ,nie da się ich wymontować bo oś pedału jest zanitowana,miałem wiercić otwory w tulei pedału , ale w te przecięcia wstrzyknąłem smar i dotarł tam gdzie trzeba. Teraz jest idealnie,sprzęgło chodzi leciutko i w całkowitej ciszy,jeżdżę od wczoraj po tym zabiegu i nie mogę się przyzwyczaić :p :p :p
wyjąłem sprężynę pedału dla sprawdzenia jaki stawia opór - żaden ( wniosek - wg mnie opór stawia pompka ) założyłem sprężynę z powrotem bez plastikowych tulejek bo wypadły przy zdejmowaniu - nic nie pstryka ani nie skrzypi :confused:
dostęp do pompki jest beznadziejny aby próbować smarować tłoczek - co najwyżej "po omacku" - poćwiczę czy to coś da aby chodziło lżej ....
?!
... po sprawdzeniu ...
Dostęp do tloczka żaden, bez demontażu nie da rady...
zdjąłem sprezyne pedału -chodzi lżej, zrobiłem jazdę probna i działa ok, zatem pojezdze bez sprężyny na pedale,
mam wrażenie że jest niepotrzebna bo ciśnienie z pompki ( wycisk sprzęgła ) cofa pedal dostatecznie ...
Witam, od jakiegoś czasu skrzypiał mi pedał sprzęgła, przesmarowałem zgodnie z tym co napisał kolega buri cytuję: "u mnie jak skrzypialo to wstrzyknalem troche smaru silikonowego w ten cylinderek, na ktory naciska tloczek kiedy wciska sie sprzeglo i od kilku miesiecy jest ok " Skrzypienie pedału ustało, lecz po wciśnięciu pedału sprzegła od jakiegoś czasu słyszę że skrzypi pod maską, prawdopodobnie linka od wysprzęglika pompy.. Type S 2008.r
prawdopodobnie linka od wysprzęglika pompy.. Type S 2008.r
Przepraszam bardzo,ale czy Ty zdajesz sobie sprawę co to jest linka???
Przepraszam bardzo,ale czy Ty zdajesz sobie sprawę co to jest linka???
Skrzypi tutaj gdzie jet ta gumowa harmonijka:
http://files.tinypic.pl/i/00808/hi3xdpshhuh6.jpg
Oraz tam gdzie jest zaznaczone na czerwono, ta podkładka jest u mnie luźno ona ma być gdzieś zamocowana?
Deadline92
11-10-17, 15:48
Może ktoś zrobić fotkę co należy przesmarować w kabinie żeby to sprzęgło nie trzeszczało jak stara szafa bo jest to bardzo irytujące dodam ze przed wakacjami jak moje ufo bylo u mechanika to coś przesmarował i od czerwca do początku września jezdziłem bez żadnego trzeszczenia teraz padało 2 tygodnie i problem znowu wrócił .....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.