Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki płyn chłodniczy.



Lukasz0095
24-10-13, 21:37
Moje pytanie dotyczy płynu chłodzącego, sprzedający powiedział mi żebym sprawdził sobie temperaturę zamarzania, bo w tamtym roku było x stopni, uważam, że to nie jest jakiś duży wydatek i wole wymienić cały płyn i mieć spokój. Tylko, że mam trochę mętlik, zacząłem szukać na necie jakiegoś dobrego płynu, ale wygrzebałem parę innych informacji. Była jakaś dyskusja na temat wymiany płynu w Civicu. Osoba wymieniła płyn bez uprzedniego wypłukania układu, płyn zaczął mu się pienić ponieważ zmieszał się ze starym płynem itp. Ludzie pisali, że przed wymianą obowiązkowe jest wypłukanie układu, jedna osoba napisała, że jeździła na wodzie demineralizowanej jakiś czas i wszystko dobrze się wypłukało, następnie zalała płyn. O tej porze bałbym się zalewać wodę do układu na parę dni ponieważ nie wiadomo kiedy mróz złapie. Jeden z producentów płynów (Prestone) ma w swojej ofercie koncentrat, gotowy płyn oraz płukacz do chłodnic. Tym zestawem można wymienić płyn w jeden dzień, tylko ze dwa razy trzeba wypłukać. Co myślicie o takim zestawie?

W wątku: "Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!" zadałem również pytanie na temat oleju.

esel
24-10-13, 21:52
Lej płyn takiego koloru jaki masz obecnie i po kłopocie.

Lukasz0095
24-10-13, 22:23
Jeszcze takie pytanie: Czy w moim silniku jest śruba do spuszczenia płynu z bloku? (D14A3) Z tego co wyczytałem w instrukcji to chyba nie ma.

esel
24-10-13, 22:55
Jest korek spustowy u dołu chłodnicy. Trochę płynu zostanie w układzie.

civic1983
24-10-13, 23:05
preston jest mieszalny ze wszystkimi płynami niebieskimi i zielonymi oprócz czerwonego czyli g12

piotreek23
25-10-13, 07:21
Osoba wymieniła płyn bez uprzedniego wypłukania układu, płyn zaczął mu się pienić ponieważ zmieszał się ze starym płynem itp. Ludzie pisali, że przed wymianą obowiązkowe jest wypłukanie układu,
Chyba wlał płyn do spryskiwaczy..większość płynów chłodniczych jest na glikolu i są w 100% mieszalne. Ja mam zalane Orlenowskie Petrygo Q (tanie i dobre) i żyje ;) Pierwszy raz słysze o obowiązkowej płukance chłodnicy..spuszczasz płyn i zalewasz nowym i po sprawie.

motomaniak1988
25-10-13, 10:15
Należy odkręcić jeszcze korek który się znajduje w bloku od strony kolektora wydechowego żeby spuścić resztę płynu z układu bo odkręcajac sam korek chłodnicy na dole nie spuścimy całego płynu, dużo płynu zostaje zawsze w bloku...

rooter666
25-10-13, 11:08
albo można wyciągnąć termostat do którego jest łatwy dostęp, wypłynie większość z bloku silnika ;]

motomaniak1988
25-10-13, 21:29
korek w bloku jest zdecydowanie nizej niz termostat i wtedy mamy mozliwosc spuszczenia calego płynu :P
i jeszcze zostaje zawsze jakas czesc płynu w nagrzewnicy ja poprostu sciagam wąz z magistrali co idzie do nagrzewnicy i ile sil w płucach trzeba dmuchnac :P wtedy to juz oproznimy uklad gdzies w 99% ze starego plynu

esel
25-10-13, 21:33
Ja posiliłem się sprężarką z tym, że dmuchałem delikatnie (ach te skojarzenia ;)), bo jednak dopiero co naładowany zbiornik daje potężny strumień powietrza.

motomaniak1988
25-10-13, 23:11
Ja posiliłem się sprężarką z tym, że dmuchałem delikatnie (ach te skojarzenia ;)), bo jednak dopiero co naładowany zbiornik daje potężny strumień powietrza.


:)... ja tam tez zawsze mocno dmucham :P