PDA

Zobacz pełną wersję : Popisciło sie kolo pasowe d16z6 / WTF?



Seba27
24-10-13, 13:10
Czolem :)
Panowie - 1 raz w zyciu mialem taki numer.
Jestem wyczulony na dzwieki jakie wydobywaja sie z auta i uslyszalem wczoraj podczas upalania na miescie niepokojace stukanie, po otwarciu maski i dokladnym rozeznaniu zauwazylem ze bije kolo pasowe. zgasem silnik, zalozylem na nie klucz do normalnie lekko zaczalem je dokrecac! Szok! Nie zdazylo mi zie nigdy wczesniej cos takiego, dzis podjade i dowale go pneumatem - czy ktos z was mial podobny numer? Czy to ja dalem ciala o go dokrecilem zbyt slabo? Raczej NIE JEST TO MOZLIWE :( czy to ze wzgledu na fakt ze kreci sie w 2ga strone? Czy za mocno daje mu po dupie? Polecacie osadzic to na jakims kleju do gwintow?

mirasek
24-10-13, 13:22
dowale go pneumatem
Nie dokręcaj pasowego pneumatem, never :) Jeśli koło siedzi ciasno na wale, nie jest wyrobione i klin jest ok, to dokręć je kluczem dynamometrycznym na 180-190Nm, ewentualnie możesz dać kroplę średniego kleju do gwintów na ostatnie zwoje. Nic więcej mu nie potrzeba i można upalać do woli :)

ma1ster
24-10-13, 15:34
Ogólnie jest tak, że takiego czegoś się pneumatycznie zasilanym kluczem nie dokręca, chyba że wstępnie, później trzeba znacznie większej siły... Kolejną sprawą jest to, że masz koło pasowe wałka rozrządu dociskane właśnie kołem pasowym przez podkładkę dystansowo-prowadzącą, jazda na luźnym kole pasowym, prowadzi do uszkodzenia klina, co w skrajnie granicznych przypadkach prowadzi do jego ścięcia.

W tym przypadku trzeba stwierdzić nieodpowiedzialność prowadzącego tam ostatnie naprawy czy wymiany serwisowe...

Seba27
24-10-13, 21:31
Nie uzywalem pneumatu wczesniej a wylacznie klucza dynamometrycznego. Stad moje zdziwienie jakim kurna cudem sie to popuscilo? Dociagniete jest teraz porzadnie, sprawdze jeszcze jutro raz kontrolnie - tak jak mowie - 1 raz w zyciu takie cos mi sie stalo... Albo kupie tubke kleju do gwintow i dla pewnosci na nim osadze. Klin byl z d14 wsadzony przy remoncie ale to nie powinno miec raczej roznicy bo chyba sa takie same. Nie nadazam jednak o tym dociaganiu kola pasowego co ma plyw na walek rozrzadu chyba ze chodzi o fakt tego ze trzyma pasek na miejscu. Bicia nie byly wielkie wiec nie stalo sie nic, ponadto rozmawialem dzis z paroma ludzmi ktorzy mieli lub widzieli podobna przygode - i na szczescie nic sie nie dzialo poza tym ze spadlo kolko i ladowania braklo. Czyli strikte? Moja wina? Nie dociagnalem porzadnie?

bednar_ek35
25-10-13, 07:31
Lepiej sprawdz czy nie wyrobiło się w środku,ja kiedyś pozmianie rozrządu za słabo dokręciłem i sie poluzowało.
Efekt był taki że koło do wymiany do wyebało się w środku.

motomaniak1988
25-10-13, 09:20
Z tym klejem do gwintów to ja bym uważał jak potem przyjdzie ci kolo odkręcić to dopiero będziesz ****ami sypal;p ja nigdy kleju nie używałem dokręcalem kolo bez użycia żadnego klucza specjalistycznego i było git potem i tak były kłopoty z odkręceniem koła bo samo się dokręcalo ;p

tak jak Bednar pisze sprawdź czy klin jest w porządku i czy kolo się się wyrobiło

jeśli jest ok do dokręc dobrze i musi trzymać ;)

Seba27
25-10-13, 10:57
dokręcalem kolo bez użycia żadnego klucza specjalistycznego i było git potem i tak były kłopoty z odkręceniem koła bo samo się dokręcalo ;p

Artku, tu 100% sie z toba zgodze - w "normalnych" autach tak - ale w hance silnik kreci sie przeciwnie do ruchu wskazowek zegara i zamiast dokrecac - odkreca to cholerne kolko. Zajade dzis i zwale to wszystko, zobaczymy co sie moim oczom ukaze...

Sheiva
25-10-13, 12:42
Sprawa jest stosunkowo prosta. Albo miałeś jednorazowego pecha i miało kaprys się poluzować. Albo... będzie się to powtarzać kolejny raz. Wówczas koło pasowe wraz z klinem będzie do wymiany na inne, z powodu bicia/wyrobienia otworu i/lub klina. Zatem pozostało Ci prawidłowo dokręcić i obserwować. Kleju nie używaj - jak będzie miało bicie i tak puści, jak nie będzie miało, będzie trzymać bez niego.

bednar_ek35
25-10-13, 13:41
W Hance właśnie sie dokręca śruba bo silnik kręci sie w lewą strone.
Porównaj sobie to z slifierką kątową jak wymieniasz tarcze to wystarczy nakręcić nakrętke tarcze dociągnąć ręką i nie ma potrzeby dokręcać kluczem bo nakrętka sama sie dociąga,a tam obroty też masz w lewą strone.

Seba27
25-10-13, 15:30
Fakt, sorry :)
Bede patrzyl - juz dokrecone

motomaniak1988
25-10-13, 21:25
Artku, tu 100% sie z toba zgodze - w "normalnych" autach tak - ale w hance silnik kreci sie przeciwnie do ruchu wskazowek zegara i zamiast dokrecac - odkreca to cholerne kolko. Zajade dzis i zwale to wszystko, zobaczymy co sie moim oczom ukaze...

no wlasnie o hance ciagle mowie :))