Zobacz pełną wersję : tuleje poliuretanowe
hollyblood
24-10-13, 19:21
Witam. Moje tuleje w hani już się kończą i mysle o wymianie na poliuretan, ale odstrasza mnie cena kompletu. Ja jak to na Polaka przystało kombinuje i mysle jak zrobic je samamu ale zastanawiam sie co sie stanie z tuleja i jej wytrzymaloscia jesli zrobię ja tak jak tradycyjna tuleje metalowo gumowa czyli tuleja w tuleji a miedzy nimi zamiast gumy zastosowac poliuretan o twardosci np 90 ShA. W tym przypadku obie metalowe czesci będą połączone twardym poliuretanem. Czy tuleja nie rozpadnie sie za szybko? nie popeka? jakie jest wasze zdanie
hollyblood
24-11-13, 10:19
i jak? nikt nic nie wie? nic nie podpowie?
Grzybohun94
24-11-13, 13:54
W civicu mamy tyle szczescia ze poliuretany są tansze niz gumowe tuleje. Komplet mozna/mozna bylo w grupowcu za jakies 600-700 pln dorwac, ja bym nie oszczedzal na takich patentach :)
PIMPEK_EJ2
24-11-13, 22:43
Ja śmigam na poliuretanie z bikopura 2 czy 3 rok i dalej jest oki:) A delikatnie nie jeżdze:) Tylko pamiętaj że trzeba to smarować co jakiś czas bo inaczej skrzypi jak stary tapczan:/
Rafal10203
25-11-13, 01:38
:D smar grafitowy raz do roku i jest ok , jest sztywniej i to spoko.
hollyblood
25-11-13, 07:37
ja pewenie tez kupie jakiś komplet oryginalnych ale tak sie tylko zastanawiałem z czystej ciekawosci. Czyli nie warto kombinowac :) zrazilem sie do kupnych poliuretanow bo kiedys kupilem zestaw na allegro , niby mial byc 85 ShA a były takie miękkie ze bania mała. A z gościem zero kontaktu.
PIMPEK_EJ2
25-11-13, 22:53
To zapłać, kup np. bikopura i miej spokój!! No oprócz smarowania.... Widziałem pu z olkusza na łącznikach i po pół roku nie wyglądały dobrze:/ Nie wiem jak inne tuleje!?
hollyblood
11-02-14, 12:40
zastanawiam się jak bedzie sie zachowywal samochod na tulejach o twardości 95 ShA. Ma ktoś zdanie na ten temat? Podobno 85 Sh to juz do samochodów na tor:)
Grzybohun94
11-02-14, 13:08
jak lubisz zbierać plomby z podłogi to 95 będzie ok. A tak serio, to jeśli tuleje są za twarde, to inne elementy przenoszące drgania dostaną po dupie, gdzieś musi się ta siła wytracić i jak zrobisz za twarde tuleje to inne elementy troszke moga podcierpieć. Zajrzyj teraz na grupowca jest oklusz i Energy Suspension w dobrej kasie. ja osobiście dam twardość zbliżoną do oema, gdyż auto użytkuje na co dzień i chociaż ułamek komfortu chcę mieć ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.