Zobacz pełną wersję : Co można samodzielnie kupic/wymienić w 8 genie?
Czytam wpisy o naprawie, wymianie tego i owego przy okazji przeglądów i ulepszania auta. Jako, że jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o kwestie mechaniki i grzebania w aucie. Ale chciałbym, żebu moja czarna perła miała co najlepsze i chciałbym wiedzieć (mieć pod konktrolą), co w niej siedzi/co pakuje do niej mechanik. Dlatego pomyślałem, że może warto zrobić listę części, dodatków, które laik może sam kupić do Ufo (i nie tylko).
Jakie elementy polecacie i sami kupujecie (filtry płyny to chyba najłatwiejsze elementy do identyfikacji, ale może nie dla wszystkich oczywiste)?
Ja ostatnio (po poczytaniu wpisów) nabyłem zestawy klocki Ferrodo i tarcze TWR. Zastanawiam się nad rozpórkami, poliuretanami.
Mogę te propozycje poukładać w jedną listę w miare rozwoju tego wątku.
I tu zaczyna się problem bo zależnie od wyposażenia / posiadania kanału/garażu/umiejętności można zrobić wiele lub nic.
Ale aby nie robic chaosu w temacie :
Silnik 1.8 :
- ustawienie i kontrola luzu zaworów - możliwe do wykonania samodzielnie nawet pod blokiem
- wymiana filtra paliwa - możliwa pod blokiem przy posiadaniu ok 2 m2 na rupiecie
- wymiana sprzęgła/skrzyni/poduszki skrzyni - garaż z kanałem ,przynajmniej jedną wyciągarką, 2 kobyłkami , ściągaczem do wachaczy, przyrządu do centrowania tarczy sprzęgłowej, klucz nasadowy 10 dwunastokątny.
- wymiana górnego mocowania przednich amortyzatorów/łożyska górnego- możliwa pod blokiem przy posiadaniu ok 2 m2 na rupiecie , oraz 2x ściągacza do sprężyn, oraz o ile mnie pamięc nie myli egzotycznego klucza 18 oczkowej odsadzonej.
- wymiana tarcz przednich - do wykonania pod blokiem - przydatny wykrętak udarowy, dla bezpieczeństwa kobyłka
- wymiana osłon tylnich tarcz hamulcowych - do wykonania pod blokiem, dla bezpieczeństwa kobyłka
- demontaż blaszanego wentylatora na chlodnicy (drugi jest plastikowy) - wykonalne po zdjęciu zderzaka i belki z mocowaniem zamka ,
miejsce garaż z kanałem (potrzeba zdemontować mocowania dolnej osłony), jak ktoś się uprze teoretycznie bez kanału to zrobi
I tu zaczyna się problem bo zależnie od wyposażenia / posiadania kanału/garażu/umiejętności można zrobić wiele lub nic.
Ale aby nie robic chaosu w temacie :
Silnik 1.8 :
- ustawienie i kontrola luzu zaworów - możliwe do wykonania samodzielnie nawet pod blokiem
- wymiana filtra paliwa - możliwa pod blokiem przy posiadaniu ok 2 m2 na rupiecie
- wymiana sprzęgła/skrzyni/poduszki skrzyni - garaż z kanałem ,przynajmniej jedną wyciągarką, 2 kobyłkami , ściągaczem do wachaczy, przyrządu do centrowania tarczy sprzęgłowej, klucz nasadowy 10 dwunastokątny.
- wymiana górnego mocowania przednich amortyzatorów/łożyska górnego- możliwa pod blokiem przy posiadaniu ok 2 m2 na rupiecie , oraz 2x ściągacza do sprężyn, oraz o ile mnie pamięc nie myli egzotycznego klucza 18 oczkowej odsadzonej.
- wymiana tarcz przednich - do wykonania pod blokiem - przydatny wykrętak udarowy, dla bezpieczeństwa kobyłka
- wymiana osłon tylnich tarcz hamulcowych - do wykonania pod blokiem, dla bezpieczeństwa kobyłka
- demontaż blaszanego wentylatora na chlodnicy (drugi jest plastikowy) - wykonalne po zdjęciu zderzaka i belki z mocowaniem zamka ,
miejsce garaż z kanałem (potrzeba zdemontować mocowania dolnej osłony), jak ktoś się uprze teoretycznie bez kanału to zrobi
Tak samo wymiana oleju w silniku i skrzyni (tutaj odpowiedni klucz będzie potrzebny) , filtry. Ewentualny defekt czujnika parkowania. Generalnie jak się chce to wiele można , tylko trzeba dokładnie doczytać co i jak :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.