Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kasuję pamięc SRS, ale to nie działa.



spreddo
08-03-08, 18:06
Witam.
Kupiłem Honde z niemiec i okazało się przy jednej robocie że kontrolka SRS jest odpięta.
Po podłączeniu świeci cały czas nie gasnąc.
Po wstępnej inspekcji stwierdziłem że poduszki obie są - wymienione ale są.
Dzisiaj poszedłem do auta żeby odczytać DCT z SRS (diagnostyke)
podpiąłem zwore i włączyłem zapłon. kontrolka zapaliła się na 6 sekund, zgasła na jakieś 4-5sek i zapaliła ponownie nie gasnąc.
Serwisowa książka podpowiada że w takim przypadku cały system jest sprawny, jednak kontrolka świeci dalej.
Przystąpiłem do kasowania podpinając zwore, w odpowiednim momencie wypinając, wpinając i wypinając ponownie.
(procedura kasowania jest mi znana - dobrze ;]) niestety po wypięciu zwory po raz ostatni nie mruga 2 razy czyli nie skasowało.
Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu kontrolka caly czas świeci.
Moje pytanie: co w takim przypadku, czemu nie chce się to skasować.
Dodam jeszcze że w momencie kasowania jak kontrolka gaśnie to usuwam od razu zwore nie czekając 3-3,5sekund (wiem że 4 to maximum) i później też jak zapali ot też nie czekam tylko staram się to jak najszybciej wpiąć (0,5 sek - 1 sek) - może w tym tkwi błąd)
Generalnie procedure powtarzałem kilka razy i nic.
Nie wiem czy centralka srs była wymieniana.
Pozdrawiam - Daniel

michalk
08-03-08, 19:31
Według informacji zasłyszanej w ASO po odpaleniu poduch trzeba wymienić sterownik na nowy. Najlepiej zadzwoń do ASO czy napewno

spreddo
08-03-08, 19:46
spróbuje jeszcze jutro 'pokasować' może się uda.
Co do wymiany to, jeśli trzebaby było, to centrala podawałaby kod od 5... do 10...
a tymczasem podaje że wszystko jest ok.
Podejrzewam że poprostu coś źle robie. no ale jeśli trzeba wymienić to może wymienie :/

ketang
08-03-08, 20:35
Ja robilem to cztery razy dopiero za czwartym razem zgaslo;)w odstepach co pare dni --ale to raczej nie ma znaczenia ---chyba ;)

Slawkowski
09-03-08, 10:23
Ja robilem to cztery razy dopiero za czwartym razem zgaslo;)w odstepach co pare dni --ale to raczej nie ma znaczenia ---chyba ;)

ja tez tyle, ze robilem to raz po razie i w koncu sie udalo :)

rafalb33
09-03-08, 10:28
Wysłałem ci pw.
U mnie znowu jakis czas temu zapalila sie kontrolka srs, jak zrobie reset to mam kilka dni spokoju i znowu sie zapala. Ide za chwile zczytac bledy.

Jest tak jak u ciebie. Zadnych bledow nie pokazuje. Juz sam nie wiem co jest grane.
Poprawilem klemy na akumulatorze bo jedna byla calkiem luza i latala moze przez to. Zdam relacje za jakis czas jak sie nie zapali.

spreddo
09-03-08, 17:32
Tak - wszystko fajnie ale do czytania kodów jest inna złączka która gdzieś za schowkiem pasażera się znajduje - niestety ja swojej nie znalazłem więc nie sprawdziłem. Ta co jest w puszce bezpiecznikow to jest tylko do kasowania.
Więc dalej nie wiem co jest grane.
W ASO chcieli 85 zeta za diagnostyke PGM testerem.
no zobacze - narazie kaski brak

skolopendra
09-03-08, 18:04
może to coś pomoże

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=36162&highlight=srs

rafalb33
10-03-08, 14:06
Dla wiadomosci innych. Diagnostyke srs robi sie tak samo jak zwykla samodiagnostyke.
Wpina sie zworke w ta sama wtyczke co przy samodiagnostyce ecu. A kody błedów pokazuje kontrolka srs.

Odnosnie kodow to od urzytkownika spreddo dostalem takie pw:


najpierw zapali się na 6 sekund - później zgaśnie na jakieś 2 sekundy i odtąd czytasz kod:
Najpierw pojawią się dłuższe mrugnięcia (zaświecenia ;P) około 1,2sekundy z takimi samymi przerwami (1,2 sek.) i to jest główny kod. później są 2 sekundy przerwy i krótkie mrugnięcia trwające 0,3sek z przerwami też 0,3 sek (no poprostu zamruga szybciej)
i cały kod to np: 2 długie i 2 krótkie.
Teraz jeśli masz kody 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 1-5 to masz problem z poduchą kierowcy.
jeśli sa kody 2-1, 2-2, 2-3, 2-4, 2-5 to jest problem z poduchą pasażera.
jeśli kody zaczynające się od 5-ciu, 6,7,8,9,10 mrugnięc to pomoże tylko wymiana centralki.


U mnie wyskakuje blad 1-1. Podejrzewam tasme. Wymienie ja w tym tygodniu.

spreddo
10-03-08, 17:57
tak - kod 1-1 to po angielsku "open in the driver's airbag inflator" czyli pewnie coś nie styka.

Powodzenia w takim razie - ja może jutro zdiagnozuje jak znajde te wtyczke wkońcu (bo jak już niektórzy wiedzą pomyliło mi się z wtyczką resetu :bicie: )